Noppie klaagt zich wat af op een dag

Voor vragen over katten die plotseling veel miauwen, 's nachts miauwen of miauwen om schijnbaar onverklaarbare redenen.
Plaats reactie
Noppie
Huiskat
Huiskat
Berichten: 86
Lid geworden op: 17 mar 2014 13:05

Re: Noppie klaagt zich wat af op een dag

Bericht door Noppie »

Hij miauwt bijna moment dat ie hier is, na een paar dagen begonnen. Tweede kat erbij..dat zou ik echt onder goede begeleiding moeten doen. Een gedragstherapeut is momenteel even lastig, kan de kosten ervoor even niet opbrengen.

Ik ga wel zo snel mogelijk zorgen dat terras afgezet wordt en meneer naar buiten kan als i wil..misschien dat dit helpt.

In de tussentijd heb ik groot stuk papier opgehangen met de tekst..ik mag niet op noppie schelden en me niet ergeren hij praat nu eenmaal graag
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Noppie klaagt zich wat af op een dag

Bericht door Adriana »

dat is heel lief van je.. hier praat ik meestal terug naar Maks en zeg dat jij gelijk heeft.
en vooral s morgens heeft hij zijn gewoontes... samen koffie drinken en kammen/borstelen en kattenbakken leeg maken! heb ik daaraan voldaan, dan wordt-ie rustiger.
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Noppie
Huiskat
Huiskat
Berichten: 86
Lid geworden op: 17 mar 2014 13:05

Re: Noppie klaagt zich wat af op een dag

Bericht door Noppie »

Overdag heeft ie z'n korte momentjes, dan is het echt even met me babbelen en daarna gaat ie lekker slapen nadat ie 1-1,5 uur gespeeld heeft en door woonkamer keuken gerent, gerolt en laag gevlogen is.
Gebruikersavatar
Cari
Tijger
Tijger
Berichten: 3007
Lid geworden op: 03 mei 2009 13:40
Locatie: Groesbeek

Re: Noppie klaagt zich wat af op een dag

Bericht door Cari »

Een prachtige kerel, jouw Noppie :verliefd: en een geweldige naam voor zo'n stoere rooie.
Zo te zien is Noppie pas gecastreerd nadat hij eerst zijn feestjes heeft gehad.
(Op deze foto lijkt 't zefs of hij niet gecastreerd is, maar ik neem aan dat geen kat het asiel uitkomt met zijn ballen er nog aan.
Afbeelding)

Ik vrees dat je met een kat te maken hebt die van 't vrije leven heeft genoten en dat mist. Een buitenruimte van 10 tot 15 m2 is voor zo'n jongen misschien nog steeds een gevangenis....
"No sound more comforting than the purring of a cat"

De kattenbende in beeld
Gebruikersavatar
Ms Maaike
Tijger
Tijger
Berichten: 1611
Lid geworden op: 25 okt 2012 13:17

Re: Noppie klaagt zich wat af op een dag

Bericht door Ms Maaike »

Ik kreeg ook te horen dat Mickey absoluut geen kattengezelschap wenst, maar hij verveelde zich kapot in z'n eentje en dat openbaarde zich toen hij twaalf was (hij had twee jaar nodig om überhaupt aan z'n nieuwe woonsituatie te wennen - namelijk een zonder nalatige (en mishandelende?) baasjes). Toen hij twaalf was heb ik een kittenpoesje gehaald. Niet aan te raden om één kitten bij een senior te zetten overigens, maar Mickey kwam niet meer schreeuwend op ons af als we thuis kwamen. Hij vermaakte zich door naar Pippi te kijken.

