Gebitsoperatie en herstel

Voor vragen over bek, gebit, tandvlees- en kaakaandoeningen bij de kat.
Plaats reactie
Nova
Poema
Poema
Berichten: 211
Lid geworden op: 05 mei 2013 21:09

Re: Gebitsoperatie en herstel

Bericht door Nova »

Hoi allemaal,
Ik ben met Kimba naar de DA geweest maar hij kan niks vinden. Nu moet hij woensdag a.s. weer onder narcose om foto's te nemen en om misschien iets dieper in zijn keel te kijken. En als ze hier niks zien of vinden, dan weten hun het ook niet meer kreeg ik te horen. Nu vraag ik me af...wil ik dat?? weer onder narcose. Die andere is maar 3 weken geleden? Ik wordt hier niet goed van. Zit helemaal onder de stress of ik dit moet doen of niet.
Cerna

Re: Gebitsoperatie en herstel

Bericht door Cerna »

Maar is er ook bloed geprikt?

Je schrijft dat er voor de operatie bloed is geprikt, dat was dus voordat je metacam kreeg. Bij Noa (ook een Brit; silver tabby blotched) was ook een maand voor de operatie bloed geprikt en alles was prima en nog geen 6 weken later had ze zwaar nierfalen.

En wat zegt hij nu over metacam? Moet je daar gewoon mee doorgaan?
Nova
Poema
Poema
Berichten: 211
Lid geworden op: 05 mei 2013 21:09

Re: Gebitsoperatie en herstel

Bericht door Nova »

Oh echt waar, wat erg? Nee ze hebben weer geen bloed geprikt. En hoe is het dan verder gegaan met Noa?
En ze blijven maar enthousiast over metacam. Maar ik zei dat ik het niet meer wil geven. Uiteindelijk zei de DA dan wel, dat het ook niet geholpen heeft anders zou Kimba af zijn van de ontstekingen??? Raar allemaal. Ik heb net nog een keer terug gebeld (zullen ze wel denken oh zij alweer...), maar het zit me niet lekker dat Kimba weer onder narcose moet. Dus ik heb het hele scenario afgeblazen voor woensdag en ik wacht gewoon eventjes af. EN DAN OOK ZONDER METACAM. Ik moet morgen ochtend wel nog een keer terug komen om Kimba zijn oren te checken, dat zei hij net aan de telefoon. En dan ga ik hem inderdaad nog eens vragen om bloed te gaan prikken. Moet Kimba hiervoor ook nuchter zijn?
Nova
Poema
Poema
Berichten: 211
Lid geworden op: 05 mei 2013 21:09

Re: Gebitsoperatie en herstel

Bericht door Nova »

Hoi Annet, volgens mij heb jij mij nog een berichtje gestuurd, maar kan ik die niet openen?
Kun je hem nog eens versturen?? In de mail heb ik hem staan maar niet op het forum.
Cerna

Re: Gebitsoperatie en herstel

Bericht door Cerna »

Nee, ik heb je geen berichtje verstuurd (was druk bezig met eten en planten verzorgen :smile: )

Ik vind dat je morgen bloed moet laten prikken, al was het maar voor je eigen gemoedsrust. Want wanneer Kimba wel nierfalen heeft, dan wordt een narcose fataal. Dus ABSOLUUT niet doen voordat er bloed geprikt is!
Sorry, dat ik zo dwingend overkom, maar bij mijn Noa duurde het ook een maand voordat er eindelijk bloed werd geprikt (en ik kwam er ook niet op; wist ik veel) en toen was het acuut nierfalen inmiddels chronisch nierfalen geworden.
Bij acuut nierfalen kunnen de nieren zich nog grotendeels herstellen, bij chronisch lukt dat niet meer.

Dat Noa nog leeft is een wonder wanneer je bedenkt dat ik het advies kreeg om haar in te laten slapen. En Noa is helaas een uitzondering.
En daarom hamer ik er zo op om bloed te laten prikken. Kimba hoeft hier niet nuchter voor te zijn.

