Diefstal raskat

Voor overige vragen over de kat die niet onder een andere categorie passen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
achtpuntzes
Jaguar
Jaguar
Berichten: 713
Lid geworden op: 08 feb 2010 09:53
Locatie: De Bosch

Re: Diefstal raskat

Bericht door achtpuntzes »

goh. zeg...

ik zou bijna zeggen: had em maar meegenomen...

heb je nog wel iets aan de teken gedaan? met een simpele techniek en een pincet draai je die er zo uit.

ook ik snap dat soort baasjes niet!
Afbeelding Muffin, Tijgetje en Minoes en ik

www.dierenasiel-bommelerwaard.nl
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9405
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Diefstal raskat

Bericht door castratenkoor »

Adriana schreef:middagje op stap geweest met Loeka, zwervertje jonge poes, liep in de zeikregen langs de spoorbaan.. maar schat van een dier, sterk vermagerd en onder de teken.
gevraagd in de laagbouw, ze kenden haar wel en éen man maakte een 'draai-nek-om'-gebaar. bleek dat eigenlijk niemand wist waar ze thuishoorde en niemand deed aardig over haar.

eerst bij het dichtstbijzijnde asiel geprobeerd en gevraagd of ze de eventuele chip konden uitlezen maar dierenopvang W. mag geen dieren van over de gemeentegrens opnemen....
en chip uitlezen mocht ook niet.
toen maar naar de Voorburgse/Haagse opvang en daar bleek dat dit de derde keer was dat ze werd binnengebracht. en ja, overlast en zwerver.. en ja veel te mager en gatver, wat een teken..

hoopte inmiddels vurig dat ze niet gechipt was, maar helaas.... baas gebeld en nee, hij miste geen kat en ja, hij had een silvertabby noorse boskat en ze heette Loeka.. en omdat het druk was, vroeg men of we haar bij haar baas wilden terugbrengen, we moesten waarsch toch die kant op.
dus (zonder vangkooi en dat ging prima) weer in de auto op schoot en weer naar Voorburg getuft. daar zag het baasje ons wel maar deed niet open.. dus Loeka maar op de deurmat geparkeerd en hoofdschuddend vertrokken.

stel dat ik altijd al dol zou zijn geweest op een langharige raskat, dan was het een heel erg kleine moeite geweest om haar mee te nemen..
lief, schitterend beest en ze verdiende een veel veel beter baasje....
en de boze buurman van op de hoek kan haar dus makkelijk binnenkort een rotschop verkopen.. of op een andere manier kwaad doen.. en ik snap dat soort baasjes dus echt niet...
Ergerlijk - zo iemand is in mijn optiek geen kat waard.

Wel jezelf omgekleed toen je thuis kwam? Kan me voorstellen dat je anders van alles meeneemt voor je bengels en Enzo........
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Diefstal raskat

Bericht door Adriana »

ja, we hebben een tang geleend en waar we ze vonden uitgewipt/uitgedraaid. ze wou niet eten (beetje stress) maar was verder erg hanteerbaar, lief en blij met de aandacht. mijn vriend heeft zich omgekleed/gewassen, maar poes Mies was not amused. ze had zo te zien geen vlooien. ik heb gechauffeerd en haar niet op schoot gehad ..
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
BillyJean
Jaguar
Jaguar
Berichten: 781
Lid geworden op: 22 feb 2011 10:57
Locatie: Bovenkarspel
Contacteer:

Re: Diefstal raskat

Bericht door BillyJean »

Jemig wat een verhaal zeg en wat een *** eigenaar, het is toch te gek voor woorden dat ze zo met hun dieren omgaan, te triest voor woorden, en Loeka is de verliezer in dit verhaal, sneu...
Geweldig dat je zoveel inzet hebt gegeven voor dit poezebeest
Groetjes van Elly, Fayline (29-02-2008) en Taffy ( 29-10-2012)
* BillyJean * * Bowie *

Hier vind je ons fotoalbum
Reb
Lynx
Lynx
Berichten: 131
Lid geworden op: 06 aug 2011 00:54

Re: Diefstal raskat

Bericht door Reb »

Zou je daar geen melding van kunnen maken bij de dierenbescherming oid?
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Diefstal raskat

Bericht door Adriana »

ik zal de komende dagen eens binnenlopen bij het politiebureau in Vbg en vragen wat de regels zijn. hier is een groot nadeel dat ze is gechipt, trouwens...
het betreffende baasje zegt tegen de dierenambu-mensen dat ze niet binnen te houden is.. maar voldoende en goed eten en goeie verzorging kan er kennelijk ook niet af...
en het is wachten op een ongeluk of ernstig ziek worden of onheil uit de buurt...
en het is zo'n lief dier, k zou bijna hopen dat ze gejat wordt....
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Reb
Lynx
Lynx
Berichten: 131
Lid geworden op: 06 aug 2011 00:54

Re: Diefstal raskat

Bericht door Reb »

Of die kat nou wel of niet gechipt is, dierenmishandeling en verwaarlozing is gewoon verboden. Of ze er wat aan doen is natuurlijk het volgende. Ik ben benieuwd!
Plaats reactie