Simba's diagnose Nierinsufficientië

Forum voor alle vragen m.b.t. nierziekten (nierfalen/nierinsufficientie)
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7741
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Simba's diagnose Nierinsufficientië

Bericht door Rik »

Wat fijn dat ze die opnames zo rustig over zich laat komen. Zou toch wat geweest zijn als het elke keer stress is om haar het mandje in te krijgen en gekrijs onderweg. Dan klinkt dit toch heel wat beter. En rust en kalmte lijkt mij heel goed voor het genezingsproces. En die lijkt nu goed ingezet te zijn :edance:
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Esmeray1983
Poema
Poema
Berichten: 285
Lid geworden op: 02 jul 2018 16:22

Re: Simba's diagnose Nierinsufficientië

Bericht door Esmeray1983 »

Rik schreef: 27 feb 2019 11:26 Wat fijn dat ze die opnames zo rustig over zich laat komen. Zou toch wat geweest zijn als het elke keer stress is om haar het mandje in te krijgen en gekrijs onderweg. Dan klinkt dit toch heel wat beter. En rust en kalmte lijkt mij heel goed voor het genezingsproces. En die lijkt nu goed ingezet te zijn :edance:
Ja heel fijn is dat. De ritjes zijn gelukkig maar 2 minuutjes en mn vriend rijdt zo langzaam mogelijk en dat gaat top! Ook wij voelen ons door de duidelijkheid over haar gezondheid weer goed en dat voelt zij natuurlijk ook..
Kan niet wachten om haar weer te zien vandaag, concentreren is moeilijk haha. maar even volhouden.. Straks hoop ik meer goed nieuws te geven!
Douraque
Poema
Poema
Berichten: 240
Lid geworden op: 13 jan 2019 18:20

Re: Simba's diagnose Nierinsufficientië

Bericht door Douraque »

Dat klinkt fijn en klinkt als mijn kat. Die wil, sinds ze haar alvleesklierontsteking heeft, geen Schesir en ook geen Almo meer. Het enige dat ik ook naar binnen krijg qua natvoer is Gourmet en enkel de smaak Tonijn.

Bij mijn kat ging het wel beter optisch gezien, want ze at goed. Maar haar waardes bleven hetzelfde. Nu doen we gedurende 6 weken vitamine b12 injectie en infuus en ik zie een verdere verbetering. Mijn kat eet nu, naast Gourmet, met liefde Hills i/d brokjes. Dus hier ook positief. Al blijf ik bang voor suikerziekte gezien dat met een alvleesklierontsteking om de hoek blijft leurken
Esmeray1983
Poema
Poema
Berichten: 285
Lid geworden op: 02 jul 2018 16:22

Re: Simba's diagnose Nierinsufficientië

Bericht door Esmeray1983 »

Douraque schreef: 27 feb 2019 12:29 Dat klinkt fijn en klinkt als mijn kat. Die wil, sinds ze haar alvleesklierontsteking heeft, geen Schesir en ook geen Almo meer. Het enige dat ik ook naar binnen krijg qua natvoer is Gourmet en enkel de smaak Tonijn.

Bij mijn kat ging het wel beter optisch gezien, want ze at goed. Maar haar waardes bleven hetzelfde. Nu doen we gedurende 6 weken vitamine b12 injectie en infuus en ik zie een verdere verbetering. Mijn kat eet nu, naast Gourmet, met liefde Hills i/d brokjes. Dus hier ook positief. Al blijf ik bang voor suikerziekte gezien dat met een alvleesklierontsteking om de hoek blijft leurken
Wat fijn dat het nu zo de goede kant op gaat met je kat! Hier gaat het ook stukken beter na de opname :) ik zal even de update plaatsen nu. Maar die angst voor suikerziekte ken ik, al hoop ik dat onze katjes nu wel genoeg hebben meegemaakt en het lot ons even overslaat 🙏🙏. Duimen dat we dat nooit hoeven mee te maken!
Esmeray1983
Poema
Poema
Berichten: 285
Lid geworden op: 02 jul 2018 16:22

