Versvoedingen en 'barfen'

Er zijn verschillende manieren om je kat versvoer te geven en meerdere merken die hiervoor geschikt voedsel leveren. Bij BARF stelt men zelf het menu voor de kat samen, dat bestaat uit allerhande stukken vers vlees en toevoegingen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
banoentje
Lynx
Lynx
Berichten: 157
Lid geworden op: 24 jan 2007 12:32
Locatie: Kapellen (België)

Bericht door banoentje »

In de winkel zag ik iets dat eruitzag als heel grof gehakt en daar stond op dat het een mengeling was voor dieren. Omdat ik niet weet of daar varken tussen zit, houden ze dat maar voor de honden.

Lotte, Kimba lust ongeveer alles. Overlaatst was hij worst van een bbq aan het eten, hij lust zalm, ik geef heel af en toe een ei, hij eet graag de overschotjes van kip (zonder bot uiteraard) en hij is verzot op gerookte hesp. Ik heb ooit van een beenhouwer de restjes gekregen van zo'n hesp (veel vet) en daar heeft Kimba dagen plezier aan gehad :lol: .
Weet je wat nu uiteindelijk het grappigste is, Kimba wordt maar niet dikker :lol:

Groetjes Kathy en Kimba
Gebruikersavatar
sandy
Tijger
Tijger
Berichten: 1763
Lid geworden op: 30 sep 2003 14:04
Contacteer:

Bericht door sandy »

Met gerookt vlees moet je wel oppassen want daar word altijd veel zout voor gebruikt.
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5565
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Bericht door Anne »

Nou ik probeer ook om over te gaan op versvoer. Een van de zes heeft blaasgruis en een andere weer staat op hypoallergene brokjes van royal canin. Ze moeten gescheiden eten en het lijkt mij handiger als ze allemaal te samen weer als een big happy family kunnen eten. Gisteravond voor het eerst carnibest gegeven vermengd met warm water en hun blikvoer. Geweldig zeg dat vloog erin!!!
Ik heb het hele topic doorgeworsteld en nog meer ideetjes opgedaan.
Ben erg enthousiast!!! :-P :-P :-P
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5565
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Bericht door Anne »

ps zelfs onze ouwe kneuter bartje wist niet hoe hij het :lol:
Hij heeft praktisch geen gebit meer (heel veel tandsteen en ontstoken kiezjes die de da heeft verwijderdt) en meneer heeft heerlijk lopen smullen :grin:
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Gebruikersavatar
Boomer
Jaguar
Jaguar
Berichten: 703
Lid geworden op: 26 jul 2007 17:12
Locatie: papendrecht

Bericht door Boomer »

Toppie !!!!!

Zeker voor katten met blaasgruis zijn er goede resultaten.
Er zijn zelfs katten die minder medicatie (of zelfs konden stoppen )nodig hebben.
Voor je kat met allergie zal het ook beter zijn. Ligt er natuurlijk wel aan wat voor allergie hij heeft.
Dieren zijn oprecht en liegen niet !
Gebruikersavatar
Kattenbella
Tijger
Tijger
Berichten: 3006
Lid geworden op: 13 jan 2003 18:32
Locatie: Groningen

Re: Versvoedingen en 'barfen'

Bericht door Kattenbella »

Jeeeh, gisteren een lading carnibest gekregen :grin: Helemaal blij hier. Columbus vindt het diabetesvoer erg lekker.
Ik jekker er voor de anderen weer edelgist door. Ik combineer dit met rodi en energique. De brokken helemaal laten staan zit er zeker niet in, maar ik ben hier zo blij mee :grin:
"All they need are little black-bow ties and top hats. They might even tip you at feeding time, if you're lucky"
Gebruikersavatar
Sandra W
Tijger
Tijger
Berichten: 2500
Lid geworden op: 22 mei 2006 08:37

Re: Versvoedingen en 'barfen'

Bericht door Sandra W »

Wat heerlijk zo'n gulle gever, maar je hebt het verdiend met je toomloze inzet voor zoveel katjes die dat nodig hebben!

groeten,
Sandra
Gebruikersavatar
Boomer
Jaguar
Jaguar
Berichten: 703
Lid geworden op: 26 jul 2007 17:12
Locatie: papendrecht

Re: Versvoedingen en 'barfen'

Bericht door Boomer »

Toppie !!!!
Dieren zijn oprecht en liegen niet !
Gebruikersavatar
Kattenbella
Tijger
Tijger
Berichten: 3006
Lid geworden op: 13 jan 2003 18:32
Locatie: Groningen

Re: Versvoedingen en 'barfen'

Bericht door Kattenbella »

De energique is er nu ook in drie kilo verpakking. Die komt er eventueel ook bij. De carnibest kan ik dus via iemand hier op de site kopen. Ik ben hier echt superblij mee. jammer genoeg heb ik niet een grote vriezer.