Mijn advies is ook om goed te kijken naar wat je kat wellicht behoefte aan heeft en niet krampachtig vasthouden aan wat het asiel heeft gezegd. Die kunnen er ook wel eens naast zitten en dat is ook niet heel verwonderlijk. :)

Als een maatje een grote stap is (en dat is het, ook financieel gezien) zou ik eerst kijken of hij de vrijheid van een afgezette buitenruimte waardeert. :) Maak je geen zorgen over hoe groot die ruimte is; het zou prima kunnen dat hij tevreden is met 15 m2 buitenruimte (zeker als hij gecastreerd is). :)
Met diervriendelijke groeten,
Maaike

Klik hier voor het fotoalbum van Mickey* (26-02-1999, 04-11-2014), Pippi (15-03-2011) en Tommy (11-02-2013).
Noppie
Huiskat
Huiskat
Berichten: 86
Lid geworden op: 17 mar 2014 13:05

Re: Noppie klaagt zich wat af op een dag

Bericht door Noppie »

Voorlopig even geen 2e kat er bij. Ik ga eerst zo snel mogelijk het terras uitbraak veilig maken en dan heeft ie 10-15m2 waar ie kan lopen, liggen en rennen.

Pixie (mech herder teefje, 4 jaar) doet iedere ochtend haar uiterste best om hem tot spelen aan te zetten. Tot nu toe zonder echt succes te hebben. Maar hij begint al beetje te ontdooien bij haar.

Maar ik merk nu wel dat ie naar buiten wil, telkens als ik naar buiten loop komt ie aangerend en wil mee. Maar durf het niet hem mee te laten lopen. Woon redelijk dichtbij een drukke weg.
Gebruikersavatar
eveline1982
Tijger
Tijger
Berichten: 2043
Lid geworden op: 16 okt 2012 19:50
Locatie: Alkmaar

Re: Noppie klaagt zich wat af op een dag

Bericht door eveline1982 »

Een paar jaar geleden heb ik een moederpoes opgevangen van redelijke leeftijd. Zij vond de andere katten ook niet echt gezellig en was gewend om min of meer buiten te leven. Toen zij herplaatst was heeft ze haar nieuwe eigenaar helemaal gek gemaakt met haar gebler. Maar omdat ze net een week daarvoor was gecastreerd kon ze nog niet naar buiten. Na 6 weken is hij samen met haar naar buiten gegaan en het gebler was over! Hij woont in een soort hofje en geen drukke wegen in de buurt, dus redelijk "veilig". Hoop dat Noppie ook weer beter in zijn velletje gaat zitten als hij lekker op het terras kan :)
The Lovers of my life, Banjer, Beer, Minoes (katjes) Diego, Jimmie (hondjes) Django, Rodney, Co en Moos (ratjes)
Noppie
Huiskat
Huiskat
Berichten: 86
Lid geworden op: 17 mar 2014 13:05

Re: Noppie klaagt zich wat af op een dag

Bericht door Noppie »

Het is over het algemeen genomen een schatje die me ook vaak aan het lachen maakt met z'n grappen. Is alleen even uitzoeken hoe meneer tikt. Over weekje of 2-3 is terras afgezet en dan kan ie zich uitleven buiten.
Gebruikersavatar
Kattebeest
Tijger
Tijger
Berichten: 1070
Lid geworden op: 14 apr 2013 16:08
Locatie: Zuidoost Brabant

Re: Noppie klaagt zich wat af op een dag

Bericht door Kattebeest »

Noppie schreef:In de tussentijd heb ik groot stuk papier opgehangen met de tekst..ik mag niet op noppie schelden en me niet ergeren hij praat nu eenmaal graag
Hoe harder de klacht, hoe vriendelijker, rustiger en zachter antwoorden is mijn ervaring. Anders ga je elkaar overschreeuwen. En voordat je het weet is iedere vorm van communicatie zoek en ben je allebei geïrriteerd ;-) . Goed initiatief, dat papier!

Was laatst bij de da en daar nogal wat honden. Een middelgrote begon te blaffen en vrouwtjesbaas blafte net zo hard terug. Dat bleef even zo doorgaan totdat mannetjesbaas naar de hond toeboog en rustig 'stil' zei. Blaffen was meteen voorbij...
Een hond zit anders in elkaar dan een kat. Kater die hier rondloopt heeft hondse trekjes en daar werkt het ook bij :lol: . Hij krijgt geen commando's zoals 'stil' maar zeg terug dat het allemaal niet meevalt en dat hij een beetje geduld moet hebben of dat dit voor even de beste oplossing is, etc. etc.
Nancy

Kasper, album van een senior
Voor nieuwe foto's van Kasper (1999) zie het album van Sifra en Pluis
Noppie
Huiskat
Huiskat
Berichten: 86
Lid geworden op: 17 mar 2014 13:05

Re: Noppie klaagt zich wat af op een dag

Bericht door Noppie »

Kattebeest schreef: Hoe harder de klacht, hoe vriendelijker, rustiger en zachter antwoorden is mijn ervaring. Anders ga je elkaar overschreeuwen. En voordat je het weet is iedere vorm van communicatie zoek en ben je allebei geïrriteerd ;-) . Goed initiatief, dat papier!

