M'n 12 jarige poes Lady is zwaar in de problemen .....

Als je denkt dat er iets mis is met je kat, bel dan eerst even de dierenarts(assistente) voor advies. Want al zijn er op het forum veel mensen met ervaring, een juiste diagnose kan alleen gesteld worden door een dierenarts.
Cerna

Re: M'n 12 jarige poes Lady is zwaar in de problemen .....

Bericht door Cerna »

Bloedarmoede kan bij een kat helaas niet opgelost worden met staaltabletten zoals bij een mens. Het lichaam moet het zelf doen, maar soms heb je toch wat ondersteuning nodig en dat kan in de vorm van een anabole-injectie.

Onze Noa kreeg twee jaar geleden na een operatie een Metacamvergiftiging en daardoor nierfalen. Er was voor haar geen hoop meer en ook wij moesten haar maar laten inslapen. Dat hebben we dus niet gedaan en ze is er nog, ons kleine wondertje. Ook zij had bloedarmoede (komt vaak voor bij nierfalen) en toen na een paar maanden bleek dat het lichaam het niet zelf aankon om de bloedarmoede aan te pakken, hebben we om zo'n injectie gevraagd.
Daarna ging ze zich een stuk beter voelen.

Ik heb voor haar ook Reaktiv gehad en deed dit door haar eten waardoor ik 2 dagen kon doen met een flesje. Ze zijn best wel prijzig en omdat je schrijft dat je krap bij kas zit, is dat misschien een idee.
Daarnaast heeft Hills AD blikjes of Royal Canin Recoveryblikjes (verkrijgbaar bij de dierenarts) speciaal om aan te sterken.

Ik wens je veel succes om deze Lady weer op de been te krijgen!
Gebruikersavatar
eveline1982
Tijger
Tijger
Berichten: 2043
Lid geworden op: 16 okt 2012 19:50
Locatie: Alkmaar

Re: M'n 12 jarige poes Lady is zwaar in de problemen .....

Bericht door eveline1982 »

Fijn om te horen dat het bloedonderzoek verder niks eng liet zien :) . En gaan de dierenartsen nu hun collega eutaniseren??? ;) Hoop dat ze er snel weer helemaal bovenop is, en ervan heeft geleerd om niet zo lang weg te blijven :)
The Lovers of my life, Banjer, Beer, Minoes (katjes) Diego, Jimmie (hondjes) Django, Rodney, Co en Moos (ratjes)
paasnini

Re: M'n 12 jarige poes Lady is zwaar in de problemen .....

Bericht door paasnini »

Weet je misschien ook of ze het kaliumgehalte hebben gecontroleerd? (Zal wel hoor met een breed onderzoek.) Sterkte.
Wildone
Kitten
Berichten: 7
Lid geworden op: 12 dec 2012 06:16

Re: M'n 12 jarige poes Lady is zwaar in de problemen .....

Bericht door Wildone »

Hoi ,

Ik wilde nog even doorgeven dat de Prednoral goed werkt bij Lady , het gaat een beetje beter met haar natuurlijk is het nog een lange weg maar in ieder geval gaan we nu de goede richting op. Ze heeft al weer wat praatjes nu , ze is altijd een erg vocaal katje geweest (:
Nou hopelijk blijft dit goed gaan en komt ze er weer helemaal bovenop (:

Nog bedankt voor jullie advies en ondersteuning (:

Ik zal het nog melden wanneer ze echt uit de gevarenzone is .


Groetjes ,


Wildone.
Plaats reactie