Onderhoudsvoer en eurologist

Forum voor alle vragen m.b.t. nierziekten (nierfalen/nierinsufficientie)
Gebruikersavatar
ayla
Tijger
Tijger
Berichten: 1115
Lid geworden op: 11 nov 2009 11:45
Locatie: Leusden

Re: Onderhoudsvoer en eurologist

Bericht door ayla »

Eurologist is zowieso top spul. Ik hoop ooit nog van CD voer af te kunnen met ze. Maja stress gevoelige typjes die sl teveel stress krijgen dit jaar dus even rustig aan maar.
Groetjes van Marjoleine,
kopjes van Felix,
en een zoen van Garfield!
Gebruikersavatar
sandyd1971
Lynx
Lynx
Berichten: 160
Lid geworden op: 27 okt 2013 09:15
Locatie: Westland

Re: Onderhoudsvoer en eurologist

Bericht door sandyd1971 »

Maar volgens mij mag je inderdaad de high dilution maar even geven en de gewone s/o voor altijd.

Ik zie even door de bomen het bos niet meer, weet ff niet welk voer :-( was zo blij dat ik eruit was toen der tijd maar nu dus weer op zoek :-( Hills ziet er wel goed uit maar daar zit weer DL-methionine in wat volgens mij niet goed is. Dus ik denk dat ik ook uitkom op de gewone s/o of heeft iemand nog tips? Liefst met vis!
Gebruikersavatar
sandyd1971
Lynx
Lynx
Berichten: 160
Lid geworden op: 27 okt 2013 09:15
Locatie: Westland

Re: Onderhoudsvoer en eurologist

Bericht door sandyd1971 »

Wat is trouwens het verschil tussen urologist http://www.medpets.nl/urologist+aid+kle ... escription en eurologist? Of is dit hetzelfde?
Gebruikersavatar
Ilone
Tijger
Tijger
Berichten: 2812
Lid geworden op: 13 feb 2010 23:09
Locatie: Dordrecht

Re: Onderhoudsvoer en eurologist

Bericht door Ilone »

Sorry voor de verwarring.

Volgens mij is het een kwestie van spellen :-P Het is dan ook volgens mij geen Eurologist, maar inderdaad Urologist. Als mens ga je ook naar de Uroloog en niet naar de Euroloog ;)


Maar bij S/O staat toch echt dat het oplossend is:
http://www.zooplus.nl/shop/katten/katte ... iet/314488

Evenals bij de S/O High Dilution:
http://www.zooplus.nl/shop/katten/katte ... iet/314483

Hill's C/D is volgens mij wel voorkomend, alleen als ik mij kan herinneren een stuk vetter:
http://www.zooplus.nl/shop/katten/katte ... iet/370400

Hill's S/D is oplossend:
http://www.zooplus.nl/shop/katten/katte ... iet/162566

Ik neig toch een beetje naar Specific, iemand ervaring mee?
http://www.zooplus.nl/shop/katten/katte ... fic/218513
Als 't vrouwtje van huis is, dansen de katten op tafel

Purrz:
Muka(12)-Speedy(12)-Lotje(9)-Nozem(8)-Muis&Muffin(2)-Monchou(1)
*Pluis '03-'14
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Onderhoudsvoer en eurologist

Bericht door Adriana »

;-) ;-) sorry ilone, het is echt eurologist, dat wil zeggen zo staat het op de website van huisdierendokter.
dat hebben ze gedaan omdat er waarschijnlijk ook urologist is en om verwarring te voorkomen, denk ik..
http://www.huisdierendokter.nl/ bij blaas en nieren linker verticale menu

ik heb vanmorgen ook zitten zoeken en kijken hoe het bij RC omschreven staat en het is erg verwarrend. high dilution is gruisoplossend maar ze zeggen bij s/o zo ongeveer hetzelfde.
en dan is er ook nog hun s/o index bij hun andere voer en dat betekent dat dit specifieke voer de urine voldoende aanzuurt. daarvoor stoppen ze er dan doorgaans meer methionine in..

hier wel ervaringen met Specific, hun nierdieetvoer is prima, erg vet en je moet het in de koelkast bewaren en zorgen dat het je vers bereikt en niet maandenlang op de plank bij een dierenwinkel heeft gestaan..

