Zwerfkatten en niemand die iets doet..

Voor overige vragen over de kat die niet onder een andere categorie passen.
Cerna

Re: Zwerfkatten en niemand die iets doet..

Bericht door Cerna »

Je bent een kanjer! :eclap:
angel1984
Huiskat
Huiskat
Berichten: 11
Lid geworden op: 05 jan 2014 20:11
Locatie: veenendaal

Re: Zwerfkatten en niemand die iets doet..

Bericht door angel1984 »

helaas te ver weg voor mij anders was ik je heel graag komen assisteren!!! Woon zelf in het midden van het land
kansarmedieren
Jaguar
Jaguar
Berichten: 642
Lid geworden op: 11 jun 2011 14:46
Locatie: Eck en Wiel
Contacteer:

Re: Zwerfkatten en niemand die iets doet..

Bericht door kansarmedieren »

Je kan de kat wel vangen maar wat gebeurt er dan? Is er een opvang die de kat kan opnemen?
Gebruikersavatar
Typicalme
Huiskat
Huiskat
Berichten: 14
Lid geworden op: 06 jan 2014 14:02

Re: Zwerfkatten en niemand die iets doet..

Bericht door Typicalme »

Een paar weken geleden heeft mijn collega naar het asiel in uden gebeld en zij gaven aan dat als wij de katten konden vangen we ze daar naartoe mochten brengen. Hoe dat is nu het ene katje ziek is weet ik niet, daarvoor zou ik even moeten bellen.
Daarbij blijft dat de ene kat heel erg bang is, en volgens mij erg moeilijk te vangen. Wat doe je dan, het zieke katje toch meenemen en de andere kat wellicht alleen achter laten? Ik vind het zo moeilijk...
Gebruikersavatar
tacuma
Panter
Panter
Berichten: 549
Lid geworden op: 28 nov 2003 11:43
Locatie: Nijmegen

Re: Zwerfkatten en niemand die iets doet..

Bericht door tacuma »

Ik heb je even een pb'tje gestuurd over een stichting in Eindhoven die zich inzet voor zwerfkatten. Hopelijk kunnen zij je wél helpen!
Noah (2002), ET (2005), Indy (2005), Dolfje (2007) en de buitenkatten Zola en Bob de Rooij.
R.i.p. Tacuma, Rossi, Koenda en Nox.
Gebruikersavatar
eveline1982
Tijger
Tijger
Berichten: 2043
Lid geworden op: 16 okt 2012 19:50
Locatie: Alkmaar

Re: Zwerfkatten en niemand die iets doet..

Bericht door eveline1982 »

Wat goed dat je gaat helpen G+S!! Hopelijk kan hij/zij snel geholpen worden :) Ondanks dat ze blazen, probeer geen angst te tonen, kan is groot dat je wat krassen of bijtwonden oploopt maar dan kan hij wel geholpen worden. Jammer dat ik zo ver weg woon, anders had ik graag komen helpen :)
The Lovers of my life, Banjer, Beer, Minoes (katjes) Diego, Jimmie (hondjes) Django, Rodney, Co en Moos (ratjes)
Gebruikersavatar
G+S
Poema
Poema
Berichten: 323
Lid geworden op: 16 okt 2013 16:21
Locatie: Sint- Oedenrode

Re: Zwerfkatten en niemand die iets doet..

Bericht door G+S »

Ja inderdaad.
Tuinhandschoenen gaan zeker aan haha! :p
We moeten even kijken hoe we het gaan doen, ivm het opnemen bij een dierenasiel. Het asiel dat aangesloten is bij de gemeenten kan ze niet komen halen en dat is nogal lastig.. We mogen ze wel vangen en brengen Maargoed dan moeten we ze dus overdag vangen en gelijk door naar het asiel. ( ik kan ze echt niet mee naar huis nemen ivm de weerstand van semmie en Anja heeft helemaal niets in huis om Ze wat comfort te geven). Daar hebben we het probleem dat de katten zich hebben genesteld op een parkeerplaats van een grote supermarkt en t is er overdag dus nogal druk!

Maargoed we gaan ons best doen! :)
Semmie, valentijn & doedel

*Garfield* 17-07-2013 - 05-12-2016
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6845
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Zwerfkatten en niemand die iets doet..

Bericht door Dinky »

Dan zou je misschien er vroeg op de ochtend heen kunnen gaan voordat de winkeldrukte op gang komt?

Vind het in elk geval al super dat je kan helpen!
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
kansarmedieren
Jaguar
Jaguar
Berichten: 642
Lid geworden op: 11 jun 2011 14:46
Locatie: Eck en Wiel
Contacteer:

Re: Zwerfkatten en niemand die iets doet..

Bericht door kansarmedieren »

G+S schreef:Ja inderdaad.
Tuinhandschoenen gaan zeker aan haha! :p
We moeten even kijken hoe we het gaan doen, ivm het opnemen bij een dierenasiel. Het asiel dat aangesloten is bij de gemeenten kan ze niet komen halen en dat is nogal lastig.. We mogen ze wel vangen en brengen Maargoed dan moeten we ze dus overdag vangen en gelijk door naar het asiel. ( ik kan ze echt niet mee naar huis nemen ivm de weerstand van semmie en Anja heeft helemaal niets in huis om Ze wat comfort te geven). Daar hebben we het probleem dat de katten zich hebben genesteld op een parkeerplaats van een grote supermarkt en t is er overdag dus nogal druk!

