Bella's eetproblemen

Voor alle vragen over dieetvoer
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Jantina
Panter
Panter
Berichten: 572
Lid geworden op: 01 jan 2009 16:36
Locatie: Putten

Re: Bella's eetproblemen

Bericht door Jantina »

Vandaag toch maar weer een kwart pilletje gegeven. Ze at weer een stuk minder...ik hoop toch echt dat het hierna beter gaat...
De drie musketiers Quinn, Boaz en Olaf - 2014
In liefdevolle herinnering mijn stoere vent Luca- 2008-2014
en lieve, mooie Bella - 2009-2014
Gebruikersavatar
Jantina
Panter
Panter
Berichten: 572
Lid geworden op: 01 jan 2009 16:36
Locatie: Putten

Re: Bella's eetproblemen

Bericht door Jantina »

Ik zou vandaag weer een tabletje moeten geven, maar heb even afgewacht.
Ze heeft vandaag tot nu toe nog maar zo'n 40 gram natvoer gegeten, verder niets. Met de pilletjes at ze ook brokjes uit het bakje, nu ook niet. En net wil ze zelfs het natvoer niet meer.
Wat is nu wijsheid om te doen? Toch even afwachten, of dat pilletje geven?
En nog een andere vraag. Ik geef qua natvoer gourmet gold. Als ze de brokken niet wil, kan en mag ik dit alleen geven? Volgens mij is het compleet voer? En zou ze dan 2 bakjes moeten eten?(er zit 85 gram in een bakje)
Maak me (weer) een beetje zorgen...
De drie musketiers Quinn, Boaz en Olaf - 2014
In liefdevolle herinnering mijn stoere vent Luca- 2008-2014
en lieve, mooie Bella - 2009-2014
Gebruikersavatar
mittenslief
Tijger
Tijger
Berichten: 1675
Lid geworden op: 04 mei 2011 15:04
Locatie: enschede

Re: Bella's eetproblemen

Bericht door mittenslief »

dat moet er wel op de verpakking staan...zijn alleen erg kleine lettertjes...
tja en ik vindt eten wel belangrijk dus bij mij zal dat pilletje er wel in gaan,
je hebt immers bewijs dat ze met het pilletje wel goed at ...suc6
Honden hebben bazen, poezen personeel!
alle katzels: mittens, mr. cat, angel, rover, roosje en mitsie
op de regenboog: Ollie, Simba, Buck
Gebruikersavatar
Jantina
Panter
Panter
Berichten: 572
Lid geworden op: 01 jan 2009 16:36
Locatie: Putten

Re: Bella's eetproblemen

Bericht door Jantina »

Ik snap gewoon niet waarom ze nu nog niet wil eten. En ik zit nu al te denken, wat als de pilletjes op zijn, ik kan toch niet de hele tijd dat pilletje blijven geven voor weet ik veel hoe lang...?
Is dit normaal gedrag, dat ze zo lang niet (veel) willen eten? Heb ook al Feliway in het stopcontact zitten sinds een paar dagen, geen idee of dat zal werken.
Voor nu zal ik nog een pilletje geven, maar mijn zorgen zijn er niet mee weg...
De drie musketiers Quinn, Boaz en Olaf - 2014
In liefdevolle herinnering mijn stoere vent Luca- 2008-2014
en lieve, mooie Bella - 2009-2014
Gebruikersavatar
mittenslief
Tijger
Tijger
Berichten: 1675
Lid geworden op: 04 mei 2011 15:04
Locatie: enschede

Re: Bella's eetproblemen

Bericht door mittenslief »

ze zit hoogstwaarschijnlijk toch in een rouwproces...en dat heeft wel even tijd nodig..
Honden hebben bazen, poezen personeel!
alle katzels: mittens, mr. cat, angel, rover, roosje en mitsie
op de regenboog: Ollie, Simba, Buck
Cerna

Re: Bella's eetproblemen

Bericht door Cerna »

