(Dieet)voer bij overgewicht, ondergewicht en ziekte

Voor alle vragen over dieetvoer
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Rebbe
Poema
Poema
Berichten: 218
Lid geworden op: 25 feb 2005 17:44
Locatie: Brabant

Bericht door Rebbe »

Bedankt voor jullie reacties. Heb beide opgeschreven en ga het morgen eens met onze DA bespreken.

Guus eet overigens gewoon zijn brokken op maar jullie begrijpen vast wel wanneer ik zeg dat je als baasje voelt wanneer ze gewoon niet optimaal fit zijn. Je ziet het aan de vacht (schubgewijs) en aan haar doffe oogjes en gezien haar ziekteverleden hoop ik misschien wat voor te kunnen zijn.

Laat morgen even weten wat het is geworden!

Groetjes Renate
Gebruikersavatar
veronikske
Panter
Panter
Berichten: 423
Lid geworden op: 10 sep 2005 14:02
Locatie: Belgie-limburg

Bericht door veronikske »

Hoi Renate,

Wat Sam aangeeft is inderdaad de beste voeding voor katten die een oppeper nodig hebben, AD van HILLS dus.
Het word gegeven aan zogende kattinnen, poezen die herstellende zijn van een ingreep, en aan verzwakte of oudere dieren. Er zit alles in wat ze nodig hebben qua vitaminen end.
Is wel niet zo goedkoop, 2€ voor een blikje, waar ik maar één dag mee toe kom.

liefs veronikske
katten zijn als chips...je kan niet stoppen na één...
Gebruikersavatar
Rebbe
Poema
Poema
Berichten: 218
Lid geworden op: 25 feb 2005 17:44
Locatie: Brabant

Bericht door Rebbe »

Hoi Veronikske,

Ik ga morgen langs de DA om het te kopen. Ik begrijp uit je antwoord dat je het zelf ook wel eens geeft?

Groetjes Renate
Gebruikersavatar
veronikske
Panter
Panter
Berichten: 423
Lid geworden op: 10 sep 2005 14:02
Locatie: Belgie-limburg

Bericht door veronikske »

Ik heb het in het verleden vaak gebruikt bij mijn honden, ze hebben het ook voor honden.
Ik gaf het aan mijn teefjes als ze puppy's hadden, gedurende de hele zoogtijd.
Ik heb het ook gegeven aan mijn drie lieve hondjes in hun laatste levensmaanden, ze zijn op een jaar tijd alledrie gestorven aan kanker. De ad voeding heeft er toe bij gedragen dat ik ze nog een hele tijd bij mij heb kunnen houden, het hield hen letterlijk op de been. Uiteindelijk heb ik ze alledrie moeten laten inslapen, omdat ik vond dat ze zo geen dierwaardig bestaan meer hadden.

Ook bij mijn poezels heb ik het al gebruikt. Bij Wodan, mijn klein manneke uit het asiel gebruik ik het nog steeds, in het begin kreeg hij enkel ad voeding (t'was zo een mager manneke ), en nu hij sterk genoeg is, en qua gewicht ook goed zit kan ik er eigelijk mee stoppen, maar aangezien ik hier nog 10 blikjes staan heb, heb ik besloten om het hem als extra te geven s'avonds. Ik meng een koffielepel onder een soeplepel brokjes en dat eet hij met smaak op.
Ik ga het wel langzaam afbouwen, want hij heeft het niet echt meer nodig, en zoals gezegd, ze zijn vrij duur.

Bij Winnie heb ik het ook een tijd gegeven, toen hij nog geen cortisone kreeg voor z'n longen, en door z'n ademnood gewicht verloor, hij krijgt het nu niet meer.

