In eerste instantie niet, ze schreven het gewoon voor. Ik heb gegeven moment zelf naar een urinetest gevraagd (naar aanleiding van informatie op dit forum) en toen bleek dat hij geen eiwitten in de urine had dus was het niet meer nodig. Daarna ben ik zelf met enige regelmaat gaan testen (met teststripjes van Combur, die gebruikt onze DA ook) en kwam er op gegeven moment uit dat hij wel een klein beetje eiwitten in de urine heeft dus daarom weer Semintra geprobeerd, met niet eten/overgeven tot gevolg. De bloeddruk is ook nooit gemeten, daar heb ik nu ook naar gevraagd en laat ik volgende week doen. Ik ga dan even overleggen of we over moeten op iets anders dan Semintra.cerna schreef: 11 okt 2023 20:03 Bij onze kat Milka precies hetzelfde.
Ze heeft geen eiwitten in de urine, maar omdat ze een hoge bloeddruk heeft kreeg ze toch Semintra voorgeschreven en al vanaf dag 1 werd de eetlust minimaal. Na 10 dagen contact gezocht met de dierenarts en nu krijgt Milka Amodip en gaat het prima. Mocht ze toch nog eiwitten in de urine krijgen kunnen we Fortekor daarbij gaan geven.
Is bij Siep wel de urine gecontroleerd? Soms schrijven dierenartsen namelijk Semintra voor zodra er nierfalen wordt geconstateerd, terwijl de urine niet gecontroleerd is.
Ik heb gister ook samen met de DA een onderhuids infuus bij Siep aangebracht om te leren het zelf thuis ook te kunnen doen en ik merk nu al verschil bij hem qua eetgedrag. Hij lust ineens weer allerlei dingen die hij al maanden niet meer at en eet zijn bakjes daadwerkelijk leeg ipv een paar likjes! Het aanbrengen van het infuus viel mij ook ontzettend mee en Siep leek er nauwelijks last van te hebben.