Gewoon mee doorgaan inderdaad. En ook accepteren dat ze een dag eens wat minder eet. Een kat krijgt niet zomaar leververvetting (vooral niet wanneer ze slank is) en wanneer ze maar iets eten, dan is het goed. Zo zou je de tijd tussen de pilletjes iets op kunnen rekken want er treedt na een tijdje ook gewenning op wanneer je het zo vaak geeft.
Dus: wanneer ze met pilletje 3 dagen goed eet en daarna 2 dagen minder, maar wel eet, zou ik de periode ertussen naar 5 dagen zetten (dus om de 6e dag).
Zo heb ik mijn Milka 2 jaar aan de gang gehouden soms afgewisseld met een lik lax-a-past (sommige katten likken het zo van je vinger) wat er ook voor zorgt dat je kat die dag weer eet.

Nu krijgt Milka om de 2 dagen een kwart Emeprid en heb ik geen eetluststimulans meer nodig gehad.
Gebruikersavatar
Jantina
Panter
Panter
Berichten: 572
Lid geworden op: 01 jan 2009 16:36
Locatie: Putten

Re: Bella's eetproblemen

Bericht door Jantina »

Oké, heel erg bedankt. Ik ben gewoon heel erg bang voor leververvetting omdat Luca dat natuurlijk heeft gehad. Ik kijk ook elke keer of haar ogen niet iets geel worden (overbezorgd?)
Ik ga dat van die pilletjes rekken proberen. Ik heb nu nog maar 1 kwart pilletje over. Ik hoop dan dat de da, als Hey nodig is, nog wat wil geven. Ik ga daar dan gewoon ook op staan, want ik zou niet weten hoe ik haar anders zou moeten laten eten.
Zou het helpen als ik toch zsm een nieuw vriendje uit het asiel haal? Zou ze zich dan beter gaan voelen, of kan ik dat beter niet doen? Ik dacht eerst, ik wacht tot ze weer gewoon eet enzo maar nu twijfel ik. Misschien montert ze weer op als er nieuw leven in huis komt...?
De drie musketiers Quinn, Boaz en Olaf - 2014
In liefdevolle herinnering mijn stoere vent Luca- 2008-2014
en lieve, mooie Bella - 2009-2014
Cerna

Re: Bella's eetproblemen

Bericht door Cerna »

Ik zou het eerlijk gezegd nog niet doen want ze zal een nieuwe kat in het begin niet zien als een vriendje, maar als een indringer. En dat geeft weer extra stress.
Is ze overdag veel alleen?
Gebruikersavatar
Jantina
Panter
Panter
Berichten: 572
Lid geworden op: 01 jan 2009 16:36
Locatie: Putten

Re: Bella's eetproblemen

Bericht door Jantina »

Oké, niet verstandig dus...
Ze is overdag inderdaad veel alleen, en dat vind ik zo zielig voor haar, daarom zou ik graag een vriendje willen zsm, maar dat is dus niet verstandig. Wat kan ik nog meer doen zodat ze zich weer beter gaat voelen...ik heb dus al feliway. Of moet ik dit gewoon de tijd gunnen...?
De drie musketiers Quinn, Boaz en Olaf - 2014
In liefdevolle herinnering mijn stoere vent Luca- 2008-2014
en lieve, mooie Bella - 2009-2014
Cerna

Re: Bella's eetproblemen

Bericht door Cerna »

Ik ben bang van wel.
Ik kan me wel voorstellen dat je haar weer een vriendinnetje gunt, maar ik vraag me af of ze daar op dit moment op zit te wachten?
Ik zou het nog zeker een week aanzien (en je lekker gaan oriënteren en informeren bij asiels of ze terugbrenggarantie hebben) en aan de dierenarts vragen of je nog wat pilletjes mag.

Toen bij mij de nieuwe kittens kwamen was ik ook bang dat Milka weer zou stoppen met eten en op de dag dat de dames kwamen heb ik haar een kwart Periactin gegeven zodat ze voor die tijd de buik al lekker rond had gegeten. En zo heb ik het goed kunnen opvangen.

