Kat houden

Voor alle vragen wanneer je een kat of kitten (erbij) wil. Welke problemen kun je verwachten en waar moet je van tevoren allemaal rekening mee houden?
LET OP: Voor acceptatie problemen tussen een nieuweling en je andere kat(ten) kun je HIER terecht.
Plaats reactie
Scooby Doo
Poema
Poema
Berichten: 268
Lid geworden op: 08 jun 2014 10:57

Re: Kat houden

Bericht door Scooby Doo »

nee hij krijgt geen 3 zakjes Felix meer . ik koop nu blikken Rokus van 410 gram per blik. 10 blikken voor 4,50 dus das lekker goedkoop. af en toe meng ik het met felix wat ik nog heb maar daar wil ik vanaf
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6861
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Kat houden

Bericht door Dinky »

Rokus is inderdaad goedkoop natvoer. Helaas wel met granen als ik ingrediëntenlijst bekijk op de website van ranzijn, verhoogd de kans op blaasgruis ;-) staat ook na openen nog 1 dag houdbaar in de koelkast.
Lees anders ook eens deze link door over kattenvoer: http://dier-en-natuur.infonu.nl/huisdie ... svoer.html
Op blaasgruis zit je niet te wachten want dieetvoer is duur ;-)
Maar vrees dat je met goedkoop niet ontkomt aan opvulling met granen...net bij de 400gr blikken van AH gekeken maar ook daar zitten granen in :-( zou dus je ogen ook goed open houden voor graan vrij/suikervrij natvoer.
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Scooby Doo
Poema
Poema
Berichten: 268
Lid geworden op: 08 jun 2014 10:57

Re: Kat houden

Bericht door Scooby Doo »

en Alexis van de Aldi ,is dat dan zonder granen? en waarom maken ze dan kattenvoer met granen als het niet goed voor een kat is vraag ik mij af??? :shock:
Gebruikersavatar
Mickey_Mouse
Poema
Poema
Berichten: 260
Lid geworden op: 26 jan 2014 21:10

Re: Kat houden

Bericht door Mickey_Mouse »

goedkoop vulmiddel
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7741
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Kat houden

Bericht door Rik »

Gezien het feit dat Rokus dus blijkbaar € 1,10 p/kg is en normaal "goed" voer toch zeker rond de € 3-4,- p/kg ligt denk ik niet dat Brutus iets anders gaat krijgen. Voor kwaliteitsvoer moet je zelfs nog wat hoger gaan zitten € 5-8,- p/kg en een stuk hoger voor graanvrij/suikervrij, meer richting de € 9-10,- p/kg, denk ik. Zelfs Felix ligt met € 2,80 p/kg ver boven Rokus.

Laten we dus inderdaad hopen dat Brutus gewoon een goed en sterk gestel heeft en hier nooit problemen mee krijgt. (Je kunt geluk hebben. Mijn poes heeft het 18 jaar, omdat ik niet beter wist, goed gedaan op Felix)
drestar schreef:en waarom maken ze dan kattenvoer met granen als het niet goed voor een kat is vraag ik mij af??? :shock:
Die maken ze dus speciaal voor jou :lol:
(Het wordt bij het mensen eten ook gedaan hoor. Denk maar aan de kipfilet die ze opblazen met water en hormoon preparaten om vleesproductie te bevorderen. En zo worden er nog vele andere dingen gedaan met je eten die je niet weet)
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7741
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Kat houden

Bericht door Rik »

drestar schreef:Was eigenlijk op aandringen van mijn vriendin die ook een kat heeft en geen cent te makken.
Wat krijgt die kat van je vriendin eigenlijk te eten?
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Scooby Doo
Poema
Poema
Berichten: 268
Lid geworden op: 08 jun 2014 10:57

Re: Kat houden

Bericht door Scooby Doo »

de kat van mijn vriendin eet niet graag natvoer maar liever harde brokken,dus die heeft geluk :grin:
purina one van 3 euro in de aanbieding bij trekpleister. maar brutus houd niet zo van droogvoer. eet het soms wel. heb ook purina one van 3 euro maar doe erg lang met zo'n zakje

de kat van mijn vriendin is ook 7 jaar en die drinkt graag water uit de kraan.als je de kraan open zet komt ze al drinken. zit ook geen stop op als je de kraan niet dicht draait blijft ze drinken. is wel goed natuurlijk al dat water met droge brokken.lekker goedkoop ook als je kat geen natvoer lust
Scooby Doo
Poema
Poema
Berichten: 268
Lid geworden op: 08 jun 2014 10:57

Re: Kat houden

Bericht door Scooby Doo »

Wat mij opvalt is dat hier eigenlijk alleen maar vrouwen zitten en een enkele man. hoe komt dat eigenlijk? zijn katten dan echt een vrouwen dier??
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Kat houden

