Kittens met lichte diarree

Als je denkt dat er iets mis is met je kat, bel dan eerst even de dierenarts(assistente) voor advies. Want al zijn er op het forum veel mensen met ervaring, een juiste diagnose kan alleen gesteld worden door een dierenarts.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5504
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Kittens met lichte diarree

Bericht door nellebel »

antibiotica kan ook weer diarree veroorzaken toch? onze flippie kreeg wegens haar chronische niesziekte veel antibiotica kuren. en had dus vaak diarree . ik gaf haar dus wel probiotica om de darmen te ontzien tijdens zo'n kuur. misschien dat het er wel anders uit moet gaan zien. laten we hopen dat het iets gaat opleveren. ook voor de jongens niet fijn. ze groeien wel goed dus lijkt niet iets ernstigs waarbij ze voedingsstoffen niet goed opnemen.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
MaantJee94
Poema
Poema
Berichten: 264
Lid geworden op: 22 jun 2017 13:29
Locatie: Naaldwijk

Re: Kittens met lichte diarree

Bericht door MaantJee94 »

Het nieuwe voer lijkt beter te zijn voor ze. De ontlasting is donkerder en er is geen onverteerd voer meer te zien in de ontlasting. Ik geef als ondersteuning vezels tijdens de antibiotica kuur in de hoop dat de darmflora overeind blijft.

Ach ze houden me lekker bezig zo!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5504
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Kittens met lichte diarree

Bericht door nellebel »

je 2 kleine poepdoosjes. hihi
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
MaantJee94
Poema
Poema
Berichten: 264
Lid geworden op: 22 jun 2017 13:29
Locatie: Naaldwijk

Re: Kittens met lichte diarree

Bericht door MaantJee94 »

nellebel schreef:je 2 kleine poepdoosjes. hihi
Haha ja mijn vriend noemt ze constant zo :lol:


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gebruikersavatar
MaantJee94
Poema
Poema
Berichten: 264
Lid geworden op: 22 jun 2017 13:29
Locatie: Naaldwijk

Re: Kittens met lichte diarree

Bericht door MaantJee94 »

Het is metrobactin. Iemand ervaring met dat middel? Zit geen bijsluiter bij de pillen. Volgens internet werkt het onder andere tegen giardia en bacteriële infecties..


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7717
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Kittens met lichte diarree

Bericht door Rik »

Ik heb geen ervaring met metrobactin maar als je de zoekfunctie rechtsboven gebruikt dan vind je wel het een en ander.

Let even op dat ze niet geel uitslaan want dan komt het daardoor.
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Gebruikersavatar
MaantJee94
Poema
Poema
Berichten: 264
Lid geworden op: 22 jun 2017 13:29
Locatie: Naaldwijk

Re: Kittens met lichte diarree

Bericht door MaantJee94 »

Bedankt voor de tip, gaat het dan om de kleur van de ogen?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7717
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Kittens met lichte diarree

Bericht door Rik »

Zie hier http://www.dekattensite.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=31428
Ging volgens mij om huid, ogen, tandvlees.

Lees ook mijn verwijzing naar de bijwerkingen wanneer de lever een tik kan krijgen.
http://www.dekattensite.nl/phpBB2/viewt ... 51#p688951

Ik zou mee zo voor kunnen stellen dat een da wel zou moeten waarschuwen voor mogelijke bijwerkingen. Want als die optreden, en je gaat niet terug naar de da, dan kun je dus een groter probleem krijgen. Ik wil niet zeggen dat er problemen op zullen treden, maar een waarschuwing zou wel op zijn plaats zijn. Maar misschien willen ze de mensen niet afschrikken. Dus blijft het gewoon een kwestie van zelf opletten.
Laatst gewijzigd door Rik op 09 aug 2017 19:30, 1 keer totaal gewijzigd.
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Gebruikersavatar
MaantJee94
Poema
Poema
Berichten: 264
Lid geworden op: 22 jun 2017 13:29
Locatie: Naaldwijk

Re: Kittens met lichte diarree

Bericht door MaantJee94 »

Aha ik lees het inderdaad! Ik zal het in de gaten houden ;)


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gebruikersavatar
MaantJee94
Poema
Poema
Berichten: 264
Lid geworden op: 22 jun 2017 13:29
Locatie: Naaldwijk

Re: Kittens met lichte diarree

Bericht door MaantJee94 »

Inmiddels zijn we 3 dagen verder en hebben we Skywalker iedere dag moeten wassen, vandaag zelfs al 2 keer. Het is ontzettend zielig en ik begin het goed beu te raken. Vezels geven we niet meer omdat dit de antibiotica negatief kan beïnvloeden.

