Is dit een allergie of iets anders?

Voor vachtproblemen zoals kaalheid, schilfering, etc. en huidaandoeningen zoals allergische reacties, al dan niet samenhangend met ziektes, voeding of medicijnen.
Baros
Huiskat
Huiskat
Berichten: 56
Lid geworden op: 28 mar 2011 18:48

Re: Is dit een allergie of iets anders?

Bericht door Baros »

@ nellebel. Klopt had ik ook gezien op het programma een huis vol dieren. Vond het wel goed dat die mevrouw dat zij. Ik vind dat gewoon iedereen zijn eigen voer binnen moet houden. Maar dan nog... ik heb ook wel eens buurkatten in huis omdat ze opzoek zijn naar eten.

@bloemtetsu. Jammer dat jij de katten ook binnen moet houden. Gelukkig heb je nog een tuin. Die heb ik niet helaas.

Baros is nu al 2 dagen binnen en speel meer dan ooit met zijn speeltjes. Haha. 'S nachts houdt hij ons nog niet wakker.
Zijn wondjes zijn nog hetzelfde en zijn jeuk ook....
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: Is dit een allergie of iets anders?

Bericht door pearlsofpassion »

En anders een eliminatiedieet op vers?

Welke smaak heb je van Tinlo gevoerd?
Alles door elkaar?
Enkel de kip niet, dat heb ik gelezen ja.

En van carnibest, wat voerde je daarvan?

Je zou dan een diersoort moeten gaan vinden die hij nog niet gehad heeft en waar je dan beste een kvv van kan krijgen (tenzij zelf samenstellen een optie voor je zou zijn).
Maar zoveel merken van echt enkelvoudige kvv's zijn er niet.
Tinlo is er daar een van. De rest is zowiezo duurder.

Graan zal het al zeker niet zijn, want dat zit in Tinlo niet. Hoelang heb je de Tinlo eigenlijk gegeven? Want de jeuk kan wel 4 weken aanhouden, ookal krijgt hij het allergen niet meer binnen. Vandaar ook dat je bij een eliminatiedieet eerst 6 weken met de eerste diersoort moet blijven.

Meer info over een eliminatiedieet: http://www.voerwijzer.com/eliminatiedie ... elallergie
Gaat niet enkel over vers, maar ook over brok. Gaat wel over honden, maar kan je perfect toepassen op katten ook. Het principe is hetzelfde.


Maar wat ik eigenlijk zou doen, is eerst hem laten onderzoeken op schimmels, schurft, dat soort zaken.
Dat deed mijn DA ook om uit te sluiten toen we Cuzco van voedselallergie verdachten. Dat is heel eenvoudig te doen door even een sample te nemen van de wonde en te kijken onder de microscoop. Een beetje DA kan dat gewoon zelf, op het moment zelf.
Ik zou dat tenminste eerst uitgesloten willen hebben voor je met allerlei voer rond zijn oren begint te slaan wat helemaal niet gezond is (want wees eerlijk, die hypoallergene brokken zijn allesbehalve gezond, tenzij je kat niets anders meer verdraagt natuurlijk).
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Baros
Huiskat
Huiskat
Berichten: 56
Lid geworden op: 28 mar 2011 18:48

Re: Is dit een allergie of iets anders?

Bericht door Baros »

Hier even een update.
Baros zijn vacht is erg achteruit gegaan. Hij reageert slecht op het voer van hills. Veel meer jeuk veel meer plekken.

Ik wil nu het eliminatie dieet proberen van jou pearlpassion.
Eens kijken hoe dat gaat.
Baros blijft overigens wel buiten lopen. 100% waterdicht is het dan niet maar je zult dan alsnog wel verbetering moeten zien.
Baros
Huiskat
Huiskat
Berichten: 56
Lid geworden op: 28 mar 2011 18:48

Re: Is dit een allergie of iets anders?

Bericht door Baros »

Van Tinlo had ik trouwens alle smaken behalve kip. Tinlo is toch niet compleet voer als je er maar 1 diersoort van voert?
Van carnibest de natuurvoer variant van kip.
Plaats reactie