p.s. oeps en oei! :!: :-(
granen, plantaardige proteïne extracten, olie en vetten, vis- en visbijproducten, suiker, mineralen, melk en melkproducten, cellulose in poedervorm, Plantago zaden (Plantago psyllium husk), methionine, antioxydant. Bevat geen kunstmatige kleurstoffen of aroma's.
Additieven:
vitamine A (11 420 IE/kg), vitamine D3 (1 140 IE/kg), vitamine E (340 mg/kg).
dat zijn de ingredienten van het blaasgruisvoer van Specific en ziet er - vind ik - niet jofel uit!
sandyd1971 schreef:Wat is trouwens het verschil tussen urologist http://www.medpets.nl/urologist+aid+kle ... escription en eurologist? Of is dit hetzelfde?
http://www.medpets.nl/urologist+aid+kle ... escription
als je de werking van eurologist en urologist naast elkaar legt (even kopieren, knippen en plakken) dan zie je en ook op welke gebieden de werking anders is, dus zelf even lezen..
eurologist werkt op veel meer problemen dan urologist..
Laatst gewijzigd door Adriana op 27 jul 2014 13:14, 1 keer totaal gewijzigd.
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
Ilone
Tijger
Tijger
Berichten: 2812
Lid geworden op: 13 feb 2010 23:09
Locatie: Dordrecht

Re: Onderhoudsvoer en eurologist

Bericht door Ilone »

En kan huisdierendokter.nl het niet misgetypt hebben? ;)
Alles met blaas is namelijk met "uro" en geen euro.
Wat zou het verschil tussen de 2 zijn?
http://www.huisdierendokter.nl/inbijslu ... ogist.html
http://www.medpets.nl/urologist+aid+kleine+dieren/

Is de Urinairy versie van specific ook zo vet dan? Want ik ben toendertijd juist overgegaan op S/O omdat de C/D zo vet was..
Als 't vrouwtje van huis is, dansen de katten op tafel

Purrz:
Muka(12)-Speedy(12)-Lotje(9)-Nozem(8)-Muis&Muffin(2)-Monchou(1)
*Pluis '03-'14
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Onderhoudsvoer en eurologist

Bericht door Adriana »

jahaaaa..... je hebt gelijk, maar
maar er was denk ik al een urologist en die hebben missch huisddokter op de vingers getikt of er was verwarring over twee urologisten. en toen hebben ze missch bij huisdierendokter gedacht, dan zetten we er een eetje tussen in plaats van een nieuwe benaming.. ik verzin maar wat hoor..

het staat echt overal op de site van huisddokter op die manier getypt,
ook op hun zakjes waar de pillen inzitten, dus ze zijn wel consequent.. ;-)
maar wat maakt het uit, het blijkt een goed en werkzaam middel te zijn en daar gaat het toch om?
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
Ms Maaike
Tijger
Tijger
Berichten: 1611
Lid geworden op: 25 okt 2012 13:17

Re: Onderhoudsvoer en eurologist

Bericht door Ms Maaike »

De ingrediënten van Eurologist en Urologist verschillen van elkaar als dag en nacht als ik het eens met mijn lekenhoofd bekijk.

Specific vind ik kneiterduur supermarktvoer.
Met diervriendelijke groeten,
Maaike

Klik hier voor het fotoalbum van Mickey* (26-02-1999, 04-11-2014), Pippi (15-03-2011) en Tommy (11-02-2013).
Gebruikersavatar
sandyd1971
Lynx
Lynx
Berichten: 160
Lid geworden op: 27 okt 2013 09:15
Locatie: Westland

Re: Onderhoudsvoer en eurologist

Bericht door sandyd1971 »

:cry: Ik weet nu echt niet meer wat ik straks moet gaan geven :-( DL-methionine in Hills en RC, specific geen goede ingredienten. Trovet lusten ze nie. Of zou ik gewoon eurologist en taste of the wild proberen wat ik eerst gaf of is dat geen goed idee?

