Gizmo heeft een bloedvattumor, amputatie of niet?

Voor vragen over katten die mank lopen, artritis hebben, niet kunnen springen of afwijkend gedrag vertonen in hun bewegingen.
Gebruikersavatar
DaVinci
Poema
Poema
Berichten: 252
Lid geworden op: 24 jan 2011 11:02
Locatie: Zuidland

Re: Gizmo heeft een bloedvattumor, amputatie of niet?

Bericht door DaVinci »

Het gaat goed hier met allebei de katzels! Eusie krijgt 2x per dag een halve Carbimazol en dat gaat beter dan dat kruidenpapje! Dat vond ie toch een partij vies! De laatste tijd liep hij zelfs voor me weg... :cry: Nu nog wel soms, maar als hij eenmaal doorheeft dat hij "alleen maar" een pilletje hoeft door te slikken wordt het misschien wel minder. :epray: Ik merk nog niet zoveel aan hem, dus so far, so good!

Met Gizmo gaat het erg goed Anne! Ik denk dat hij zijn pootje soms wel mist. Je ziet hem soms zijn spieren bewegen waar zijn pootje zat als hij zich liggend om wil draaien op de bank of op wil staan, of als ik met hem aan het spelen ben. Maar of ie het ook echt als een gemis ervaart...? Niet zoals ik denk ik...

Maar hij heeft zich erg goed aangepast vind ik! Alleen springen op de eettafel doet ie niet meer, dat is te hoog denk ik. Opstaan uit ligpositie vind ie lastig, dan is ie wat wiebelig. Maar als hij eenmaal gang heeft, dan gaat ie als een nieuwe! Hij is vaak eerder boven dan ik.

Merk wel aan hem dat ie veel meer slaapt dan vroeger. Alhoewel, Eusie is misschien geen goed vergelijkingsmateriaal met z'n snelle schildklier... :eshifty: Ze zijn natuurlijk al bijna 14 en als ik naar Sara kijk (bijna 11 jaar), die slaapt ook een gat in de dag. De chemo zal ook wel voor vermoeidheid zorgen.

Gelukkig nog maar één keer te gaan, op 5 maart. En dan een week of 4 daarna een echo om o.a. zijn milt en lymfeklieren goed te bekijken, of alles vrij is van uitzaaiingen. :epray: :epray:
Groetjes van Jeannette, Sara, Moos & Sepp

Met heel veel liefde voor altijd in mijn hart, mijn allerliefste Eusie & Gizmo
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5567
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Gizmo heeft een bloedvattumor, amputatie of niet?

Bericht door Anne »

Klinkt super allemaal, wat ontzettend fijn dat Gizmo het zo goed doet en zo goed de draad weer oppakt, samen met jou!!
En dat op die leeftijd, petje af voor Gizmo

Hobbel krabt nog regelmatig haar nekje met de achterpoot die ze mist, dan zie je ook de spieren bewegen.
Ook kan zij moeilijk springen. Zo bereikt ze de vensterbank door eerst op de kattebak te springen die daar schuin onder staat ;-)
Ook gebruikt ze erg haar nagels als ze bijv. op de bank wil springen, op die manier werkt zij zich omhoog

Fijn zeg dat alles achteraf zo goed is gegaan met Gizmo en hij zo goed is herstelt, kan me voorstellen dat jullie band nog specialer is en dat je heel erg trots bent op hem!
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9372
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Gizmo heeft een bloedvattumor, amputatie of niet?

Bericht door castratenkoor »

Spannend hoor die echo in april. Duimduimduimduim dat hij schoon is.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
DaVinci
Poema
Poema
Berichten: 252
Lid geworden op: 24 jan 2011 11:02
Locatie: Zuidland

Re: Gizmo heeft een bloedvattumor, amputatie of niet?

Bericht door DaVinci »

Nou hè Anne, als we dat toch eens van tevoren hadden geweten! Hij doet het echt mega fantastisch! Ben echt zó onwijs trots op m'n dappere dodootje!

Onze band is inderdaad nog specialer geworden... Maar allebei die rooie draken hebben een heel speciaal plekje in mijn hart, voor altijd!

Ik hoop ook met heel mijn hart dat er niks te zien is op de echo! Dan ben ik een zeer gelukkig mens! Als dan ook de medicijnen bij Eusie goed aanslaan zonder bijwerkingen, kan het helemaal niet meer stuk...
Groetjes van Jeannette, Sara, Moos & Sepp

Met heel veel liefde voor altijd in mijn hart, mijn allerliefste Eusie & Gizmo
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Gizmo heeft een bloedvattumor, amputatie of niet?

Bericht door Adriana »

jullie hebben heel wat achter de rug en het lijkt me dat de vooruitzichten voor je lieve dodo best wel goed zijn.
heftig ingegrepen en het is voor mij nog steeds een wonder dat Gizmo alles zo goed verdragen heeft. eerst zware operatie en zonder voorpoot verder en dan ook nog 6x autorit en chemo.

en wat fijn dat Eusie zo te zien goed op carbimazol reageert. samenstelling is anders weet ik inmiddels. het stofje dat in carbimazol zit moet nog door de lever worden omgezet in thiamazol en gaat dan pas aan de slag om het te veel geproduceerde schildklierhormoon te temperen, terwijl felimazole uit dat thiamazol bestaat en dat is dan dus niet lichaamseigen.
vandaar dat niet alle katzels daar goed op reageren, denk ik...

en nu dan een tijdje rust en lekker genieten van elkaar en duim voor jullie dat alles weg is!
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
DaVinci
Poema
Poema
Berichten: 252
Lid geworden op: 24 jan 2011 11:02
Locatie: Zuidland

Re: Gizmo heeft een bloedvattumor, amputatie of niet?

