Kittens met lichte diarree

Als je denkt dat er iets mis is met je kat, bel dan eerst even de dierenarts(assistente) voor advies. Want al zijn er op het forum veel mensen met ervaring, een juiste diagnose kan alleen gesteld worden door een dierenarts.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6861
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Kittens met lichte diarree

Bericht door Dinky »

Wat super dat de ontlasting van luke op de rit lijkt te zijn! :edance:

Fijn dat de ontlasting van skywalker ook verbetering laat zien :grin: Groot gelijk om het dan nog even aan te kijken zolang de verbetering doorzet ;-)
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5515
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Kittens met lichte diarree

Bericht door nellebel »

wat je blij kunt zijn met een drol he, he, eindelijk lijkt het de goede kant op te gaan. geen zorgen meer dan alleen nog genieten. ga je dat aankunnen??? ze zijn nu al zo schattig.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
MaantJee94
Poema
Poema
Berichten: 264
Lid geworden op: 22 jun 2017 13:29
Locatie: Naaldwijk

Re: Kittens met lichte diarree

Bericht door MaantJee94 »

nellebel schreef:wat je blij kunt zijn met een drol he, he, eindelijk lijkt het de goede kant op te gaan. geen zorgen meer dan alleen nog genieten. ga je dat aankunnen??? ze zijn nu al zo schattig.
Over Luke gelukkig geen zorgen meer. Sky wil nog niet echt meekomen, kijk het aan tot zaterdag en anders gaan we er toch maar even wat probiotica doorheen gooien! Vanmorgen was het bij Sky namelijk echt nog heel dun :(
Maar het gaat nu inderdaad eindelijk de goede kant op!

Een leven zonder zorgen, wat zou dat heerlijk zijn!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9405
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Kittens met lichte diarree

Bericht door castratenkoor »

Komt allemaal goed, je hebt alleen even een lange adem nodig. Zo heb ik met Bob een half jaar aangemodderd, die is nu 12 jaar en nooit meer diarree gehad.

Fijn dat Luke al sigaartjes weet te produceren. Nu Skywalker nog. Goed voorbeeld doet volgen zullen we maar zeggen.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6861
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Kittens met lichte diarree

Bericht door Dinky »

We zijn weer een aantal dagen verder. Ben wel benieuwd of er nog vooruitgang in zit bij Skywalker qua ontlasting?
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Gebruikersavatar
MaantJee94
Poema
Poema
Berichten: 264
Lid geworden op: 22 jun 2017 13:29
Locatie: Naaldwijk

Kittens met lichte diarree

Bericht door MaantJee94 »

Nou het gaat voorruit! Langzaam weliswaar maar ach ik mag niet klagen!

Luke is beter verklaard! Na 3 dagen mooie drolletjes ben ik helemaal happy!

Sky zijn ontlasting heeft vorm maar is nog wel dun! Maar absoluut geen waterige substantie meer. We moeten af en toe nog z'n pootjes wat wassen aangezien hij nogal raar graaft in de bak maar douchen is al zeker een week niet meer gebeurt!

Ik moet zeggen dat ik dus weer een stuk positiever ben over de situatie. Sky is nog niet waar ik hem hebben wil maar dat komt vast snel goed!



Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gebruikersavatar
MaantJee94
Poema
Poema
Berichten: 264
Lid geworden op: 22 jun 2017 13:29
Locatie: Naaldwijk

Re: Kittens met lichte diarree

Bericht door MaantJee94 »

Ps; ik heb foto's voor de liefhebbers hahaha :lol:


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9405
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Kittens met lichte diarree

Bericht door castratenkoor »

Fijn dat het langzaam maar zeker de goede kant op gaat! Je geduld is aardig op de proef gesteld, maar het gaat om het eindresultaat nietwaar?!?
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7741
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Kittens met lichte diarree

Bericht door Rik »

Fijn dat het met Luke nu eindelijk goed gaat. Nu Skywalker nog eventjes en je bent uit de zorgen.

Hoe is het overigens met Luna? Hebben ze de giardia inmiddels een beetje onder de knie?
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Gebruikersavatar
MaantJee94
Poema
Poema
Berichten: 264
Lid geworden op: 22 jun 2017 13:29
Locatie: Naaldwijk

Kittens met lichte diarree

Bericht door MaantJee94 »

Rik schreef:Fijn dat het met Luke nu eindelijk goed gaat. Nu Skywalker nog eventjes en je bent uit de zorgen.

Hoe is het overigens met Luna? Hebben ze de giardia inmiddels een beetje onder de knie?
Ja bijna uit de zorgen! Wat een opluchting!

Luna heeft 2 kuren metrobactin gekregen en lijkt ook beter te zijn. Ze heeft nog geen nieuwe giardia test gedaan dus dat is afwachten. Daarbij zijn de andere dieren niet behandeld wat ik erg vreemd vind.

Ik heb nog contact geprobeerd te zoeken met de fokker maar die wil nergens meer aan meewerken dus daar leggen wij (ik en het baasje van Luna) ons maar bij neer ;). De fokker wilde niet eens weten hoe het met Luke, Skywalker en Luna gaat, van nazorg is dus totaal geen sprake.