Skywalker lijkt zelf geen last te hebben van de diarree, wel borrelt zijn buikje heel erg. Luke heeft zachte poep maar niet waterig zoals Sky.

De dierenarts zegt dat diarree een bijwerking is van de antibiotica en dat we het dus gewoon even moet afwachten. Ze krijgen nog 4x 3 kwart pil.

Hebben jullie nog tips? Ik begin het inmiddels allemaal heel naar te vinden. Ik probeer positief te blijven maar 3 keer per dag mijn kat vinden volledig onder de poep plus mijn vloer, bank, stoelen en tafels vind ik echt heel rot :(

Arme Skywalker :(


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7717
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Kittens met lichte diarree

Bericht door Rik »

Hoe lang moeten ze de antibiotica nog krijgen? Als ze daarmee klaar zijn, zou ik ze op een streng dieet van alleen voer zetten en kijken of het beter gaat. Gaat het dan nog niet, dan moet er echt goed onderzoek gedaan worden (e.v. second opinion).
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Gebruikersavatar
MaantJee94
Poema
Poema
Berichten: 264
Lid geworden op: 22 jun 2017 13:29
Locatie: Naaldwijk

Kittens met lichte diarree

Bericht door MaantJee94 »

De antibiotica krijgen ze nog t/m maandagavond. Ik moet het ze dus nog viermaal geven. Ze hebben het dus (pas) tweemaal gekregen. De antibiotica is metrobactin 250mg en daar krijgen ze 1x per dag 3 kwart pilletje van voor 6 dagen.

Nu ben ik nog vrij maar vanaf maandag moet ik gewoon weer werken. Misschien dat ik ze samen in een bench moet zetten alleen ben ik wel gemiddeld 9 uur per dag weg.. Ik wil niet dat Luke en Skywalker het idee hebben dat ze gestraft worden omdat ze ziek zijn.

Momenteel krijgen ze alleen voer (nutrivet) en water. Ze hebben vorige week 2x wat koolvis op maar verder krijgen ze dus niks.

Ik vind het gewoon erg lastig allemaal. Ik wil ze zo graag helpen maar ik weet niet hoe.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6849
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Kittens met lichte diarree

Bericht door Dinky »

Had je de zoolac propaste ook al gebruikt? Heeft kim hier op het forum goede ervaring mee bij diarree.
Zou ik mogelijk inzetten na afloop van de antibiotica kuur.
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Gebruikersavatar
MaantJee94
Poema
Poema
Berichten: 264
Lid geworden op: 22 jun 2017 13:29
Locatie: Naaldwijk

Re: Kittens met lichte diarree

Bericht door MaantJee94 »

Dinky schreef:Had je de zoolac propaste ook al gebruikt? Heeft kim hier op het forum goede ervaring mee bij diarree.
Zou ik mogelijk inzetten na afloop van de antibiotica kuur.
Nee maar die ligt klaar voor na de kuur inderdaad. Dierenarts zei dat ik moet uitkijken met meerdere dingen door elkaar geven vandaar dat we nu alleen die antibiotica doen. Ontlasting is nog heeeeeel waterig.. ik grapte vandaag nog tegen mijn vriend dat het maar goed is dat we een dichte kattenbak hebben anders zat de hele muur onder, het spuit er namelijk echt uit.. het ergste is nog dat het nog nooit zo dun is geweest als nu.. en dan slaat natuurlijk de twijfel toe, doe ik het wel goed, werken die medicijnen wel, had ik wel naar de DA moeten gaan? Wat een twijfels :(


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6849
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Kittens met lichte diarree

Bericht door Dinky »

Ik snap de twijfel maar je hebt de volkomen logische stap gezet om naar de da te gaan. Diarree geeft aan dat er iets van slag is in het lichaam. Het lastige is dat je de oorzaak niet weet dus dan ga je logischerwijze naar de da. Dat had ik ook gedaan ;-)

Lastige nu is dat diarree ook een bijwerking kan zijn van AB waardoor het moeilijk te zeggen is of het daarnaast een oorzaak aanpakt.

Overigens zou ik ook geen dingen tegelijk doen/veranderen. Vandaar dat ik het ook noemde voor na de AB kuur.
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Plaats reactie