Wanneer je dus over een week het idee hebt dat ze aan het wegkwijnen is en echt een vriendje mist (wij zien haar niet dus kunnen dat moeilijk beoordelen), kun je overwegen om het op dezelfde manier te doen. En dan in ieder geval een vrij jonge kat. Dan gaat de introductie het eenvoudigst.
In het asiel zullen nu geen kittens meer zitten, maar nog wel katten van tussen 6-8 maanden.
Gebruikersavatar
Jantina
Panter
Panter
Berichten: 572
Lid geworden op: 01 jan 2009 16:36
Locatie: Putten

Re: Bella's eetproblemen

Bericht door Jantina »

Heel erg bedankt!
Het is lastig om het de tijd te gunnen, want je wilt graag wat doen maar ik begrijp waarom het moet.
Ik was me al een beetje aan het oriënteren, maar dus niet op zo'n jonge leeftijd als dat je aangaf. Maar dat neem ik nu mee in de oriëntatie.

Overigens als ze slecht eet van de brokken, dan moet ze dus meer natvoer en ik heb in hele kleine letters kunnen vinden dat ze dan 3 tot 4 blikjes van 85 gram moet hebben. Dat redt ze dus never nooit niet, zelfs met pilletjes.
Ik zal nog eens het zakje van RC proberen, daar hoeft ze minder van, maar daar wilde ze vorige week ook niet veel van terwijl ze dat altijd at.
Heb nu ook weer Carnibest uit de vriezer gehaald die ik voor Luca had gekocht. Dat is natuurlijk compleet voer, dus het zou fijn zijn als ze dat zou eten...
De drie musketiers Quinn, Boaz en Olaf - 2014
In liefdevolle herinnering mijn stoere vent Luca- 2008-2014
en lieve, mooie Bella - 2009-2014
Gebruikersavatar
Simodi
Huiskat
Huiskat
Berichten: 50
Lid geworden op: 20 jan 2014 18:23

Re: Bella's eetproblemen

Bericht door Simodi »

Zou het nog helpen om toch nog verschillende soorten uit te blijven proberen?
Heel ander model voerbakje neerzetten?
Op een andere plek voeren?

Ik probeer gewoon maar wat mee te denken met je ....
* Simba aka Simmie! *
Cerna

Re: Bella's eetproblemen

Bericht door Cerna »

Drie tot vier blikjes Gourmet is ook wel behoorlijk veel ("we willen wel verkopen, mevrouw"). Twee blikjes op een dag is meer dan genoeg en misschien een perle of diamant proberen? Vinden mijn katten erg lekker. Ook mousse wordt hier graag gegeten.

Welke brokjes krijgt ze?
Gebruikersavatar
Jantina
Panter
Panter
Berichten: 572
Lid geworden op: 01 jan 2009 16:36
Locatie: Putten

Re: Bella's eetproblemen

Bericht door Jantina »

Bedankt voor het meedenken hoor Simodi. Heb andere smaakjes van de da gehad en ook ander bakje.

Ik dacht dat twee blikjes ook wel genoeg waren. Ik heb al van die mousse, stukjes van rc wilde ze niet en deze wel. Ik geef verder rc indoor, van het begin af aan al gegeven.
Misschien nog eens wat anders proberen, maar ik heb ook gelezen dat teveel soorten/smaken aanbieden niet goed is...?
De drie musketiers Quinn, Boaz en Olaf - 2014
In liefdevolle herinnering mijn stoere vent Luca- 2008-2014
en lieve, mooie Bella - 2009-2014
Gebruikersavatar
mittenslief
Tijger
Tijger
Berichten: 1675
Lid geworden op: 04 mei 2011 15:04
Locatie: enschede

Re: Bella's eetproblemen

Bericht door mittenslief »

ik heb RC exigent...wordt met smaak gegeten moet ik zeggen ...misschien een probeerzakje?
als je kat goed gezond is kan ze best tegen wisselen van voer...wel even de ontlasting in de gaten houden
Honden hebben bazen, poezen personeel!
alle katzels: mittens, mr. cat, angel, rover, roosje en mitsie
op de regenboog: Ollie, Simba, Buck
Plaats reactie