Advies!!! Het is schattig maar is het wel normaal? Stalkkat

Kat plast buiten de bak, katten aan elkaar laten wennen, kat krabt aan meubilair, etc.
Gebruikersavatar
Zorro1
Huiskat
Huiskat
Berichten: 56
Lid geworden op: 28 mar 2011 18:49
Locatie: Doetinchem
Contacteer:

Re: Advies!!! Het is schattig maar is het wel normaal? Stalk

Bericht door Zorro1 »

O, ik dacht, straks laten we de kat van een ander castreren en komt de eigenaar met een schadeclaim :eangel: . Hij had ook veel wondjes en een teek dus ik weet zo niet. Ik vind wel dat de kater veel ongewenste poezenzwervers tot gevolg kan hebben maar we hebben nog tot dinsdag. Dank voor jullie reacties zover!
Groet, poes Zorro & vriendje Blacky
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7716
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Advies!!! Het is schattig maar is het wel normaal? Stalk

Bericht door Rik »

Laat ook even de DA het één en ander opnemen in zijn nieuw aan te maken dossier bij de DA zelf. (Zoals die wondjes en algehele gezondstoestand) Dan staat het in ieder geval ergens op papier en zou er later geen discussie kunnen ontstaan. Lijkt me sterk dat mensen die kat in deze toestand houden hem later nog zouden claimen.

Maar inderdaad even een bandje om met de tekst graag bellen, voor een paar dagen, is een goed idee. Als je dan niet gebeld bent mag je verwachten dat de kat "verlaten" is. Noteer die actie ook op papier.
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6848
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Advies!!! Het is schattig maar is het wel normaal? Stalk

Bericht door Dinky »

Je kan ook nog briefjes in de buurt ophangen met als tekst gevonden ipv vermist.

Schadeclaim zou ik weigeren wanneer je aan kan tonen je best te hebben gedaan om baasjes te vinden (controleren op chip is daar een manier van, het aanmelden op amivedi en briefjes in de buurt zijn andere manieren. Hoe meer hoe sterker je staat).
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7716
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Advies!!! Het is schattig maar is het wel normaal? Stalk

Bericht door Rik »

En als laatste even melden bij de daarvoor aangewezen instantie in je gemeente:
Wanneer mag u een gevonden dier houden?

In het Burgerlijk Wetboek is onder andere geregeld dat wanneer u een zaak vindt (in dit geval een dier), u hiervan aangifte moet doen bij de bevoegde instanties. Bij dieren is dat de Burgemeester, in praktijk het asiel of de dierenopvang die door de gemeente is aangewezen.

Als aan die eis is voldaan, en na een jaar niemand heeft gereageerd, kunt u als vinder van het dier een jaar na de aangifte ook eigenaar worden.
(Ik denk niet dat amivedi voldoende is)

Lees ook dit even door.
http://www.licg.nl/i22s/praktisch/wetge ... eving.html

Laat je door deze paar dingen vooral niet tegenhouden. Ze zijn makkelijk en snel te doen en zeker in het belang van de kat.
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Gebruikersavatar
Zorro1
Huiskat
Huiskat
Berichten: 56
Lid geworden op: 28 mar 2011 18:49
Locatie: Doetinchem
Contacteer:

Re: Advies!!! Het is schattig maar is het wel normaal? Stalk

Bericht door Zorro1 »

Handig die link met de regelgeving. Ik begrijp daaruit dat als je bijv. de kat naar het asiel zou brengen dat de eigenaar dan minimaal 2 weken heeft om zich te melden en dat daarna een nieuwe eigenaar mag worden gezocht.
In ons geval was het lastige dat de kater niet binnen wil blijven maar vooral buiten is.
We gaan het zien hoe het verder loopt. Dank voor al jullie reacties!
Groet, poes Zorro & vriendje Blacky
Gebruikersavatar
Zorro1
Huiskat
Huiskat
Berichten: 56
Lid geworden op: 28 mar 2011 18:49
Locatie: Doetinchem
Contacteer:

Re: Advies!!! Het is schattig maar is het wel normaal? Stalk

Bericht door Zorro1 »

