Gewicht katertje

Kat plast buiten de bak, katten aan elkaar laten wennen, kat krabt aan meubilair, etc.
Gebruikersavatar
amanda_87
Kitten
Berichten: 10
Lid geworden op: 13 feb 2012 22:42
Locatie: Den Bosch

Re: Gewicht katertje

Bericht door amanda_87 »

Hoi allemaal,

Sorry voor de late reactie!! dank je wel voor jullie tips
Ik vind het toch fijner om zoiets te horen van andere katten eigenaren dan een dierenarts (kan aan mij liggen).
Ik krijg nog steeds van veel mensen te horen dat hij vrij groot is voor zijn leeftijd dit vind ik eigenlijk best leuk haha.
Hij krijgt 3 keer per dag eten in de ochtend en avond brokken en rond 5 uur nat voer. hij eet alles netjes op en als hij geen honger heeft laat hij het ook staan dit vind ik wel fijn las ergens dat ze ook geen grens hebben met eten. Ik merk wel dat hij sinds hij geholpen is zich goed laat horen en actiever is geworden!!

En Dinky dank je wel voor de tip zal zo snel mogelijk een eigen album maken ;)
Groetjes Amanda en kater Moos
Gebruikersavatar
eveline1982
Tijger
Tijger
Berichten: 2043
Lid geworden op: 16 okt 2012 19:50
Locatie: Alkmaar

Re: Gewicht katertje

Bericht door eveline1982 »

Hier staan de hele dag door brokken en ze kunnen heel goed zelf een grens trekken. Banjer en Beer zijn beide slanke katten. Vlees krijgen de groters 1x pd s'avonds en als ze geen honger meer hebben dan laten ze dat ook staan. Heb met alle katten die ik heb gehad nog nooit mee gemaakt dat ze door bleven eten, al zal je vast ook katten hebben die door blijven gaan :) .
The Lovers of my life, Banjer, Beer, Minoes (katjes) Diego, Jimmie (hondjes) Django, Rodney, Co en Moos (ratjes)
Anne87

Re: Gewicht katertje

Bericht door Anne87 »

Flo eet wel door. Toen ze hier kwam had ze ondergewicht en was niet gewend om regelmatig voer te krijgen, ik denk dat dat er wat mee te maken heeft. Inmiddels is ze volgens de DA keurig op gewicht, en krijgt ze dus wat ze mag hebben qua droog- en natvoer in verschillende porties. 's Morgens sowieso natvoer en wat brokken, in de loop van de dag en avond wordt de rest van de brokjes verdeeld gegeven. En elke ochtend meet ik dus af hoeveel ze mag krijgen. Ze is er inmiddels redelijk aan gewend maar in het begin mauwde ze behoorlijk. Maar goed, hierdoor blijft ze wel mooi op het goede gewicht.
Plaats reactie