Maar, je schrijft over ontstekingen. Welke ontstekingen? In de bek? Wanneer het goed is, had het na 2,5 week al mooi geheeld moeten zijn. Is dat niet het geval?
Er zijn dierenartsen die prutswerk leveren. Ik hoop niet dat de jouwe er een van is.
Nova
Poema
Poema
Berichten: 211
Lid geworden op: 05 mei 2013 21:09

Re: Gebitsoperatie en herstel

Bericht door Nova »

Ik heb vanmiddag nog met een homeopathisch DA gesproken en zei heeft mij ook absoluut afgeraden om Kimba nu nog eens onder narcose te doen. Ze zei ook dat hij veel te veel slechte dingen binnen heeft gekregen. Dus ik heb de kijk-/foto operatie afgezegd. Wat zij mij wel heeft aangeraden is om Kimba te ontgiften (zijn lever en nieren) met een homeopathisch middel. Ik ga dit overwegen. Morgen ochtend ga ik alleen nog eventjes naar de DA met Kimba om nog in zijn oortjes te laten kijken en dan wil ik de volgend 100 jaar (hahaha...) geen DA meer zien... (dat hoop ik in ieder geval). Ik laat dat kleine kereltje gewoon even met rust. Misschien was de operatie toch zo heftig voor hem, dat hij nog steeds (ook al is het nu bijna 3 weken geleden) hieronder moet lijden. En als ik hem dan weer onder narcose laat brengen, weet ik niet hoe dit weer gaat eindigen.
Ik ben zo blij voor je dat Noa nog leeft. Wat voor symptomen had Noa toen?
En met ontstekingen bedoelde ik, dat Kimba ergens een ontsteking had/heeft omdat hij vorige week met koorts naar de DA kwam. En omdat ze niet wisten waar deze zaten kreeg hij AB.
En ik neem aan dat dat de DA vandaag bedoelde. Had Kimba echt een keelontsteking gehad dan had deze over moeten zijn met het AB samen met het metacam.
Heel hartelijk bedankt.
Groetjes,
Nova
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6843
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Gebitsoperatie en herstel

Bericht door Dinky »

En toch zou ik morgen als je bij da bent bloed laten prikken op nierwaardes.
Dan kan je overschakelen op nier dieet om de nieren stabiel te krijgen mochten ze beschadigd zijn want anders wordt het alleen maar erger wanneer dat het probleem is.
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Nova
Poema
Poema
Berichten: 211
Lid geworden op: 05 mei 2013 21:09

Re: Gebitsoperatie en herstel

Bericht door Nova »

Wat zijn de symptomen van nierfalen?
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6843
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Gebitsoperatie en herstel

Bericht door Dinky »

Moet je even zoeken via zoekfunctie (rechtsboven) op nierfalen, dan krijg je veel info (onder andere topic pluis) ;-)
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Nova
Poema
Poema
Berichten: 211
Lid geworden op: 05 mei 2013 21:09

Re: Gebitsoperatie en herstel

Bericht door Nova »

oke, dank je wel....ik ben nog nieuw op het forum ik moet eerst alles ontdekken...
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6843
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Gebitsoperatie en herstel

Bericht door Dinky »

Daarom proberen we je ook te helpen ;-)
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9370
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Gebitsoperatie en herstel

Bericht door castratenkoor »

Nierfalen kenmerken - sloom futloos, opeens omvallen, apatisch, misselijk, geen eetlust, braken.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Nova
Poema
Poema
Berichten: 211
Lid geworden op: 05 mei 2013 21:09

Re: Gebitsoperatie en herstel

Bericht door Nova »

Hartelijk bedankt jullie allemaal!!

Groetjes,
Nova
Nova
Poema
Poema
Berichten: 211
Lid geworden op: 05 mei 2013 21:09

Re: Gebitsoperatie en herstel

Bericht door Nova »

Hoi Annet,
nog een vraagje... waarom of van wat (als je dat weet) kreeg Noa toen Nierfalen??
Nova
Poema
Poema
Berichten: 211
Lid geworden op: 05 mei 2013 21:09

Re: Gebitsoperatie en herstel

Bericht door Nova »

Hoe hebben ze bij jullie katten bloed afgenomen? Bij Kimba is een groot stuk uit zijn nek geschoren? En daar hebben ze dan bloed uitgehaald. Vond ik ook zo raar? Maar ze zeiden dat ze dan de adertjes beter konden zien. Kan dat dan niet uit zijn voetjes of oren?
Plaats reactie