Oscar misselijk, doet vreemd.

Forum voor alle vragen m.b.t. nierziekten (nierfalen/nierinsufficientie)
Gebruikersavatar
Synemios
Tijger
Tijger
Berichten: 5357
Lid geworden op: 29 jul 2010 04:51
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: Oscar misselijk, doet vreemd.

Bericht door Synemios »

Hij loopt trouwens ook een stuk beter sinds ik hem analgos geef, en ik vind hem actiever nu.
Lizzy en Oscar dagen elkaar dus steeds uit, ik laat het maar even gaan.
Tegen Luna deed hij weer zoals altijd, dus hopelijk wordt wat dat betreft de stress weer minder.
Hij begint alweer te miauwen als het te lang duurt voor ik hem aai :D
Toch hou ik me aan mijn plan langzaam af te bouwen met de spasmo, vorige keer was hij binnen een paar dagen weer een hoopje ellende dus maar even alles rustig aanpakken en bekijken.
Luna & Lizzy(12) Timmy, Indy & Tommy(8)
*Sylvester, Nero, Mickey, Oscar
Groetjes, Denise
Time spent with cats is never wasted!
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5515
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Oscar misselijk, doet vreemd.

Bericht door nellebel »

misschien zijn de bolletjes dan wel niet nodig hahaha, ze zijn onderweg hoor.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
Synemios
Tijger
Tijger
Berichten: 5357
Lid geworden op: 29 jul 2010 04:51
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: Oscar misselijk, doet vreemd.

Bericht door Synemios »

Sorry allemaal,

Ik kon tot gisteravond niets plaatsen
Elke keer als ik op bevestig klikte kreeg ik pagina niet gevonden, wegvallen van verbinding etc.
provider gebeld, nee mevrouw dat ligt niet bij ons, gisteren kwam de buurman aan de deur mag ik even bij jullie op internet.
Zelfde provider, zelfde probleem dus weer gebeld en nu is het dus eindelijk verholpen, ik weer blij :)

Wendy ik heb je envelopje ontvangen en we zijn vanavond toch maar begonnen het te geven aangezien hij Luna elke keer greep.

We zijn met renalzin begonnen, was nog gedoe want ik had eerst een DA die vond dat het niet nodig was want hij zat binnen de referentie, dus ik zei ja maar je hebt ook nog laagnormaal en hoognormaal waardes en die kunnen dus wel degelijk aangeven dat er al iets aan de hand is.
Had geen zin meer in discussie met haar dus heb mijn favo DA gemaild en die belde me op, dat ze het een heel goed idee vond en dat hij inderdaad aan de hoge kant zat.

Verder ben ik zo blij dat de laxeerzout zo goed werkt, hij poept elke dag en het is niet meer hard.
plassen gaat ook goed, Hij is ook fitter en bewegelijker sinds de analgos.

alleen zijn gedrag naar de meiden toe, dan gaat het de hele dag goed en dan valt hij dus 1 van de 2 echt aan, bijten, er bovenop springen, niet loslaten als de meiden krijsen, we moeten er dan echt tussen komen en ze uit elkaar halen want hij springt er dan gewoon weer op als hij de kans krijgt.

En sinds hij ziek geweest is,dus ik denk toch teveel stress geweest :(

Maar goed, lichamelijk gaat het dus weer goed met ons ventje ;)
Luna & Lizzy(12) Timmy, Indy & Tommy(8)
*Sylvester, Nero, Mickey, Oscar
Groetjes, Denise
Time spent with cats is never wasted!
Gebruikersavatar
Kattebeest
Tijger
Tijger
Berichten: 1070
Lid geworden op: 14 apr 2013 16:08
Locatie: Zuidoost Brabant

Re: Oscar misselijk, doet vreemd.

Bericht door Kattebeest »

Fijn om te horen!
Moet regelmatig aan jou en Oscar denken,
Nancy

Kasper, album van een senior
Voor nieuwe foto's van Kasper (1999) zie het album van Sifra en Pluis
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Oscar misselijk, doet vreemd.

Bericht door Adriana »

Oscar begint als ik je goed lees beter in zijn vel te zitten en blij/blij!
missch had hij nog een paar oude rekeningen te vereffenen met de dames en greep zijn kans..
renalzin kan ook via medpets maar gelukkig heb je een begrijpende dierenarts gevonden.
begrijp dat nooit van sommige dierenartsen, met nieren moet je zo voorzichtig zijn en zeker bij seniors. en iedere hulp om het de nieren makkelijker te maken te filteren, is meegenomen..
want het gaat doorgaans alleen maar achteruit met nieren.

gelukkig werkt analgos bij Oscar ook vrij goed en dan je laxeerzout! die zullen we onthouden want in deze situatie geweldig middel. iedere dag ongeveer ontlasting is voor Oscar ook prettig, denk dat hij veel pijn daarvan heeft gehad en dus stress en angst..
hoop dat hij intussen zijn lijf weer een beetje gaat vertrouwen en verder bijkomt..
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5515
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Oscar misselijk, doet vreemd.