Bericht door DaVinci »

Hiep hiep hoera, de laatste chemo achter de rug! :pdtura: :pdtura: :pdtura:

6 april op controle en een echo, ach gossie, heeft ie weer een kale buik... :roll:

Duimen en :epray: :epray: :epray: :epray: dat er niks te zien is en dat het ook niet meer terugkomt! En wat ben ik toch trots op mijn mannetje! Hij heeft alles zo dapper doorstaan en is weer helemaal m'n vrolijke maatje.

Met Eusie gaat het ook nog steeds goed. Inmiddels bijna 4 weken aan de carbimazol en hij wordt ook weer aardig zichzelf. Niet meer zo gejaagd en onrustig, maar 's avonds weer heerlijk de hele avond op schoot slapen en kroelen. Volgende week weer prikken op T4, ben benieuwd. Vooralsnog geen bijwerkingen, op de Felimazol had ie die al na twee weken, dus ik ben optimistisch. En Eusie is blij, die hoeft die vieze Chinese kruiden niet meer te slikken. :lol:
Groetjes van Jeannette, Sara, Moos & Sepp

Met heel veel liefde voor altijd in mijn hart, mijn allerliefste Eusie & Gizmo
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5567
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Gizmo heeft een bloedvattumor, amputatie of niet?

Bericht door Anne »

Super zeg!!! Ik hoop voor je dat de dagen voorbij vliegen, lijkt me erg spannend zo'n uitslag, jullie hebben er echt alles voor gegeven.
Fijn dat het met Eusie ook zo goed gaat :-P
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Gizmo heeft een bloedvattumor, amputatie of niet?

Bericht door Adriana »

jeetje, veel goeie berichten, zowel over jullie/onze dappere Gizmo als over Eusie en carbimazol.
hoop echt dat jullie nu de komende jaren uit de problemen zijn en een beetje rustig van jullie lieve tijgers kunnen genieten.
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9372
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Gizmo heeft een bloedvattumor, amputatie of niet?

Bericht door castratenkoor »

Fijn dat de hele behandeling voor Gizmo is afgesloten.
Nu maar hopen/duimen op een goede uitslag 6/4.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5492
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Gizmo heeft een bloedvattumor, amputatie of niet?

Bericht door nellebel »

die gizmo toch, wie had dat gedacht. stoere kerel, hij heeft het dapper doorstaan, en nu met zijn allen duimen.!!!!!!
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
DaVinci
Poema
Poema
Berichten: 252
Lid geworden op: 24 jan 2011 11:02
Locatie: Zuidland

Re: Gizmo heeft een bloedvattumor, amputatie of niet?

Bericht door DaVinci »

:pdtleb: :pdtleb: :pdtleb: :pdtleb: :pdtleb: :pdtleb: :pdtleb: :pdtleb: :pdtleb:

Wij vieren hier vandaag een feestje!! Geen uitzaaiingen gezien op de echo!!

De da zag wel iets aan zijn nieren, vergrootte papillen ofzo, weet het niet meer helemaal precies. Gelijk even wat bloed afgenomen en zijn creatinine was iets verhoogd, wat bij zijn leeftijd kan passen, niets verontrustends. Ureum was prima. Ze krijgen hier allemaal al nierdieet, dus dat is alleen maar goed.

Over 3 maanden weer op controle en echo.

Maar voorlopig doe ik alleen maar :edance: :edance: :edance: :edance: :edance:

Bedankt voor het duimen allemaal!
Groetjes van Jeannette, Sara, Moos & Sepp

Met heel veel liefde voor altijd in mijn hart, mijn allerliefste Eusie & Gizmo
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Gizmo heeft een bloedvattumor, amputatie of niet?

Bericht door Adriana »

OK bengels, pootjes kunnen weer in de ruststand! :eclap:

van harte gefeliciteerd en ik ben heel erg blij voor jullie,
het grote avontuur is afgerond en het was niet voor niks. :pdthb:
joepie, Gizmo schoon en nu lekker genieten van het lentezonnetje! :pdtura1:

(en voor zijn iets verhoogde crea beetje MacSam niertonicum? kan geen kwaad om zijn nierfunctie wat te ondersteunen, nieren hebben heel erg veel troep moeten uitfilteren met die chemo, logisch dat ze daar wat afgeknoedeld van zijn..)
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9372
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Gizmo heeft een bloedvattumor, amputatie of niet?

Bericht door castratenkoor »

Gefeliciteerd dat de echo goed was - is alle ellende tenminste niet voor niets geweest!
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
Lionyx
Huiskat
Huiskat
Berichten: 19
Lid geworden op: 04 apr 2012 10:57

Re: Gizmo heeft een bloedvattumor, amputatie of niet?

Bericht door Lionyx »

ik lees hier als newbe alleen het vreselijke begin :shock: vol wanhopige twijfels, je zal er maar voorstaan zo'n beslissing te moeten nemen (de andere 16 blz lees ik als ik ff heb) en het einde ; fantastisch ! :catani: Wat een dappere beslissing en echt een super forum hier al die steun dat meedenken en begrip !

Nou nu eindelijk met je stoere veteraan ontspannen en genieten maar !
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5492
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Gizmo heeft een bloedvattumor, amputatie of niet?

Bericht door nellebel »

joepie, gizmo, wat een stoere vent. wat zul jij blij zijn, en dan te bedenken dat je virend hem wilde laten inslapen. gizmo heeft hem een poepie laten ruiken
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Plaats reactie