Mooiste ras?

Voor alle vragen over raskatten en aanverwante zaken.
Plaats geen oproepjes voor dekkaters, nestjes of kittens
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Mooiste ras?

Bericht door Adriana »

ben het roerend eens met Annet,
deze aarde raakt aardig overbevolkt want de mensheid is te stom om te overleven
en fokt maar aan en ergens zal het wel een keertje fout gaan..

moeder Natuur heeft daar haar eigen methodes voor.. homo sapiens..?...
uitgestorven! roepen ze dan.. veel heel veel later....

en gaat het nog over t mooiste "ras"? raar topic onderwerp eigenlijk..
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: Mooiste ras?

Bericht door pearlsofpassion »

Daar ben ik het ook mee eens Adriana!!
Maar het vergelijken met raskatten fokken of pretnestjes, dat vind ik niet kloppen...

Het zal inderdaad wel grondig foutlopen, maar we weten allemaal dat eerst alle andere dieren zullen uitsterven (of opgegeten worden) voor de mens er het loodje bij legt...
Zo'n mini-uitsterving heeft zich trouwens op de paaseilanden voorgedaan. Vroeger was daar erg vergevorderde 'beschaving', en nu leven er terug bosjesmannetjes. Gewoon omdat ze zichzelf vernietigd hebben met hun beschaving ( of het nakomelingen zijn van dezelfde mensen is niet duidelijk). Op het einde was er geen voedsel meer (geen planten en daardoor geen dieren) en aten ze elkaar op!

Zo gaat dat met de mens, en dat staat ook over de hele wereld te wachten...
Je moet het mij niet vertellen...
Hopelijk blijven er dan nog wat bacteriën en algen over zodat het leven opnieuw kan beginnen. Maar het beton en staal, zullen wel achterblijven... (vergaat uiteindelijk ook wel hoor)...

Maar ik denk niet dat er nog veel aan te veranderen valt zolang de machthebbers niets durven ondernemen...
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Cerna

Re: Mooiste ras?

Bericht door Cerna »

Tja, maar als iedereen dan het mooiste en slimste kind wil, en volgens zijn eigen normen, dan blijf je nog met overschot zitten. En die vergelijking gaat dan met dit asiel-raskatten probleem wel op! (raskatten kies je zelf uit ookal zijn ze niet over, en asielkatten zijn het overschot...)
Zelfs als dat zou gebeuren, dan nog zouden minder kinderen in de opvang (asiels) terecht komen en zouden er ook minder kinderen geboren worden, namelijk maar één per gezin.
Nog een reden waarom het niet opgaat: mensen die een nestje nemen, houden niet alle kittens bij. Ze willen perce een nestje kittens, puur uit egoistische overweging want je maakt er geen 1 kat gelukkiger mee, maar als ze er dan zijn dan moeten ze zo snel mogelijk weg! (ok, bij fokkers wachten ze nog wel tot 12 weken, maar weg gaan ze ook!)
Ik zie mensen nog niet gewust kinderen krijgen om ze dan weg te doen. Als dat wel zo zou zijn zouden die mensen wel degelijk verantwoordelijk zijn!
Het gebeurt niet omdat we het immoreel vinden, maar in de VS (en misschien ook wel in andere landen) bieden draagmoeders aan om tegen veel geld een kind voor een ander te krijgen en in arme landen biedt men organen voor veel geld aan.
Dit gebeurt voor zover ik weet clandestien, maar stel je voor dat we het wel normaal zouden vinden, moet je eens kijken wat er dan gebeurt. Hele volksstammen zouden kinderen krijgen voor anderen en zo uit de armoede geraken.
Westerse vrouwen die best graag een kind willen maar niet 9 maanden zwanger willen zijn (want oh jee, mijn figuur) en al helemaal niet willen bevallen (veel te pijnlijk), gaan de "markt" op en zoeken een prachtige moeder die zich aangeboden heeft, met natuurlijk een hoog intelligentieniveau en krijgen via haar een kind. Zij zorgt er wel dat ze via een contract later niet aansprakelijk gesteld kan worden voor het geval het kind crimineel wordt of opvoedingsproblemen heeft.
Hoeveel verschil is er dan met het fokken/vermeerderen van katten of honden?

Maar het mag niet en daarom gebeurt het niet. Dat is de enige reden.
Gebruikersavatar
Lieffie
Huiskat
Huiskat
Berichten: 32
Lid geworden op: 31 mar 2011 16:27
Locatie: Frankrijk

Re: Mooiste ras?

Bericht door Lieffie »

Ik ben he-le-maal weg van de Maine Coon, de Noorse boskat en de ragdoll, en.....alles wat blauwe ogen heeft vindt ik geweldig!
Poezenmama van Pleuny en Gijs en Beau.

Voer geen oorlog, voer de eendjes.
Gebruikersavatar
Layla
Huiskat
Huiskat
Berichten: 32
Lid geworden op: 28 sep 2011 11:40
Locatie: Amsterdam

Re: Mooiste ras?

Bericht door Layla »

De singapura! En dan natuurlijk ook vooral mijn eigen Sam :)

Afbeelding

Ik wil dolgraag een ocicat erbij, maar ik woon helaas een beetje klein.
Groetjes, Layla en Sam
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: Mooiste ras?

