Mijn kat 4 jaar is ernstig ziek

Als je denkt dat er iets mis is met je kat, bel dan eerst even de dierenarts(assistente) voor advies. Want al zijn er op het forum veel mensen met ervaring, een juiste diagnose kan alleen gesteld worden door een dierenarts.
rowena95
Huiskat
Huiskat
Berichten: 20
Lid geworden op: 04 sep 2016 14:10

Re: Mijn kat 4 jaar is ernstig ziek

Bericht door rowena95 »

Ja waarom ik met modder wordt gegooid na de dierenarts maar iedereen ze andere mening, ik hoor van de dieren arts vanaf woensdag verschillende dingen wat het kan zijn eerst de schildklier dan de tumor, toen zou t zijn aan de hart. En toen was het weer als het bloed niet goed is het kanker en ja als je hoort de ziekte kanker schrik je al met de gedachten ik verlies me kat van 4 jaar oud, maar dus vandaag weer krijg ik weer te horen we weten het niet we zien niks en dat hoor je dan al vanaf woensdag na onderzoeken en met de uitslag we zien niks we kunnen niks vinden. Dusja ik wordt niet wijzer als dieren arts zoveel denkt en dan met geen een resultaat komen, het is heel erg frustrerend dat er niks gevonden wordt zodat er wat aangedaan kan worden maar de arts zij wel ze is weer aangekomen
Gebruikersavatar
Lovecat
Jaguar
Jaguar
Berichten: 766
Lid geworden op: 27 aug 2010 11:47

Re: Mijn kat 4 jaar is ernstig ziek

Bericht door Lovecat »

Ik wil best met je meedenken, maar je taalgebruik is voor mij onnavolgbaar en je hebt geen 1 antwoord op onze vragen gegeven.

Kun je me uitleggen hoe ik je verder kan helpen? Wat is je vraag? En het zou echt fijn zijn als je de objectieve bevindingen van jouw da kan delen hier.
rowena95
Huiskat
Huiskat
Berichten: 20
Lid geworden op: 04 sep 2016 14:10

Re: Mijn kat 4 jaar is ernstig ziek

Bericht door rowena95 »

Ja af en toe lijkt het wel of het wat beter gaat ze slaapt nog wel veel maar is ook iets meer in de tuin en natvoer eet ze op maar de droge brokjes niet zo nog ik hoop dat ze er weer boven op komt me katje is pas 4 jaar vindt haar nog te vroeg voor haar tijd, ze was wel weer aangekomen en de koorts heeft ze nu niet meer
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6869
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Mijn kat 4 jaar is ernstig ziek

Bericht door Dinky »

Vraag het medisch dossier op bij deze DA (inclusief de foto's) en leg het medisch dossier dan voor aan een andere DA.

Je zou ook kunnen kijken naar voer dat gegeven wordt na operaties zoals hills A/D of royal canin convalescence. Deze zitten extra hoog in energie wat kan ondersteunen bij aankomen.
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
rowena95
Huiskat
Huiskat
Berichten: 20
Lid geworden op: 04 sep 2016 14:10

Re: Mijn kat 4 jaar is ernstig ziek

Bericht door rowena95 »

Hoi ja ze is vandaag wel iets meer in de tuin geweest dan paar dagen terug ze slaapt nog wel veel maar de arts zij wel de koorts is weg en ze is aangekomen nat voer eet ze nog wel graag alleen droge brokjes nog niet zo erg dus het is maar afwachten als het weer niet gaat ga k weer naar en dierenarts toe
rowena95
Huiskat
Huiskat
Berichten: 20
Lid geworden op: 04 sep 2016 14:10

Re: Mijn kat 4 jaar is ernstig ziek

Bericht door rowena95 »

Is danku wel ik zal het voer proberen !
rowena95
Huiskat
Huiskat
Berichten: 20
Lid geworden op: 04 sep 2016 14:10

Re: Mijn kat 4 jaar is ernstig ziek

Bericht door rowena95 »

