Blijkbaar slaan we door...?! hihi

Voor overige vragen over de kat die niet onder een andere categorie passen.
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Blijkbaar slaan we door...?! hihi

Bericht door Adriana »

zo goed mogelijk verzorgen lijkt me geen doorslaan, maar het is natuurlijk wat iemand's eigen norm is. de straat opgooien want geen gedoe met kattenbakken, kliekjes en/of het goedkoopste supermarktvoer en in de bijkeuken of garage. dat passeert hier af en toe op het forum en die mensen weten niet wat ze horen als je ze aangelijnd uitlaat, als ze overal in huis mogen komen, kwalitatief goed voer krijgen met af en toe wat vers en hihihihahaha dierentandarts..
ze zijn hier als kattenkroost onderdeel van mijn gezin en krijgen de bijbehorende zorg en zo zorg je toch ook voor je mensenkinderen?
en mocht iemand er verder nog iets van vinden dan haal ik tegenwoordig heel soepel mijn schouders op en reageer niet meer.
en helemaal eens.. doorslaan ziet er heel anders uit!
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
Ikey
Jaguar
Jaguar
Berichten: 610
Lid geworden op: 13 nov 2012 12:26
Locatie: Omgeving Amsterdam

Re: Blijkbaar slaan we door...?! hihi

Bericht door Ikey »

Leuk onderwerp :)

Klinkt inderdaad alsof jullie katten het prima voor elkaar hebben en dat verdienen ze ook. Doorslaan is huisdieren als mensen gaan behandelen. Er goed voor zorgen is ze zoveel mogelijk manieren bieden die bij hun natuur horen, zoals krabpalen, planken aan de muren (staat hier ook nog in de planning!) en een klimtapijt aan de muur (als ik JP ooit nog eens zo ver krijg!). Iemand anders hier heeft zelf een krabpaal gemaakt helemaal tot aan het plafond, ook heel mooi en sluit mooi aan in de behoeften.
Groetjes, Paula
Pootje van Diesel, Skippy en engeltje Whisky. Likje van pup Isa

Kom je eens kijken welke avonturen wij beleven?
Sydney
Poema
Poema
Berichten: 320
Lid geworden op: 27 feb 2012 17:00

Re: Blijkbaar slaan we door...?! hihi

Bericht door Sydney »

Jullie hebben helemaal gelijk, en de katten genieten er lekker van :)
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9405
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Blijkbaar slaan we door...?! hihi

Bericht door castratenkoor »

BloemTetsu schreef:Yep, hier staan ze:
http://www.dekattensite.nl/phpBB2/viewt ... &start=750
Ik heb ze niet in de huiskamer, maar wel op zolder in de kattenkamer. Groot succes!
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Sydney
Poema
Poema
Berichten: 320
Lid geworden op: 27 feb 2012 17:00

Re: Blijkbaar slaan we door...?! hihi

Bericht door Sydney »

Ja, het lijkt me ook echt heel leuk. We proberen dit soort hoge looproutes nu te maken met de meubels, bijvoorbeeld een hoge krabpaal naast een boekenkast zodat ze ook op de kast kunnen en zo. Maar ik vind die plankjes echt een uitkomst, goed idee!
Katelijne
Poema
Poema
Berichten: 322
Lid geworden op: 28 jul 2011 09:27

Re: Blijkbaar slaan we door...?! hihi

Bericht door Katelijne »

Mensen kijken altijd vreemd als ik zeg dat wij een kattenren hebben van 9 meter lang en 5 meter breed... Katten gaan toch gewoon buiten?? :lol:
O jee, en die jaarlijkse controles (twee keer per jaar bij senioren), inentingen (ze komen toch niet echt buiten?), bloedafnames, tandenchecks, ... Die grote krabpaal, de kattenbakken, drinkfontein, voerballen, speeltjes, ... en oh, ze mogen op bed slapen? En overal waar ze willen??
Astérix en Obélix (2012) en Juul (01/06/2014)
R.I.P. Azraël*: 20/07/1994 - 24/03/2013 en Osiris*: 01/08/2000 - 09/04/2018
Gebruikersavatar
BloemTetsu
Tijger
Tijger
Berichten: 1070
Lid geworden op: 17 jul 2012 09:00

Re: Blijkbaar slaan we door...?! hihi

Bericht door BloemTetsu »

Grapjassen. Hoe denken die dan dat katten leven?

Bij ons stonden de planken ook lang op de planning en daarna nog een tijd in de gang ;) De route uitbreide gaat ook een keer komen.
Het idee heeft S. van de tv. Een of andere amerikaan heeft zo zijn hele huis ingericht.
Groetjes Bianca kopjes Bloem en Tetsu
Ducky*(6-4-12) Kathy*(28-1-11) Elfie*(20-2-14)
Excuses aan de kikkers, eksters, merel, duif en koolmees
Gebruikersavatar
Catfish
Tijger
Tijger
Berichten: 1194
Lid geworden op: 27 jan 2010 23:06
Locatie: Twente

Re: Blijkbaar slaan we door...?! hihi

Bericht door Catfish »

Doorslaan is ook in mijn ogen je dieren aankleden en dat soort 'grapjes'.
Goed voor ze zorgen zodat ze een hoogwaardig kattenbestaan kunnen leven is alleen maar fantastisch!
Hier ook overal mandjes, goede voeding, opstapjes naar kasten, een eigen kamer en meer van dat spul. En speeltjes? Neuh joh... ;-)
Groetjes van Stella
*Bonk*kopjes van Zorro, Snoopy, Mr Bean
Lebber van hond Marra
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6862
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Blijkbaar slaan we door...?! hihi

Bericht door Dinky »

