Pluisje, verhoogde nierwaardes

Forum voor alle vragen m.b.t. nierziekten (nierfalen/nierinsufficientie)
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door Adriana »

met 16 en een half jaar en topverzorging is Cochi dus inmiddels al zo ver gekomen!
gelukkig dat je toch uiteindelijk wel beetje tevreden bent, want overzichtelijk alhoewel je het natuurlijk liever stabiel gehad zou hebben.
heeft Cochi chronisch nierfalen? en in dat geval.. zou een super/super lage dosis ontstekingsremmer niet iets zijn om aan te denken?
zie topic meloxicam.. (en ik weet hoe allergisch je voor dat woord bent.. sorry!)

we moeten de sfeer in Pluis maar een beetje positief en constructief houden en proberen elkaar vooral aan te moedigen!
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
sassabootje
Huiskat
Huiskat
Berichten: 52
Lid geworden op: 18 jan 2009 12:41

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door sassabootje »

Ik wil bij deze ook een dergelijke oproep plaatsen.
Het gebeurt (gelukkig maar) een enkele keer dat iemand nieuw of bijna nieuw op het forum komt met een nierfaalpatiënt in het laatste stadium. Wanneer je zelf een kat hebt die nierfaalpatiënt is, dan zit je niet te wachten op akelige verhalen over wat jou tzt ook te wachten staat. Daar wil je je het liefst zo ver mogelijk van houden en daarom is het inderdaad beter dat dergelijke verhalen in een apart topic worden gezet.

Sorry Mandy, het klinkt misschien erg hard maar ik zeg dit uit zelfbescherming. Ik begon jouw verhaal te lezen en de tranen liepen me over de wangen. Ik wil dit niet lezen, wil er niet aan herinnerd worden dat ik twee nierfaalpatiënten heb.
Ik weet ook dat wanneer voor Cochi en Noa het laatste stadium is gekomen, ik niet zal posten. Dit is iets van onszelf.
Een ander hoeft niet in detail te weten hoe de laatste dagen verlopen. Je kunt er niets aan veranderen en wordt er alleen maar hondsberoerd van.
In een ander topic kun je zelf de keuze maken of je het wilt lezen.

[/quote]

Sorry maar de vorige keer heb ik zoveel hier aan gehad en dacht omdat ZsaZsa ook een nierfalen heeft het hier moest, niet iedereen heeft een partner waar die van op aan kan.

Adriana dat van de morfineprikken is niet zo maar andere pijnstillers wel.
Mandy
BeauBeau aka Bootje zusje van ZsaZsa 30-04-1995 / 03-03-2011
ZsaZsa aka Sasja zusje van BeauBeau 30-04-1995 / 03-11-2011
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door Adriana »

lieve mandy, snap via pb dat je heel verdrietig bent en wens je sterkte.
je hebt echt niemand tegen de schenen geschopt hoor, dus zit daar asjeblieft niet over in..
k denk aan je en duim voor jullie..
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Cerna

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door Cerna »

Sorry Mandy, ik wilde je niet kwetsen en ik vind het allemaal heel akelig voor je, maar nogmaals: ik wil mezelf beschermen. De zorg voor twee nierpatiënten hakt er zo in, dan kun je de ellende van een ander er gewoon niet bij hebben.
Heel veel sterkte!!

Adriana: wat zou Cochi moeten met die meloxicam (grrr!)? Cochi heeft iets rode randjes om zijn kiezen/tanden en de DA vroeg of ik nog Metacam in huis had. Ze schrok van mijn reactie (ik ook :lol: ): "Dat spul komt er bij ons niet meer in!!" Toen heb ik voor 5 dagen Stomorgyl gekregen (enorme tabletten!) en ga over 5 dagen Cochi ook Mercurius Corrosivus geven in de hoop dat het bekkie dan rustig blijft, net als bij Noa.
Maar meloxicam???
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door Adriana »

http://www.dekattensite.nl/phpBB2/viewt ... 27&t=24813
dit is info die ingrid vanmorgen in een nieuw topic heeft gezet over een toepassing van de ontstekingsremmende functie van een zeer lage dosis meloxicam bij nierfaalkatten (categorie chronisch denk ik) om te proberen te stabiliseren.
vandaar mijn vraag of Cochi van de chronische afdeling was... en ja grrmbl..

maar toch.. vit c werkt ook weerstandsverhogend en ondersteunt het immuunsysteem om die chronische ontstekinkjes weer rustig te krijgen. als je een ontstekingsremmer zou geven, dan zouden die ontstekinkjes in theorie niet moeten kunnen ontstaan en blijft een katzel dus wat langer stabiel, dan wel vertraagt het de achteruitgang.. dat is eigenlijk waar ik aan dacht... en ik wist niet of je het topic al gezien had...
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
Kattenbella
Tijger
Tijger
Berichten: 3006
Lid geworden op: 13 jan 2003 18:32
Locatie: Groningen

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door Kattenbella »

Heel veel sterkte!
Ook hier die troep niet meer in huis. Adriana, naast vitamine c doet Echina ook wonderen!
"All they need are little black-bow ties and top hats. They might even tip you at feeding time, if you're lucky"
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door Adriana »

Bella ja! echina als weerstandsverhoger werkt erg goed, ik hoor daar alleen maar goeie verhalen over. zo kan je zien dat dieren heel dicht bij de natuur en plantaardige remedies staan en dat die vaak beter aanslaan dan het chemische spul.
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
lmd
Lynx
Lynx
Berichten: 151
Lid geworden op: 23 mei 2009 22:16
Locatie: Hoorn

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door lmd »

veel sterkte met sasja mandy.
een dikke knuffel voor haar .

groetjes Luciënne
Groetjes Luciënne, mijn lieve nierkater Casper en mijn andere 4 Birmaantjes
Cerna

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door Cerna »

Kattenbella schreef:Heel veel sterkte!
Ook hier die troep niet meer in huis. Adriana, naast vitamine c doet Echina ook wonderen!
Ik heb voor Amber L.lysine (even off-topic), maar Amber eet zo weinig zacht voer, dus ik zoek iets in pilvorm. Echina is volgens mij in pilvorm. Hoeveel geef jij daarvan? En hoe kom ik aan vit-C? Of is dat gewoon voor mensen en verkrijgbaar bij Etos, Kruidvat, etc...?

