Wie geeft z'n kat nog wel 'gewoon' voer (geen premium merk)?

Dagelijkse hoeveelheid, merken kattenvoer, versvoedingen, dieetvoer, etc.
Gesloten
Gebruikersavatar
sKatje
Panter
Panter
Berichten: 411
Lid geworden op: 10 sep 2003 23:07
Locatie: Antwerpen

Bericht door sKatje »

Mijn dierenarts vertelde mij ook dat het qua prijs ongeveer op hetzelfde neerkomt, en dat merken zoals wiskas als 'middelmatig' voer worden beschouwd (onder de dierenartsen)... (trek zelf je conclusies daaruit).
Ook ik heb eerst Aldi, Wiskas en Friskies uitgeprobeerd. Hier kregen mijn katjes diarree van, hoewel ze dit voer bij de vorige eigenaars ook kregen. Dat bleek dus een soort voedselintolerantie te zijn, die ze bij RC en Iams bv niet hebben (dus op dat vlak zal er wel degelijk een verschil qua inhoud zijn, als ze van het ene geen diarree krijgen en van het andere wel).
Ook ik heb inderdaad gemerkt dat de vacht van m'n katjes er veel beter uit is gaan zien en dat ze heel wat minder eten nodig hebben...

groetjes,
skatje
Gebruikersavatar
Muis
Jaguar
Jaguar
Berichten: 615
Lid geworden op: 18 jan 2003 17:40

Bericht door Muis »

het grote verschil is dat de premiumvoeren hogere kwaliteitseisen stellen aan de producten die ze verwerken in het voer. Daardoor is het voer ook van hogere kwaliteit.
Anonymous

Bericht door Anonymous »

Wij hebben van alles wat staan, 1 bakje met kittekat, 1 bakje met Purina gemixd met van de speciale tandenbrokjes(hoe heet het ook alweer :roll: ) een bakje met Smolke en een bakje met RC. Ze kunnen kiezen en de ene keer eten ze liever uit het ene bakje en dan weer uit het andere. Purina staat wel met stip op 1, deze vinden ze echt het lekkerst. Daarnaast krijgen ze af en toe een zakje kittekat.
Carol
Poema
Poema
Berichten: 244
Lid geworden op: 26 apr 2003 21:15
Locatie: Heerenveen

Bericht door Carol »

kikker schreef: Ik heb ook de voedingsstoffen vergeleken van RC of Iams, ik weet niet meer welke, en het pak Gourmet dat ik thuis heb staan. De verschillen zijn dan echt heel minimaal (0.9 versus 1.1 % calcium en 35% versus 32% vet, in die orde van grootte). Ik weet het dus nog steeds niet!
Heb je ook gekegen naar het percentage vlees, kip of vis dat erin verwerkt is????? Want daar zit nou net het grote verschil in tussen de topmerken en gewone merken. Waardoor bij de goedkopere merken dus veel meer 'ballaststoffen' worden toegevoegd dan bij de 'duurdere' merken (ik zet duurder express tussen aanhalingstekens omdat dit relatief is).

Ik geef mijn katten Iams brokjes en ze krijgen dagelijks 50 gram natvoer van het merk whiskas of sheba omdat dit voor de lekker is. De brokjes is hun hoofdvoer. Als ik bij de da ben krijg ik altijd te horen dat ze zo prachtig glanzen en goed in hun vel zitten. Vooral bij Boris heb ik goed het verschil kunnen zien toen ik van 'gewone' brokjes overstapte op een beter merk.

Groetjes, Carol
Gast

Bericht door Gast »

Carol schreef: Heb je ook gekegen naar het percentage vlees, kip of vis dat erin verwerkt is????? Want daar zit nou net het grote verschil in tussen de topmerken en gewone merken. Waardoor bij de goedkopere merken dus veel meer 'ballaststoffen' worden toegevoegd dan bij de 'duurdere' merken (ik zet duurder express tussen aanhalingstekens omdat dit relatief is).



Groetjes, Carol
Da's helaas lastig om te beoordelen, dat staat niet met zoveel woorden op de verpakking. Er staan alleen dingen als ruwe eiwit enzo. Eiwit is natuurlijk het hoofdbestanddeel, maar je hebt gelijk, dat kan natuurlijk van echt vlees komen maar ook van afvalvlees.
Carol
Poema
Poema
Berichten: 244
Lid geworden op: 26 apr 2003 21:15
Locatie: Heerenveen

Bericht door Carol »

Dit staat wel degelijk vermeld, dat is volgens mij ook verplicht. In de goedkopere merken is dit 4% en bij de 'duurdere' merken ca. 20% met uitschieters naar 40%. En daar zit dus het grote verschil in.

Ik heb dat onderzoekje namelijk zelf ook gedaan.

