Versvoedingen en 'barfen'

Er zijn verschillende manieren om je kat versvoer te geven en meerdere merken die hiervoor geschikt voedsel leveren. Bij BARF stelt men zelf het menu voor de kat samen, dat bestaat uit allerhande stukken vers vlees en toevoegingen.
Plaats reactie
Anonymous

Bericht door Anonymous »

Hier voer ik mijn 4 katten EN mijn hond BARF
Ze krijgen van alles. En natuurlijk allemaal rauw.
Rund, kipkarkas, organen, eendagskuikens, konijn, zalm en forelkoppen, eend enz.
Ze doen het er fantastisch op. En genieten er enorm van. Ik zou niet anders meer willen.
Dit pinksterweekend zijn ze in pension geweest (waar overigens fantastisch voor ze gezorgd word), waar ze brokjes en blikvoer te eten krijgen en ooo wat een stank nu in de kattenbakken als ze geweest zijn, bah. Zal blij zijn als we paar dagen verder zijn en al die rommel er weer uit is.
Gebruikersavatar
Aranea
Huiskat
Huiskat
Berichten: 61
Lid geworden op: 24 mei 2007 11:09
Locatie: Wuustwezel
Contacteer:

Bericht door Aranea »

Nerrivik heeft al altijd Carnibest gekregen. Manon vanaf haar 12de week. Er zijn enkele varianten en we wisselen regelmatig af. Als tussendoortje krijgen ze wat brokjes.

Eens per week krijgen ze rauwe witvis in stukjes. Een festijn voor Nerrivik.

Waar ik wel nieuwsgierig naar ben is wanneer jullie ze eten geven en hoeveel?

50 gr per kilo kat per dag (hebben ze mij verteld?)
Eerst eten dan de moraal
Gebruikersavatar
sandy
Tijger
Tijger
Berichten: 1763
Lid geworden op: 30 sep 2003 14:04
Contacteer:

Bericht door sandy »

Hier krijgen ze 2 keer per dag eten en 120 gram per dag.
Als ik ze de kans zou geven gaan ze de hele dag door omdat ze gewend waren aan brokken die er de hele dag stonden, maar ze hebben hier meer als genoeg aan ;-)
Ze zien er prachtig uit qua vacht en bouw, gewoon goed en ze produceren veeeeeeel minder ontlasting wat ook de bak niet meer uitmeurt.
Anonymous

Bericht door Anonymous »

Ik geef per kat aan rauw vlees/orgaan/bot (combi) zo'n 120 gram, voor hun samen haal ik per dag portie van zo'n 5 ons uit de vriezer (heb alles per porties afgewogen en verpakt).
Van deze portie krijgen ze 's morgens na ons opstaan de helft en de andere helft na ons avond eten.
speelvogel
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 07 apr 2007 14:51

Bericht door speelvogel »

Mijn kat heeft een voedingsallergie en er is mij aangeraden Carnibest te proberen. Dat zou ik ook heel graag doen, alleen weet ik niet of het praktisch mogelijk is. Hoeveel vriesruimte heb je daarvoor nodig? Ik heb één diepvriesla van zo'n 50 cm x 40 cm.
Gebruikersavatar
Aranea
Huiskat
Huiskat
Berichten: 61
Lid geworden op: 24 mei 2007 11:09
Locatie: Wuustwezel
Contacteer:

Bericht door Aranea »

Geen probleem hoor speelvogel.

Je kan Carnibest bestellen in verschillende maten (250gr, 500gr en 1kg). Ik bestel meestal voor mijn twee katten voor één maand (de verdeler woont gelukkig dicht in mijn buurt) en één diepvriesvakje van dat formaat volstaat dan.

ps: Ik en mijn katten zijn heel tevreden over Carnibest!
Eerst eten dan de moraal
speelvogel
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 07 apr 2007 14:51

Bericht door speelvogel »

Dat is geweldig nieuws! :grin: Dank je wel!
Gebruikersavatar
Elja
Huiskat
Huiskat
Berichten: 38
Lid geworden op: 20 mei 2006 19:34
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Bericht door Elja »

Zou iemand me kunnen vertellen hoe duur Carnibest ongeveer is?

