Kat gaat steeds weekenden weg

Kat plast buiten de bak, katten aan elkaar laten wennen, kat krabt aan meubilair, etc.
Gebruikersavatar
Janna1986
Huiskat
Huiskat
Berichten: 18
Lid geworden op: 11 aug 2012 22:05
Locatie: Ewijk

Re: Kat gaat steeds weekenden weg

Bericht door Janna1986 »

O goed dat je t zegt, dan let ik er op. Hij is wel bang voor alles wat herrie maakt dus hoop dat t meevalt
Kater Guus 29-06-2011
Gebruikersavatar
Sifra
Tijger
Tijger
Berichten: 1048
Lid geworden op: 22 feb 2012 22:17
Locatie: Zuid-Holland

Re: Kat gaat steeds weekenden weg

Bericht door Sifra »

Veel dieren drukken zich op de grond in plaats van weg te lopen voor de herrie. Ook maaien sommige boeren van buiten naar binnen, waardoor dieren "ingesloten" raken in het laatste stukje maïs. Het mooiste zou zijn als je buurman boer je een seintje zou geven als hij plannen heeft om te maaien, maar je kunt er niet op rekenen dat hij dat wel zal doen.
kansarmedieren
Jaguar
Jaguar
Berichten: 642
Lid geworden op: 11 jun 2011 14:46
Locatie: Eck en Wiel
Contacteer:

Re: Kat gaat steeds weekenden weg

Bericht door kansarmedieren »

ja let er goed op want je wilt het echt niet weten wat de gevolgen zijn van zo'n maaier hier gebeurt het elke seizoen wel minstens 1 keer of vaker....dat er een kat gemaaid wordt .........
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Kat gaat steeds weekenden weg

Bericht door Adriana »

Janna1986 schreef:Vermoeden is een maisveld hier naast mijn huis. Mais staat nu heel hoog dus dat is een heerlijk beschut doolhof. Met af en toe een muisje? Haha
maar dat maisveld en die muizen zijn van vrijdagavond tot maandagmorgen toch precies hetzelfde, dus niet aantrekkelijker dan doordeweeks? er moet, lijkt mij, een relatie zijn met iets dat in het weekeinde anders is..
je loopt de kans dat hij binnenkort helemaal niet meer terug komt of wordt meegenomen en dat is een risico dat je dus accepteert..!
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
mittenslief
Tijger
Tijger
Berichten: 1675
Lid geworden op: 04 mei 2011 15:04
Locatie: enschede

Re: Kat gaat steeds weekenden weg

Bericht door mittenslief »

ja misschien kan je hem eens op een afstandje volgen als hij weggaat en dan totdat hij stopt achter hem aan lopen (als het niet te ver is) en wie weet kom je er zo wel achter.
Honden hebben bazen, poezen personeel!
alle katzels: mittens, mr. cat, angel, rover, roosje en mitsie
op de regenboog: Ollie, Simba, Buck
Gebruikersavatar
Robijn
Jaguar
Jaguar
Berichten: 729
Lid geworden op: 01 dec 2011 16:07
Locatie: Putte

Re: Kat gaat steeds weekenden weg

Bericht door Robijn »

Wat raar dat ie alleen in de weekenden wegblijft.... Is er iets afwijkends in jullie huis in het weekend t.o.v. doordeweeks? Bv. een vriend / kinderen die 's weekends blijft/blijven slapen; of zijn jullie vaak weg in het weekend??
Liefs van Mariska
Kopstootje van Tarzan :cathappy:

Bekijk de foto's van Brit Robijntje en vorige vriendjes Gaudi^, Sjaak* en Sem* hier
Gebruikersavatar
Janna1986
Huiskat
Huiskat
Berichten: 18
Lid geworden op: 11 aug 2012 22:05
Locatie: Ewijk

Re: Kat gaat steeds weekenden weg

Bericht door Janna1986 »

mittenslief schreef:ja misschien kan je hem eens op een afstandje volgen als hij weggaat en dan totdat hij stopt achter hem aan lopen (als het niet te ver is) en wie weet kom je er zo wel achter.
Dat idee had ik ook maar hij gaat vrijwel altijd via een achtertuin, een sloot over de weilanden in.... Niet echt een route voor mij dus haha die mensen zien me aankomen
Kater Guus 29-06-2011
Gebruikersavatar
Janna1986
Huiskat
Huiskat
Berichten: 18
Lid geworden op: 11 aug 2012 22:05
Locatie: Ewijk

Re: Kat gaat steeds weekenden weg

Bericht door Janna1986 »

Robijn schreef:Wat raar dat ie alleen in de weekenden wegblijft.... Is er iets afwijkends in jullie huis in het weekend t.o.v. doordeweeks? Bv. een vriend / kinderen die 's weekends blijft/blijven slapen; of zijn jullie vaak weg in het weekend??
Nee ik ben juist in het weekend meer thuis. Ik werk 4 dgn in de week. Verder geen andere dingen of kinderen ofzo. Misschien vindt ie het juist niet leuk als ik thuis ben? Ik ga dan wel vaak stofzuigen enzo en daar heeft hij een hekel aan, maar om daar nou op voorhand 3 dgn voor weg te blijven lijkt me overdreven? We slapen wel uit in het weekend dus hij krijgt dan later dan doordeweeks te eten
Kater Guus 29-06-2011
Gebruikersavatar
Robijn
Jaguar
Jaguar
Berichten: 729
Lid geworden op: 01 dec 2011 16:07
Locatie: Putte

Re: Kat gaat steeds weekenden weg

Bericht door Robijn »