Me vraag is de dierenarts heeft gezegt dat je soms bij Perzische katten soms moeilijk te vinden is wat er mankeert, en dat ze weg kwijlen weet iemand of dat waar is bij katten of het moeilijk te zien is wat er mankeert en overlijd ?
rowena95
Huiskat
Huiskat
Berichten: 20
Lid geworden op: 04 sep 2016 14:10

Re: Mijn kat 4 jaar is ernstig ziek

Bericht door rowena95 »

Goede dag!
Mijn kat is nog steeds niet helemaal fit klopt het dat je bij sommige katten niet ziet wat er is maar dat een kat weg kan kwijlen zonder enige aanwijzingen door onderzoekingen geen enkel afwijkingen in het lichaam? Kan je het soms niet zien wat een kat heeft en weg kwijlt? Me kat eet geen brokken wel lekkere dingen zoals snoepjes natvoer en kipfilet. Kan het zijn dat ik andere brokken moet neerzetten dat ze wel miss van de droge broken eet
Cerna

Re: Mijn kat 4 jaar is ernstig ziek

Bericht door Cerna »

Een kat kan wegkwijnen (kwijlen is heel wat anders :smile: ), maar dat is dan meestal vanwege verdriet. Bijvoorbeeld wanneer een maatje overlijdt dan kan het voorkomen dat een kat stopt met eten of vanwege heel veel stress.

Wanneer er geen maatje is geweest en wanneer er geen stressfactoren zijn, dan is dat dus niet het geval. En ik neem aan dat er naar het gebit gekeken is en dat de oorzaak van geen brokjes willen eten niet kan liggen in ontstoken tandvlees.

Ik had één kat die ook slecht at (ze leeft gelukkig nog, maar eet nu weer prima) en via de dierenarts ben ik aan eetlustpilletjes gekomen en dat hielp geweldig.
Wanneer nu een kat een eetstaking heeft, dan geef ik een achtste van zo'n pilletje en gaat ze daarna eten dan weet ik dat er geen lichamelijke oorzaak is.

Bij jouw kat is inmiddels vastgesteld dat er volgens het bloedonderzoek niets aan de hand is en dus zou je aan de dierenarts een recept kunnen vragen voor die pilletjes. Ze zijn humaan en alleen verkrijgbaar bij de gewone apotheek met een recept van de dierenarts. Ze heten Mirtazapine en je moet echt niet meer geven dan een achtste (is wat lastig delen omdat de pilletjes iets rond lopen, maar je kunt de pil met een aardappelschilmesje wel eenvoudig in vieren delen en dan moet je er wat af schrapen).

Wanneer de kat dan nog niet wil eten zou ik naar een andere dierenarts gaan voor een second opinion.
Verder kun je - mocht het toch iets van stress zijn - Feliway in het stopcontact doen en/of een valeriaankussentje kopen. Waarschijnlijk verkoopt een dierenspeciaalzaak ze wel en anders bij Zooplus: http://www.zooplus.nl/shop/katten/speel ... jes/293403

Ik weet niet welke brokjes je nu geeft, maar je zou eens een zakje Royal Canin Exigent Savour Sensation kunnen proberen. Dat is speciaal voor kieskeurige katten en je hebt zakjes van 400 gram.
rowena95
Huiskat
Huiskat
Berichten: 20
Lid geworden op: 04 sep 2016 14:10

Re: Mijn kat 4 jaar is ernstig ziek

Bericht door rowena95 »

Hoi danku wel voor de info. Ja er is geen kat overleden en stress is er ook niet echt, ze gaan maandag weer onderzoeken doen of het aan de nieren of toch ergens een tumor zit. Wordt je echt gek van elke keer horen dat ze denken tumor en komen met geen resultaten na deze week alle onderzoeken. Ja op zich eet ze wel weer redelijk ze is nu ook echt vaker in de tuin en slaapt niet zo heel veel meer en ja als ik dan iets van beleg heb komt ze meteen zoals kipfilet vindt ze heerlijk hihi maar weer op een uitslag van de onder zoek afwachten van aankomende maandag. Maar nog maals bedankt voor de info

Vriendelijke groet rowena
Plaats reactie