Dat onderzoek wat Ingrid gepost heeft, ziet er interessant uit, maar Mercurius Corrosivus D6 stopt ook de verdere achteruitgang van de nieren en ik ga liever op safe.
Heb de link naar mijn dierenarts doorgestuurd met het verzoek (wanneer ze tijd heeft) om er eens naar te kijken. Ben benieuwd.
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door Adriana »

jahaa, zeker weten, zou ik ook doen: op safe gaan en je weet uit de opvolgende nierwaardes bij het bloedonderzoek dat het werkt.
vit c haal ik als calciumcarbonaat (ontzuurd) bij mijn apotheker, sommige vitaminewinkels hebben het ook. en medpets heeft vit c voor katzels. ik geef heel erg weinig, nog geen speldenknop en uitkijken voor oxalaatstenen, maar dat weet je wel..
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
maij
Lynx
Lynx
Berichten: 180
Lid geworden op: 13 dec 2010 12:28

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door maij »

Maar D6 lijkt me geen pijnstiller wat metacam wel is natuurlijk. Dan is er dus wel wat voor te zeggen om dit te geven. Begreep van mijn da destijds met kaya dat ze ook een soort continue hoofdpijn kunnen hebben en dan is een beetje pijnstilling natuurlijk wel prettig...
Nou ja daar is natuurlijk een discussie over te voeren maar vind het in ieder geval fijn om te lezen dat ze bezig blijven en dat het wellicht toch ook zijn "goede" kanten heeft...
Cerna

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door Cerna »

Nee, Mercurius Corrosivus D6 is geen pijnstiller, maar kan verdere achteruitgang van de nieren stoppen en dat is wat gebeurt met Noa. En ik begreep uit het artikel van Ingrid dat dat ook de bedoeling is van die hele lage dosis Meloxicam en dan zeg ik, geef ik de voorkeur aan een 100 procent veilig middel.
Bij Noa merk ik trouwens niets van hoofdpijn, dan zou ze niet zo levendig zijn, lijkt me. Ook geen andere pijn. Cochi is wel stram, maar geeft geen pijnklachten. Dus liever homeopathisch dan NSAID!
maij
Lynx
Lynx
Berichten: 180
Lid geworden op: 13 dec 2010 12:28

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door maij »

Als je niets van pijn merkt dan kan ik me voorstellen dat je de voorkeur aan een "veilig" middel geeft ipv de meloxicam.
Het lijkt me dat meloxicam altijd een pijnstillende werking zal hebben ook bij een lage dosis maar dat is mijn idee erbij. Bij Kaya destijds merkte ik weinig verschil met aan de metacam of zonder vandaar dat we gestopt zijn en er niet meer aan begonnen.
Toch zou het mooi zijn als je 2 vliegen in 1 klap kunt slaan door Meloxicam te geven, dus de achteruitgang stoppen en lichte pijnstilling.
maij
Lynx
Lynx
Berichten: 180
Lid geworden op: 13 dec 2010 12:28

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door maij »

Nou lieve mensen...
Hier een herintreder als ik de da mag geloven...
We mogen opnieuw de strijd aan en in dit geval met onze jongste Binki.
Ben boos :evil:
Gebruikersavatar
patiani-guusje
Cheetah
Cheetah
Berichten: 877
Lid geworden op: 21 nov 2010 11:10

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door patiani-guusje »

Hier weer even het laatste nieuws -laptop kapot- dus even snel op die van mijn zoon. tot hij zo weer thuis komt en hem inpikt ;-)
Net even erg schrikken hier. Had de katten een pipetje frontline gegeven, en ong. een uur later aai ik Patiaan: hij mauwde heel zacht en zielig, terwijl hij alleen geluid maakt als hij eten wil. Ik wilde hem oppakken, toen liep hij weg. Ik dacht te zien dat hij een beetje met een achterpoot zwalkte. Ik dacht meteen aan zijn nieren, dat die de Frontline niet goed verwerken. Meteen gebeld en naar Da gegaan. Op de behandeltafel erg blazen en brommen naar de DA, doet Patiaan ook NOOIT! DA voelde een verdikking met vocht in knie, en ook heeft hij koorts. Het vocht kan ook komen door het infuus, wat ik steeds van plek wissel, en vanochtend inderdaad wat meer aan de achterkant heb gegeven. Feit is wel dat Patiaan er pijn heeft. Antibiotica mee, en nu maar hopen dat de pijn snel minder wordt. Arm dier!!

Gelukkig ben ik een weekje vrij dus kan m goed in de gaten houden....
Groetjes van mij en poezen Sarah, Tica, Floortje (IM Mickey, Poesje, Patiani, Guusje, Nina, Monty) En een poot van Luna en Sophie
Plaats reactie