Op zoek naar een grote krabpaal.. Help :-)

Kattenbak, kattenren, grit, voer- en waterbakjes, mandjes, krabpaal, kattentuigjes.
Gizmobritsekorthaar
Tijger
Tijger
Berichten: 1235
Lid geworden op: 06 aug 2012 11:57
Locatie: Arnhem

Re: Op zoek naar een grote krabpaal.. Help :-)

Bericht door Gizmobritsekorthaar »

Ik heb m ook van vidaxl twee maand geleden super blij mee
groetjes en knuffels van Cindy
En mijn 2 kattenkindjes Gizmo en Caya
Fotos van Gizmo en Caya
xAngela
Huiskat
Huiskat
Berichten: 95
Lid geworden op: 24 jul 2013 21:01

Re: Op zoek naar een grote krabpaal.. Help :-)

Bericht door xAngela »

Cerna schreef:Het probleem met al deze krabpalen is dat er veel te veel tierelantijntjes op zitten. Een kat wil de nagels kunnen scherpen (daarom heet het ook een krabpaal) en daarom moet de afstand vanaf de grond tot het eerste plankje zeker 70/80 cm zijn zodat de kat er rechtop tegenaan kan staan en niet half liggend de nagels moet scherpen want dat werkt niet.

Verder wil een kat graag de hoogte in en een paal van 1.22 meter is dus veel te laag en zonde van je geld (plus dat ze daar ook nog deels pluche hebben aangebracht op de krabgedeeltes).
Die paal van 1.91 meter komt wat meer in de buurt (al geef ik de voorkeur aan 2.40 + plafondbevestiging), maar is juist doordat er zoveel frutsels op zitten samen met een kat die er in vliegt, topzwaar want hij is nergens aan bevestigd.
Wanneer dus twee volwassen katten achter elkaar die paal invliegen, loop je het risico dat ze met paal en al tegen de grond gaan.
Het sisal van zulke goedkope palen is ook vaak erg flodderig bevestigd en een half jaar flink krabben is hier niet tegen bestand.
Hetzelfde geldt voor de dierenvilla: te laag en te veel frutsels.

Het ziet er allemaal prachtig uit, maar praktisch is het niet en dat is toch de bedoeling van een krabpaal.

Kijk eens hier:http://www.zooplus.nl/shop/katten/krabp ... /telescoop. Nog niet direct ideaal want de afstand tussen de plankjes is nog veel te klein, maar de katten kunnen in ieder geval de hoogte in en je kunt hem goed stabiel zetten. En in de aanbieding!
Bedankt voor de duidelijke uitleg, hier kan ik wat mee! :smile:
Anne87
Jaguar
Jaguar
Berichten: 631
Lid geworden op: 13 mar 2013 00:33

Re: Op zoek naar een grote krabpaal.. Help :-)

Bericht door Anne87 »

Ik heb een krabpaal met ook nogal wat dingen erop en eraan. Maar ze kunnen zich hier volledig uitstrekken. Omdat ik ook twee katers heb die vrij groot gaan worden, was ik bang dat de krabpaal om zou vallen als ze er een keer enthousiast in naar boven stuiven. Daarom heb ik deze aangeschaft: http://www.zooplus.nl/shop/katten/krabp ... oot/277947
Daarmee zit de krabpaal vast aan de muur, en hopelijk verkleint dat de kans op ongelukken.
xAngela
Huiskat
Huiskat
Berichten: 95
Lid geworden op: 24 jul 2013 21:01

Re: Op zoek naar een grote krabpaal.. Help :-)

Bericht door xAngela »

Super handig!! Die bestel ik gelijk mee :) Ik heb 'n mooie op zooplus gezien die ik ga bestellen :)
Gebruikersavatar
Simodi
Huiskat
Huiskat
Berichten: 50
Lid geworden op: 20 jan 2014 18:23

Re: Op zoek naar een grote krabpaal.. Help :-)

Bericht door Simodi »

Bij Agradi.nl is ook erg veel keuze in krabpalen. Goede ervaringen met deze site.
* Simba aka Simmie! *
Plaats reactie