Poes gedekt?

Voor overige vragen over de kat die niet onder een andere categorie passen.
LauWieJ
Huiskat
Huiskat
Berichten: 40
Lid geworden op: 29 mar 2013 13:15
Locatie: Zaandam

Re: Poes gedekt?

Bericht door LauWieJ »

Gelijk naar de dierenarts? Met en baby , tuurlijk doe je ook zomaar!

De poes is gelukkig niet gedekt, hij was ook een beetje in de lucht bezig zegmaar, nooit erin geweest. Ze is nogal klein en ze liep de hele tuin door met hem op z'n rug. Ik kan haar vrijdag laten steriliseren..
Bedankt voor jullie antwoorden.
Groetjes van Laura en Misty
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Poes gedekt?

Bericht door Adriana »

hoop dat intussen duidelijk is dat een krolse poes in een mum van tijd gedekt kan worden. met risico op besmetting en kans op zeer ernstige ziektes. en dan dus op te jonge leeftijd een nestje, terwijl er een overschot is aan kittens...die ook allemaal weer een goed huisje verdienen..
gelukkig heb je voor vrijdag een afspraak kunnen maken en hoop dat poes intussen niet weer 'ontsnapt' dan wel wordt buitengelaten!
enne, je zult toch nog wel eens vaker een huilende baby hebben en voor bv een paar boodschappen moet je toch ook je huis uit?
;-) ;-) probeer ook wat geld te reserveren voor de toekomstige kattenzorg.. bv entingen, chip (?) en goed voer en eventueel dierenartsbezoek bij bv blaasontsteking..
goed voer kun je ook via zie boven Zooplus bestellen en dat hoeft zeker niet het allerduurste te zijn (kijk eens bij Happy Cat bijvoorbeeld), van supermarktbroks kunnen ze makkelijk gruis en blaasontsteking krijgen.... (.. dan ben je veel duurder uit...)

dit is allemaal goed bedoeld en dit is een kattenforum:
wij komen dus en met name op voor de belangen van je lieve vierpotertje.. ;-)
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Brittenbolletje
Tijger
Tijger
Berichten: 1143
Lid geworden op: 22 okt 2012 16:22

Re: Poes gedekt?

Bericht door Brittenbolletje »

eveline1982 schreef:Precies dat vergeten mensen gewoon! Tis niet alleen dat je met een ongewenst nestje komt te zitten, of dat je helpt aan nog meer kattenleed. Je poes kan ook heel erg ziek worden! En daar kun je tegen enten wat je wilt, maar ziektes zoals oa kattenaids kan je alleen uitbannen door je kat/poes te laten steriliseren!

Dat is niet waar AIDS krijgen ze door speeksel overdracht (knokken dus) en bloed. Dus helaas ban je dat niet uit door castreren.
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5515
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Poes gedekt?

Bericht door nellebel »

speekseloverdracht, maar ook via sperma van de kater hoor. en het is niet alleen kattenaids. maar ook FELV.
en het uibannen van aids heeft er vooral mee te maken dat je een aids kat niet zomaar laat doorfokken als je hem castreerd. een gecastreerde kater vecht over het algemeen veel minder. minder last van hormonen
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Brittenbolletje
Tijger
Tijger
Berichten: 1143
Lid geworden op: 22 okt 2012 16:22

Re: Poes gedekt?

Bericht door Brittenbolletje »

Ja vecht wel minder maar de kans is er nog steeds. Beter is geen straat katten meer. Maar dat is denk ik een te ideale wereldje
LauWieJ
Huiskat
Huiskat
Berichten: 40
Lid geworden op: 29 mar 2013 13:15
Locatie: Zaandam

Re: Poes gedekt?