Ach zo lang ik normaal kan leven in mijn huis is er veel mogelijk. Vriendje heeft de grens wat lager dus slechts 2 krabpalen terwijl ik wel mooie grote zou willen hebben ;-)
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Blijkbaar slaan we door...?! hihi

Bericht door Adriana »

doorslaan vind ik ook een dier willen hebben en/of fokken om uiterlijk of 'kijk-mij-nou' factor. ik bedoel korte neuzen-perzen, naaktkatten en andere fok-uitwassen.
en onnatuurlijke combi-bastaards zoals een coon kruisen met een veel kleiner moederdier.. en niet te vergeten inteelt om toch maar bij die en die vachtkleur of andere eigenschappen te komen.
sommigen zien zorg voor een ziek dier, bijvoorbeeld insuline spuiten ook als doorslaan.
t is toch maar een kat..?
heel macho om zulke opmerkingen te maken en het is voor bepaald volk aantrekkelijk om een ander daarmee shockeren of kwetsen..
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Renatevanderveer

Re: Blijkbaar slaan we door...?! hihi

Bericht door Renatevanderveer »

Ik vind dat wanneer je de keuze maakt voor een huisdier, je hem/haar dient te zien als een gezinslid.
Ik beschouw mijn katten min of meer als mijn kinderen en ik doe alles voor ze.
Zijn ze ziek, dan verzorg ik ze.
Drinken ze slecht, zorg ik dat ze meer gaan drinken.
Eten ze slecht, zoek ik naar alternatieven.
En tja, het afgelopen jaar hebben we meerdere spoedopnames gehad, menig katteneigenaar had dat wellicht niet gedaan.
Maar ik vind dat dat er gewoon bij hoort. Je laat je kind toch ook niet met koorts op de grond liggen?

Hier hebben we niet zoveel klim en klauter mogelijkheden als ik mijn katten gun.
Echter, staat daar een flinke lap grond en veel buitenspeelmogelijkheden tegenover.
Ik heb twee tevreden, gezonde katten en daar gaat bij mij om.
Shimbalaya

Re: Blijkbaar slaan we door...?! hihi

Bericht door Shimbalaya »

Ik heb tot nu toe 8 krabpalen staan verdeeld over de 3 verdiepingen van ons huis en krabpaal nr.9 is onderweg, die heb ik toevallig vanmorgen besteld...
Er staan 4 XXL kattenbakken door het huis, poes krijgt hoofdzakelijk duur natvoer te eten en er ligt zoveel speelgoed dat het langzamerhand op een kindercreche begint te lijken.
Mensen denken wel eens dat we 10 katten hebben rondlopen terwijl we maar 1 poes hebben.

Ach ja, misschien sla ik inderdaad wel 'ns door wat dat betreft maar het kan me niet zoveel schelen wat anderen daarvan vinden.
Ik verheug me altijd weer als de pakketbezorger voor de deur staat met een gigantische doos van de Zooplus of een andere dierenwinkel.En poes is ook happy met al die krabpalen en ligplekjes want ze maakt er volop gebruik van en dat is het belangrijkste.
Alleen de pakketbezorger kijkt minder vrolijk de laatste tijd of zou ik me dat verbeelden? ;-)
Sydney
Poema
Poema
Berichten: 320
Lid geworden op: 27 feb 2012 17:00

Re: Blijkbaar slaan we door...?! hihi

Bericht door Sydney »

haha, arme postbode...en 9 krabpalen is wel heel luxe :) Leuk om te lezen dat jullie ook allemaal een poezenparadijs hebben! En ik vind ook dat het de verantwoordelijkheid van ons, baasjes, is om goed voor de katten te zorgen, met alle medische zorg etc. erbij.
Ik ben nu Vicky Halls aan het lezen en ook daar staan inderdaad veel tips in inzake krabpalen, kattenbakken, speeltjes enz. Alleen nog geen gouden tip gevonden om te zorgen dat onze poezendames elkaar tolereren hihi maar verder wel een heel leerzaam boek trouwens!
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5515
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Blijkbaar slaan we door...?! hihi

Bericht door nellebel »

ook vaak comentaar gehad hoor. over alle speeltjes, de volgens anderen lelijke krabpalen die 1 huis staan , de muisjes die aan de stoelen zijn vastgebonden, vlees van de slager enz. ook mensen die willen dat ik de katten boven doe omdat ze ze eng vinden. ja daaaag, jij zet je kinderen ook op zolder als ik op bezoek kom. mijn katten wonen in dit huis en jij bent op bezoek. vriend is bang van katten, hij durfde wel te komen met guusje en gijs omdat die hem niet opzoeken. odie zou dat wel doen. dus hij komt nu niet, gaan wij toch bij hem op bezoek.
geukkig ook veel mensen die het wel leuk vinden zoals mijn ouders. oma heeft bij bezoek altijd lekkers bij zich en ze krijgen met kerst ook een financiele bijdrage en een cadeautje onder de bom
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
lady cat
Huiskat
Huiskat
Berichten: 18
Lid geworden op: 04 okt 2009 12:50
Locatie: cuijk
Contacteer:

Re: Blijkbaar slaan we door...?! hihi

Bericht door lady cat »

Wij hebben in de gang een Katten gymzaal gemaakt. Inpandig kattenbak. Kastjes voor onze rommel. Dan trapsgewijs omhoog met een paal van 1 meter erbovenop. Een warme kleed voor het raam
In de huiskamer een kabaal van catpalace. Op de rest Can de etages hang mandjes aan de muren. Die 2 zijn God in cuijk hier
Gr ellen
Een dag zonder mijn meisjes is een dag niet............... geaaid.
Plaats reactie