Bericht door nellebel »

hoop dat de bolletjes wat gaan doen. duurd een paar daagjes in het begin. nu werkt het bij gijs al meteen als hij ze een keertje nodig heeft.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6862
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Oscar misselijk, doet vreemd.

Bericht door Dinky »

Wat fijn dat het laxeerzout zo'n succes is :) Ook fijn te horen dat het (nog steeds) goed gaat met Oscar!
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Gebruikersavatar
Synemios
Tijger
Tijger
Berichten: 5357
Lid geworden op: 29 jul 2010 04:51
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: Oscar misselijk, doet vreemd.

Bericht door Synemios »

Ok Wendy we wachten af, ik durf hem dus nu als we even weg moeten niet meer alleen met ze te laten.
Nu vind hij het gelukkig niet erg om apart een groot gedeelte van het huis te hebben zolang hij maar op bed mag liggen ;)

Adriana, nee ik snap er soms ook geen hout van maar goed, ik had al gezien dat je het zo kon bestellen ;)
Maar ja overleg via DA werkt allemaal wat prettiger dus ik doe het in het vervolg als ze er niet is via de mail.
Mijn man zei ook misschien omdat hij beter beweegt is hij eea aan het rechttrekken tussen hem en die meiden :D
Maar hij pakt wel merendeels Luna en die kan hij aan Lizzy dus niet en die laat hij meestal.
Ik zal in het laxeerzout topic hier ook nog even mijn bevindingen melden, misschien dat er wel meer mensen zijn die er toch ooit iets aan hebben.

Maar ja ik maak me nog niet te druk om dit gedrag, ik hoop dat het bijtrekt.
Ook wij moeten weer vertrouwen krijgen dat alles weer werkt, bij iedere piep die hij maakt als hij van de kattenbak komt ben ik weer alert, maar nu gelukkig zonder reden ;)
Luna & Lizzy(12) Timmy, Indy & Tommy(8)
*Sylvester, Nero, Mickey, Oscar
Groetjes, Denise
Time spent with cats is never wasted!
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5515
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Oscar misselijk, doet vreemd.

Bericht door nellebel »

mijn duimen draaien. als gijs weer zijn bui heeft (guusje aanvallen) dan krijgt hij zijn bolletjes en is het over. ik zie bij hem dan wel duidelijk dat hij gespannen is. dat hij bijv zijn zin niet krijgt of dat het hem te druk is geweest.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
Synemios
Tijger
Tijger
Berichten: 5357
Lid geworden op: 29 jul 2010 04:51
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: Oscar misselijk, doet vreemd.

Bericht door Synemios »

Met Oscar gaat het lichamelijk hartstikke goed.
Maar zijn gedrag is dus nog steeds hetzelfde naar de meiden toe.
Hij zit ze gewoon te treiteren als ze naar de bak gaan en blijft echt aanvallen.
IK heb 5 bakken staan dus om nu nog meer bakken aan te schaffen....
2 zijn volledig van hem.
Aangezien we hem nu van alles hebben gegeven,(uitgeprobeerd) ook feliway spray hebben hangen waar hij niet op lijkt te reageren, en hij zelf steeds naar de slaapkamer wil, woonkamer is hij na 5 minuten wel zat en dan staat hij weer bij de deur te miepen dat hij daar heen wil, hebben we nu besloten om ze apart te houden.

Alle ruimtes open zetten werkt dus ook niet want dan valt hij ze aan als ze in de slaapkamer komen.

Denk toch dat dit voor iedereen beter is.
Luna & Lizzy(12) Timmy, Indy & Tommy(8)
*Sylvester, Nero, Mickey, Oscar
Groetjes, Denise
Time spent with cats is never wasted!
Gebruikersavatar
Kattebeest
Tijger
Tijger
Berichten: 1070
Lid geworden op: 14 apr 2013 16:08
Locatie: Zuidoost Brabant

Re: Oscar misselijk, doet vreemd.

