Gecastreerde Snickers plast op handdoeken!

Forum voor alle vragen m.b.t. nierziekten (nierfalen/nierinsufficientie)
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6844
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Gecastreerde Snickers plast op handdoeken!

Bericht door Dinky »

Zou inderdaad valeriaan of matatabistokjes eens proberen wanneer je weet dat er kerels naar de CV-ketel komen kijken. Zou toch denken dat daarmee de negatieve associatie is want verder is hij wel ontspannen toch?
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Gebruikersavatar
Chiquita98
Tijger
Tijger
Berichten: 1877
Lid geworden op: 27 jul 2011 17:53
Locatie: prov. overijssel

Re: Gecastreerde Snickers plast op handdoeken!

Bericht door Chiquita98 »

Het is voor de ene kat soms meer vervelend als er vreemd volk binnen komt die ook nog eens wat gaan doen in huis dan voor de andere kat. Snickers is denk ik zo'n katje en uit zijn ongenoegen dan door te urineren. Voor ons lijkt het niet zo erg: een paar mannen die even iets komen doen, maar voor een kat kan dit echt veel spanning opleveren.
Bij de volgende keer inderdaad maar iets rustgevends(zoals valeriaan) proberen.
groetjes Thea, personeel van Gizmo, Misty, Balou, Bruno, Kyran en Kody(in herinnering Chiquita, Bonita en Caya)

Bekijk ons album hier
Gebruikersavatar
AnneLore
Poema
Poema
Berichten: 214
Lid geworden op: 18 dec 2012 13:50

Re: Gecastreerde Snickers plast op handdoeken!

Bericht door AnneLore »

ach gosje. doet hij dat alleen als de werkmannen over de vloer zijn?

ik vind het wel een héél herkenbaar verhaal. Joost heeft dit bijna hetzelfde, op het plassen na. (gelukkig :)) *klopt even af - vanavond visite*
Hij kan redelijk door een deur met kalme, sensitieve mensen, die goed aanvoelen hoe hij is. een deel van mijn vriendengroep is wat minder sensitief, en als die langskomen holt hij van hot naar her, springt in stoelen die niet 'goed' staan (vliegt zelfs soms degene die erin zit aan, om aan te geven dat het weer 'goed' moet) maar wegkruipen doet hij pas op het einde van de avond, als hij echt op is. tot die tijd wil hij overal bij zijn, alles in de gaten en onder controle houden en hij loopt zichzelf natuurlijk hartstikke voorbij.
daarna is het bibberend op schoot. arm ding.
misschien is het ook dat het mensen zijn die hem niet goed aanvoelen? niet om te oordelen, maar soms hebben mensen gewoon een antenne minder... ik merk dat hier wel heel duidelijk. en dat die mensen dan zomaar in zijn wereld komen, dat is net niks natuurlijk.

ik weet alleen niet zo goed wat je er dan aan kunt doen. zou matatabi inderdaad een idee zijn?
ik ga er nog eens over na denken. vanavond krijg ik de zooi te eten, dus ik ben benieuwd hoe het gaat...
Bas, Dakhaas en Oscar | Joost* | & de cavia's, het konijn en het hondenbeest :)
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9370
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Gecastreerde Snickers plast op handdoeken!

Bericht door castratenkoor »

Wat bij Bob helpt is in de hal iedereen de schoenen uit laten doen en bagage ook daar achterlaten. Mensen met schoenen zijn gevaar voor hem. Iets in handen ook eng. Mensen van het forum hebben hem allemaal kunnen aaien. Ik denk dat hij ook aan mij merkt hoe ik sta ten opzichte van het bezoek.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Renatevanderveer

Re: Gecastreerde Snickers plast op handdoeken!

Bericht door Renatevanderveer »

Dat denk ik ook, Annelore. De WC en de badkamer zijn toch een beetje de plekjes van Snickers, om het zo maar even te noemen.
Het zijn plekjes waar hij tot ons komt, hij volgt ons er altijd heen.
En ineens staat daar één of andere andere Pipo de Clown te paraderen.