Je merkt het, ik ben fan van ad-voeding... :grin: , t'is gewoon een complete voeding, waar alles inzit wat een verzwakt dier nodig heeft.

liefs veronikske
katten zijn als chips...je kan niet stoppen na één...
Emma Boom
Tijger
Tijger
Berichten: 1385
Lid geworden op: 02 feb 2003 17:45

Bericht door Emma Boom »

Hier nog een fan van AD, maar nog meer van convalescence. Dat is astronautenvoer waar je ze er echt mee doorheen kunt slepen bij crises. Daarna stap je over op AD en daarna afmengen naar 'gewoon'... als het tenminste goed gaat 8-)
Gebruikersavatar
Rebbe
Poema
Poema
Berichten: 218
Lid geworden op: 25 feb 2005 17:44
Locatie: Brabant

Bericht door Rebbe »

Hoi allemaal,

Bedankt voor jullie reacties en heb het besproken met de DA. Hij heeft me convalescence meegegeven waar ik vanavond mee begin. Ik zag wel op de verpakking staan dat je het niet al te lang kan geven ? Heb nu 5 zakjes meegekregen om te proberen. Ben benieuwd. Hills AD had hij niet maar misschien goed om aan te schaffen om af te bouwen. Maar goed, eerst maar eens kijken of het effect heeft op Guus.

Ben wel blij dat ik weer wat kan doen om onze meid zich wat beter te laten voelen. Hou jullie op de hoogte!

EDIT 30 december:

Ik ben nu 2 dagen verder en heb het idee dat ik al verbetering zie. Ze vindt het spul helemaal geweldig al kan ik me daar niets bij voorstellen wanneer ik het klaarmaak

Ben dus heel positief en Guus geeft me een beter indruk dan twee dagen geleden. Ben zo blij!! Ze voelt ook steviger en haar vacht zit niet meer in schubben (als jullie begrijpen wat ik bedoel?!)

Maar weet iemand hoe lang ik het mag geven? (heb 5 zakjes meegekregen)

Groetjes Renate
Gebruikersavatar
veronikske
Panter
Panter
Berichten: 423
Lid geworden op: 10 sep 2005 14:02
Locatie: Belgie-limburg

Bericht door veronikske »

Volgens mij mag je het blijvend geven, normaal is het om een kat door een moielijke periode te helpen ( ziekte, zogen enz...), maar je kan het ook als extra geven bij haar gewone voer. Dan moet je natuurlijk wel de hoeveelheid aanpassen, want anders ga je ze overvoeren. Wodan eet hier gewoon z'n brokjes zoals de anderen, en s'avonds krijgt hij dan een koffielepel ad in mijn geval, gemengd met wat brokken.
Je kan het zelf inschatten, als je vind dat ze na een tijd (te) dik begint te worden, kan je gaan afbouwen, maar elke dag een beetje kan geen kwaad, en geeft haar al de nodige vitamientjes end.
Succes, liefs veronikske
katten zijn als chips...je kan niet stoppen na één...
Gebruikersavatar
eeke
Lynx
Lynx
Berichten: 120
Lid geworden op: 22 jul 2005 20:30
Locatie: leeuwarden

rc sensible

Bericht door eeke »

hallo, mijn kat lara is best wel dik, en ook nog eens vreselijk zinnig met brokken..
ze vinden van rc de sensible zoooo lekker, dat ik gister maar weer een zak van 4 kilo heb gehaald, maar ik vraag mij af is het wel geschikt voor een te dikke kat??
daarnaast krijgen ze geen blikvoer meer maar om de dag een gekookt stuk kip of koolvis..
Gebruikersavatar
Lotte
Cheetah
Cheetah
Berichten: 959
Lid geworden op: 17 jun 2005 14:11
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Bericht door Lotte »

Eeke, komt Lara ook buiten?
Anders moet je misschien over gaan op Indoor

Je kan misschien ook iets minder voeren. Op de zak staat wel hoeveel gram ze per dag (per gewicht) moeten hebben.
Dan moet je eerst wat minderen, tot je op dat gewicht zit.
Ze zal dan vreselijk gaan zeuren, maar te dik is echt niet goed hoor.
Als niemand je begrijpt, ben je tenminste geen simpele ziel
Wat gij niet wil dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Gebruikersavatar
Marije
Panter
Panter
Berichten: 571
Lid geworden op: 06 feb 2004 10:53
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Bericht door Marije »