Was laatst bij de da en daar nogal wat honden. Een middelgrote begon te blaffen en vrouwtjesbaas blafte net zo hard terug. Dat bleef even zo doorgaan totdat mannetjesbaas naar de hond toeboog en rustig 'stil' zei. Blaffen was meteen voorbij...
Een hond zit anders in elkaar dan een kat. Kater die hier rondloopt heeft hondse trekjes en daar werkt het ook bij :lol: . Hij krijgt geen commando's zoals 'stil' maar zeg terug dat het allemaal niet meevalt en dat hij een beetje geduld moet hebben of dat dit voor even de beste oplossing is, etc. etc.
Ik zal het eens gaan proberen.
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6843
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Noppie klaagt zich wat af op een dag

Bericht door Dinky »

Heb met onze vorige poes loulou ook op het punt gestaan om haar terug te brengen naar het asiel. Ook door veel klaaglijk miauwen ;-)
Toen ze naar buiten mocht was dat als sneeuw voor de zon verdwenen en kletste ze alleen nog maar gezellig. 'S middags lekker naar buiten en dan was het goed. Hoop enorm voor jou dat het ook voor noppie de oplossing blijkt Theo!
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Noppie
Huiskat
Huiskat
Berichten: 86
Lid geworden op: 17 mar 2014 13:05

Re: Noppie klaagt zich wat af op een dag

Bericht door Noppie »

Ik weet niet wat er gebeurt is maar Noppie is nu al voor de 4e avond achter elkaar stil. Hij zeurt overdag heel af en toe nog, meestal rond een uur of 11 's ochtends en dan gedurende 30-45 minuten.

Enigste wat ik veranderd heb is de hoeveelheid voer die hij krijgt. Hij kreeg 210 gram kvv per dag en nu krijgt ie 255 gram per dag.
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5490
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Noppie klaagt zich wat af op een dag

Bericht door nellebel »

pssssss niet te hard roepen, zal niet de eerste keer zijn dat hier iets wordt gezegd en dat de nacht erop het gedaan is met de rust hahahaha, laat noppie het niet horen. wel fijn dat het nu rustiger is.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Noppie klaagt zich wat af op een dag

Bericht door Adriana »

ja, je loopt altijd de kans dat Noppes meeleest..
maar hij verandert gedrag als jij iets in zijn voer verandert, dus er blijkt toch wel een link te zijn tussen zijn omstandigheden/tevredenheid en jouw verzorging.

vooral heel relaxt reageren en met hem eens zijn overdag. onze harige vriendjes zijn heel gevoelig en reageren onmiddellijk op jouw stemming, manier van bewegen, toonhoogte en zo..

4 nachtjes al, wie weet gaat het de goeie kant op tussen jullie!
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Noppie
Huiskat
Huiskat
Berichten: 86
Lid geworden op: 17 mar 2014 13:05

Re: Noppie klaagt zich wat af op een dag

Bericht door Noppie »

Heb te vroeg gejuicht. Nadat ie een paar dagen rustig was is ie nu al 2 dagen strontvervelend. Gisteren heeft ie 14 uur aan een stuk lopen zeuren en klagen en niks wat ik deed verminderde het. Vandaag is ie al sinds 1 uur vanmiddag bezig maar tussen 6 en 10 was ie rustig. Sorry maar net hield ik het echt niet meer uit en ben verbaal even flink uit mijn slof geschoten. Is me allemaal even teveel op dit moment na 2 dagen van alleen maar klaaglijk gemiauw aan te moeten horen gedurende meer dan 12 uur per dag
Plaats reactie