Hij doet het enkel als er werkmannen over de vloer zijn, hij was vanmorgen overduidelijk wat angstig.
De werkman van vanmorgen heeft Snickers niet eens aangekeken, heeft hem straal genegeerd.
Dus van die werkman van vanmorgen kan het bijna niet komen..
Ik denk dat het een klein beetje zo gegaan is;

Een paar dagen komen er vreemde lui over de vloer.
Snickers vind alles interessant maar loopt waarschijnlijk in de weg.
Hij word weggestuurd, maar komt telkens terug (doet hij bij ons ook..)..
Ik weet dat mijn zwager per ongeluk op zijn teentje heeft getrapt. Uiteraard daarna goedgemaakt, maar toch.

Ik denk dat dat in combinatie met de plek van de aanpassingen, dat Snickers dat niet leuk vind en dat uit.
Want verder is hij een ontspannen, tevreden katertje.
Hij begroet iedereen die binnenkomt, loopt meteen over iedereens schoten als deze rustig zitten.
Hij komt altijd om een aai vragen en zoekt daarna een plekje om te dutten.

Het is meestal Bounty die, letterlijk, de kat uit de boom kijkt.
Morgen even kijken of ik matatabistokjes kan halen en eventueel Valeriaan, om te proberen.
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5491
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Gecastreerde Snickers plast op handdoeken!

Bericht door nellebel »

hier is onze gijs ook voornamelijk bang van schoenen. wij hebben binnen altijd de sloffen aan, maar als ik een keer laarsjes aan heb of met de lompe werkschoenen met stalen neuzen binnenkom vind gijs het ook doodeng. hier ookbij voorkeur schoenen uit.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Renatevanderveer

Re: Gecastreerde Snickers plast op handdoeken!

Bericht door Renatevanderveer »

Inmiddels weet ik bijna zeker dat het door de stress komt. In de periode van Bounty haar opname plaste Snickers in één van zijn mandjes.
Met behulp van heel veel stimuleren plast hij nu weer op zijn kattenbak.

Van mijn moeder hebben we katten een fleeceplaid gekregen.
We hadden al eentje, maar eentje extra is nooit weg.
Het is het fleeceplaid waar Simba zijn eerste levensjaar veel op heeft gelegen.
Het fleeceplaid is keurig uitgewassen hier gebracht. Snickers ligt er veel op, hij vind het heerlijk.
Nu wil ik laatst hem even uitwassen en daarna buiten hangen.
Ik pak hem van de bank af, waar hij altijd ligt en een walm van urinegeur komt me tegemoet.
Er is geen zichtbare plas te zien, maar wel wat drupjes hier en daar.

Ik vraag me heel erg af waarom dat is. Plast hij niet goed genoeg uit of is zijn piemeltje dan nog nat?
Een inspectie in de kattenbak laat niets vreemds zien. Keurige plasjes in een klontje. De geur is ook niet anders dan anders.
Kan het zijn dat Snickers de geur van de hondjes van mijn ouders ruikt?
Het fleeceplaid is echter wel, voordat hij hier kwam, uitgewassen.. En Snickers gaat ook uit zichzelf erop liggen..

Van de opname van Bounty kan het niet zijn, want toen Bounty thuis kwam is het plaid nog uitgewassen.
Voor nu zit het plaid in de wasmachine en ik ga kijken wat hierna gebeurt.
Misschien heeft hij toch, onbedoeld, stress ervaren?

Het zijn in ieder geval geen grote plassen, het zijn echte drupjes.
Gebruikersavatar
Ms Maaike
Tijger
Tijger
Berichten: 1611
Lid geworden op: 25 okt 2012 13:17

Re: Gecastreerde Snickers plast op handdoeken!

Bericht door Ms Maaike »

Het kan voorkomen dat de geur er nog in zit na een wasbeurt met gewoon wasmiddel (zelf gebruik ik altijd een scheut azijn voor ongelukjes of spullen die van een ander zijn geweest). Het is misschien een rare vraag, maar weet je zeker dat Snickers niet sproeit? Dat is vaak ook maar heel weinig maar ruikt echt enorm. Ik was gister bij vrienden van me, die hebben een tien jaar oude kater uit het asiel gehaald toen hij drie was en ze weten pas sinds gister dat hij sproeit (ondanks castratie dus).
Met diervriendelijke groeten,
Maaike

Klik hier voor het fotoalbum van Mickey* (26-02-1999, 04-11-2014), Pippi (15-03-2011) en Tommy (11-02-2013).
Renatevanderveer

Re: Gecastreerde Snickers plast op handdoeken!