Bericht door LauWieJ »

Adriana schreef:hoop dat intussen duidelijk is dat een krolse poes in een mum van tijd gedekt kan worden. met risico op besmetting en kans op zeer ernstige ziektes. en dan dus op te jonge leeftijd een nestje, terwijl er een overschot is aan kittens...die ook allemaal weer een goed huisje verdienen..
gelukkig heb je voor vrijdag een afspraak kunnen maken en hoop dat poes intussen niet weer 'ontsnapt' dan wel wordt buitengelaten!
enne, je zult toch nog wel eens vaker een huilende baby hebben en voor bv een paar boodschappen moet je toch ook je huis uit?
;-) ;-) probeer ook wat geld te reserveren voor de toekomstige kattenzorg.. bv entingen, chip (?) en goed voer en eventueel dierenartsbezoek bij bv blaasontsteking..
goed voer kun je ook via zie boven Zooplus bestellen en dat hoeft zeker niet het allerduurste te zijn (kijk eens bij Happy Cat bijvoorbeeld), van supermarktbroks kunnen ze makkelijk gruis en blaasontsteking krijgen.... (.. dan ben je veel duurder uit...)

dit is allemaal goed bedoeld en dit is een kattenforum:
wij komen dus en met name op voor de belangen van je lieve vierpotertje.. ;-)
Denk je nou echt dat ik bij de supermarkt het goedkoopste voer heb? Jij hoeft mij echt niet te vertellen welk voer ik moet hebben hoor kan prima voor m'n kat zorgen. Deze dame is nogal kieskeurig dus ik hoef niet met spul uit de supermarkt te komen.

De kat heb ik niet meer gezien. Ze was van het weekend alleen buiten met een andere poes. En ik heb dus ook het beste over voor mijn poes, hoeven jullie niet te doen ze heeft een prima leven.
Groetjes van Laura en Misty
Brittenbolletje
Tijger
Tijger
Berichten: 1143
Lid geworden op: 22 okt 2012 16:22

Re: Poes gedekt?

Bericht door Brittenbolletje »

Wat ben jij onvriendelijk :(
Gebruikersavatar
eveline1982
Tijger
Tijger
Berichten: 2043
Lid geworden op: 16 okt 2012 19:50
Locatie: Alkmaar

Re: Poes gedekt?

Bericht door eveline1982 »

Sorry hoor maar mensen helpen je hier, als je het allemaal zelf zo goed weet waarom dan nog vragen? Zowiezo een intacte poes naar buiten laten, is onverantwoord. Niet alleen met het oog op een nestje maar ook gaan zij vaak zwerfen en komen dan op plekken terecht met veel verkeer!

Ik dacht dat kattenaids, net als bij mensen, dezelfde manier van besmetting had :) maar goed om te weten dat speeksel dus ook al besmettingsgevaar is!
The Lovers of my life, Banjer, Beer, Minoes (katjes) Diego, Jimmie (hondjes) Django, Rodney, Co en Moos (ratjes)
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6861
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Poes gedekt?

Bericht door Dinky »

LauWieJ schreef:De poes is gelukkig niet gedekt, hij was ook een beetje in de lucht bezig zegmaar, nooit erin geweest. Ze is nogal klein en ze liep de hele tuin door met hem op z'n rug. Ik kan haar vrijdag laten steriliseren..
Bedankt voor jullie antwoorden.
Knap dat je weet dat het alleen lucht is dat gedekt is terwijl jij naar je huilende baby ging en er dus niet eens constant zicht op hebt gehad.......
Maarja, het is natuurlijk je eigen verantwoordelijkheid en blijkbaar vind je het nodig om mensen die met je meedenken af te snauwen.......
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Brittenbolletje
Tijger
Tijger
Berichten: 1143
Lid geworden op: 22 okt 2012 16:22

Re: Poes gedekt?

Bericht door Brittenbolletje »

eveline1982 schreef:Sorry hoor maar mensen helpen je hier, als je het allemaal zelf zo goed weet waarom dan nog vragen? Zowiezo een intacte poes naar buiten laten, is onverantwoord. Niet alleen met het oog op een nestje maar ook gaan zij vaak zwerfen en komen dan op plekken terecht met veel verkeer!

Ik dacht dat kattenaids, net als bij mensen, dezelfde manier van besmetting had :) maar goed om te weten dat speeksel dus ook al besmettingsgevaar is!

