De problemen met het kitten

Als je denkt dat er iets mis is met je kat, bel dan eerst even de dierenarts(assistente) voor advies. Want al zijn er op het forum veel mensen met ervaring, een juiste diagnose kan alleen gesteld worden door een dierenarts.
Plaats reactie
Brittenbolletje
Tijger
Tijger

Re: De problemen met het kitten

Bericht door Brittenbolletje »

Met probiotica gaan we ook starten. Ga dat ook halen vandaag. Pfff wat vermoeiend is dit en stresserend :(.
castratenkoor
Tijger
Tijger
Contacteer:

Bericht door castratenkoor »

Zou speciaal anti-allergie voer een optie kunnen zijn, met b.v. hert erin? Soms zit de oplossing in iets eenvoudigs. Het is te proberen toch? Kan zijn dat ze niet tegen bepaalde eiwitten kan.
6koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRikMaks**
Teun'09 Luuk'13 Teske'14 Clarie'16 Koen&Wiep'25
nellebel
Tijger
Tijger

Bericht door nellebel »

ben benieuwd hoe het met eos is. hopelijk gaat het een stukje beter
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Brittenbolletje
Tijger
Tijger

De laatste 2 dagen was haar ontlasting goed. vanochtend wel met druppeltje bloed maar wel stevig.

We wachten nog steeds op uitslag van de bacterien.

Maar ga het er over hebben castratenkoor of het dat zou kunnen zijn.
AnneLore
Poema
Poema

Bericht door AnneLore »

*duimduimduim*
Bas, Dakhaas en Oscar | Joost* | & de cavia's, het konijn en het hondenbeest :)
Adriana

Bericht door Adriana »

soms, bij bepaalde rassen en dan voornamelijk waar perzenbloed is ingekruist, komt dwerggroei voor. we hebben op het forum daar de afgelopen 5 jaar een paar gevallen van gehad.
ik zie in de berichten herhaaldelijk dat ze eigenlijk traag tot niet groeit.. hebben jullie daar al eens aan gedacht en zou het kunnen zijn dat Eos zoiets in de genen heeft?
Brittenbolletje
Tijger
Tijger

Ze groeit niet omdat er geen voeding in komt om te groeien. haar gewicht blijft stabiel. wij hopen als het ooit over gaat dat ze dan weer verder groeit. over dwerggroei heb ik ook al gezegt tegen de da, maar ze is ziek dus dan is het aan 1 kant logisch dat ze niet groeit
nellebel
Tijger
Tijger

Bericht door nellebel »

eos; godin van de dageraad, hoe is het met het hummeltje vandaag. er staat in wikipedia dat eos vaak verliefd was. nou dat klopt zeker voor dit hummeltje, wantr er zijn er velen die verliefd zijn op haar.
komop kleintje, blijven vechten
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Brittenbolletje
Tijger
Tijger

Vanmiddag ga ik weer naar haar toe. het hele weekend was de ontlasting ook goed. ik wil haar zo graag terug hebben
Dinky
Tijger
Tijger

Bericht door Dinky »

Fijn dat de ontlasting het hele weekend goed is geweest :)
Hopelijk hebben ze vandaag dan ook een keer alle uitslagen binnen zodat je weet of het daar aan ligt of dat er verder gezocht moet worden (misschien in speciaal voer zoals Dinie aangaf).
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Brittenbolletje
Tijger
Tijger

Speciaal voer krijgt ze eigenlijk al :(... Maar ik hoop met je mee dat alle uitslagen er nu eens zijn :)
Adriana

Bericht door Adriana »

Brittenbolletje schreef:Ze groeit niet omdat er geen voeding in komt om te groeien. haar gewicht blijft stabiel. wij hopen als het ooit over gaat dat ze dan weer verder groeit.
over dwerggroei heb ik ook al gezegt tegen de da, maar ze is ziek dus dan is het aan 1 kant logisch dat ze niet groeit
nog even verder met je meegedacht.. ze heeft ontlasting dus haar stofwisseling werkt.
en zou ze geen voedingsstoffen opnemen, dan maakt ze het niet lang meer maar dat gebeurt gelukkig dus wèl.
ontlasting is intussen goed dus het voer verteert. dus van binnen werkt het allemaal zoals het hoort.
dan blijft er dus nog over: ze is ziek want ze groeit niet. en dat zou dan dus wel eens de oorzaak kunnen zijn en dan kom ik toch weer uit bij mogelijke dwerggroei..
Brittenbolletje
Tijger
Tijger

De ontlasting is inderdaad dit weekend goed geweest was vorig weekend ook en werd afgelopen week weer minder. Het klopt wat je zegt het word (weer) verteert en ze heeft passage :).

note: ben net gebeld door mijn da. ze heeft 2 bacterien in haar ontlasting en ze is dit weekend 80 gram gegroeid :):)
Dinky
Tijger
Tijger

Bericht door Dinky »

80 gram gegroeid in een weekend is volgens mij best wat voor haar of niet?
En wat fijn dat er bacteriën zijn gevonden die dan nu bestreden kunnen gaan worden en duimen draaien hier nog volop door dat dat dan ook de oorzaak is en Eos hierna weer echt lekker kitten kan zijn ipv zorgenmeisje!
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Brittenbolletje
Tijger
Tijger

Ja 80 gram is wel heel erg veel ze komen hier gemiddeld 100 tot soms 130 gram per week aan.

Tja deze bacterien zouden vanzelf weer moeten verdwijnen :) dus voro nu nog geen medicatie. de da is zelfs zo positief dat met de hulp van mijn probiotica haar wat van mijn eigen voer laat eten morgen. kijken hoe dat gaat :)
Plaats reactie