Groetjes, Carol
Anonymous

Bericht door Anonymous »

Sabrina schreef: :edance: :allah: Sorry, herstel. Dank je Binky, maar dat is te veel eer ;)

:oops: sorry, voor als het verkeerdt is overgekomen sabrina,
ik bedoelde het goed :wink: :catani:
Anonymous

Bericht door Anonymous »

Binky schreef:...
:oops: sorry, voor als het verkeerdt is overgekomen sabrina,
ik bedoelde het goed :wink: :catani:
Nee Binky, ik vatte het juist goed op en was helemaal blij toen je dat schreef. Daar kan ik ik soms heel erg druk op reageren. Dus dan zeg ik "Herstel..." en dan doe ik het over ;) Geen verontschuldigingen hoor :)
Gast

Bericht door Gast »

Mijn DA zei dat het inderdaad niet veel uitmaakte. Sommige katten zijn gewoon luzer gewend :). Maar die van mij krijgen zelden vlees want daar zijn ze veel van aan de dunne (en ik heb bijna alle merken uitgeprobeerd) En brokjes is ook beter voor de tanden.
Gast

Bericht door Gast »

Carol schreef:Dit staat wel degelijk vermeld, dat is volgens mij ook verplicht. In de goedkopere merken is dit 4% en bij de 'duurdere' merken ca. 20% met uitschieters naar 40%. En daar zit dus het grote verschil in.

Ik heb dat onderzoekje namelijk zelf ook gedaan.

Groetjes, Carol
Ik ga meteen eens kijken! Maar goed nieuws voor de lobby: Ik heb vandaag een zak Iams brokken voor Max gekocht. Als de doos Gourmet bijna op is ga ik ze mengen en daarna de Iams brokjes geven!
Gebruikersavatar
pini
Lynx
Lynx
Berichten: 115
Lid geworden op: 01 sep 2003 17:07
Locatie: zeeland

Bericht door pini »

Mag ik je dan de tip geven om Royal Canin te geven, het is veel diervriendelijker dan Iams. Je kunt er wel ergens een topic over vinden. Als je een wat grotere verpakking koopt hoeft het niet duurder te zijn.

Pini mijn vorige kat at altijd Wiskas brokjes en Gourmet gold blikjes. Ik was per maand ongeveer 25 euro kwijt aan eten. Ievie en Ebby eten RC en dan kost een zak van 10 kg, 53 euro per twee maanden. Plus dat ik nog eens veel minder kwijt ben aan kattegrit.
Groetjes Gerda
Gebruikersavatar
6-2love
Lynx
Lynx
Berichten: 152
Lid geworden op: 30 aug 2003 10:13
Locatie: Rotterdam

Bericht door 6-2love »

Ik voer gewone supermarktmerken en dan alles door elkaar.
Groetjes Lida
Solo, Willie, Bloempie, Liesje, Biggles en Nina

Liefde is.....het spinnen van een kat
viri
Huiskat
Huiskat
Berichten: 33
Lid geworden op: 01 jan 2004 18:32

Bericht door viri »

6-2love schreef:Ik voer gewone supermarktmerken en dan alles door elkaar.
ik voer nu acana ( http://www.championpetfoods.com ) en ik wil niet anders meer!ze vinden het echt heerlijk en zien er nu veel beter uit.ook hebben ze er veel minder van nodig en dat verschil zie en ruik ik ook in de kattenbak.
dit voer bevat minimaal 60% kip en zo'n 30% rijst.dit is het enige graan wat er inzit.het is ook glutenvrij en bevat (wat ik ook belangrijk vindt) geen soja.de prijs en de vitamines e.d is ongeveer gelijk aan Iams maar k vind het hierdoor 100x beter.ik gaf mijn katten voorheen kittekat en natuurlijk is dat goedkoper,maar als ik zie hoe lekker ze dit vinden en hoe goed ze eruitzien,ik zou nooit meer willen overstappen.
Gast

Bericht door Gast »

Carol schreef:Dit staat wel degelijk vermeld, dat is volgens mij ook verplicht. In de goedkopere merken is dit 4% en bij de 'duurdere' merken ca. 20% met uitschieters naar 40%. En daar zit dus het grote verschil in.


Groetjes, Carol
Je hebt inderdaad gelijk. In de Gourmetbrokken zit 8 % vlees en in de IAMS brokken rond de 30%! Ongelooflijk, wat een verschil!
Gast

Bericht door Gast »

pini schreef:Mag ik je dan de tip geven om Royal Canin te geven, het is veel diervriendelijker dan Iams. Je kunt er wel ergens een topic over vinden. Als je een wat grotere verpakking koopt hoeft het niet duurder te zijn.
Ik heb inderdaad de topics over de radar-uitzending gevolgd, vreselijk. Maar ik was wel weer enigszins gerustgesteld door de reacties van de verschillende bedrijven op de site van de dierenbescherming.
Gesloten