Nou, dat zijn inderdaad geen redenen om 3 dagen voor weg te blijven...
Hij zou toch hoop ik niet door iemand worden opgesloten ofzo??
Onze vorige kat heeft wel eens een dagje opgesloten gezeten in een schuurtje; waarvan de deur altijd openstond en toen dicht was gewaaid. Gelukkig hoorde we haar miauwen, en konden we haar bevrijden.
Liefs van Mariska
Kopstootje van Tarzan :cathappy:

Bekijk de foto's van Brit Robijntje en vorige vriendjes Gaudi^, Sjaak* en Sem* hier
Gebruikersavatar
mittenslief
Tijger
Tijger
Berichten: 1675
Lid geworden op: 04 mei 2011 15:04
Locatie: enschede

Re: Kat gaat steeds weekenden weg

Bericht door mittenslief »

zijn er geen winkels/gebouwen/bouwterreinen of iets anders in de buurt? misschien is hij daar door de week ook wel maar dan wordt het in het weekeinde afgesloten. er moet daar dan wel iets zijn wat hem aantrekt, anders zal hij er niet heengaan om 3 dagen opgesloten te zitten. er zijn toch ook speciale honden die vermiste katten opsporen (of zijn die er alleen in amerika :?: ). als je het echt wilt weten kan je misschien zo'n hond ?huren? die dan het spoor volgt, als het goed is kom je dan vanzelf bij de kat er de plek terecht.
Honden hebben bazen, poezen personeel!
alle katzels: mittens, mr. cat, angel, rover, roosje en mitsie
op de regenboog: Ollie, Simba, Buck
Gebruikersavatar
Janna1986
Huiskat
Huiskat
Berichten: 18
Lid geworden op: 11 aug 2012 22:05
Locatie: Ewijk

Re: Kat gaat steeds weekenden weg

Bericht door Janna1986 »

Lang geleden dit topic, maar mijn lieve Guus is al 2 weken vermist ( was het maar een weekendje! )
Denken jullie dat er een kans is dat ik hem ooit nog zie?
Hij lijkt wel van de aardbodem verdwenen, niemand heeft hem meer gezien.
Heb er echt verdriet van :-(
Kater Guus 29-06-2011
Gebruikersavatar
Kattebeest
Tijger
Tijger
Berichten: 1070
Lid geworden op: 14 apr 2013 16:08
Locatie: Zuidoost Brabant

Re: Kat gaat steeds weekenden weg

Bericht door Kattebeest »

Ben je er ooit achter gekomen waar hij de weekenden zat?
En heeft hij zijn weekend-uitstapjes al die tijd volgehouden of heeft Guus zijn leven gebeterd?

Twee weken is lang, maar ja, het kan nog. Wat heb je allemaal ondernomen om hem terug te vinden? Vandaar uit kan ik/kunnen we misschien meedenken (Kasper is max 4 dagen weg geweest, zat bij buurman op garagezolder ingesloten).

Is Guus gecastreerd? Kan dat niet zo snel in je berichtjes terug vinden.

Edit: Een hele, hele nare vraag, je woont buiten, tussen de weilanden. Wordt daar ook gejaagd o.i.d.?
Nancy

Kasper, album van een senior
Voor nieuwe foto's van Kasper (1999) zie het album van Sifra en Pluis
Gebruikersavatar
Janna1986
Huiskat
Huiskat
Berichten: 18
Lid geworden op: 11 aug 2012 22:05
Locatie: Ewijk

Re: Kat gaat steeds weekenden weg

Bericht door Janna1986 »

Goedemorgen,

Nee we zijn er nooit achtergekomen, hij is van de zomer ook een keer 5 dagen weggeweest. Toch het idee dat hij met mooi weer graag buiten blijft, wanneer het namelijk begon te regenen was hij altijd met 15 minuten thuis.

In eerste instantie heb ik iedere avond naar hem gezocht en geroepen.
In mijn buurt heeft iedereen in de brievenbus een flyer gehad en in het dorp hangen ook flyers ( basisschool / supermarkt etc )
Ik heb met daglicht beide kanten van de berm langs een drukke weg hier helemaal uitgekamd, inclusief de struiken.
Heb alle leegstaande of nieuw te bouwen woningen bekeken, geroepen.
Hij staat amivedi, marktplaats en de DA en asiel en ambulance zijn op de hoogte van zijn vermissing. Verder heb ik bij zijn chip registratie ook aangegeven dat hij vermist is.

Geen idee of hier gejaagd wordt, het zou best kunnen denk ik. Ik probeer toch ook maar rekening te houden met het idee dat hij niet meer terug komt.

Guus is wel gecastreerd.
Kater Guus 29-06-2011
Gebruikersavatar
BloemTetsu
Tijger
Tijger
Berichten: 1070
Lid geworden op: 17 jul 2012 09:00

Re: Kat gaat steeds weekenden weg

Bericht door BloemTetsu »

Heel veel sterkte.
Ik zal duimen dat je Guus weer vind.
Het is niet onmogelijk om een kat na zoveel weken te vinden.

Mijn kater is zelf 2x6 dagen weggeweest. Hij kon zijn huis niet vinden.
Alles wat je kan doen, heb je al gedaan.
Ben je ook in het asiel geweest?
Groetjes Bianca kopjes Bloem en Tetsu
Ducky*(6-4-12) Kathy*(28-1-11) Elfie*(20-2-14)
Excuses aan de kikkers, eksters, merel, duif en koolmees
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5515
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Kat gaat steeds weekenden weg

Bericht door nellebel »

misschien heeft hij een 2e adresje en hebben die mensen hem nu wegens het weer wel binnen gehouden. zal niet de eerste kat zijn met 2 woonadressen.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Plaats reactie