wel of geen nieuwe katjes .....

Voor alle vragen wanneer je een kat of kitten (erbij) wil. Welke problemen kun je verwachten en waar moet je van tevoren allemaal rekening mee houden?
LET OP: Voor acceptatie problemen tussen een nieuweling en je andere kat(ten) kun je HIER terecht.
Gebruikersavatar
Ilovesiamesecats
Panter
Panter
Berichten: 553
Lid geworden op: 05 nov 2011 11:00

Re: wel of geen nieuwe katjes .....

Bericht door Ilovesiamesecats »

Mijn vriend is ook geen kattenmens maar we hebben er inmiddels 3 ;-) met Safi is het heel snel gegaan, ik had haar 's morgens gezien op internet en 's avonds hebben we haar opgehaald, ik was tot over mijn oren verliefd.... En dat zag hij ook.

Het is inderdaad goed om uit te vissen waarom hij geen katten wil. Ik vermoed de angst om ze te verliezen?
Mijn vriend wilde graag knuffelkatten die hij kan vertrouwen. Mijn Europese korthaar was nogal eenkennig en liet hem dat ook merken. Als ik zie hoe hij nu om gaat met deze katten....een heel mooi gezicht! Hij wil zelfs een vierde kat hihi.

Lucky 12-06-2011 Chocolat point Siamees
Pride 12-06-2011 Lilac Siamees
Saffie 27-03-2010 *24-05-2018 Red tabby OKH
Joepie aug. 1994-*29-07-2011
Anne87

Re: wel of geen nieuwe katjes .....

Bericht door Anne87 »

Mijn vriendin vond het eerst heel lastig om te beslissen of ze wel of geen kat wilde. Ze wilde graag een knuffelkat die altijd bij haar lag. Samen met haar ben ik toen gaan kijken naar het gedrag van katten, zodat ze zelf ontdekte of haar wensen wel of niet reëel waren. Verder kwam Flo eigenlijk 'toevallig' op ons pad, maar ze was al 2 jaar toen ze bij ons kwam wonen en haar karakter was dus goed zichtbaar. Daardoor heeft ook mijn vriendin zich er niet op verkeken.
Misschien is het een idee om eventueel iets oudere katten te overleggen? Geen kittens dus, maar iets rustiger dieren?
Gebruikersavatar
Ilovesiamesecats
Panter
Panter
Berichten: 553
Lid geworden op: 05 nov 2011 11:00

Re: wel of geen nieuwe katjes .....

Bericht door Ilovesiamesecats »

Wij hebben juist bewust voor kittens gekozen, dan zou hij mee groeien zeg maar. Hij kent ze dan van kleins af aan. Safi is 2,5 jaar en toen we haar gingen ophalen merkte ik een ander gevoel bij mijn vriend. Er was toch een gevoel van "zou het wel klikken"

Lucky 12-06-2011 Chocolat point Siamees
Pride 12-06-2011 Lilac Siamees
Saffie 27-03-2010 *24-05-2018 Red tabby OKH
Joepie aug. 1994-*29-07-2011
Anne87

Re: wel of geen nieuwe katjes .....

Bericht door Anne87 »

Mja, Flo's moeder was van een vriendin van mij en Flo woonde bij een vriend van mij. Dat scheelde denk ik ook al.
Gebruikersavatar
kimba07
Huiskat
Huiskat
Berichten: 11
Lid geworden op: 27 okt 2012 10:55

Re: wel of geen nieuwe katjes .....

Bericht door kimba07 »

Ben heel blij, mijn mannetje heeft JA gezegt !!!!!
Heeft wel een eis gesteld waar ik prima mee kan leven.
Onze toekomstige gezond uitbreiding moet wel een Britse korthaar zijn hahaha
Bedankt allemaal voor jullie suport
Trotse bediende van Lady
En in mijn hart van Matcho, Kimba, Boefie en Lycka
.....Als het donker wordt zijn onze sterren beter zichtbaar...
Gebruikersavatar
Catfish
Tijger
Tijger
Berichten: 1194
Lid geworden op: 27 jan 2010 23:06
Locatie: Twente

Re: wel of geen nieuwe katjes .....

Bericht door Catfish »

Mooi zo, jullie moeten het er allebei mee eens zijn! Tis niet niks tenslotte.
Ga je voor 2 kittens of 1 volwassen? 1 Kitten is niet handig, tik maar eens 'solokitten' in bij de zoekfunctie.
En hoezo een Brits Korthaar? (Gewoon benieuwd naar de motivatie om voor een bepaald ras te kiezen. ;-))
Maar gefeliciteerd en veel plezier met de zoektocht!!!
Groetjes van Stella
*Bonk*kopjes van Zorro, Snoopy, Mr Bean
Lebber van hond Marra
Gebruikersavatar
kimba07
Huiskat
Huiskat
Berichten: 11
Lid geworden op: 27 okt 2012 10:55

Re: wel of geen nieuwe katjes .....

Bericht door kimba07 »

Onze Kimba was een britje en daar was hij helemaal verliefd op dus ik denk dat dit daar vandaan komt. Toch wil ik ook graag bij de kitten opvang in R'dam gaan kijken.
1 volwassen of 2 kittens ... Tja ik weet het niet.
Ik ken heel goed de term solokitten en dat ga ik m'n mannetje zeker nog laten lezen
Trotse bediende van Lady
En in mijn hart van Matcho, Kimba, Boefie en Lycka
.....Als het donker wordt zijn onze sterren beter zichtbaar...
Gebruikersavatar
Chiquita98
Tijger
Tijger
Berichten: 1877
Lid geworden op: 27 jul 2011 17:53
Locatie: prov. overijssel

Re: wel of geen nieuwe katjes .....