Nou, zojuist is hij weer vertrokken na een bak voer en een stevige slaap op een kussentje -viel me weer op dat hij echt ook wel mager is - maar deze keer vertrok hij met een zwart vlooienbandje voorzien van ons 06 nummer. Rainproof hoop ik. Bedankt voor die goeie tip. Tja, en als het mijn kater was en hij kwam terug van weggeweest ineens met een vlooienbandje dan hing ik gelijk aan de telefoon dus we gaan er maar vanuit dat niks horen betekent: geen tweede adresje, geen eigen baasje.
Hou jullie op de hoogte!
Groet, poes Zorro & vriendje Blacky
Gebruikersavatar
Zorro1
Huiskat
Huiskat
Berichten: 56
Lid geworden op: 28 mar 2011 18:49
Locatie: Doetinchem
Contacteer:

Re: Advies!!! Schattig maar is het wel normaal? Wat nu?

Bericht door Zorro1 »

Het heeft gewerkt, we werden gisteravond al gebeld maar wat een eigenaar zeg. Hij lachte wat af dat zijn kater hongerig en mager en gehavend bij een ander aan de deur stond en zei steeds van die dingen als: ja hij is een vechtersbaas hoor, of hij is een slimme jongen hoor. Dat hij al drie weken hier bakken voer leeg eet - en dus thuis ook nog! - en nog steeds mager is koppelde hij aan het voorjaar. Ik heb hem geadviseerd de mogelijkheid van wormen maar eens te overdenken. Maar tabletjes daar deed hij niet aan. En castreren doet hij pas na de kattenpuberteit, dus als hij twee jaar oud is - duurt nog een jaar - zodat de kater toch nog een poosje een kat met ballen is geweest. Dom gepraat want daarmee heeft het diertje een instinct van dekken gekregen en komt daar niet meer zomaar vanaf. Dierenartsen adviseren om het voor de paardrang al te laten doen om te voorkomen dat dekgedrag ontwikkelt maar dat deed hem allemaal niks. Dat het weer zoveel zwerfpoezen tot gevolg heeft was niet zijn verantwoording vond hij. En dat het weinig had gescheeld dat de kater gecastreerd thuis was gekomen omdat wij dachten dat zo'n kat geen baasje zou hebben daar moest hij ook hard om lachen want dat zou hem dan mooi de kosten van de dierenarts hebben uitgespaard. En de je kat registreren vond hij niet zo nodig, katten zoeken nou eenmaal soms een ander huis zei hij laconiek, maar volgens hem werd zijn kater goed verzorgd.

Maar ja, wat nu. Vanochtend vroeg stond de kater alweer mauwend voor ons raam, we geven maar geen eten meer maar hij ligt nu wel weer hier te slapen........
Groet, poes Zorro & vriendje Blacky
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9386
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Advies!!! Het is schattig maar is het wel normaal? Stalk

Bericht door castratenkoor »

Jeetje wat een bal gehakt die eigenaar. Die is geen dieren waard. Daar ben je mooi klaar mee. Maar nu weet je wel waar je aan toe bent. Hij wilde er zeker geen afstand van doen?
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7716
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Advies!!! Het is schattig maar is het wel normaal? Stalk

Bericht door Rik »

Mmmmm, ja... daar wordt je dus tureluurs van.
Zorro1 schreef:En de je kat registreren vond hij niet zo nodig, katten zoeken nou eenmaal soms een ander huis zei hij laconiek...
Dat zegt natuurlijk al genoeg. Gewoon in huis nemen. Hij mist hem toch niet :)

Maar zonder gekkigheid... ja... dit is een hele moeilijke. Misschien beschouwen als "leuke buurtkat". Maar het is wel vervelend dat hij hem ongecastreerd rond laat zwerven.
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Gebruikersavatar
Zorro1
Huiskat
Huiskat
Berichten: 56
Lid geworden op: 28 mar 2011 18:49
Locatie: Doetinchem
Contacteer:

Re: Advies!!! Het is schattig maar is het wel normaal? Stalk

Bericht door Zorro1 »

Hij had een afgeschermd nummer dus ik heb nog steeds geen gegevens van hem maar hij woont hier niet ver vandaag zei hij. Geen idee of hij hem misschien wil afstaan. Het was de laatst overgebleven nakomeling uit een ongewenst nestje, vertelde hij, van een eerdere kater van hemzelf met zijn eigen moederkat, ook van hemzelf. :-(

