Garfield is heel sloom

Als je denkt dat er iets mis is met je kat, bel dan eerst even de dierenarts(assistente) voor advies. Want al zijn er op het forum veel mensen met ervaring, een juiste diagnose kan alleen gesteld worden door een dierenarts.
Gizmobritsekorthaar
Tijger
Tijger
Berichten: 1235
Lid geworden op: 06 aug 2012 11:57
Locatie: Arnhem

Re: Garfield is heel sloom

Bericht door Gizmobritsekorthaar »

Bidden= houden
groetjes en knuffels van Cindy
En mijn 2 kattenkindjes Gizmo en Caya
Fotos van Gizmo en Caya
Gebruikersavatar
eveline1982
Tijger
Tijger
Berichten: 2043
Lid geworden op: 16 okt 2012 19:50
Locatie: Alkmaar

Re: Garfield is heel sloom

Bericht door eveline1982 »

Ik denk dat Leanne nog niet zo oud is en haar ouders bepalen dan uiteraard hoe of wat met de kat. Laten we haar dus helpen want ik sluit me aan bij Sifra, volgens mij vind Leanne het echt heel vervelend. Jij kan hier ook niks aan doen hoor, ga je nou maar niet schuldig voelen. Je ouders en tante hadden beter moeten weten.

Ik raad je aan om contact op te nemen met amivedi als je een foto hebt kan je die opsturen en anders een signalement doorgeven. Mocht hij weer terug komen dan raad ik je aan dat je ouders hem zsm laten castreren. Binnen houden is misschien geen optie met een ex zwerfer, maar hij zal dan geen behoefte voelen om te knokken voor de vrouwtjes. Door seks met poezen kunnen katers ook ziek worden, beetje hetzelfde als bij mensen. Katten aids is een veel voorkomend probleem onder open katten en zwefkatten.

Ik hoop dat je hem snel weer vind! Ga als het rustig is, s'ochtends vroeg als de dierenarts nog dicht is, roepen in de omgeving, misschien durft hij zich te laten zien.
The Lovers of my life, Banjer, Beer, Minoes (katjes) Diego, Jimmie (hondjes) Django, Rodney, Co en Moos (ratjes)
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6861
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Garfield is heel sloom

Bericht door Dinky »

Weet niet hoever hij van huis was toen hij uit de auto sprong? Katten hebben namelijk goed richtingsgevoel ;-)
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
leanne arends
Huiskat
Huiskat
Berichten: 33
Lid geworden op: 27 mar 2014 16:30

Re: Garfield is heel sloom

Bericht door leanne arends »

waarom zou ik me uiten op een forum???? ik vind het vreselijk dat mijn kat weg is!!
en we hadden geen doos, mijn tante zei dat het zo wel kon. wist ik veel! mijn vader moest werken
omdat het vreselijk druk was, mijn moeder ligt met de griep in bed. dus wat dan?? ik woon in opheusden, en mijn kat loopt ergens in ommeren rond! misschien kwam het laconiek over, maar ik mis hem echt wel!
leanne arends
Huiskat
Huiskat
Berichten: 33
Lid geworden op: 27 mar 2014 16:30

Re: Garfield is heel sloom

Bericht door leanne arends »

Dinky schreef:Weet niet hoever hij van huis was toen hij uit de auto sprong? Katten hebben namelijk goed richtingsgevoel ;-)
in ommeren dus... en opheusden ligt dicht bij nijmegen, of tiel
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6861
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Garfield is heel sloom

Bericht door Dinky »

Wat ik zou doen is een foto (hoop dat je die hebt) plaatsen bij amivedi zoals Eveline ook zegt ;-) en dan zowel omgeving ommeren als omgeving opheusden.
Ook dierenartsen in die omgeving inlichten met flyer+foto.
Wie weet vind je hem dan weer veilig terug!
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Gizmobritsekorthaar
Tijger
Tijger
Berichten: 1235
Lid geworden op: 06 aug 2012 11:57
Locatie: Arnhem

Re: Garfield is heel sloom

Bericht door Gizmobritsekorthaar »

Sorry dat ik de tekst verkeerd begreep
Voor mij komt t nu serieuzer over
Later zei ik ook dat ik hoop voor je dat ie terug komt en mis dat hij de weg terug weet
Opheusdem ommeren ik weet Ttotaal niet hoever dat uit elkaar ligt
Vind sneu voor jou dat dit is gebeurt wat niet had gehoeven
En ik had dan ook niet jou ' de schuld ' moeten geven

Succes!
groetjes en knuffels van Cindy
En mijn 2 kattenkindjes Gizmo en Caya
Fotos van Gizmo en Caya
kansarmedieren
Jaguar
Jaguar
Berichten: 642
Lid geworden op: 11 jun 2011 14:46
Locatie: Eck en Wiel
Contacteer:

Re: Garfield is heel sloom

Bericht door kansarmedieren »

