wie weet er een oplossing voor het plots omgeslagen gedrag van onze kater tom?
mijn kater buster woont boven omdat die nogal dominant is en om de haverklap tom aanviel.
tom neemt de rest van het huis in beslag samen met zijn broer jerry en de halfzus van buster,zoe.
dat gaat prima sinds mijn vriend en ik vorig jaar zijn gaan samen wonen.
toen ik op me zelf woonde moest buster altijd zoe hebben.
hij kon haar af en toe echt op jagen.
nu we allemaal samen in 1 huis wonen is de rangorde bepaalt en is buster de baas,gevolgd door tom.
jerry en zoe kunnen geen kwaad doen en hebben ook geen behoefte om de strijd aan te gaan.
tom en jerry zijn 4 jaar en buster en zoe zijn er 8.(alle 4 geholpen)
tom en buster hoefde elkaar maar te zien en het was raak!
als er per ongeluk een deur was blijven open staan dan greep buster
tom. tom was echt bang voor buster en verborg zich in de kleinste hoekjes. nooit deed hij een poging om buster een keer de les te lezen.
tot zo'n 2 maanden geleden...
we schrokken er zelf van! de anders zo introverte tommie zag zijn kans schoon en greep buster vol in zijn nek!
het gekke was dat buster niks terug deed.
we dachten dat het maar bij een keer zou blijven en dat tom gewoon even het geluk had gehad dat buster niet op lette.
maar het bleef helaas niet bij een keer...
tom is op oorlogspad. zijn enigste bezigheid buiten het verslinden van vismaaltijden is het jagen op buster.
de rollen zijn nu om gedraaid: buster is echt bang voor tom geworden en tom voelt dit heel goed aan. als ze elkaar eens per ongeluk tegen komen is het een gekrijs en een gedoe,de haren vliegen in het rond en buster heeft meestal nog de nagels van tom in zijn kop staan!
je kunt er ook niet tussen komen,tom is dan helemaal door het dolle.
zou het komen omdat buster nu zolang boven zit? eerder deden we ze twee aan twee om de beurt naar boven en na 2 maanden ruilde we weer om. maar jerry vind het niet fijn boven. hij hoeft er maar een week te zitten en hij heeft al erge last van flinke obstipatie.
buster zit toch graag alleen dus hebben we er voor gekozen om hem alleen boven te laten wonen.
zou tom nu ineens de rest van het huis zien als zijn terratoium en buster is de indringer?
maar hij valt ook boven buster aan.
waarom zouden nu ineens de rollen zijn om gedraaid?

groeten uit limboland van sabine richard en onze katten, rat en konijn.