Gizmo heeft een bloedvattumor, amputatie of niet?

Voor vragen over katten die mank lopen, artritis hebben, niet kunnen springen of afwijkend gedrag vertonen in hun bewegingen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5565
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Gizmo heeft een bloedvattumor, amputatie of niet?

Bericht door Anne »

Ik denk dat je het moet loslaten, alles. Je hebt geen invloed op wat je allemaal beschrijft en je hebt nu een kat met drie poten die het gewoon hardstikke goed doet, gezien de omstandigheden.
Bij jou hakt het erin, het is ook niet niks wat er allemaal is gebeurt, elke keer dat je hem ziet is het zo confronterend en moet je denken aan die lugubere operatie en word je opnieuw verdrietig; maar je moet ook verder en zo maak je jezelf ongelukkig en blijf je twijfelen.
Probeer net als Gizmo en elk andere kat in het nu te leven, richt je op de toekomst en blijf niet in het verleden hangen kwa emoties en wees dankbaar dat je manneke er nog is.
Niet dat je dat niet bent, maar kijk eens naar wat er wel goed gaat, en dat is al best wel veel.
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Gebruikersavatar
DaVinci
Poema
Poema
Berichten: 252
Lid geworden op: 24 jan 2011 11:02
Locatie: Zuidland

Re: Gizmo heeft een bloedvattumor, amputatie of niet?

Bericht door DaVinci »

Je hebt helemaal gelijk Anne! Ik moet me ook richten op wat er allemaal goed gaat en hoe Gizmo vooruit gaat. Ik kan niet verwachten dat hij 14 dagen na de operatie weer als vanouds is, alleen met 3 poten. Dat heeft tijd nodig.

Hij ligt gewoon veel boven op het matras en laat zich niet veel beneden zien. Gisteravond kwam hij even beneden buurten, maar na een paar minuten ging hij weer naar boven. Voor de operatie lag hij 's avonds altijd naast me op de bank en dat wil ik weer zo graag... Maar ik moet Gizmo het tempo laten bepalen, dat besef ik ook wel...

Weet je, zijn gezichtsuitdrukking lijkt ook helemaal anders na de operatie. Alsof hij boos is ofzo. Nou zou ik dat ook zijn hoor, als ik wakker werd en mijn arm of been is ineens weg! Geen idee of dat bij katten ook zo werkt. Morgen eerst maar de hechtingen laten verwijderen, dan zijn we weer een stap verder! En dankbaar ben ik zeker, al komt dat misschien niet zo over. Dat is gewoon onzekerheid...
Groetjes van Jeannette, Sara, Moos & Sepp

Met heel veel liefde voor altijd in mijn hart, mijn allerliefste Eusie & Gizmo
Gebruikersavatar
DaVinci
Poema
Poema
Berichten: 252
Lid geworden op: 24 jan 2011 11:02
Locatie: Zuidland

Re: Gizmo heeft een bloedvattumor, amputatie of niet?

Bericht door DaVinci »

Hier weer wat foto's!

Afbeelding
De broertjes samen op bed! Wat een knapperds hè...

Afbeelding
Lief koppie!
Groetjes van Jeannette, Sara, Moos & Sepp

Met heel veel liefde voor altijd in mijn hart, mijn allerliefste Eusie & Gizmo
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Gizmo heeft een bloedvattumor, amputatie of niet?

Bericht door Adriana »

ach wat een heerlijke foto's van de rooie broertjes!
en waar kun je beter luieren dan op een groot mensenbed, dat is ervoor gemaakt!

hechtingen eruit vandaag?
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
DaVinci
Poema
Poema
Berichten: 252
Lid geworden op: 24 jan 2011 11:02
Locatie: Zuidland

Re: Gizmo heeft een bloedvattumor, amputatie of niet?

Bericht door DaVinci »

Wat een lekkere scheten hè Adriana! Het bed is inderdaad wel een favoriet plekje!

De hechtingen zijn er uit en het zag er heel erg netjes uit volgens de da. Ze heeft ze er allemaal uitgehaald, waren er behoorlijk wat. Gizmo heeft zich heel dapper gehouden, gaf geen kik en vertrok geen spier. Na een knuffel van de da wilde hij maar wat graag weer in zijn mandje! Bij thuiskomst weer gauw naar boven op zijn veilige plekje (het bed inderdaad!). Na een paar lekkere snoepjes en een kroel lekker uitrusten.
Groetjes van Jeannette, Sara, Moos & Sepp

Met heel veel liefde voor altijd in mijn hart, mijn allerliefste Eusie & Gizmo
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: Gizmo heeft een bloedvattumor, amputatie of niet?

Bericht door pearlsofpassion »

Zeg dat wel! Wat een knappe katten! :-)

Fijn dat alles goed lijkt te genezen. Ik duim dat hij snel weer als vanouds naast je komt liggen. ;-)
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Gebruikersavatar
DaVinci
Poema
Poema
Berichten: 252
Lid geworden op: 24 jan 2011 11:02
Locatie: Zuidland

Re: Gizmo heeft een bloedvattumor, amputatie of niet?

Bericht door DaVinci »

Dank je Valerie! Gizmo komt wat vaker beneden buurten, maar op de bank liggen is er nog niet bij... Maar ja, wat wil je, als je boven een heel bed voor jezelf hebt! :lol: En waar het lekker rustig is.