Ik woon vlak bij (Eck en Wiel) als ik kan helpen stuur mij een berichtje.
leanne arends
Huiskat
Huiskat
Berichten: 33
Lid geworden op: 27 mar 2014 16:30

Re: Garfield is heel sloom

Bericht door leanne arends »

Garfield is terecht! de DA belde dat ie in een houtschuurtje zat. m'n zus en ik gelijk
met een slaapverwassen kop er na toe. uiteindelijk heeft mijn zus hem in zijn nekvel
gepakt en in de kooi gedaan. nu is hij thuis. hij heeft een abces bij zijn achterpoot.
nu heeft ie pillen. toen hij thuis kwam, had hij bloed bij zijn staart, en zijn achterpoten waren vreemd doorgezakt... weet iemand wat dat betekend???????? hij sprong van de werkbank en loopt nu ergens door de schuur, we hebben hem maar met rust gelaten.
paasnini

Re: Garfield is heel sloom

Bericht door paasnini »

Wat jammer dat hij dan niet eerst even bij de dierenarts is binnengebracht,tenslotte was hij daar dichtbij. Doorgezakte poten kan meerdere (nare) dingen zijn en is niet goed.
kansarmedieren
Jaguar
Jaguar
Berichten: 642
Lid geworden op: 11 jun 2011 14:46
Locatie: Eck en Wiel
Contacteer:

Re: Garfield is heel sloom

Bericht door kansarmedieren »

Ik neem aan dat hij bij de dierenarts is geweest want je hebt pillen (antibiotica denk ik) de doorgezakte poten kan komen doordat hij een abces geeft aan zijn achterpoot. Probeer hem binnen te houden maar als hij perse naar buiten wil laat hem dan maar want veel stress is ook weer niet goed voor een kat. Hou het in de gaten of hij goed eet. Mijn aanbod geld nog steeds als je hulp nodig hebt ik woon niet ver weg en heb veel ervaring met katten ook de buitenkatten.
Gebruikersavatar
eveline1982
Tijger
Tijger
Berichten: 2043
Lid geworden op: 16 okt 2012 19:50
Locatie: Alkmaar

Re: Garfield is heel sloom

Bericht door eveline1982 »

Fijn dat Garfield weer terecht is! Ik zou het aanbod aannemen van kansarmedieren.
The Lovers of my life, Banjer, Beer, Minoes (katjes) Diego, Jimmie (hondjes) Django, Rodney, Co en Moos (ratjes)
leanne arends
Huiskat
Huiskat
Berichten: 33
Lid geworden op: 27 mar 2014 16:30

Re: Garfield is heel sloom

Bericht door leanne arends »

bedankt! en, hij eet goed. we gaven elke dag zo'n vlees bakje. daar is hij gek op. nu geven we zo'n bakje over de hele dag verspreid. we voeren hem met een lepeltje, en we zijn met 7 personen, dus er is soiso iemand thuis om hem te voeren. we hebben hem gisteren een half uurtje buiten in de tuin gezet. we zijn er bij gebleven, hij probeerde er eerst uit te komen, uit zijn mand, maar hij kon niet opstaan. hij vertrouwd ons wel helemaal. hij vind het moeilijk om te gaan liggen, dus leggen wij hem heel rustig neer als hij wil gaan liggen. hij eet uit onze hand, uit het bakje eten lukt hem namelijk niet. en hij is niet bij de dierenarts binnen geweest, want die zei dat dat niet hoefde. maar ik maak me toch zorgen om hem. iedereen trouwens. mijn vader zegt dat we maar een kooi moeten kopen, hem erin moeten doen en terug moeten gaan naar de dierenarts. wat moeten we met garfield doen? wij hebben er echt geen verstand van. en, kansarmedieren, heel erg bedankt voor je aanbod hoor! :D
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5515
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Garfield is heel sloom

Bericht door nellebel »

dan zou ik naar ee nandere DA gaan. wat een onzin als het beestje niet eens kan staan om dan te zeggen dat je niet hoeft te komen.
een kaat is een taai dier. dat wil zeggen dat wanener hij laat merken dat hij iets mankeerd dat het heel erg is. ze laten niet snel emrken als ze zich niet goed voelen of ziek zijn.
gelukkig eet hij wel goed, maar er is toch iets mis met zijn poten of rug als hij niet kan staan.

trouwens 1 bakje vlees hoeveel is dat? zo'n nlikje natvoer? want dat is wel erg weinig hoor voor 1 kater
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6861
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Garfield is heel sloom

Bericht door Dinky »

Ik vind het verstandig van je vader om een kooi (hier noemen we het een reismandje) aan te schaffen en met Garfield naar een dierenarts te gaan. Dat is dus precies wat je/jullie moeten doen ;)
Daarnaast zou ik hem ook binnen houden totdat hij weer helemaal de oude is.
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Plaats reactie