Re: Simba's diagnose Nierinsufficientië

Bericht door Esmeray1983 »

ze was rustig gisteren in de opname, sliep veel maar wilde helaas niet eten, maar dat kan de stress zijn van daar zijn, ze hebben 1 x gedwangvoerd.
de pancreaswaarden zijn gedaald van 8 naar 5.5 dus dat lijkt beter maar de da wil volgende week nog een echo om de pancreas weer te zien en een beter oordeel te hebben.
Ze hebben nog een röntgenfoto van de borstholte maken omdat er soms vocht zit in de longen met zulke vage klachten, maar dat zag er top uit gelukkig!
Ook krijgen we vandaag nog de uitslagen van de schildklier en evt virusziektes. de galkweek zag er goed uit maar laten ze nog even op de kweek staan voor alle zekerheid.
Om 17h kwam ik een uurtje op bezoek en dat was veel knuffelen en ze at 40 gram mousse uit mn hand!
We mochten haar om 20.30h ophalen en als ze thuis weer eet en alles lijkt beter te gaan, mag ze thuisblijven en stoppen we met buprecare (ivm bijwerkingen) en cerenia gaat nog even door, en dit weekend weer thuis infuus.

Toen ze thuis kwam, was ze behoorlijk stoned maar ze heeft 25 gram natvoer in de avond op en in de nacht weer 25 gram en vanochtend weer. en ze eet stukjes, niet kieskeurig, dus dit is heel positief! ze is ook niet meer stoned, maar ze gedraagt zich normaal, zie geen misselijkheid of pijn :). Hopelijk blijft dit zo 🤗🙏
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7741
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Simba's diagnose Nierinsufficientië

Bericht door Rik »

Nog even volhouden...

Ik dacht dat ze een neussonde kreeg bij opname? Dan kan ze toch niet ook nog eten?
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Esmeray1983
Poema
Poema
Berichten: 285
Lid geworden op: 02 jul 2018 16:22

Re: Simba's diagnose Nierinsufficientië

Bericht door Esmeray1983 »

Rik schreef: 28 feb 2019 09:31 Nog even volhouden...

Ik dacht dat ze een neussonde kreeg bij opname? Dan kan ze toch niet ook nog eten?
Vergat ik door te geven sorry Rik. We hebben deze in overleg met de da niet geplaatst vanwege de narcose die dan nodig was en omdat ze in de avond en nacht thuis wel at na de eerste dag opname. omdat ze gisteren wel uit mijn hand at, hebben we het zo gelaten en achteraf een goede beslissing omdat ze 1. zelfstandig eet nu en 2. haar nieren zo hebben kunnen ontlasten.
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7741
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Simba's diagnose Nierinsufficientië

Bericht door Rik »

O gelukkig. Ja, narcose wil je in dit stadium natuurlijk vermijden.
(bijna) 100 gram vind ik al mooi. Genoeg om het lichaam aan de gang te houden zodat het kan genezen.

Duimpjes draaien hier lekker door.
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Esmeray1983
Poema
Poema
Berichten: 285
Lid geworden op: 02 jul 2018 16:22

Re: Simba's diagnose Nierinsufficientië

Bericht door Esmeray1983 »

Rik schreef: 28 feb 2019 10:40 O gelukkig. Ja, narcose wil je in dit stadium natuurlijk vermijden.
(bijna) 100 gram vind ik al mooi. Genoeg om het lichaam aan de gang te houden zodat het kan genezen.

Duimpjes draaien hier lekker door.
Dankjewel Rik! En ik heb goed nieuws!
De afgelopen 24h ging het best goed, ze heeft in kleine porties verdeeld 130 gram natvoer op en ik zag haar net wat brokjes eten :).
Ze trekt zich sinds gisteravond ook veel minder terug, gisteren voor het eerst weer gespeeld en ze knuffelt enorm! had mn nachtknuffel weer terug :). We zijn zo enorm blij en weten nu wat te doen als het weer een keer opspeelt. Achteraf gezien was ik veel te bang om meer buprecare te geven omdat ze zo angstig en schrikachtig doet, breekt mn hart dat ik dat niet heb gedaan maar dit was wel een stuk veiliger voor haar niertjes met de constante spoeling. en de arts zei als de medicatie via het infuus binnenkomt, werkt het vaak ook beter.. Geen opnames meer in de toekomst, maar ik ga wel meer durven thuis met infuus erbij. Stom genoeg ben ik een beetje getraumatiseerd na het verlies van Tijgertje na al die medicatie die ik hem gaf :(. Hij wordt nog steeds zo gemist maar nu zie ik ook dat hij ons veel heeft geleerd, hoe cru het ook is..