Maargoed we gaan ons best doen! :)
Heb je ook gevraagd wat er met de katten gebeurt als je ze gebracht hebt dat ze niet enkele reis dierenarts gaan...want de meeste asielen zitten niet te wachten op schuwe katjes.
Gebruikersavatar
G+S
Poema
Poema
Berichten: 323
Lid geworden op: 16 okt 2013 16:21
Locatie: Sint- Oedenrode

Re: Zwerfkatten en niemand die iets doet..

Bericht door G+S »

Ik moet nog contact met ze opnemen.

Ben wel bekend met het asiel want onze semmie komt er ook vandaan.
Ze hebben ook een ambulance en zover ik weet nemen ze alle katten zelf op! Maar zal er inderdaad naar vragen! :)
Semmie, valentijn & doedel

*Garfield* 17-07-2013 - 05-12-2016
Anne87
Jaguar
Jaguar
Berichten: 631
Lid geworden op: 13 mar 2013 00:33

Re: Zwerfkatten en niemand die iets doet..

Bericht door Anne87 »

Maar... Zou je ze niet kunnen vangen 's avonds (volgens mij zijn katten 's avonds makkelijker dan 's ochtends, om te vangen, heb ik ooit gelezen), en dan een nachtje bij TS laten slapen? Ik weet dat je zegt dat die niks heeft, maar heb jij niet een paar bakjes, een mandje, brokjes en wat kattengrit over? Kattengrit in een afwasteiltje, brokjes in een bakje en water in een andere, en dan in een afgesloten kamer?
Gebruikersavatar
G+S
Poema
Poema
Berichten: 323
Lid geworden op: 16 okt 2013 16:21
Locatie: Sint- Oedenrode

Re: Zwerfkatten en niemand die iets doet..

Bericht door G+S »

ja dat had ik haar ook al voorgesteld. Ze is alleen bang dat ze, ze de dag erop zelf niet meer durft te vangen uit de aparte kamer.
Ik heb alleen transportmandjes voor die van mij. helaas geen bench en ik vind het nogal zielig ze een hele nacht in zo'n transportbakje op te sluiten.
Had haar ook al aangeboden inderdaad voer, kattengrind etc. van mij te krijgen voor een dagje.

Ik heb al rondgesmst of ik van iemand een bench zou kunnen lenen, is nog niet gelukt maar ik blijf proberen! :)
Semmie, valentijn & doedel

*Garfield* 17-07-2013 - 05-12-2016
Anne87
Jaguar
Jaguar
Berichten: 631
Lid geworden op: 13 mar 2013 00:33

Re: Zwerfkatten en niemand die iets doet..

Bericht door Anne87 »

Misschien van het asiel? Ik weet ook niet hoe groot een vangkooi is, maar als die toch al achter de supermarkt staat, én een beetje groot is, zouden ze misschien daarin passen? Ik heb geen idee hoor..
En probeer anders even plaatselijke hondenscholen te contacten? Of dierenartsen? Misschien hebben die een bench te leen. En anders de politie? Die hebben vast ook wel iets.
Gebruikersavatar
G+S
Poema
Poema
Berichten: 323
Lid geworden op: 16 okt 2013 16:21
Locatie: Sint- Oedenrode

Re: Zwerfkatten en niemand die iets doet..

Bericht door G+S »

hmm das slim!

Had ik nog helemaal niet aan gedacht! :)
Ik zal eens gaan rondbellen!
Semmie, valentijn & doedel

*Garfield* 17-07-2013 - 05-12-2016
Gebruikersavatar
Typicalme
Huiskat
Huiskat
Berichten: 14
Lid geworden op: 06 jan 2014 14:02

Re: Zwerfkatten en niemand die iets doet..

Bericht door Typicalme »

Ik heb via een tip hier nogmaals contact opgenomen met een stichting in eindhoven. Zij konden mijn verhaal beamen, ook hun ervaring was dat de dierenbescherming/gemeente in zo'n situatie geen actie onderneemt en je meestal van het kastje naar de muur word gestuurd.
Ondanks dat schijndel niet ik hun werkgebied valt is zij toch gaan rondbellen. Na vele telefoontjes heeft zij een meneer gesproken van de gemeente die hier over gaat. Hij heeft het vangen van de katten d.m.v een vangkooi destijds overgedragen aan de supermarkt, maar de supermarkt doet hier weinig mee. Hij gaat nogmaals contact opnemen met de supermarkt, misschien ook met mij. Als de katten gevangen zijn mogen ze naar het asiel in Uden. Als ze te verwilderd zijn kunnen ze dan in elk geval geënt en geneutraliseerd worden.
Ik hou contact met deze stichting en hou de situatie in de gaten. Als het via de gemeente weer uitdraaid op niks is de Stichting bereid te helpen.
Plaats reactie