Bericht door Renatevanderveer »

Ik denk niet dat het sproeien is, daar hij het nooit doet waar hij bij zijn..
We 'vinden' het altijd achteraf.. Ik blijf het daarom ook zo raar vinden dat het maar een paar druppen is.
Ik heb het al verschillende keren voorgelegd aan de dierenarts, die vermoed dat Snickers een stressplasser is.

Voor nu is alles weer schoon en ik ga goed opletten wanneer ik weer wat vind.
Renatevanderveer

Re: Gecastreerde Snickers plast op handdoeken!

Bericht door Renatevanderveer »

Vanmiddag alles in huis gesopt.
In het bruine mandje, die met de bontkraag, opnieuw een hele sterke urinegeur aangetroffen.
Het is onbekend van wanneer, het is niet meer nat en een plasje is niet te vinden.
Opnieuw was ik nu alle mandjes uit, dit keer met azijn, zoals Maaike mij aanraadde.

Dan is alles helemaal schoon en kan ik gaan kijken waar en wanneer Snickers plast.
Het vreemde vind ik dat het alleen in de mandjes is en op het paarse fleeceplaid.
Niet in hoekjes, niet tegen een prullenbak. Hij doet het ook niet waar wij bij zijn.
Ook plast hij niet meer op de handdoeken, nu deze meteen de droger in gaan.

Het zwarte fleeceplaid dat altijd op ons voeteneinde ligt is ongeschonden door de strijd gekomen.
Hierop heb ik nog nooit urinegeurtjes aangetroffen..

Ik snap het niet meer.. Is het protest, is het zijn manier van aangeven dat hij zich niet goed voelt?
Maar waarom zou hij zich dan niet goed voelen?
We gingen Snickers castreren om nageslacht en sproeien te voorkomen, maar ik weet nu niet meer wat het is.
Is het sproeien? Sproeien doen katten toch waar jij ook bij bent en niet alleen in mandjes?

Dan zou Snickers dus niet sproeien..
Al verschillende keren geprobeerd zijn urine op te vangen.
Plastic zak in de kattenbak of met speciaal kattengrit. Maar je raad het al, dan plast hij dan gewoon in de mandjes..
De urine die ik dan vind in de kattenbak is van Bounty..

Hebben jullie tips voor me, behalve alles heel goed schoonmaken?
Gebruikersavatar
Ms Maaike
Tijger
Tijger
Berichten: 1611
Lid geworden op: 25 okt 2012 13:17

Re: Gecastreerde Snickers plast op handdoeken!

Bericht door Ms Maaike »

Pfff... Wat lastig zeg. De paarse fleecedeken was van je schoonouders toch? En het bruine mandje? Misschien zit er toch nog de geur van andere katten aan? De dierenarts kan ook urine aanprikken, dus als hij op mandjes en zo blijft plassen zou je dat kunnen overwegen.
Met diervriendelijke groeten,
Maaike

Klik hier voor het fotoalbum van Mickey* (26-02-1999, 04-11-2014), Pippi (15-03-2011) en Tommy (11-02-2013).
Renatevanderveer

Re: Gecastreerde Snickers plast op handdoeken!

Bericht door Renatevanderveer »

De paarse fleecedeken is van mijn ouders, het bruine mandje is vanuit de dierenwinkel gekocht.
Het zwarte fleecedeken heb ik van huis uit meegekregen, die lag bij mij altijd op bed in de wintermaanden.
Hierop heeft hij nog nooit geplast..

Nouja, de wasmachine en de droger draaien hier. Dan is alles wederom helemaal schoon, dit keer met azijn.
Ik ben benieuwd. Ik hoop oprecht dat het de geur van het niet goed reinigen is en dat ik het mis heb.
Gebruikersavatar
Robijn
Jaguar
Jaguar
Berichten: 729
Lid geworden op: 01 dec 2011 16:07
Locatie: Putte

Re: Gecastreerde Snickers plast op handdoeken!

Bericht door Robijn »

Als een kat dus 1x heeft geplast/gesproeid in een mandje, is er dus best een grote kans dat ie blijft plassen in het mandje/dekentje, ook al heb je het uitgewassen. Het beste kun je zo'n mandje/dekentje eigenlijk niet meer gebruiken. De kat heeft juist zo iets van "hé, waar is mijn geurtje gebleven, ik ruik het niet meer zo goed, dit ruikt te veel naar wasmiddel", en gaat daarom juist er weer in plassen, zodat het weer (meer) naar hem ruikt.