En kun je het ook als 'extraatje' geven of moet je er dan helemaal op overschakelen?
Gebruikersavatar
Peeuwke
Huiskat
Huiskat
Berichten: 63
Lid geworden op: 15 dec 2006 10:37
Locatie: België - Landen

Bericht door Peeuwke »

Ik heb een tijdje geleden mijn katjes willen overzetten op Carnibest, was er zelf mee gestart.
Maar helaas kreeg ik kort na het starten het nieuws dat 1 van mijn katten het aan zijn nieren heeft.
Nu zou ik graag de ervaringen willen weten ivm Carnibest en nierkatten.
Want iemand vertelde me dat Carnibest zelfs beter is dan het oorspronkelijk nierdieet (wat ik mijn kater nu geef).
Mijn DA zegt natuurlijk dat ik het nierdieet moet gegeven, Carnibest kende hij zelfs niet. België he :lol:

Groetjes
Peeuwke
Gebruikersavatar
sandy
Tijger
Tijger
Berichten: 1763
Lid geworden op: 30 sep 2003 14:04
Contacteer:

Bericht door sandy »

Ik weet niet of ik deze link mag plaatsen maar dat hoor ik dan wel.
http://www.carnibest.nl/
Hier staat informatie over carnibest en als je bij gebruikerservaringen kijkt en dan bij Casper kan je lezen over zijn verhaal met de nieren.

Ik heb heel veel gelezen over barfen en versvoedingen voordat ik mijn katten volledig overgezet heb.
En ik geloof stellig dat dit heel veel problemen voorkomt omdat het het dichtst bij een natuurlijk dieet komt voor wat immers een roofdier is.
En roofdieren horen geen brokken en blikvoer te eten. Er is bewezen dat sinds de invoering daarvan gezondheidsproblemen immens veel erger zijn geworden. Zoals bv. nier en blaasproblemen.
Ik barf dus omdat carnibest voor 4 katten wel erg duur word.
Voor een 250 grams verpakking betaalde ik rond de 1,75 afhankelijk van de smaak.
Gebruikersavatar
Kattenbella
Tijger
Tijger
Berichten: 3006
Lid geworden op: 13 jan 2003 18:32
Locatie: Groningen

Bericht door Kattenbella »

Bedankt San,

Ik heb het bij mijn favorieten gezet. Er ook speciaal voer voor diabetici. Columbus is wel een brokkeneter. De gewone Carnibest hebben we wel af en toe erbij. Er zijn hier natuurlijk wel heel veel katten ;-)
"All they need are little black-bow ties and top hats. They might even tip you at feeding time, if you're lucky"
Gebruikersavatar
sandy
Tijger
Tijger
Berichten: 1763
Lid geworden op: 30 sep 2003 14:04
Contacteer:

Bericht door sandy »

Geen dank hoor Bel ;-)

Met zoveel katten is moet je moet je wel een aardige bankrekening hebben om ze allemaal carnibest te geven. Zelfs met mijn 4 katten is het niet te doen :???:
Maar mischien is het een optie om die het echt nodig hebben het alleen te geven?
Het is trouwens biologisch ook he ;-)
Gebruikersavatar
Kattenbella
Tijger
Tijger
Berichten: 3006
Lid geworden op: 13 jan 2003 18:32
Locatie: Groningen

Bericht door Kattenbella »

Ja, het is mooi spul. Ik heb het er af en bij bij voor de lekker. het is inderdaad niet te doen, dus ga ik voor de beste brokken. Ik ben echt wel een voorstander van barfen en carnibest, maar het is met zoveel dieren jammer gnoeg niet haalbaar :-(
"All they need are little black-bow ties and top hats. They might even tip you at feeding time, if you're lucky"
Gebruikersavatar
Boomer
Jaguar
Jaguar
Berichten: 703
Lid geworden op: 26 jul 2007 17:12
Locatie: papendrecht

Bericht door Boomer »

@ Kattenbella:
Even hier maar verder omdat we anders offtopic gaan in het andere topic.

Opzich hoeft barfen niet duurder te zijn dan een goede brok. Maar het is kijken waar je het vandaan haalt. Als je een slachthuis vind waar je het kan kopen ben je vaak (althans zeggen ze ) nog goedkoper uit dan brok. Alleen vindt die maar eens bij je in de buurt. Vaak zijn de islam slagers / slachterijen het goedkoopste. Het is je er even in verdiepen en uitrekenen of je duurder uit bent.
Ik koop alles via het internet omdat er hier ook geen slachthuis in de buurt zit. Met alleen carnibest voor zoveel katten ben je inderdaad duurder uit.
Dieren zijn oprecht en liegen niet !
Gebruikersavatar
Sandra W
Tijger
Tijger
Berichten: 2500
Lid geworden op: 22 mei 2006 08:37

Bericht door Sandra W »

Zelf ben ik een beetje huiverig voor het goedkoopste slachthuis, want dat zou best eens extra dierenleed voor de te slachten dieren kunnen geven. En hun leven hoeft natuurlijk niet extra ellendig te eindigen om onze katten het allerbeste te kunnen geven, maar dat is mijn mening.....

groeten,
Sandra
Plaats reactie