Pluisje, verhoogde nierwaardes

Forum voor alle vragen m.b.t. nierziekten (nierfalen/nierinsufficientie)
Plaats reactie
Gebruikersavatar
olcha
Huiskat
Huiskat
Berichten: 16
Lid geworden op: 22 apr 2011 21:12
Locatie: België

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door olcha »

Whisky en ik duimen...
mjverrijp
Huiskat
Huiskat
Berichten: 79
Lid geworden op: 28 feb 2011 19:20

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door mjverrijp »

Hoe is het, Inge, met Simba.
Zondag een mindere dag, nu weer wat beter?

Ina
Gebruikersavatar
puksji
Panter
Panter
Berichten: 483
Lid geworden op: 03 dec 2010 23:59

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door puksji »

Gisteren had ze een plusdag, vandaag weer min. En net trof ik haar in bed in een grote natte plek. Gek genoeg was ze zelf droog, maar het matras en het dekbed waren nat. Ze lag op een plek waar ze al uren lag, heel vreemd. Ze is daarna wel weer naar de bak gegaan om te plassen. Ik snap hier niets van.
Groetjes Inge en Pebbles 2010 Sunna 2011 Dirk 2024

*Puk 2006-2020 3-6
Simba 1995-2011 9-6 - Sjimmie 1990-2011 1-12 - Rooie Rover 2007?-2012 22-3*
Gebruikersavatar
patiani-guusje
Cheetah
Cheetah
Berichten: 877
Lid geworden op: 21 nov 2010 11:10

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door patiani-guusje »

Geen idee waar dat aan kan liggen, weet wel dat als een kat met nierproblemen heeel slecht is ze op een gegeven moment niet meer kunnen plassen. Maar simba plast dus wel. Kan ms urine gelekt hebben, door bijv. een blaasontsteking. Weet je of de natte plek naar urine rook? Zou het goed in de gaten houden, en evt. even vragen aan DA wat het zou kunnen zijn.
Groetjes van mij en poezen Sarah, Tica, Floortje (IM Mickey, Poesje, Patiani, Guusje, Nina, Monty) En een poot van Luna en Sophie
Gebruikersavatar
puksji
Panter
Panter
Berichten: 483
Lid geworden op: 03 dec 2010 23:59

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door puksji »

Gisteravond is het weer gebeurd. Het rook nauwelijks ergens naar.
Groetjes Inge en Pebbles 2010 Sunna 2011 Dirk 2024

*Puk 2006-2020 3-6
Simba 1995-2011 9-6 - Sjimmie 1990-2011 1-12 - Rooie Rover 2007?-2012 22-3*
Gebruikersavatar
patiani-guusje
Cheetah
Cheetah
Berichten: 877
Lid geworden op: 21 nov 2010 11:10

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door patiani-guusje »

Gaat ze wel naar de kattenbak, en plast ze daar ook goed? Als ze vaak gaat kan het een blaasontsteking zijn, dan druppelen ze ook vaak urine wat ze dmv plassen niet kwijt kunnen. Dit kan duiden op een overvolle blaas, wat levensgevaarlijk is. Ik zeg niet dat dit het hoeft te zijn, maar zou Simba zeker heel goed in de gaten houden, en contact opnemen met de DA. Sterkte!
Groetjes van mij en poezen Sarah, Tica, Floortje (IM Mickey, Poesje, Patiani, Guusje, Nina, Monty) En een poot van Luna en Sophie
Gebruikersavatar
puksji
Panter
Panter
Berichten: 483
Lid geworden op: 03 dec 2010 23:59

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door puksji »

Ze doet grote plassen op de bak, en in het bed waren het ook beide grote plassen.
Groetjes Inge en Pebbles 2010 Sunna 2011 Dirk 2024

*Puk 2006-2020 3-6
Simba 1995-2011 9-6 - Sjimmie 1990-2011 1-12 - Rooie Rover 2007?-2012 22-3*
mjverrijp
Huiskat
Huiskat
Berichten: 79
Lid geworden op: 28 feb 2011 19:20

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door mjverrijp »

Kan het niet van het infuus zijn?
Ik kan mij nu ineens herinneren, dat toen Sophietje nog infuus kreeg, dat er wel eens wat terugliep als ze een grotere hoeveelheid kreeg dan normaal.
Na het infuus geven even wat wrijven op de plek waar je het gegeven hebt, dan verspreidt het wat sneller.

