Kattenharen, hoe zijn deze het gemakkelijkst te verwijderen?
oh, die kledingborstels vind ik altijd zo irritant! het lukt me trouwens ook nooit daar meer dan drie haren mee weg te halen.
het scheelt wel enorm dat onze kat niet op de hele bank mag, maar op een klein stukje. daar ligt dus meestal een theedoek oid overheen.
verder inderdaad iedere dag stofzuigen.
ik ga wel wat tips van dit topic uitproberen, en nu hopen dat de gouden tip ertussen zit!
het scheelt wel enorm dat onze kat niet op de hele bank mag, maar op een klein stukje. daar ligt dus meestal een theedoek oid overheen.
verder inderdaad iedere dag stofzuigen.
ik ga wel wat tips van dit topic uitproberen, en nu hopen dat de gouden tip ertussen zit!
- Zwarte Kat
- Kitten
- Contacteer:
Gek word ik op het ogenblik van die haren, het hoort erbij maar toch... Kledingrollers en borstels werkten niet goed genoeg bij mij. Ging het stof wel mee maar de haren niet. Nu heb ik bij de Blokker een grote rubberen borstel gekocht. Een zwarte maar je hebt hem ook in andere kleuren. Hij werkt droog maar ook nat. En je kan hem gebruiken voor kattenharen maar ook om je auto schoon te maken. Voor de bank en zijn hangmandje werkt hij perfect en voor mijn kleren bijna perfect. Voor de kleding is die tape ook een goed idee!
Voor mij zit er niks anders op dan hem minder op te tillen, maar dat is natuurlijk geen optie, daar istie te lief voor! Minder zwart dragen misschien? En accepteren!
Voor mij zit er niks anders op dan hem minder op te tillen, maar dat is natuurlijk geen optie, daar istie te lief voor! Minder zwart dragen misschien? En accepteren!
Liefs Piekje
- BlackPanther999
- Huiskat
- Contacteer:
Moet je dat niet vaker doen met jouw langharige katten, BlackPanther?
Ik borstel onze poezen op het moment elke dag wel. Vooral bij Luna is dit nodig en zij heeft een wat langere vacht dan de andere twee.
Onze (stoffen) bank ontharen wij het beste met zo'n rode kledingborstel of het soortgelijke opzetstuk van de stofzuiger. Voor mijn eigen kleding gebruik ik plakrollers, met wisselend succes.
Ik borstel onze poezen op het moment elke dag wel. Vooral bij Luna is dit nodig en zij heeft een wat langere vacht dan de andere twee.
Onze (stoffen) bank ontharen wij het beste met zo'n rode kledingborstel of het soortgelijke opzetstuk van de stofzuiger. Voor mijn eigen kleding gebruik ik plakrollers, met wisselend succes.

- BlackPanther999
- Huiskat
- Contacteer:
- veronikske
- Panter
Heb deze tip op tv gezien, bij één of ander schoonmaakprogramma...
Als je rubberen huishoudhandschoennen aandoet ( zo van die gele die je gebruikt voor de afwas of om de wc of badkamer te poetsen), en je gaat daarmee over de plaatsen waar het kattenhaar hangt, dan komt het er zo vanaf.
Je kan het gewoon droog doen, of je kan de handschoennen lichtjes nat maken.
Ik heb het hier uitgeprobeerd, en ik moet zeggen, voor mij werkt dit als een trein. Het gaat beter als de stofzuiger of kledingborstel of plakrol die niet alles wegkrijgen.
Ik doe er de bank mee, de krabpalen, de mandjes van de poezels, kortom alles waar haar in of aanzit.
Het is ook nog eens een prima work-out, je krijgt er arm spieren van
Als je rubberen huishoudhandschoennen aandoet ( zo van die gele die je gebruikt voor de afwas of om de wc of badkamer te poetsen), en je gaat daarmee over de plaatsen waar het kattenhaar hangt, dan komt het er zo vanaf.
Ik heb het hier uitgeprobeerd, en ik moet zeggen, voor mij werkt dit als een trein. Het gaat beter als de stofzuiger of kledingborstel of plakrol die niet alles wegkrijgen.
Ik doe er de bank mee, de krabpalen, de mandjes van de poezels, kortom alles waar haar in of aanzit.

katten zijn als chips...je kan niet stoppen na één...
Ik heb het vorige week ook eens geprobeerd. We hebben en zwarte stoffen bank....nou ja...zwart. Ik heb er al grand foulards overheen gedaan, maar daar gaan de kattenharen zelfs doorheen. Ik stofzuigde de bank regelmatig, maar weinig resultaat.veronikske schreef:Heb deze tip op tv gezien, bij één of ander schoonmaakprogramma...
Ik heb die handschoenentruc gedaan....en ik moet zeggen...het werkt prima!
Maar ja...armspieren??!! Ik heb Fibromyalgie, dus het is echt geen pretje om dat te doen.
Ik denk dat ik dat voortaan uit ga besteden aan mijn dochter of mijn vriend. (alleen 1 probleempje..ik ben niet zo'n vrager

Beestenboel, 5 katten, 1 hond, talloze vissen en gifkikkertjes
veronikske schreef:Heb deze tip op tv gezien, bij één of ander schoonmaakprogramma...