Zijn katten telepathisch?

Kat plast buiten de bak, katten aan elkaar laten wennen, kat krabt aan meubilair, etc.
Gebruikersavatar
Ona
Huiskat
Huiskat
Berichten: 56
Lid geworden op: 12 feb 2003 22:43
Locatie: Haarlem

Bericht door Ona »

Loontje@21 schreef:Lady en Lana doen ook net of hun neusjes bloeden als ik huil :???:

Maar mijn vorige kat had wel alles door.
Ik denk trouwens dat als katten al peletatische trekken hebben :silly: dit niet bij alle katten voorkomt. Net zoals mensen niet altijd even goed gevoelens en emoties aanvoelen bij anderen.
Groetjes, Liora

I pur therefore I am (Descattes)
Gebruikersavatar
Marije
Panter
Panter
Berichten: 571
Lid geworden op: 06 feb 2004 10:53
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Bericht door Marije »

Ona schreef:Ik denk trouwens dat als katten al peletatische trekken hebben :silly: dit niet bij alle katten voorkomt. Net zoals mensen niet altijd even goed gevoelens en emoties aanvoelen bij anderen.
Ja, dat denk ik ook. De mijne zijn er blijkbaar niet gevoelig voor. :roll:
Gebruikersavatar
Loontje
Poema
Poema
Berichten: 393
Lid geworden op: 11 jun 2004 19:48
Locatie: Hoorn

Bericht door Loontje »

Dat zou je haast wel denken :ethink:
Groetjes,
Ilona

En een dikke knuf van Lady, Lana, Rosie en Kyra :grin:
Gebruikersavatar
Meikevertje
Huiskat
Huiskat
Berichten: 29
Lid geworden op: 13 okt 2004 23:03
Locatie: oldenzaal

Bericht door Meikevertje »

Ja ,...sinds Nicky overleden is....komt Loekie mijn andere kat elke morgen bij mij in bed,...en s nachts slaapt ze ook in haar mandje op mijn slaapkamer...normaal deed ze nooit...en nu zit ze elke avond bij mij op de stoel voor de TV,...dus zij troost mij denk ik.
Ik hou heel veel van katten
Anonymous

Bericht door Anonymous »

Vorige week is onze anderhalf jaar oude Minoes aangereden en helaas overleden.

Toen we haar de volgende dag naar het crematorium brachten kregen we de aanbieding dat we een jong katje mee mochten nemen uit het asiel dat er bij hoorde.

We hebben dit gedaan (ondanks dat missen we Minoes nog steeds, hoor) en ons huishouden is nu verrijkt met een 10 weken oud wollig hummeltje, genaamd Timon (omdat hij telkens op z'n achterpootjes gaat zitten om ergens overheen te kijken).

Toen we dit katje net hadden ging ie telkens achter de koelkast zitten. s' Avonds zaten we op de bank een beetje verdrietig te zijn over Minoes en prompt kwam Timon op de bank gesprongen, kwam tegen ons aanliggen en ging hard liggen spinnen...


Dus ik denk wel dat katten op z'n minst van alles erg goed aanvoelen, ja.
Gebruikersavatar
Brenda And The Cats
Huiskat
Huiskat
Berichten: 93
Lid geworden op: 21 sep 2004 21:17
Locatie: Utrecht

Bericht door Brenda And The Cats »

Katjes en honden voelen zeker weten de emoties aan, prachtig vind ik dat!!
Brenda, Diesel & Roxy

**Fotoboek is online, Diesel & Roxy's Place**
Gebruikersavatar
claudia
Panter
Panter
Berichten: 452
Lid geworden op: 05 jul 2004 13:20
Locatie: Oldenzaal

Bericht door claudia »

Ik denk ook wel dat ze wat doorhebben. Joozt, gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst!
Anonymous

Bericht door Anonymous »

ik heb ook een kat genaamd minouse. we hadden een nest jonge kittens. van onze poes shira en minouse was daar heel boos op .
en kwam niet meer bij me lichen en dat duurde 4 maanden.
we hebben er 1 gehouden
minouse zeurde elke dag dat ie naar buiten wilde
op een dan in die vier maanden deedt hij dat ook zeuren.
ik had veel verdriet om hem dat hij niet bij mij kwam.
hij keek mij aan en ik dacht kom eerst maar eens bij mij. en ik heb m'n hoofd weer omgedraaid.
een paar seconden later sprong hij op schoot en gaf mij kopjes
ik heb hem uiteraard toen naar buiten gelaten.
ik geloof in telepatie dat katten dat kunnen en ook honden
als ik ziek ben komt hij ook op schoot :smile:
Gebruikersavatar
sandy
Tijger
Tijger
Berichten: 1763
Lid geworden op: 30 sep 2003 14:04
Contacteer:

Bericht door sandy »

Ik geloof daar niet zo in. :???:
Wel dat ze je stemming goed aanvoelen, de een dan weer meer als de ander.
Als ik me niet happy voel is Missy altijd in me buurt en komt ze altijd in bed op me liggen alsof ze me troosten wil. :smile:
Redney reageert daar weer niet op.
The Older I Get, The More Everyone Can Kiss My Ass.
Gebruikersavatar
daantje
Cheetah
Cheetah
Berichten: 914
Lid geworden op: 30 sep 2003 19:40
Locatie: Den Helder
Contacteer:

Bericht door daantje »

Telepatisch weet ik niet, dus ik sluit me bij Sandy aan. Ik denk dat katten heel goed in staat zijn iets (gevoelens) aan te voelen en daar ook wat mee te doen. Maar ook niet alle katten. Hier is het Baja die troost komt geven als ik me ellendig voel, van haar weet ik zeker dat ze mijn stemming echt wel aanvoelt. De andere drie hebben dat niet.
Daantje en B-kwintet :pdtbis:
'Geweld eindigt waar respect begint'
Gebruikersavatar
Marg
Huiskat
Huiskat
Berichten: 11
Lid geworden op: 23 dec 2004 14:59
Locatie: Roosendaal

Bericht door Marg »

laatst las ik een boek: ´Het Kattenorakel´ (of iets dergelijks....van de bibliotheek) en dit ging er ook over dat het ´gevoelszintuig´ van katten sterk ontwikkeld is en dat je zelfs vragen aan je kat kunt stellen....Ik ben nogal nuchter van aard en heb het met veel nuchterheid gelezen, maar sommige dingen die erin stonden daar kon ik me (ongelooflijk maar waar) wel in vinden....misschien een aanrader voor de geïnteresseerden?
Gebruikersavatar
Iet
Huiskat
Huiskat
Berichten: 79
Lid geworden op: 21 apr 2004 21:01
Locatie: Wijchen

Bericht door Iet »

Dat boek zou ik wel eens willen lezen.

Ik denk dat katten wel veel aanvoelen en misschien zelfs telepatisch zijn.
Maar hoe ze daarmee omgaan zal wel in de aard van het beesje zitten en waarschijnlijk ook afhangen hoe "jij" hier op reageert.

Chanel kan me soms minutenlang gemoedelijk aankijken :shock: alsof ze echt wil weten wat ik denk. Of ze wil gewoon laten blijken dat ze me lief vind. Ik voel in elk geval dat het positief bedoeld is. Dus de volgende vraag zou kunnen zijn: Kennen katten liefde :?: :?: :?:
My cat isn't spoiled, I'm just well trained.
Gesloten