Aids bij mensen kan ook via de bloed. Ja helaas speeksel ook.

hopende dat deze poes niks heeft opgelopen :grin:
Gizmobritsekorthaar
Tijger
Tijger
Berichten: 1235
Lid geworden op: 06 aug 2012 11:57
Locatie: Arnhem

Re: Poes gedekt?

Bericht door Gizmobritsekorthaar »

Wat ben jij een irritant mens sorry maar ik kan me niet inhouden
iedereen helpt je een jij trekt zo bijdehand toontje op en nog wat als je een baby heb heb je nog v wel een leven hoor je kan echt wel na de arts dan met je kat en als je kind huilt hoef je er niet naartoe te rennen maar mis eerst je kat weghalen bij de ander pffff ik vind je echt zwaar onbeschoft
groetjes en knuffels van Cindy
En mijn 2 kattenkindjes Gizmo en Caya
Fotos van Gizmo en Caya
LauWieJ
Huiskat
Huiskat
Berichten: 40
Lid geworden op: 29 mar 2013 13:15
Locatie: Zaandam

Re: Poes gedekt?

Bericht door LauWieJ »

Ik snap wel dat jullie "helpen" zijn jullie trouwens allemaal dierenarts?
En jullie hebben het allemaal niet gezien toch?
Ik heb m'n antwoord al en zoals jullie nu tegen mij praten doe je maar lekker tegen je schoolvriendinnetjes en niet tegen mij!

Maar als nog hartstikke bedankt, ik weet beter dan wie dan ook wat het beste is voor mijn kat, heb er al een aantal gehad namelijk. Ik heb hier gewoon normaal war gevraagd en ik krijg gelijk naar mijn hoofd hoe dom dat wel niet is, iets vergeten of even verkeerd doen is menselijk he? Ga je lekker druk maken om je eigen klerezooi. Niks beter te doen zeker dan mensen af te zeiken.

Maar bedankt voor jullie antwoorden.
Groetjes van Laura en Misty
LauWieJ
Huiskat
Huiskat
Berichten: 40
Lid geworden op: 29 mar 2013 13:15
Locatie: Zaandam

Re: Poes gedekt?

Bericht door LauWieJ »

Gizmobritsekorthaar schreef:Wat ben jij een irritant mens sorry maar ik kan me niet inhouden
iedereen helpt je een jij trekt zo bijdehand toontje op en nog wat als je een baby heb heb je nog v wel een leven hoor je kan echt wel na de arts dan met je kat en als je kind huilt hoef je er niet naartoe te rennen maar mis eerst je kat weghalen bij de ander pffff ik vind je echt zwaar onbeschoft

Wie zegt dat ik geen leven heb? Jij zo te zien helemaal niet. En mijn kind is toch wel even iets belangrijker hoor maar dat begrijp jij niet als ziek kattenmens, durf te wedden dat jij niks anders te doen heb dan voor tig katten te zorgen, wat zal het stinken zeg!
Groetjes van Laura en Misty
Gebruikersavatar
mittenslief
Tijger
Tijger
Berichten: 1675
Lid geworden op: 04 mei 2011 15:04
Locatie: enschede

Re: Poes gedekt?

Bericht door mittenslief »

heee zeg doe jij eens ff normaal.....ik heb zelf 8 katten en een kind en het ruikt hier gewoon fris hoor,,,,je hebt zeker nog last van na weeen?????phhhhh
Honden hebben bazen, poezen personeel!
alle katzels: mittens, mr. cat, angel, rover, roosje en mitsie
op de regenboog: Ollie, Simba, Buck
LauWieJ
Huiskat
Huiskat
Berichten: 40
Lid geworden op: 29 mar 2013 13:15
Locatie: Zaandam

Re: Poes gedekt?

Bericht door LauWieJ »

Hij mag trouwens gesloten worden, ben een beetje klaar hier mee,, ik verdedig mezelf gewoon want wordt uitgemaakt voor iemand die geen leven heb. Jullie doen net of de wereld vergaat
Groetjes van Laura en Misty
Plaats reactie