Bericht door Chiquita98 »

Wat goed dat hij ja gezegd heeft! Zo, 2 brits korthaar kittens? Das wel ff cash neertellen dan hoor ;-) Hopelijk vinden jullie beiden de klik met jullie toekomstige huisdiertjes
groetjes Thea, personeel van Gizmo, Misty, Balou, Bruno, Kyran en Kody(in herinnering Chiquita, Bonita en Caya)

Bekijk ons album hier
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6861
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: wel of geen nieuwe katjes .....

Bericht door Dinky »

Wat fijn dat je hem nu zover hebt gekregen :)
En vergeet je vriend vooral niet mee te nemen als je gaat kijken bij kittenopvang, misschien dat hij dan ook wel verliefd wordt op een andere dreumes ;) Want twee brits korthaar kittens is inderdaad wel prijzig (al kan ik natuurlijk niet in jullie beurs kijken :P)
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Gebruikersavatar
eveline1982
Tijger
Tijger
Berichten: 2043
Lid geworden op: 16 okt 2012 19:50
Locatie: Alkmaar

Re: wel of geen nieuwe katjes .....

Bericht door eveline1982 »

Jeee wat goed! Nu kan de voorpret beginnen, opzoek naar de juiste vriend(jes)! Heel veel plezier :)
The Lovers of my life, Banjer, Beer, Minoes (katjes) Diego, Jimmie (hondjes) Django, Rodney, Co en Moos (ratjes)
Gebruikersavatar
kimba07
Huiskat
Huiskat
Berichten: 11
Lid geworden op: 27 okt 2012 10:55

Re: wel of geen nieuwe katjes .....

Bericht door kimba07 »

Ja 2 britjes zijn zeker zeer prijzig!! Helemaal mee eens. Dus toch ook verder kijken naar andere schatjes is mijn idee. Ik heb hem al 1 eer beloofd dat de naam mag verzinnen en uitzoeken gaan we lekker samen doen. Hij zit al via internet te speuren hahaha.
Echt heerlijk, ik had de hoop toch eigenlijk al bijna opgegeven voor dat ik dit berichtje plaatste ....
Trotse bediende van Lady
En in mijn hart van Matcho, Kimba, Boefie en Lycka
.....Als het donker wordt zijn onze sterren beter zichtbaar...
Gebruikersavatar
Ilovesiamesecats
Panter
Panter
Berichten: 553
Lid geworden op: 05 nov 2011 11:00

Re: wel of geen nieuwe katjes .....

Bericht door Ilovesiamesecats »

En mensen menen dan nog commentaar te mogen geven.... "ze waren zeker wel duur??" tsss mogen we dat zelf weten? Zelfs van Safi, een herplaatser, willen ze weten wat we er voor betaald hebben!!

Heel veel plezier met uitzoeken, de twee katten die voor jullie bestemd zijn komen ongetwijfeld snel op je pad!!

Lucky 12-06-2011 Chocolat point Siamees
Pride 12-06-2011 Lilac Siamees
Saffie 27-03-2010 *24-05-2018 Red tabby OKH
Joepie aug. 1994-*29-07-2011
Anne87

Re: wel of geen nieuwe katjes .....

Bericht door Anne87 »

Wij krijgen ook veel commentaar op het feit dat onze nieuwe kitten een raskatje is. "Hoeveel betaal je daar dan voor?!" "Zoveel?? Dat je dat ervoor over hebt!" De enige die het leken te begrijpen, waren mijn ouders, omdat ze zelf rashond hebben. Verder vraag ik bij vervelende mensen altijd maar "Zo, dus jullie hebben [x aantal] kinderen? Hoeveel betaal je daar nou op jaarbasis voor? Zoveel? Vind je het dat wel waard dan? Dat je dat ervoor over hebt." Dat scheelt meestal wel, dan zien ze wat ze ermee zeggen. En bovendien, ik hou net zoveel van onze HTK-kat, dus het gaat niet om het geld. Het gaat om twee katten waar we hopelijk jaren van kunnen genieten, en dan kost dat maar wat geld. Wij hebben dan ook geen auto en letten op de prijs van onze zomervakanties. Ieder zijn prioriteiten.

Maar goed, veel succes met het uitzoeken van je kat(jes) en ik ben heel benieuwd wat voor katten je uiteindelijk vindt en waar het fantastisch mee klikt!
Gebruikersavatar
pinguin
Tijger
Tijger
Berichten: 2253
Lid geworden op: 03 jul 2011 19:54

Re: wel of geen nieuwe katjes .....

Bericht door pinguin »

Fijn dat je man ook weer voor katten wil gaan. Veel plezier met zoeken. Je zou ook nog kunnen kijken voor een ras kitten en er dan een leeftijdsgenoot bij halen uit het asiel/opvang ;-)
groetjes sproet* 11jr*, snabbel 8jr en Simba 2jr
Gebruikersavatar
Robijn
Jaguar
Jaguar
Berichten: 729
Lid geworden op: 01 dec 2011 16:07
Locatie: Putte

Re: wel of geen nieuwe katjes .....

Bericht door Robijn »

Anne87 schreef: Verder vraag ik bij vervelende mensen altijd maar "Zo, dus jullie hebben [x aantal] kinderen? Hoeveel betaal je daar nou op jaarbasis voor? Zoveel? Vind je het dat wel waard dan? Dat je dat ervoor over hebt."

:lol: :lol: :lol: die is goed, Anne!!
Liefs van Mariska
Kopstootje van Tarzan :cathappy:

Bekijk de foto's van Brit Robijntje en vorige vriendjes Gaudi^, Sjaak* en Sem* hier
Plaats reactie