Kittens met lichte diarree

Als je denkt dat er iets mis is met je kat, bel dan eerst even de dierenarts(assistente) voor advies. Want al zijn er op het forum veel mensen met ervaring, een juiste diagnose kan alleen gesteld worden door een dierenarts.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
MaantJee94
Poema
Poema
Berichten: 264
Lid geworden op: 22 jun 2017 13:29
Locatie: Naaldwijk

Re: Kittens met lichte diarree

Bericht door MaantJee94 »

Vandaag de kattenbak alweer verschoont en er klontvormend grit in gedaan. Ik gebruikte altijd houtkorrel vanwege het milieu en omdat kittens nog wel eens de vulling kunnen eten. Nu ze wat ouder zijn durf ik het wel aan. Luke en Sky gingen eerst gezellig samen in de bak, was een beetje raar die gekke steentjes!

Luke en Sky lijken het prima te vinden en het baasje is mega blij!!!! Het klontert dus ook de diarree!!!!! Skywalker was net gewoon nog helemaal schoon nadat hij op de bak was geweest terwijl zijn ontlasting heel vloeibaar was. Wat een uitvinding zeg dat grit! Ik gebruik het nu pas een dag en wil nu al niks anders meer! Dat was even een fijn en heel welkom lichtpuntje!! :)

Ps; ik heb geen aandelen in het grit haha



Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5519
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Kittens met lichte diarree

Bericht door nellebel »

ik gebruik ook altijd grit. heb een grote mat ervoor liggen (zo'n grote hoogpolige mat, is eigenlijk volgens mij voor honden die buiten zijn geweest dat ze droog lopen, heerlijk zacht), dat voorkomt de uitloopt van de grit. de eigenlijk matten daarvoor zijn hard en borstelig, daar sprongen guusje en gijs overheen, was niet fijn aan de voetjes. deze vinden ze heerlijk. en als ik die mat uitklop, valt er een halve kattenbak grit weer uit hihi
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6869
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Kittens met lichte diarree

Bericht door Dinky »

Wat fijn dat klontvormend grit al zo'n verschil maakt qua smerigheid! Hier altijd al klontvormend gebruikt maar heb dan ook geen kleine kittens gehad ;-)

Ook heel prettig dat de ontlasting van luke weer wat vorm krijgt. Hopelijk volgt skywalker snel en zet het bij beide door naar een vaste drol!
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Gebruikersavatar
MaantJee94
Poema
Poema
Berichten: 264
Lid geworden op: 22 jun 2017 13:29
Locatie: Naaldwijk

Kittens met lichte diarree

Bericht door MaantJee94 »

Skywalker zat vanmorgen helemaal onder en had geen zin om gewassen te worden dus die heeft met z'n poeppootjes door de woonkamer gerent, alles inclusief kat helemaal vies. Gelukkig is de boel nu weer aan kant. Vandaag werken en vanmiddag zien we wel weer wat de schade is. Luke zijn ontlasting krijgt steeds iets meer vorm, het blijft wel dun en plakkerig. bij Sky zie ik nul verbetering qua waterigheid wel gaat hij ipv 5 nu max 3 keer per dag poepen, ook lijkt het iets minder veel te zijn. Ze zijn natuurlijk ook pas 2 dagen van de medicijnen af dus misschien moet ik gewoon nog even geduld hebben. Ik heb wel even een second opinion aangevraagd bij een andere DA, die is zich nu over de situatie aan het buigen.

We kijken het nog maar even aan! Het komt vast snel goed ;)


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
ErikPhilippus
Tijger
Tijger
Berichten: 1945
Lid geworden op: 20 okt 2015 14:28

Re: Kittens met lichte diarree

Bericht door ErikPhilippus »

Ach, wat een toestand... Niet leuk :cry:
Wel hoopgevend is dat de darmen van Luke de weg terug gevonden lijken te hebben, hopelijk volgt Sky snel. Ben wel benieuwd of de second opinion wat gaat opleveren - want met het weekend zou er toch een duidelijke verbetering moeten inzetten zou je zeggen...

Fingers crossed!
Erik
Gebruikersavatar
pinguin
Tijger
Tijger
Berichten: 2253
Lid geworden op: 03 jul 2011 19:54

Re: Kittens met lichte diarree

Bericht door pinguin »

Het houd ook niet op zeg hoop dat ze snel de oorzaak vinden

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk
groetjes sproet* 11jr*, snabbel 8jr en Simba 2jr
Gebruikersavatar
MaantJee94
Poema
Poema
Berichten: 264
Lid geworden op: 22 jun 2017 13:29
Locatie: Naaldwijk

Re: Kittens met lichte diarree

Bericht door MaantJee94 »

De andere dierenarts denkt aan een andere parasiet. Tritrichomonas, lijkt qua symptomen op giardia. Ik heb dit besproken met mijn eigen dierenarts en zodra we ontlasting opsturen naar het lab word hier ook op getest. De dierenarts denkt alleen niet dat dit het is.