Vanmorgen zat ie weer naast m'n bed hoor, toen ik wakker werd! Lekker nog ff op bed gekroeld voor ik opstond, heerlijk!
Groetjes van Jeannette, Sara, Moos & Sepp

Met heel veel liefde voor altijd in mijn hart, mijn allerliefste Eusie & Gizmo
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9409
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Gizmo heeft een bloedvattumor, amputatie of niet?

Bericht door castratenkoor »

Mooie rooie broertje. Stralende gezonde ogen. Gizmo ziet er erg goed uit!
Fijn dat de hechtingen eruit zijn. Weer een stap verder.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5565
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Gizmo heeft een bloedvattumor, amputatie of niet?

Bericht door Anne »

Wat een knapperds zeg!! Wat ziet Gizmo er goed uit, wat zul je trots zijn op jouw ventje!!
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: Gizmo heeft een bloedvattumor, amputatie of niet?

Bericht door pearlsofpassion »

Ik hoop dat ik dit hier mag toevoegen:
in de discussie over de pijnstillers, ik heb ergens een link gekregen waar alles mooi op een rijtje staat. Je kan dan natuurlijk zelf nog verder rond deze middelen zoeken, maar ze staan toch uitgelegd.
Ik heb hem zelf nog niet doorgelezen, maar misschien dat er wel mensen zijn die dat graag zelf doen en even de tijd voor nemen. Vandaar dat ik hem even deel. ;-)
http://www.2ndchance.info/pain.htm
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Gizmo heeft een bloedvattumor, amputatie of niet?

Bericht door Adriana »

95% van dit artikel gaat over pijnstilling bij honden, af en toe komt er een paard of een kat voorbij... en als hij het over pets heeft, dan heeft hij het voornamelijk - voor zover ik kan inschatten - over honden.
over metacam staat een link naar de internationale bijsluiter (Canada, Amerika?) waar bij iedere vorm wordt vermeld 'niet geschikt voor katten' en er staat ergens dat je bij een kat maar één keer met metacam mag injecteren. en daarna helemaal geen metacam meer, in geen enkele vorm.

nu heb ik 'begrepen' dat er verschillen zijn tussen de toepassing of het produkt of de regelgeving tussen VS/Canada en Europa, maar dat lijkt me stug omdat de merknaam meloxicam met patentR wordt gebruikt en dan maakt het niet uit, want die stof is overal hetzelfde.

missch moet dit verhaal naar het metacam-topic, want deze topic over Gizmo is dacht ik geen discussietopic over pijnstillers...
en missch moet het verhaal maar helemaal verdwijnen want het voegt niks toe, het merendeel van de genoemde middelen is hier niet verkrijgbaar en het is op een aantal punten ongelofelijk onduidelijk voor leken..
trouwens ergens in de eerste zinnen staat dat baasjes dit niet moeten toepassen, lijkt me geschreven voor dierenartsen en niet voor personeeltjes.....dus kijk uit!!
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: Gizmo heeft een bloedvattumor, amputatie of niet?

Bericht door pearlsofpassion »

Aj sorry.
Ja, ik heb het niet gelezen, maar ik dacht dat het misschien nuttig kon zijn voor mensen die pijnstiller zoeken.
Ik heb het bij metacam ook gezet, maar omdat hier ook kleine discussie voorbijkwam omtrend te pijnstilling heb ik het hier ook maar even toegevoegd.
Sorry als het niet nuttig is....
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5519
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Gizmo heeft een bloedvattumor, amputatie of niet?

Bericht door nellebel »

wat een heerlijke foto's. gizmo heeft dezeflde blik als mijn gijsje. ook zo'n mooie rooie. hoe is het met hem nu?
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
patiani-guusje
Cheetah
Cheetah
Berichten: 877
Lid geworden op: 21 nov 2010 11:10

Re: Gizmo heeft een bloedvattumor, amputatie of niet?

Bericht door patiani-guusje »

Gizmo ziet er heerlijk ontspannen uit zo op dat grote bed. Fijn om te lezen dat t zo goed met hem gaat, en het wennen aan 3 pootjes zal even zijn tijd nodig hebben denk ik. Heerlijke katten om te zien :-)
Groetjes van mij en poezen Sarah, Tica, Floortje (IM Mickey, Poesje, Patiani, Guusje, Nina, Monty) En een poot van Luna en Sophie
Gebruikersavatar
DaVinci
Poema
Poema
Berichten: 252
Lid geworden op: 24 jan 2011 11:02
Locatie: Zuidland

Re: Gizmo heeft een bloedvattumor, amputatie of niet?

Bericht door DaVinci »

Ja, scheten zijn het hè!

Het gaat hartstikke goed met Gizmo! Gisteren zijn we heel de dag weg geweest en toen we thuis kwamen kwam hij gelijk naar beneden, ouderwets bedelen om een stukje vlees toen we aan tafel zaten. Daarna heeft ie heerlijk heel de avond naast me op de bank gelegen! En vanmorgen zat ie naast me toen ik wakker werd!
Groetjes van Jeannette, Sara, Moos & Sepp

Met heel veel liefde voor altijd in mijn hart, mijn allerliefste Eusie & Gizmo
Plaats reactie