Simba's diagnose Nierinsufficientië

Forum voor alle vragen m.b.t. nierziekten (nierfalen/nierinsufficientie)
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Zotvanpoezen
Tijger
Tijger
Berichten: 1436
Lid geworden op: 19 sep 2018 16:19
Locatie: Pajottenland /Vlaams Brabant

Re: Simba's diagnose Nierinsufficientië

Bericht door Zotvanpoezen »

Ik denk dat de apotheker je wel lege capsules kan verkopen. Ik laat er elke maand vullen met juiste dosis medicatie voor mijn poes, omdat het oorspronkelijk grote capsules zijn voor humaan gebruik en ik het niet kan afwegen. Dus zullen ze waarschijnlijk een voorraad kleine lege capsules hebben.
viewtopic.php?f=5&t=32802fotoalbum (fotoalbum)

Kopje van Filou (9- 2011), Duvel (4-2012) en Froufrou (7-2015)
Sansan
Tijger
Tijger
Berichten: 1104
Lid geworden op: 23 aug 2015 23:28

Re: Simba's diagnose Nierinsufficientië

Bericht door Sansan »

Er zijn zoveel mogelijkheden. Overal zijn die capsules te koop. Zelfs medpets verkoopt het.
Hier heb ik zelf maat 3 en maat 4 besteld:
http://legecapsules.eu/capsulematen/
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7692
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Simba's diagnose Nierinsufficientië

Bericht door Rik »

Sansan schreef: 14 mar 2019 14:44 Hier heb ik zelf maat 3 en maat 4 besteld:
Zijn die dingen een beetje met de hand te vullen of heb je daar een machientje voor (ik zag dat ze alleen een vuller voor maar 0 hadden)?

In het verleden deden ze bij mijn DA voor Bowy de Amlodipine ook in capsules. Die sneed ik altijd open om het poeder door het eten te mengen :lol: (Bij Bowy kreeg ik niets in de mond). Later zijn ze overgestapt op pillen (die ik dus zelf samen moest stampen :edoh: ).
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Sansan
Tijger
Tijger
Berichten: 1104
Lid geworden op: 23 aug 2015 23:28

Re: Simba's diagnose Nierinsufficientië

Bericht door Sansan »

Ja prima met de hand!
Theelepeltje voor de poeder, en tussen elk hoopje poeder dmv de theelepel in de capsule stamp ik het aan met de platte kant van een sateprikker. Pilletje(s) erbij duwen, “dopje” op zelfde manier met poeder vullen en beide helften op elkaar drukken: pilletje klaar!
Esmeray1983
Poema
Poema
Berichten: 285
Lid geworden op: 02 jul 2018 16:22

Re: Simba's diagnose Nierinsufficientië

Bericht door Esmeray1983 »

dankjewel allemaal. gelukkig gaat de easypil weer goed vandaag. geen verbetering in eten nog na zantac erbij. eet en stopt weer en slaapt nog meer.. heb vandaag wel geteld de 6 uur lang weer op Google ervaringen van anderen gelezen.. helaas zonder nieuwe ontdekkingen.. zo verdrietig dit pff
Sansan
Tijger
Tijger
Berichten: 1104
Lid geworden op: 23 aug 2015 23:28

Re: Simba's diagnose Nierinsufficientië

Bericht door Sansan »

En zijn er nog andere ideeen?
Toch een zeer lage dosering prednison proberen? Bijv de 0,5 Mg per kg 1 x daags vind ik in bijsluiters.
Douraque
Poema
Poema
Berichten: 240
Lid geworden op: 13 jan 2019 18:20

Re: Simba's diagnose Nierinsufficientië

Bericht door Douraque »

Ik zou eerder eerst de eetlustopwekker proberen. Al is het maar 1/16, daar gaat hij zeker van eten. Dan doorbreek je de vicieuze cirkel waar je nu in bevind

Dus eerst de basismedicatie bij pancreatitis: buprecare, Cerenia, eetlustopwekker.

Pas als dat niet helpt, zou ik in uiterste geval overgaan op prednison.
Sansan
Tijger
Tijger
Berichten: 1104
Lid geworden op: 23 aug 2015 23:28

Re: Simba's diagnose Nierinsufficientië

Bericht door Sansan »

SImba is wel al bezig vanaf aug/sept douraque, en ik zou het zeker als optie achter de hand houden als je nu spreekt van nog twee weken doorgaan.
Esmeray1983
Poema
Poema
Berichten: 285
Lid geworden op: 02 jul 2018 16:22

Re: Simba's diagnose Nierinsufficientië

Bericht door Esmeray1983 »