Bericht door pearlsofpassion »

Gewoon doen! 1 of 2 katten maakt van ruimte toch niet uit?
Integendeel zelfs, ik vind dat een kat alleen meer ruimte nodig heeft dan 2. 2 katten samen hebben niet zoveel ruimte nodig om zich te amuseren, en elkaar te vangen, maar een kat alleen die zich bezig moete zien te houden met de omgeving, heeft wel wat meer nodig...
Die razen nog feller door het huis dan 2 katten samen...
Dus voor de ruimte het zeker niet laten hoor. ;-)
(die extra kattenbak en extra voerbakje is ook niet de grote plaatsinnemer ;-))

Prachtige kat trouwens! ;-)
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Gebruikersavatar
Layla
Huiskat
Huiskat
Berichten: 32
Lid geworden op: 28 sep 2011 11:40
Locatie: Amsterdam

Re: Mooiste ras?

Bericht door Layla »

Oh die tweede komt er zeker hoor! :grin: Maar ik had gelezen dat juist ocicatten veel ruimte nodig hebben. Maar dat heeft sam achteraf gezien eigenlijk ook. Je hebt waarschijnlijk gelijk dat ze elkaar lekker zullen afmatten en daardoor minder ruimte nodig hebben :)
Groetjes, Layla en Sam
Gebruikersavatar
Ilovesiamesecats
Panter
Panter
Berichten: 553
Lid geworden op: 05 nov 2011 11:00

Re: Mooiste ras?

Bericht door Ilovesiamesecats »

We hadden vroeger thuis een HTK kat en zelf heb ik daarna ook 17 jaar met alle liefde en plezier een HTK gehad. Ik mis hem nog steeds :-( (29 juli j.l. in moeten laten slapen)
Toen de leegte me aanvloog besloten we toch al vrij snel een kat uit te zoeken, ik had een leuke rode HTK in de kittenopvang gezien. Mijn vriend is echter geen katten gewend zodoende dat we een ras hebben uit gezocht die hij ook én mooi én (vooral) lief vindt. Helaas heeft hij een dure smaak :eshifty: want we hebben nu 2 moderne Siamezen rondlopen :edance: Maar ze zijn wat we er van verwachtten: ontzettend lief en op ons gericht. Hij is dol op de beestjes dus geen seconde spijt.

Lucky 12-06-2011 Chocolat point Siamees
Pride 12-06-2011 Lilac Siamees
Saffie 27-03-2010 *24-05-2018 Red tabby OKH
Joepie aug. 1994-*29-07-2011
manon3

Re: Mooiste ras?

Bericht door manon3 »

Wij hebben vroeger HTK-katten gehad en Perzen en nu hebben we een Noorse Boskat.
En ik vind de Boskat het mooiste ras.Niet alleen qua uiterlijk maar vooral ook qua karakter.
Ik ben dan ook ontzettend blij dat ik haar "toevallig" ( ik geloof niet in toeval) ben tegengekomen op internet.
Want zij is de geweldigste poes die we ooit hebben gehad.
Het klinkt stom maar ik zou haar bijna mijn soulmate noemen.
argievai
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 08 feb 2012 09:14

Re: Mooiste ras?

Bericht door argievai »

Ik vind singapura's en bengalen erg mooi, maar 1 van mijn favorieten blijft de Havanna Brown... Wat een prachtige kleur!!!

Afbeelding
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5487
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Mooiste ras?

Bericht door nellebel »

ik ga voor een kruising mooie rooie met cypertje
Afbeelding

alhoewel ras wit met cypers cape ook leuk is
Afbeelding

of de zwart wit koe met traanoogjes
Afbeelding

maar het ras black beauty met knalrode ford mustang is ook heel bijzonder
Afbeelding

als ik nu het onderwerp heb vervuild sorry, maar zeg eens eerlijk, dit zijn toch rasechte beauty's
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Mooiste ras?

Bericht door Adriana »

;-) Wendy, hihi
ja, helemaal eens en het zijn stuk voor stuk superras-katzels..
uiterlijk is altijd een kwestie van persoonlijke smaak en hier op het Forum vinden we innerlijk/karakter - geloof ik - belangrijker dan uiterlijk, hihi!
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5567
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Mooiste ras?

Bericht door Anne »

Wat een kanjers Wendy :-P Doe maar normaal dan doen we al gek genoeg ;-)
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Gebruikersavatar
pinguin
Tijger
Tijger
Berichten: 2253
Lid geworden op: 03 jul 2011 19:54

Re: Mooiste ras?

Bericht door pinguin »

:lol: :lol: :lol: heb erg om je mooie ras zitten lachen Wendy. Ze zijn echt prachtig. Ik dacht dat dit ras ook een naam had??? Ik ben gek op mijn schatten!! :lol: :lol:
groetjes sproet* 11jr*, snabbel 8jr en Simba 2jr
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5487
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Mooiste ras?

Bericht door nellebel »

sproet is toch ook van het zwart wit koetjes ras of niet? en snabbel ook een rasechte cyper.
allebei type, om op te vreten zo schetig.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Plaats reactie