Ik denk ook dat RC Sensible niet echt geschikt is voor een te dikke (binnen-)kat. Dit voer is meer bedoeld voor katten die lastige eters zijn of een gevoelige spijvertering hebben. Ik denk dat je Lara beter RC Indoor of Light voer kunt geven. Met misschien af en toe een beetje Sensible als tractatie. ;-)
Gebruikersavatar
eeke
Lynx
Lynx
Berichten: 120
Lid geworden op: 22 jul 2005 20:30
Locatie: leeuwarden

Bericht door eeke »

en als ik dit nu eens ga mengen?????
want ik weet niet of ze dat wel lusten..
ze zijn zo onwijs dol op sensible ze eten hun bakje in een keer leeg.
trouwens ik had het dus ook omdat zij allebeide van veel brokken in de diarree raken..
en inderdaad het zijn binnenkatten..

groetjes eeke
Gebruikersavatar
Lotte
Cheetah
Cheetah
Berichten: 959
Lid geworden op: 17 jun 2005 14:11
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Bericht door Lotte »

In het begin moet je mengen en het mengsel steeds meer Light of Indoor maken. zo voorkom je dat ze de diaree gaan.
En wat ik nu ga zeggen vind je misschien heel hard hoor, maar het is niet zielig. Sommige katten gaan in protest omdat ze niet meer krijgen wat ze gewend zijn. Niks van aan trekken. Na een tijdje krijgen ze weer honger en gaan ze weer eten hoor. Dus niet zwichten dan en toch weer het oude voer gaan geven :)
Als niemand je begrijpt, ben je tenminste geen simpele ziel
Wat gij niet wil dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Gebruikersavatar
Lotte
Cheetah
Cheetah
Berichten: 959
Lid geworden op: 17 jun 2005 14:11
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Bericht door Lotte »

Vast succes!
(en niet gelijk opgeven hoor als ze in het begin haar neus er voor ophaalt)
Als niemand je begrijpt, ben je tenminste geen simpele ziel
Wat gij niet wil dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Gebruikersavatar
eeke
Lynx
Lynx
Berichten: 120
Lid geworden op: 22 jul 2005 20:30
Locatie: leeuwarden

Bericht door eeke »

hey hey,

weer ff vraagje, ik heb dus het advies opgevolgd en rc light gekocht. dit is dus ook speciaal voor gesteriliseerde/ gecastreerde katten, daarom geef ik het ze beide.
ik meng een klein beetje door de sensible waar ze dus straks vanaf moeten.
ik doe dit nu pas twee dagen en nu is er al weer 1 in de diarree (weet niet welke)
gebeurt dit ook wel bij anderen die willen overstappen op dieetvoer, of zit ik nu misschien weer met hetzelfde probleem als twee maanden geleden, dat ze hier mischien niet over kunnen???

groetjes eeke
Gebruikersavatar
Lotte
Cheetah
Cheetah
Berichten: 959
Lid geworden op: 17 jun 2005 14:11
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Bericht door Lotte »

Dit gebeurd vaker bij katten die over gaan hoor. Dus schrik niet te hard.

Hoe heb je het gemengd? Je moet ongeveer 4/5 oud voer en 1/5 nieuw voer doen in het begin. Als dit goed gaat, ze stabiel zijn zeg maar, ga je de verhouding iets veranderen, dus 3/5 tegen over 2/5
en zo ga je verder tot je uiteindelijk helemaal over bent op het nieuwe voer.
Als niemand je begrijpt, ben je tenminste geen simpele ziel
Wat gij niet wil dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Plaats reactie