Kittens kneuzen pootjes?

Voor vragen over katten die mank lopen, artritis hebben, niet kunnen springen of afwijkend gedrag vertonen in hun bewegingen.
Gebruikersavatar
eveline1982
Tijger
Tijger
Berichten: 2043
Lid geworden op: 16 okt 2012 19:50
Locatie: Alkmaar

Re: Kittens kneuzen pootjes?

Bericht door eveline1982 »

Een aantal kittens liepen inderdaad met koorts rond, en hebben een aantal dagen aan de ab gemoeten eer ze zelf weer aten. Maar er zijn er ook geweest die toch een hele milde niesziekte bleken te hebben met vrijwel geen symptomen. Maar het kan inderdaad ook zijn dat ze erfelijk belast zijn, zou ook logisch zijn aangezien ze uit hetzelfde nest komen :)
The Lovers of my life, Banjer, Beer, Minoes (katjes) Diego, Jimmie (hondjes) Django, Rodney, Co en Moos (ratjes)
ElineSophie
Huiskat
Huiskat
Berichten: 12
Lid geworden op: 28 jun 2013 09:30

Re: Kittens kneuzen pootjes?

Bericht door ElineSophie »

Max en Timo zijn gelukkig weer de oude. Maar het blijft een raar verhaal. Mocht het nog een keer gebeuren ga ik weer langs de arts.

Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar
Ms Maaike
Tijger
Tijger
Berichten: 1611
Lid geworden op: 25 okt 2012 13:17

Re: Kittens kneuzen pootjes?

Bericht door Ms Maaike »

Hier ook ervaring met gewrichtsontstekingen maar dan bij lammeren (waarvan de navelstreng niet is ontsmet). Het is ontzettend pijnlijk en komt door een bacteriële infectie. Koorts kan daar inderdaad bij komen kijken, maar hoeft niet per se. Ook al lijkt het nu over te zijn, ik zou er toch even mee naar de dierenarts. Mocht het een ontsteking zijn dan is de kans klein dat het vanzelf helemaal overgaat.
Met diervriendelijke groeten,
Maaike

Klik hier voor het fotoalbum van Mickey* (26-02-1999, 04-11-2014), Pippi (15-03-2011) en Tommy (11-02-2013).
ElineSophie
Huiskat
Huiskat
Berichten: 12
Lid geworden op: 28 jun 2013 09:30

Re: Kittens kneuzen pootjes?

Bericht door ElineSophie »

Ik heb nog even gebeld. DA geeft aan dat zo ook naar de bewegelijkheid van het gewricht heeft gekeken toen ze het pootje onderzocht en houdt het toch bij verkeerd terecht komen. Bewegelijkheid was goed, geen koorts, normaal eten. Zij gaat niet uit van een ontsteking....
Gebruikersavatar
eveline1982
Tijger
Tijger
Berichten: 2043
Lid geworden op: 16 okt 2012 19:50
Locatie: Alkmaar

Re: Kittens kneuzen pootjes?

Bericht door eveline1982 »

Het zou goed mogelijk zijn hoor, dat je er 2 had die verkeerd terecht kwamen :) . Maar als het weer gebeurt zou ik wel zorgen dat ze het heel goed onderzoekt, want ontstekingen kunnen helaas voor een boel ellende zorgen.
The Lovers of my life, Banjer, Beer, Minoes (katjes) Diego, Jimmie (hondjes) Django, Rodney, Co en Moos (ratjes)
Plaats reactie