Gr Ina
Gebruikersavatar
puksji
Panter
Panter
Berichten: 483
Lid geworden op: 03 dec 2010 23:59

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door puksji »

Nee, dat kan haast niet omdat het 's middags en gisteravond is gebeurd, voor het infuus. En vanmiddag trof ik haar weer in een grote plas. Ik heb de DA gebeld en die denkt ook geen blaasontsteking, omdat het grote plassen zijn. Het enige wat ik kan bedenken is dat ze het in haar slaap laat lopen.
Ben bang dat het nu echt einde verhaal is :(.
Groetjes Inge en Pebbles 2010 Sunna 2011 Dirk 2024

*Puk 2006-2020 3-6
Simba 1995-2011 9-6 - Sjimmie 1990-2011 1-12 - Rooie Rover 2007?-2012 22-3*
Gebruikersavatar
patiani-guusje
Cheetah
Cheetah
Berichten: 877
Lid geworden op: 21 nov 2010 11:10

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door patiani-guusje »

Als ze grote plassen doet is het inderdaad geen blaasontsteking... Hoe gaat het verder met Simba? Met eten en wb activiteit? Dat zegt ook veel over haar toestand...
Groetjes van mij en poezen Sarah, Tica, Floortje (IM Mickey, Poesje, Patiani, Guusje, Nina, Monty) En een poot van Luna en Sophie
Gebruikersavatar
puksji
Panter
Panter
Berichten: 483
Lid geworden op: 03 dec 2010 23:59

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door puksji »

Ze eet een beetje... maar dat is ook alles.
Ze voelt zich niet fijn meer, is snel geïrriteerd. Als ik haar aai is ze het snel zat en draait zich van me af of gaat ergens anders liggen. Haar oogjes zijn niet de hare meer, de glans is er uit, eigenlijk zien ze er dood uit.
Ze kan niet meer, dat laat ze duidelijk zien en blijken.
En ik ben ook aan het einde van mijn latijn. En van uitstel komt geen afstel, het blijft moeilijk of het nu deze week is of volgende week of volgende maand. En het ziet er niet naar uit dat ze nu nog opkrabbelt.
Dus heb ik mijn beslissing genomen. Morgen ga ik de DA smsen om te vragen of ze vrijdag wil komen. Waarschijnlijk komt ze dan vrijdagmorgen heel vroeg, en dat is goed.
Groetjes Inge en Pebbles 2010 Sunna 2011 Dirk 2024

*Puk 2006-2020 3-6
Simba 1995-2011 9-6 - Sjimmie 1990-2011 1-12 - Rooie Rover 2007?-2012 22-3*
Cerna

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door Cerna »

Hoi Inge
Ben een weekje niet in dit topic geweest omdat ik niets verder had toe te voegen; heb echter wel meegelezen.
Het is moeilijk wanneer het lichtje langzaam dooft in de ogen van een oude poes. Ik heb het twee keer meegemaakt met nog wat oudere poezen. Ze willen niet meer, zijn zo moe, maar het hart is zo sterk, dat blijft maar pompen en dan weet je dat jij de beslissing moet nemen om hen toekomstig lijden te besparen.

Ik hoop dat je morgen nog van haar mag genieten; dat ze het toelaat en voor vrijdag heel, heel veel sterkte.
Gebruikersavatar
patiani-guusje
Cheetah
Cheetah
Berichten: 877
Lid geworden op: 21 nov 2010 11:10

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door patiani-guusje »

Jeetje Inge, wat ontzettend verdrietig, en wat zal dit een moeilijke beslissing voor je zijn... Jij kent Simba als geen ander en weet wanneer het genoeg is. Ik zit hier met tranen in mijn ogen, alweer een kat die over de regenboogbrug gaat, waar we de afgelopen maanden toch lief en leed me hebben gedeeld. Het voelt alsof ik Simba ook een beetje ken. in ieder geval weet ik wat je doormaakt en hoe ontzettend onzeker en moeilijk het leven met een nierkatje kan zijn. Je hebt geknokt, en er hierdoor voor gezorgd dat Simba toch nog een tijdje hier heeft mogen zijn, mét kwaliteit van leven, petje af!
Ik hoop dat je vanavond en morgen toch nog wat mooie momenten met Simba mag hebben, en wens je heel veel sterkte toe!!
Groetjes van mij en poezen Sarah, Tica, Floortje (IM Mickey, Poesje, Patiani, Guusje, Nina, Monty) En een poot van Luna en Sophie
mjverrijp
Huiskat
Huiskat
Berichten: 79
Lid geworden op: 28 feb 2011 19:20

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door mjverrijp »

Inge, wat erg, een moedige en moeilijke beslissing, ik hoop ook dat je morgen nog een mooie dag mag hebben, ook al zal die heel zwaar zijn.
en heel veel sterkte voor vrijdag.

Ina
Gebruikersavatar
Zuri
Poema
Poema
Berichten: 337
Lid geworden op: 24 jun 2010 19:01
Locatie: Leiden

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door Zuri »

Oh Inge, is de tijd nu toch gekomen? Ik wil je heel veel sterkte toewensen voor vrijdag. En geniet tot die tijd zoveel mogelijk van elkaar.

Sterkte!
groetjes Sandra

Kopjes van Heilige Birmaan katers Zuri en Noah en 'buiten-gewone' lapjespoes Roos

Neem eens een kijkje in mijn fotoalbum :-)
Plaats reactie