waarom en hoe vaak spinnen jullie katten?

Kat plast buiten de bak, katten aan elkaar laten wennen, kat krabt aan meubilair, etc.
Gebruikersavatar
snorrebaard
Poema
Poema
Berichten: 335
Lid geworden op: 17 nov 2009 22:07

Re: waarom en hoe vaak spinnen jullie katten?

Bericht door snorrebaard »

Ja inderdaad, het klonk als een correctie maar dat was zo niet bedoeld. Heb het daarom weggehaald. :oops:
Inderdaad, er zijn zulke zovele geluidjes die we allemaal niet verstaan. Omgekeerd moeten we niet onderschatten wat ze van ons verstaan! Of niet willen verstaan! ;-)
Daarom zijn oude katten zo plezant: ze zijn zo op jou ingesteld en verstaan zo veel!!
"Dogs come when they’re called;
cats take a message and get back to you later.”

~ Mary Bly
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6862
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: waarom en hoe vaak spinnen jullie katten?

Bericht door Dinky »

Ach ja om on-topic te blijven kan ik wel concluderen dat het spinnen bij Dinky staat voor genieten ;)

En daarnaast dus miauwen op verschillende manieren met verschillende betekenissen :) En inderdaad snappen katten heel veel, of ze ernaar luisteren is een tweede ;)
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Gebruikersavatar
AnneLore
Poema
Poema
Berichten: 214
Lid geworden op: 18 dec 2012 13:50

Re: waarom en hoe vaak spinnen jullie katten?

Bericht door AnneLore »

leuk om te lezen. ik was een beetje bezorgd over Joost, omdat ik dacht dat hij niet spon, behalve dan bij het sabbelen. maar nu ik lees dat er meer katten zijn die niet zo vaak spinnen ben ik al een beetje gerustgesteld. en ik ontdek net, bij het thuiskomen, dat hij dan ook spint, alleen héél zachtjes. je moet echt je best doen om het te horen. sowieso past dat wel bij hem. de held op sokken ;) dus nu maar eens een paar dagen uitzoeken wanneer hij nog meer spint.
als jullie me zoeken, ik zit met mijn oor op Joost z'n buik :) ;)
Bas, Dakhaas en Oscar | Joost* | & de cavia's, het konijn en het hondenbeest :)
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6862
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: waarom en hoe vaak spinnen jullie katten?

Bericht door Dinky »

Haha ja bij de ene kat is het inderdaad beter te horen dan bij de ander ;) Zo vertelt mijn schoonmoeder nog wel eens dat toen ze jopie nog hadden de tv regelmatig luider moest omdat ze zo hard spinde :lol:
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Gebruikersavatar
AnneLore
Poema
Poema
Berichten: 214
Lid geworden op: 18 dec 2012 13:50

Re: waarom en hoe vaak spinnen jullie katten?

Bericht door AnneLore »

hahaha, daar heb ik dan weer geen last van. ik moet eerder de tv zachter zetten omdat meneer zich stoort aan het geluid ;)
Bas, Dakhaas en Oscar | Joost* | & de cavia's, het konijn en het hondenbeest :)
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9405
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: waarom en hoe vaak spinnen jullie katten?

Bericht door castratenkoor »

Bob kan helaas niet spinnen, hij heeft als kitten darminfectie, longinfecties en luchtweginfecties gehad. Dus helaas dat motortje ios onherstelbaar kapot. Hij gaat wel kwijlen bij knuffelsessies. Hij praat wel terug, beetje hijgerig miauwtje heeft hij.
Bram doet de prrrrrt-mauw bij elke aanraking. Timo spint vooral als ik eten klaar maak voor ze.
Rik spint en kwijlt als hij mijn nek in kruipt.
Sjaak kan heel diep spinnen bij aaien.
Joep sabbelt op eigen achterste tepel als hij gaat slapen en spint dan. Als ik Joep aai en knuffel spint hij niet. Thijs ook niet. Timo spint ook als hij trappels in zachte dingen.
Teun is een eigenheimer, die leeft heel zelfstandig. Ik mag blij zijn als ik hem mag aaien.
Dat laat hij toe, niet meer dan dat, daar spint hij ook niet bij.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
Robijn
Jaguar
Jaguar
Berichten: 729
Lid geworden op: 01 dec 2011 16:07
Locatie: Putte

Re: waarom en hoe vaak spinnen jullie katten?

Bericht door Robijn »

Sem spint vaak met een rateltje erin. Hij spint eigenlijk nooit uit zichzelf, alleen als je hem aait, en soms spint ie ook niet als je hem aait. Als hij het erg naar zijn zin heeft, begint ie zelfs een beetje te kwijlen..
Robijn spint als je haar aait, maar ze spint ook uit zichzelf, als ze bv. bovenop ons gaat liggen in bed, of naast ons gaat liggen op de bank.
Liefs van Mariska
Kopstootje van Tarzan :cathappy:

Bekijk de foto's van Brit Robijntje en vorige vriendjes Gaudi^, Sjaak* en Sem* hier
Gebruikersavatar
snorrebaard
Poema
Poema
Berichten: 335
Lid geworden op: 17 nov 2009 22:07

Re: waarom en hoe vaak spinnen jullie katten?

Bericht door snorrebaard »

Ja, nog eentje: ze spint als ik de TV uitzet. :smile:
Overigens zeggen wij Belgen vaak 'ronken' en jullie, Nederlanders vaak 'knorren'. Bijna zijn het anagrammen, maar ik vind het wel beter passen bij het geluid 'rrrrrrrr'.
'Spinnen' gebruik ik weinig, het is ons dialect niet. Wij gebruiken dit voor het spinnen van wol tot een draad met een spinnewiel. Jammer, anders zou ze al wel een trui hebben bijeen gespind, ons Mieke.
"Dogs come when they’re called;
cats take a message and get back to you later.”

~ Mary Bly
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9405
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: waarom en hoe vaak spinnen jullie katten?

Bericht door castratenkoor »

Ik zeg ook ronken - maar ik heb ook een Belgische vriendin. Timo noemde ik wel Ronky-Ronky.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
snorrebaard
Poema
Poema
Berichten: 335
Lid geworden op: 17 nov 2009 22:07

Re: waarom en hoe vaak spinnen jullie katten?

Bericht door snorrebaard »

Ha, ja, misschien zit er hier ook een Knor-Knor tussen. :smile:
Interessant, ik heb ook een oude, zieke rosse kater Prosper gehad die bij mij is komen wonen en die kon ook niet ronken. Dat verklaart veel als Bob om die reden niet kan knorren.
"Dogs come when they’re called;
cats take a message and get back to you later.”

~ Mary Bly
Plaats reactie