Inderdaad blijven we de kat veel aandacht en liefde geven. Ik hoorde wel de vrouw van de eigenaar op de achtergrond roepen dat ze hem dan wel gaan laten behandelen dus wie weet. We kunnen mooi een oogje in het zeil houden zo en anders een dierenmishandelingorganisatie inschakelen.
Groet, poes Zorro & vriendje Blacky
Gebruikersavatar
Cari
Tijger
Tijger
Berichten: 3007
Lid geworden op: 03 mei 2009 13:40
Locatie: Groesbeek

Re: Advies!!! Het is schattig maar is het wel normaal? Stalk

Bericht door Cari »

:twisted: :twisted: :twisted:
Van dit soort mensen word ik toch zo ongelooflijk kwaad! Onverantwoordelijke kl**tzakken!
Ik zou hem naar het asiel brengen, daar komt hij waarschijnlijk pas heel laat of niet achter en dan kost het hem óf geld, óf hij is zijn kat kwijt. Met dit soort gasten komen we nooit van de zwerfkatten af :evil: .
"No sound more comforting than the purring of a cat"

De kattenbende in beeld
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6848
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Advies!!! Het is schattig maar is het wel normaal? Stalk

Bericht door Dinky »

Je geeft aan dat hij er gehavend uit ziet en mager is.
Zou inderdaad overwegen om contact met asiel op te nemen/hem naar asiel te brengen wanneer er op korte termijn geen verandering is.
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Gebruikersavatar
Zorro1
Huiskat
Huiskat
Berichten: 56
Lid geworden op: 28 mar 2011 18:49
Locatie: Doetinchem
Contacteer:

Re: Advies!!! Het is schattig maar is het wel normaal? Stalk

Bericht door Zorro1 »

Ben blij met jullie reacties. Ik heb er best de balen van want we hadden hem graag onder onze hoede genomen. Het is niet anders...... maar ik ga hem zeker goed in de gaten houden.
Het is zo suf om te merken dat die man het wel stoer vond dat zijn kat zo vecht en zijn wondjes als een soort troffees van overwinning en kracht ziet. Daar snap ik nou niks van. Rare mensen heb je toch. Maar wie weet zijn de wonderen de wereld niet uit en heeft het gesprek met de eigenaar hem toch wel aan het denken gezet en keert het tij voor dit katertje.
Groet, poes Zorro & vriendje Blacky
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7716
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Advies!!! Het is schattig maar is het wel normaal? Stalk

Bericht door Rik »

En gewoon veel aandacht blijven geven en misschien een keer een nachtje laten logeren. Misschien is het dan nét als de eigenaar zegt, dat hij straks zelf zijn baasje kiest. Ik heb niet het idee dat als de kat een paar nachten wegblijft dat hij daar wakker van ligt.
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Gebruikersavatar
Zorro1
Huiskat
Huiskat
Berichten: 56
Lid geworden op: 28 mar 2011 18:49
Locatie: Doetinchem
Contacteer:

Re: Advies!!! Het is schattig maar is het wel normaal? Stalk

Bericht door Zorro1 »

O ik weet soms niet wat te doen. Hij heeft ook een witte rand in de binnenkant van zijn oog. Nu ligt hij weer te slapen op een stoel maar ik zag net toen ik hem even aaide de witte rand binnen in zijn oog en dacht ineens kan dat een derde ooglid zijn? Dat kan toch het teken van wormen zijn bij katten? Het zou toch te gek voor woorden zijn dat wij dat moeten vaststellen? Vanmorgen was hij weer hier en we willen hem geen eten geven maar het is onmogelijk. Hij valt aan op de bak van onze Zorro en duikt in de voer emmer, uitgehongerd en toen gaven we dus toch maar een bakje voer.

Zo jammer dat ik niet het telefoonnummer van de eigenaar heb, ik ben in staat om de straat van de eigenaar door te lopen om hem op te zoeken.....

En het is zo schattig want dan komen Zorro en hij elkaar tegen 's ochtends bij de buitendeur, even neusje neusje...... :eangel:
Groet, poes Zorro & vriendje Blacky
Plaats reactie