Bericht door Adriana »

wel ja! gooi er nog even een man/vrouw-onderwerp tegen aan.. altijd goed voor stevige discussies, hihi ..
ik denk, ik denk dus dat vrouwen iets beter met non autoriteit, eigenwijsheid, eigenzinnigheid, dwarsheid om kunnen gaan dan mannen.
en dat de meeste katzels eigenzinnig, dwars, eigenwijs en niet op te voeden zijn.
ja, je kunt ze bang maken en dan regeert angst over hun gedrag maar daarmee zijn ze nog niet 'opgevoed' en onder controle..

heel veel mannen zie ik met slaafse honden rondlopen en voor hetzelfde geld kun je schrijven waarom honden toch wel heel vaak een mannending zijn..
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6861
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Kat houden

Bericht door Dinky »

drestar schreef:Wat mij opvalt is dat hier eigenlijk alleen maar vrouwen zitten en een enkele man. hoe komt dat eigenlijk? zijn katten dan echt een vrouwen dier??
Ik denk dat mannen meer gericht zijn op het vermaken van de katten en de verzorging van de kat vaak op de vrouw neerkomt ;-) Net als de verzorging van kinderen vaak op de vrouw neerkomt en het spelen/opvoeden neerkomt op beide ouders.
Anders andere mannen met katten vragen waarom ze niet op dit forum zitten?
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Scooby Doo
Poema
Poema
Berichten: 268
Lid geworden op: 08 jun 2014 10:57

Re: Kat houden

Bericht door Scooby Doo »

ja dat valt mij dus ook op dat een hond meestal door mannen gehouden worden. vooral Pitbull achtige en grote honden. waarschijnlijk zoiets als het rijden in een grote dure wagen om hun ego wat op te boosten. ik heb zelf vroeger ook grote dobermanns en duitste herders gehad en die moesten bijten in geval van nood,maar ik denk inderdaad wel dat mannen graag ook controlle over hun bezit willen hebben vooral als het gevaarlijker is dan zichzelf want dat is spannend en een uitdaging. maar ook grote doet er toe denk ik.lekker patserig doen met je bezit.met mooie vrouwen pronken ,grote dure wagen rijden en bijtgrage grote gevaarlijke dieren houden die agressi uitstralen. zo van kijk mij eens lopen met die beauty of die dangerous, haha als een man een leeuw zou kunnen houden en er over straat mee kan lopen zou hij er nog eentje nemen ook.poesjes zijn dan inderdaad maar voor vrouwen.
Gebruikersavatar
Kattebeest
Tijger
Tijger
Berichten: 1070
Lid geworden op: 14 apr 2013 16:08
Locatie: Zuidoost Brabant

Re: Kat houden

Bericht door Kattebeest »

Ben blij dat jij niet tot de hierboven genoemde categorie behoort :smile:
Ik zit niet te treiteren, meen ik.

Andere mogelijkheid is dat mannen (over het algemeen) niet zo gauw hun zorgen etc. delen, zeker niet via een forum.
Nancy

Kasper, album van een senior
Voor nieuwe foto's van Kasper (1999) zie het album van Sifra en Pluis
Gebruikersavatar
Kattebeest
Tijger
Tijger
Berichten: 1070
Lid geworden op: 14 apr 2013 16:08
Locatie: Zuidoost Brabant

Re: Kat houden

Bericht door Kattebeest »

Op zich jammer dat er zo weinig mannen op het forum actief zijn.
Communiceren (over het algemeen) minder vanuit emotie, je krijgt dan (meestal) andere discussies.

Tot eind vorig jaar was @Roest/Richard actief. Is helaas sinds die tijd niet meer op forum geweest maar heeft toegezegd zeker nog eens langs te komen.
Nancy

Kasper, album van een senior
Voor nieuwe foto's van Kasper (1999) zie het album van Sifra en Pluis
Scooby Doo
Poema
Poema
Berichten: 268
Lid geworden op: 08 jun 2014 10:57

Re: Kat houden

Bericht door Scooby Doo »

Misschien zitten de mannen op het hondenforum :-P
in ieder geval wel op het motor en auto forum..
Gebruikersavatar
Kattebeest
Tijger
Tijger
Berichten: 1070
Lid geworden op: 14 apr 2013 16:08
Locatie: Zuidoost Brabant

Re: Kat houden

Bericht door Kattebeest »

Waarschijnlijk heb je hierin gelijk.
Hoewel er veel mannen kattenliefhebbers zijn. Komen we terug op het berichtje van Mirjam. Maar dat geldt hier niet want ben een eenpitter (om in motortermen te blijven) en doe alles zelf.
Nancy

Kasper, album van een senior
Voor nieuwe foto's van Kasper (1999) zie het album van Sifra en Pluis
Plaats reactie