Ik denk dat Snickers gewoon zich het mandje en het fleecedekentje wil toe eigenen, en er daarom een paar druppeltjes urine op laat vallen, zo van; "hier zit mijn geurtje in, dus dit is van mij, en van niemand anders; oh, wat fijn, dat mijn geurtje er in zit; ik voel me zo lekker vertrouwd als ik m'n eigen geurtje er aan heb afgegeven, en nu weet iedereen ook dat dit van mij is". (zoals mensen op vakantie wel eens 's ochtends vroeg hun handdoek op een ligstoel bij een zwembad leggen). Als hij zijn eigen geurtje ipv andere (wasmiddel)geurtjes ruikt, geeft hem dit een vertrouwd gevoel.
Sommige katten vinden het ook heerlijk om juist op een net uitgewassen dekbed of op schoon wasgoed te plassen (Snickers had toch in het verleden op schone handdoeken geplast?). Ze houden niet van het schone geurtje, wat wij mensen juist heel fijn vinden ruiken, en willen hun eigen geurtje er aan toevoegen; vooral op zachte materialen, waar ze zelf graag op liggen mandjes/dekentjes/dekbed). Sta dus niet gek te kijken als ie in de (nabije) toekomst op het zwarte fleecedekentje gaat plassen.

Ligt Bounty wel eens in het mandje op het dekentje waar Snickers op geplast heeft??
Misschien is het ook wel een statement naar Bounty toe? Dat hij niet wil dat zij op 'zijn' mandje/dekentje gaat liggen??

Katten die sproeien, sproeien meestal horizontaal (recht naar achteren) tegen verticale vlaktes aan; bv, tegen muren, een bankstel, een wasmand, een tas op de grond. Maar een kat kan ook zittend sproeien; dan laat de kat wat druppeltjes urine vallen.
Mijn vorige kat deed dit heel soms op de kokosmat bij het kattenluikje; als signaal naar andere vreemde katten toe, zo van; dit huis is van mij; ruik maar!
Als een kat sproeit, is dit een enorme vieze, misselijkmakende lucht. Muskusachtig. Heel raar, en heel zwaar.
Urine ruikt toch anders; lichter.
Ik weet niet hoe het rook toen Snickers wat urinedruppels heeft laten vallen in zijn bruine mandje en op het paarse fleecedekentje??

Volgens mij wil hij zich sommige mandjes/dekentjes gewoon toe eigenen; en is er niet echt sprake van een medische oorzaak, of stress, maar doet ie het meer uit gewoonte / uit onzekerheid.
Ik zou, als Snickers op bovengenoemde materialen blijft plassen, en je vindt dit niet fijn vanwege de vieze geur, ze gewoon weghalen, en niet meer wassen en niet meer terugleggen; dan kan ie er ook niet meer op plassen.... (zit natuurlijk wel een risico in; ik hoop niet dat ie dan bv. op andere zachte dingen gaat plassen, zoals op bed, of op de bank... :pdtsad: En anders misschien toch maar óf het fleecedekentje, óf het bruine mandje (1 ding dus maar; en andere mandjes/dekentjes weghalen) laten staan, en accepteren dat er zijn geurtje in zit, en deze nooit uitwassen?? (ik weet niet hoe erg het stinkt....).
Liefs van Mariska
Kopstootje van Tarzan :cathappy:

Bekijk de foto's van Brit Robijntje en vorige vriendjes Gaudi^, Sjaak* en Sem* hier
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5491
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Gecastreerde Snickers plast op handdoeken!

Bericht door nellebel »

onze nellie deed het op de mat bij de achterdeur. nooit erachter gekomen wat het was. mogelijk dat ze andere katten rook onder de deur door. het enigste wat hielp was de mat weghalen. iedere paar maanden probeerde ik het dan weer, tot het misging en dan ging hij weer een tijdje weg. ze plaste nooit erger anders op als op de mat of de bak.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Freya13
Poema
Poema
Berichten: 240
Lid geworden op: 21 jul 2011 16:49
Locatie: Gent, België

Re: Gecastreerde Snickers plast op handdoeken!

Bericht door Freya13 »

dat is niet waar hoor, dat katten alleen sproeien waar je bij bent
cis sproeit geregeld buiten (de randen van 'zijn terrein' afbakenen volgens mij) maar hij heeft het binnen nog nooit gedaan
Plaats reactie