Ontzettend bedankt voor al jullie support! Dat hield me goed op de been voor die kleine :)
Esmeray1983
Poema
Poema
Berichten: 285
Lid geworden op: 02 jul 2018 16:22

Re: Simba's diagnose Nierinsufficientië

Bericht door Esmeray1983 »

Ze is weer gestaakt met eten. Weer de hele behandeling thuis gestart met infuus, Cerenia en buprecare, reaktiv tonicum hebben we helaas dinsdag pas weer in huis, net weer besteld. Maar ze eet nog niet, was dus toch niet te voorzichtig thuis want het gaat weer precies hetzelfde. net overleg met da gehad en ga nu 1/8 mirtazapine erbij geven. En weer duimen..
Esmeray1983
Poema
Poema
Berichten: 285
Lid geworden op: 02 jul 2018 16:22

Re: Simba's diagnose Nierinsufficientië

Bericht door Esmeray1983 »

volgens leest er niemand meer mee, maar goed..
We hebben Simba nog niet uit haar dip. Eerste dag met 1/8 mirtazapine, infuus, Cerenia en buprecare ging top. Moest haar tegenhouden zodat ze zichzelf niet overvol at (eten ook in kleine porties gegeven natuurlijk).
Helaas net als de vorige keer na mirtazapine, heel veel diarree op de tweede dag. eetlust ook weg, ze at nog wat gelukkig. Nu is de derde dag en ze eet niets meer en heeft nog steeds diarree. 3 x per dag aan het infuus, ze krijgt nu kleine beetjes recovery dwangvoer van me. Maar ik begin nu echt een naar onderbuikgevoel te krijgen..ze lijkt deze dip niet uit te kunnen komen..hoop echt dat dit haar lukt want wil haar geen lijdensweg geven..
Sansan
Tijger
Tijger
Berichten: 1104
Lid geworden op: 23 aug 2015 23:28

Re: Simba's diagnose Nierinsufficientië

Bericht door Sansan »

Shit zeg! Hier ook diarree van mirtazapine.
Krijgt ze ook zantac? En b12?

Waar gaat ze 3 x per dag aan het infuus?
Gebruikersavatar
Zotvanpoezen
Tijger
Tijger
Berichten: 1435
Lid geworden op: 19 sep 2018 16:19
Locatie: Pajottenland /Vlaams Brabant

Re: Simba's diagnose Nierinsufficientië

Bericht door Zotvanpoezen »

Ik lees wel mee, hoor! Ik heb hier gewoon geen ervaring mee, maar meeleven doe ik wel. Veel moed met de zorgenkindjes!
viewtopic.php?f=5&t=32802fotoalbum (fotoalbum)

Kopje van Filou (9- 2011), Duvel (4-2012) en Froufrou (7-2015)
Esmeray1983
Poema
Poema
Berichten: 285
Lid geworden op: 02 jul 2018 16:22

Re: Simba's diagnose Nierinsufficientië

Bericht door Esmeray1983 »

Sansan schreef: 11 mar 2019 19:12 Shit zeg! Hier ook diarree van mirtazapine.
Krijgt ze ook zantac? En b12?

Waar gaat ze 3 x per dag aan het infuus?
zantac niet, is dat ook handig? heb wel opramezol thuis. Ze geeft namelijk niet over.. b12 hebben we vorige week getest en die was gewoon goed dus ze vonden het niet nodig, morgen heb ik reaktiv tonicum gelukkig weer. maar nu geef ik vitamine pasta.
ze krijgt dus een half tabletje Cerenia elke dag, Felimazole 2 x pd (dit krijgt ze al sinds vorig jaar), nu ook buprecare 3 x pd onder haar tong en infuus doe ik 3 x 100 ml gewoon thuis, vind ze helemaal ok gelukkig.
Esmeray1983
Poema
Poema
Berichten: 285
Lid geworden op: 02 jul 2018 16:22

Re: Simba's diagnose Nierinsufficientië

Bericht door Esmeray1983 »

Zotvanpoezen schreef: 11 mar 2019 19:52 Ik lees wel mee, hoor! Ik heb hier gewoon geen ervaring mee, maar meeleven doe ik wel. Veel moed met de zorgenkindjes!
lief, hartstikke bedankt!
Plaats reactie