Edit: Ik dacht inderdaad ook wel dat het anders was urologist en eurlogist maar vond het zo op elkaar lijken. Sorry had bij de ingrediënten moeten kijken dan had ik gezien dat het anders was.
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6862
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Onderhoudsvoer en eurologist

Bericht door Dinky »

Weet je de oorzaak van het gruis Sandy? Bijvoorbeeld stress die er nu niet meer is?
In mijn ogen zou je wel normaal voer kunnen proberen met onderhoudsdosis eurologist omdat het gaat om een poes en die minder snel verstopt raakt wanneer het wel terugkomt.
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Gebruikersavatar
sandyd1971
Lynx
Lynx
Berichten: 160
Lid geworden op: 27 okt 2013 09:15
Locatie: Westland

Re: Onderhoudsvoer en eurologist

Bericht door sandyd1971 »

Ik voerde ook de andere variant van taste of the wild erbij de laatste tijd en die is hoog met eiwit en applaws wat hoog zit qua eiwit (maar denk omdat ze nog jong zijn kan het niet veel kwaad :-( ) Het hoofdvoer was Taste of the Wild - Canyon River Feline misschien dat ik die alleen ga proberen. Had ook net een geurtje (wel gemengd) door de kattenbak gedaan van hetzelfde merk misschien heeft dat ook niet meegeholpen. Maar stress heeft ze niet gehad.
Gebruikersavatar
sandyd1971
Lynx
Lynx
Berichten: 160
Lid geworden op: 27 okt 2013 09:15
Locatie: Westland

Re: Onderhoudsvoer en eurologist

Bericht door sandyd1971 »

Zal ik dan eerst beginnen met 10 dagen 2 tabletten? En vanaf 10 dagen de onderhoudsdosis? En dan het plasje laten onderzoeken of eerst een plasje brengen? (dan is het 6 weken dat ze op so high dilution zit)
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9405
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Onderhoudsvoer en eurologist

Bericht door castratenkoor »

Teun kan niet tegen Sanabelle Urinary, maar doet het goed op Specific Cat FCD Crystal Prevention.

De ene kat is de andere niet. Gewoon proberen.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6862
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Onderhoudsvoer en eurologist

Bericht door Dinky »

Gestelde vraag aan royal canin was wat is het verschil tussen de s/o en de s/o high dilution, of het gezondheidsrisico's meebrengt om s/o levenslang te geven en wat hun onderhoudsvoer is (gezien de omschrijvingen oplossend bij zowel de s/o als de s/o high dilution).

Het antwoord:
Het verschil tussen de Urinary S/O en Urinary S/O High Dilution Diet is dat de voeding Urinary S/O High Dilution Diet sterker werkt tegen struviet en calciumoxalaat en beter oplossend is voor struviet, vergeleken met de voeding Urinary S/O Diet.

In ons Royal Canin dierenarts assortiment hebben wij op de meeste kattenvoedingen een S/O (struviet en oxalaat) index zitten. Dit betekend dat dit een goede ondersteuning biedt voor de blaas. Echter betekend dit niet dat het geheel gruis voorkomend is. Wanneer een kat aanleg heeft voor urinestenen, is de kans aanwezig dat ondanks de S/O index die in de voeding zit de kat toch blaasproblemen krijgt.

De gruis oplossende diëten van Royal Canin, zoals de verschillende Urinary producten, zijn volledige voedingen en deze voedingen mogen en kunnen levenslang gegeven worden. Mits uw kat verder gezond is heeft dit geen negatieve invloed op de gezondheid
Krijg een beetje de kriebels van die laatste zin....
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Onderhoudsvoer en eurologist

Bericht door Adriana »

hier ook kriebels.. want er zit een gruisoplossend stofje in en wat is dat dan? en dat mag dan levenslang gegeven worden?

de eerste zin is ook eng want daarin wordt het oplossen van oxalaat uitgesloten..
en wat is 'een goede ondersteuning voor de blaas', kan me daar niks bij voorstellen .....

dit is eenzelfde soort taal zoals je in sommige bijsluiters tegenkomt en de producenten van bv metacam/meloxicam zijn daar meesters in.
die moet je twee tot drie keer lezen en dan zie je hoeveel uitgesloten wordt en op welke manier ze zich vrijpleiten en niet aansprakelijk zijn als het toch fout gaat....
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Plaats reactie