Hoi lieve mensen,

Sorry ik was zo moe en verdrietig even..we moesten echt even samenzitten thuis om goed na te denken en een andere dierenarts is vandaag ook thuis langs geweest om er een andere blik op te werpen.
Dit is nu het plan, buprecare is er nu uit, ze toont echt geen verschil met of zonder. Het dwangvoeren ging top samen vandaag dus ze is weer wat vrolijker maar overduidelijk misselijk dus.
Dus we geven het na het weekend nog 2 weken. Met Emeprid (even de naam kwijt, wat Douraque aanraadde), want Cerenia doet echt weinig, doorzetten met Zantac, capsules vullen met pancreaspoeder en de medicijnen zoals jullie doen. 1 x per dagen infuus op een lieve manier, geen stress en alles gezellig en vriendelijk. Dan MOET ze opknappen want we houden zoveel van haar, eens moeten we haar verlossen als ze zo doorgaat. Deze dip duurt al veel te lang..
Ook laten we haar door een andere arts inslapen als het zover is, zodat ze geen nare associatie heeft, met mijn badjas aan (ja echt haha voor de veilige geur) en we boeken die arts dan dubbel zodat we alle tijd hebben, geen stress, alles zo fijn mogelijk voor haar.
Met andere woorden, super bedankt! We gaan alle tips opvolgen, evt nog prednison erbij. En deze komende weken gaan we knallen vol vrolijkheid, hoop en liefde voor haar. Want wie weet.. duim duim..
Esmeray1983
Poema
Poema
Berichten: 285
Lid geworden op: 02 jul 2018 16:22

Re: Simba's diagnose Nierinsufficientië

Bericht door Esmeray1983 »

ohja ik vergeet nog.. ze zijn nu met de artsen in overleg over die mirtazapine omdat de twee keren zo vreselijk beroerd is geweest...evt een andere eetlustopwekker proberen
Douraque
Poema
Poema
Berichten: 240
Lid geworden op: 13 jan 2019 18:20

Re: Simba's diagnose Nierinsufficientië

Bericht door Douraque »

Klinkt als een goed plan. Hoop dat de kat opknapt.

Vervanger voor de mirtazapine is diazepam volgens mij.

Wij hebben zojuist bloed geprikt, begin volgende week weet ik meer. Zij vond het een goed idee om tevens Barendrecht erbij te betrekken, dus dat gaan we ook doen. Mijn kat is overigens pas 4 jaar, dus nog heel jong
Esmeray1983
Poema
Poema
Berichten: 285
Lid geworden op: 02 jul 2018 16:22

Re: Simba's diagnose Nierinsufficientië

Bericht door Esmeray1983 »

Douraque schreef: 15 mar 2019 18:20 Klinkt als een goed plan. Hoop dat de kat opknapt.

Vervanger voor de mirtazapine is diazepam volgens mij.

Wij hebben zojuist bloed geprikt, begin volgende week weet ik meer. Zij vond het een goed idee om tevens Barendrecht erbij te betrekken, dus dat gaan we ook doen. Mijn kat is overigens pas 4 jaar, dus nog heel jong
Ik wilde net vragen hoe het ging daar :).
Ach arm schatje zo jong..duim heel hard voor jullie dat het een en ander duidelijk wordt zodat je kat beter kan worden..
Ik heb hier net in over 1/16e mirtazapine gegeven en we gaan goed opletten dat ze straks in hele kleine porties eet. Op goede hoop voor allebei de katjes 🙏🙏
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7692
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Simba's diagnose Nierinsufficientië

Bericht door Rik »

Hoe krijg je dat eigenlijk voor elkaar... 1/16de mirtazapine?
Ik had al moeite om naar 1/8ste te delen.
Die mirtazapine komt toch maar in één maat?

Hopelijk werkt het nu goed zonder bijwerkingen.
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Esmeray1983
Poema
Poema
Berichten: 285
Lid geworden op: 02 jul 2018 16:22

Re: Simba's diagnose Nierinsufficientië

Bericht door Esmeray1983 »

Rik schreef: 15 mar 2019 20:06 Hoe krijg je dat eigenlijk voor elkaar... 1/16de mirtazapine?
Ik had al moeite om naar 1/8ste te delen.
Die mirtazapine komt toch maar in één maat?

Hopelijk werkt het nu goed zonder bijwerkingen.
haha dat ging niet van een leien dakje Rik! ik heb een pillensnijder en daar heb ik 1/8e van kunnen maken en daarna heb ik het met een mesje gedaan dus het is ongeveer 1/16e geworden, ietsje pietsje minder. Maar de miauwzapine is aan zeg maar, ze mauwt, kroelt en eet lekker royal canin nu 😊
Douraque
Poema
Poema
Berichten: 240
Lid geworden op: 13 jan 2019 18:20

Re: Simba's diagnose Nierinsufficientië

Bericht door Douraque »

Heel goed dat ze eet, blij toe. En dan kleine porties.

Het beste is, voor zover dat mogelijk is, vlak voor of na het eten dat poeder. Normaal gesproken doe je dat poeder over het eten, zodat het direct de pancreas ondersteunt. Dus nu moet je het omstreeks etenstijd geven om zo alsnog die pancreas te ondersteunen met het verteren van het eten.

En zo doe ik ook die pillen snijden, super handig zo’n pillensnijder
Plaats reactie