Vanmorgen lag er iets in de bak wat niet super waterig was maar ook niet heel mousse achtig, het leek op iets te dunne vla (hoe beschrijf je poep haha). Ik wist niet van wie het was maar nadat Luke op de bak geweest was en eigenlijk een best mooie maar een heel klein beetje zachte drol draaide wist ik dat het chocolade vlaatje dus van Skywalker was.

Luke zijn ontlasting is in de afgelopen 3 dagen een stuk vaster geworden. Het is nog ietsjes te dun maar er zit vorm in en stinkt eigenlijk niet. Dit gaat dus echt de goede kant op!

De ontlasting van Skywalker is de afgelopen dagen eigenlijk onveranderd gebleven alleen leek het vanmorgen iets dikker (minder waterig..). Ik denk dat de darmen van Sky meer tijd nodig hebben.

Ik heb in overleg met beide dierenartsen afgesproken het nog een weekje aan te kijken. Er is geluisterd naar hart en longen, dit klonk allemaal goed. Gewicht gaat erg goed en eten en drinken gaat ook goed! Nu alleen de ontlasting nog even mooier krijgen :)

Ik ben blij dat er eindelijk vooruitgang in zit, ook al gaat het bij Skywalker erg langzaam. Hopelijk zijn we over een paar dagen klaar met deze "shitzooi"

Bedankt voor al jullie hulp en steun!!! :)




Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5519
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Kittens met lichte diarree

Bericht door nellebel »

we duimen allemaal mee
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6869
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Kittens met lichte diarree

Bericht door Dinky »

Wat zou het enorm fijn zijn wanneer het inderdaad nu alleen nog maar vooruit zal gaan!
Duimen blijven hier meedraaien!
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
ErikPhilippus
Tijger
Tijger
Berichten: 1945
Lid geworden op: 20 okt 2015 14:28

Re: Kittens met lichte diarree

Bericht door ErikPhilippus »

Goedzo, dit lijkt de goede kant op te gaan, gelukkig!
Inderdaad even een weekje aankijken, de darmen hebben (van nature) tijd nodig om zich te herstellen.
Gaat goedkomen!

Knuffel voor beide mooie kereltjes!
Erik
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9409
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Kittens met lichte diarree

Bericht door castratenkoor »

En nu van het weekend - op naar de sigaren!
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9409
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Kittens met lichte diarree

Bericht door castratenkoor »

Misschien een idee om wat kipfilet voor ze te koken (goed doorkoken), af laten koelen en wat stukjes met het kookvocht geven. Dat werkt stoppend en dan hebben ze gelijk flink vocht binnen.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
MaantJee94
Poema
Poema
Berichten: 264
Lid geworden op: 22 jun 2017 13:29
Locatie: Naaldwijk

Re: Kittens met lichte diarree

Bericht door MaantJee94 »

castratenkoor schreef:Misschien een idee om wat kipfilet voor ze te koken (goed doorkoken), af laten koelen en wat stukjes met het kookvocht geven. Dat werkt stoppend en dan hebben ze gelijk flink vocht binnen.
Dat ga ik doen! Bedankt voor de tip :) Had wel al koolvis geprobeerd, zou ook stoppend werken maar dit deed niet zo veel.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gebruikersavatar
Kurgel
Poema
Poema
Berichten: 201
Lid geworden op: 07 mar 2017 11:20
Locatie: Utrecht

Re: Kittens met lichte diarree

Bericht door Kurgel »

Oef, hoop voor jullie en voor Sky dat het na het weekend inderdaad beter gaat. Goede kattenshampoo is overigens ook gewoon bij de DA te verkrijgen (bij die van mij in ieder geval wel van Virbac). Maar dierenwinkel moet het ook hebben.
Kim, Luna, (Bo, Stella ✝️), Zoe, Iris, Coco en Max
http://www.dekattensite.nl/phpBB2/viewt ... =5&t=31511
Gebruikersavatar
MaantJee94
Poema
Poema
Berichten: 264
Lid geworden op: 22 jun 2017 13:29
Locatie: Naaldwijk

Re: Kittens met lichte diarree

Bericht door MaantJee94 »

Het is tijd voor positief nieuws, eindelijk!!!!
Luke legde net een perfecte drol! Hij heeft nog nooit, nee nooit, zoon mooie drol gedraaid! Tijd voor een vreugdedansje dus!!

Voor Skywalker had ik een flesje kattenshampoo gekocht bij de hornbach en deze staat nog steeds dicht in de kast! Wel moeten we af en toe z'n pootjes een beetje schoonmaken en zijn kontje maar dit kan gewoon met een washandje. Zijn ontlasting is nog dun, erg dun maar godzijdank geen water meer!

Ondanks dat Skywalker dus nog verre van beter is zie ik het weer een stuk zonniger tegemoet! Vooral als je nagaat dat Luke voor het weekend ook nog koeienvlaaien poepte en nu een waanzinnig mooie drol draaide!

Ik kijk het nog even een paar dagen aan en dan zal de ontlasting van Sky vast ook beter zijn. Uiteraard houd ik jullie op de hoogte!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Plaats reactie