Verschillende voedingsmerken en de ervaringen daarmee
Ik geef nu regelmatig de kuipjes van Sheba (en soms Gourmet) met echte stukjes vlees/vis erin. Ze hebben van Sheba de poulet blanc (stukjes kip, gele verpakking), met stukjes kip/eend, zeevisselectie (met echte vis, garnalen, mossels, inktvis..) ed. Gourmet heeft klein blikjes met stukjes beef, ook zoiets.
Hier zitten tenminste echte stukken vis/vlees in ipv die 5% normaal gesproken! OK het is erg duur en er zit weinig in maar het is hier toch maar vd afwisseling. En het is een echte HIT want ze zijn er DOL op! Echte aanrader!
Hier zitten tenminste echte stukken vis/vlees in ipv die 5% normaal gesproken! OK het is erg duur en er zit weinig in maar het is hier toch maar vd afwisseling. En het is een echte HIT want ze zijn er DOL op! Echte aanrader!
Zwarte Kat schreef:stomme vraag mischien maar waarom zit er dan koolhydraten in?
Je moet alle koolhydraten niet over 1 kam scheren

Koolhydraten zijn een verzamelnaam voor suikers, zetmelen en vezels.
Ik denk dat vooral het suiker gedeelte van de koolhydraten slecht is voor katten omdat katten vooral vleeseeters zijn.
Zetmeel is goed voor de langdurige energie reserves omdat dit in het lichaam omgezet wordt in glucageen en opgeslagen wordt in de lever en spieren.
En ik neem aan dat de vezels net als bij mensen goed zijn voor de ontlasting.

Ik had in 1e instantie whiskas voor kittens en felix voor kittens gekocht. (en dan mengen) maar omdat ik hoorde/las dat er in de whiskas voeding veel zout zou zitten(?) ben ik nu overgestapt op RC.
het is wel iets duuder, maar aangezien een kittentje toch relatief weinig eet, vind ik het nog meevallen..
Dus nou meng ik 3 soorten brokjes totdat ze op zijn;) heeft ie wat afwisseling:P
het is wel iets duuder, maar aangezien een kittentje toch relatief weinig eet, vind ik het nog meevallen..
Dus nou meng ik 3 soorten brokjes totdat ze op zijn;) heeft ie wat afwisseling:P
Groetjes van Mel, en een pootje van Boris& Shrek!
- angela1983
- Huiskat
- Contacteer:
mijn kittens aten eerst science plan, dit ging goed en ze aten er niet teveel van, en nu heb ik lams gekocht een zak en het lijkt wel of ze meer en grotere drollen hierdoor krijgen en er veel meer van eten, ik denk dat we toch maar overgaan op rc kitten, er zijn zoveel positieve verhalen hier over rc.
[Afb. groter dan een smiley zijn helaas niet toegestaan in het onderschrift]
- angela1983
- Huiskat
- Contacteer:
eigenlijk omdat het per kilo 3 euro goedkoper goedkoper was, maar als ze meer eten van de lams dan is dit nog duurder. En royal canin heeft hier een goede naam zo te lezen. Ze zijn nu 4 maanden, dus kunnen mooi naar de rc kitten.
[Afb. groter dan een smiley zijn helaas niet toegestaan in het onderschrift]
- angela1983
- Huiskat
- Contacteer:
Met die Coonbrokjes van RC ben ik gestaakt: ik vind ze asociaal duur.
Maar er is nog een ander brokje can RC wat ik nu gevonden heb dat iets groter is dan de meeste. Had een klein zakje geprobeert. Volgens mij was die nog anti tandsteen ook.
Weet 't ff niet meer precies, ze zijn al op, maar er moet hier nog een andere zak op, voordat ik die weer koop;
Ik had een grote zak smaal lam van IAMS's wat ze overigens helemaal niet lekker vinden. Wel goed voor de lijn
Maar er is nog een ander brokje can RC wat ik nu gevonden heb dat iets groter is dan de meeste. Had een klein zakje geprobeert. Volgens mij was die nog anti tandsteen ook.
Weet 't ff niet meer precies, ze zijn al op, maar er moet hier nog een andere zak op, voordat ik die weer koop;
Ik had een grote zak smaal lam van IAMS's wat ze overigens helemaal niet lekker vinden. Wel goed voor de lijn

My cat isn't spoiled, I'm just well trained.
Laatst was een vriendin van me bij mij en ze zei: hoe kan het dat jouw katten zo'n zachte vacht hebben? Het lijken wel konijntjes, zo zacht!
Haar kat had een veel stuggere vacht, ondanks dat ze hem regelmatig, net als ik mijn katten, borstel.
Misschien ligt het aan het voer? Zij gebruikt supermarktvoer, ik Royal Canin.
Zou ik wel eens willen weten!
Groetjes, Rian

Haar kat had een veel stuggere vacht, ondanks dat ze hem regelmatig, net als ik mijn katten, borstel.
Misschien ligt het aan het voer? Zij gebruikt supermarktvoer, ik Royal Canin.
Zou ik wel eens willen weten!
Groetjes, Rian
Mauw