Bericht door Kattebeest »

Synemios schreef: Ik heb die meiden nog nooit bij die bakken zien klieren, Oscar deed dat vroeger zelf wel bij de anderen ;)
Hierboven een citaat uit je berichtje van 11 november. Moet er de hele tijd aan denken gezien het gedrag van Oscar de laatste tijd. Hij heeft vroeger ook al dit gedrag vertoont, alleen in mindere mate. Zijn er overeenkomsten tussen toen en nu? En hoe is het over gegaan, heb jij iets gedaan of is er iets gebeurd tussen hem en de meiden.

Fijn om te horen dat het lichamelijk goed gaat met Oscar!
Nancy

Kasper, album van een senior
Voor nieuwe foto's van Kasper (1999) zie het album van Sifra en Pluis
Gebruikersavatar
Synemios
Tijger
Tijger
Berichten: 5357
Lid geworden op: 29 jul 2010 04:51
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: Oscar misselijk, doet vreemd.

Bericht door Synemios »

Het is over gegaan toen we verhuisd zijn.
Maar Oscar valt dus ook aan als ze lekker ergens liggen.
Het is na de 2e opname begonnen, Oscar is een stuk bewegelijker sinds hij analgos krijgt.
Dus hij had wel last van zijn gewrichten, ondanks dat ze er niet echt iets uit konden halen toen we er naar hebben laten kijken.
Van de analgos afhalen is voor mij geen optie, ik wil voor alle 3 de juiste oplossing.

Iets anders is dat hij toen hij ziek werd snachts bij ons bleef, slaapkamer/hal en mijn kamer zodat ik ook goed in de gaten kon houden hoe het ging met plassen en poepen als wij sliepen.
Nu wil hij dus in de slaapkamer zijn, heel af en toe komt hij naar de woonkamer maar gaat dan weer richting slaapkamer.
Alleen ik moet dus wel mee, want anders komt ie weer terug en blijft hij heen en weer gaan tot ik bij hem ben en met hem speel en hem knuffel.

Met name Luna is echt bang voor hem inmiddels, en ook met haar moet ik rekening houden, aan de andere kant vind ik het zielig dat Oscar dus in de slaapkamer is, al kiest hij daar dus zelf voor.

Tegen ons doet hij zoals altijd.
Luna & Lizzy(12) Timmy, Indy & Tommy(8)
*Sylvester, Nero, Mickey, Oscar
Groetjes, Denise
Time spent with cats is never wasted!
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9405
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Oscar misselijk, doet vreemd.

Bericht door castratenkoor »

Wat jammer dat het nu zover is dat je Oscar van de dames moet scheiden. Misschien is hij dementerend? Ik kan me voorstellen dat je na alles geprobeerd te hebben ervoor kiest ze apart te houden van elkaar.
Vooral bij oudere katten is het niet altijd te doorgronden waarom ze doen wat ze doen.

Mijn vorige maand overleden Sjaak is zijn laatste maanden ook enorm veranderd in zijn gedrag naar de andere katten. Maar gelukkig niet agressief. Maar van supersociaal in een kat die liever alleen wilde zijn.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Oscar misselijk, doet vreemd.

Bericht door Adriana »

heeft oscar ooit destress (huisddokter) gehad of zou hij baat hebben bij cholodin (medpets)..?
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
Synemios
Tijger
Tijger
Berichten: 5357
Lid geworden op: 29 jul 2010 04:51
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: Oscar misselijk, doet vreemd.

Bericht door Synemios »

Cholodin kan ik nog proberen.
Destress lijkt niks te doen.
Wat ik inderdaad wel van de week zei tegen mijn man is dat ik het idee heb dat hij niet zo goed tegen drukte kan, geluiden, rennen van de meiden etc.
Hij wordt wel echt oud nu, hij heeft ook wat staar, maar ja rennen en spelen doet hij weer veel meer, en lekker knuffelen enzo.
Hij komt niet depressief of ongelukkig over, en nog steeds is het naar ons toe een lieverd die trouwens wel steeds veeleisender wordt :)
Als hij snachts gepoept heeft maakt hij me wakker, want zijn favo bak moet schoon zijn.
Staat er nog 1 maar nee die ene bak moet schoon zijn vrouwtje :D

Maar ja misschien vind hij het wel prima zo, ik bedoel hij mag in de woonkamer ( als 1 van ons er is,) maar wil zelf weer weg.

Dementie is lastig aan te tonen, maar hij is niet de weg kwijt ofzo.
Ik bedoel verder komt hij normaal over.
Luna & Lizzy(12) Timmy, Indy & Tommy(8)
*Sylvester, Nero, Mickey, Oscar
Groetjes, Denise
Time spent with cats is never wasted!
Plaats reactie