Volgende week gaan L&S over op nutrivet adult met kip! (Kittenvariant was niet leverbaar, nu overigens weer wel maar heb de adult al in de kast staan..) Ben benieuwd of ze dat lusten, maar dat zal wel want de samenstelling is precies hetzelfde als de kitten variant :lol:


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
ErikPhilippus
Tijger
Tijger
Berichten: 1945
Lid geworden op: 20 okt 2015 14:28

Re: Kittens met lichte diarree

Bericht door ErikPhilippus »

Nou, hopelijk blijft het nu de goede kant opgaan. Wat zal dat een opluchting zijn als het achter de rug is!
MaantJee94 schreef:Ik heb nog contact geprobeerd te zoeken met de fokker maar die wil nergens meer aan meewerken dus daar leggen wij (ik en het baasje van Luna) ons maar bij neer . De fokker wilde niet eens weten hoe het met Luke, Skywalker en Luna gaat, van nazorg is dus totaal geen sprake.

Ja, apart is dat toch... In mijn geval kan het contrast niet groter zijn: ik heb regelmatig een fijn kontakt met de fokker van Dalí en Gaudí, en van Oscar (vanmorgen nog lekker zitten mailen en appen met allebei) - en de fokker van Lumi, Amber en Ginger reageerde in het begin nog wel plichtmatig, maar het ging niet van harte, want het is helemaal over, er is totaal geen interesse. Dat is jammer, maar het is niet anders, en ik maak me er ook totaal niet druk over. En wat de nazorg betreft, daarbij helpen wij in de het forum wel een handje mee :grin:

Groetjes,
Erik
Gebruikersavatar
MaantJee94
Poema
Poema
Berichten: 264
Lid geworden op: 22 jun 2017 13:29
Locatie: Naaldwijk

Kittens met lichte diarree

Bericht door MaantJee94 »

Ik vind het ook niet erg dat we geen contact hebben met de fokker hoor, jammer is het wel. Wat ik alleen wel erg vind is dat ze voordat Luke en Sky bij ons kwamen wonen heel aardig deed, vragen beantwoorde, advies gaf en ook aangaf nog graag foto's te zien van ze. En nu kan het haar niks meer schelen hoe het met ze gaat. Ik dacht dat ze openheid zou geven over de medicatie/ontworming die ze hebben gekregen maar dit is niet het geval. Ik heb alle baasjes van broertjes en zusjes van Luke en Sky gesproken en allemaal hebben ze ander advies gehad en heeft ze andere dingen verteld. Wij moesten RC geven, baasje van Luna Hills en het baasje van Tommy moest RC mengen met jumbo voer en 3x in de week gekookte kipfilet geven. Luna is 3x ontwormt, Luke en Sky 2x en Tommy en Dusty 1x terwijl ze vrijwel tegelijk weggingen bij de fokker, hier heeft de fokker geen antwoord op. Ontwormen deed de fokker met panacur, uit voorzorg. Het blijkt ook dat de fokker 1 kattenbak had voor in ieder geval 8 katten! Ze heeft dus nooit kunnen zien van wie welke ontlasting was. Maar dit heb ik zelf niet gezien, alleen gehoord. Ze heeft de kittens ook maar twee keer gewogen in 9 weken tijd. Luke had volgens de DA een groeiachterstand en dit had de fokker kunnen zien als ze vaker gewogen waren. Luke is dus ook goed in de gaten gehouden door mijn DA en de groeiachterstand is inmiddels weggewerkt!

Maar dat doet er nu allemaal niet meer toe. Ik ga er gewoon alles aan doen om de schade ongedaan te maken want de darmen zijn zwaar verstoort! Ze hebben nu goed voer, hun vacht is hierdoor prachtig! Ze zijn actief, speels en zelfs een tikkeltje druk. Ze groeien uitstekend. Het zijn echt twee heerlijke katten en ook al hebben ze een slechte start gehad en stond het huilen mij soms nader dan het lachen, ik houd zielsveel van ze!

Bedankt allemaal, jullie zijn een grote steun voor mij! :)


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6861
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Kittens met lichte diarree

Bericht door Dinky »

Wat enorm fijn om te lezen dat de ontlasting van Skywalker nu ook vorm begint te krijgen! :edance:
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7741
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Kittens met lichte diarree

Bericht door Rik »

Tsja... dat klinkt als een klassieke "broodfokker". Zo min mogelijk doen (en dan zeggen dat het wel gedaan is). Je zult het achteraf ook niet meer te weten komen. En van te voren had je het ook niet kunnen weten want echte "broodfokkers" weten dat natuurlijk goed te verbergen. Het beste is inderdaad dat gewoon van je afzetten. Je hebt nu prachtige schatjes en dat is het belangrijkste. Ze hebben een wat mindere start gehad maar je bent nu goed op weg.
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Gebruikersavatar
MaantJee94
Poema
Poema
Berichten: 264
Lid geworden op: 22 jun 2017 13:29
Locatie: Naaldwijk

Re: Kittens met lichte diarree

Bericht door MaantJee94 »

Gelukkig zijn ze nu bij ons en hebben ze het goed! Ze lijken erg tevreden! Vooral als ze lekker op je schoot liggen te spinnen :)

Nu alleen de diarree (het is meer mousse inmiddels) van Sky nog en dan is alles goed! :)


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Plaats reactie