Mijn zieke kat boven eet het zo goed en knapt op en Columbus heeft de carnibest voor diabetci, Hij vindt het heerlijk. Mooi voer en het blijft best lang goed in de koelkast.
"All they need are little black-bow ties and top hats. They might even tip you at feeding time, if you're lucky"
Gebruikersavatar
Kattenbella
Tijger
Tijger
Berichten: 3006
Lid geworden op: 13 jan 2003 18:32
Locatie: Groningen

Re: Versvoedingen en 'barfen'

Bericht door Kattenbella »

Ik hou het bij de carnibest. De energique vinden ze echt minder.

Ik koop het trouwens via een lieve vriendin hier. Het scheelt aanzienlijk in de kosten en is betaalbaar en prachtig voer zo.
"All they need are little black-bow ties and top hats. They might even tip you at feeding time, if you're lucky"
Gebruikersavatar
Boomer
Jaguar
Jaguar
Berichten: 703
Lid geworden op: 26 jul 2007 17:12
Locatie: papendrecht

Re: Versvoedingen en 'barfen'

Bericht door Boomer »

Ik ben met Kira en Xeon wat nieuws aan het uitproberen namelijk haaksbarf. Dit zijn net als carnibest van die diepvries worsten.
Alles zit er in zowel : vlees, bot, orgaan en eendagskuikens. Alles naar verhouding.
Ik heb nu paard en de konijn smaak geprobeerd. Ik moet zeggen dat mijn katten het heerlijk vinden.
Er zijn verschillende smaken zoals: Kip, Lam/Kip, Paard/Kip, rund/Kip, Konijn, Zalm
Het is groffer van carnibest en je ziet er kleine stukjes bot inzitten.

Voor mijn fretsels is er ook een variant en ook zij lusten het.
Dieren zijn oprecht en liegen niet !
Gebruikersavatar
Kattenbella
Tijger
Tijger
Berichten: 3006
Lid geworden op: 13 jan 2003 18:32
Locatie: Groningen

Re: Versvoedingen en 'barfen'

Bericht door Kattenbella »

Wat zijn prijzen? Is het een beetje verkrijgbaar? Ik kan nu aan carnibest komen via en vriendin, daar ben ik zo blij mee en de katten ook ;-)
Jammer dat deze voeren zo moeilijk te koop zijn soms.
"All they need are little black-bow ties and top hats. They might even tip you at feeding time, if you're lucky"
Gebruikersavatar
Boomer
Jaguar
Jaguar
Berichten: 703
Lid geworden op: 26 jul 2007 17:12
Locatie: papendrecht

Re: Versvoedingen en 'barfen'

Bericht door Boomer »

De prijzen liggen ongeveer hetzelfde als carnibest.
Op http://www.haaksbarf.nl" onclick="window.open(this.href);return false; kan je kijken of er verkooppunten in je buurt zijn.

Ik moet zeggen dat mijn katten dit lekkerder vinden dan carnibest. Carnibest eten ze ook goed , maar hier zijn ze happiger op.
Dieren zijn oprecht en liegen niet !
Gebruikersavatar
Kattenbella
Tijger
Tijger
Berichten: 3006
Lid geworden op: 13 jan 2003 18:32
Locatie: Groningen

Re: Versvoedingen en 'barfen'

Bericht door Kattenbella »

In het noorden zitten ze helemaal niet en ik heb er geen tijd voor om het hier eventueel te gaan verkopen.
Ik vind de carnibest ook eigenlijk helemaal prma en mijn katten ook ;-)
"All they need are little black-bow ties and top hats. They might even tip you at feeding time, if you're lucky"
Gebruikersavatar
Pompidou_poesie
Lynx
Lynx
Berichten: 142
Lid geworden op: 04 sep 2008 13:57

Re: Versvoedingen en 'barfen'

Bericht door Pompidou_poesie »

als je je kat af en toe wat rauw vlees geeft, hoe moet je het die dag dan met de brokjes doen?? helemaal geen, of er toch aanbieden en kijken wat ze opeten???
Groetjes van Cindy
baasje van Akira (berner sennen) en personeel van Casper, Elias, Pompidou en Poesie
Plaats reactie