verstopping bij Bowie

Forum voor vragen over overgeven, maagzuur, verstopping, diarree en andere spijvertering- en ontlastingproblemen.
Gebruikersavatar
BillyJean
Jaguar
Jaguar
Berichten: 781
Lid geworden op: 22 feb 2011 10:57
Locatie: Bovenkarspel
Contacteer:

Re: verstopping bij Bowie

Bericht door BillyJean »

Hoi Mariska, ik had net alles getypt, is alles weer weg...
Het zijn geen goede berichten: uit de röntgenfoto's blijkt dat Bowie bijna geen heupkoppen heeft, wat grote problemen aan de achterkant geeft. Haar bovenbenen komen tegen de zenuwen aan ,wat veel pijnklachten geeft. Het lijkt een aangeboren afwijking. Er zou een optie zijn om het heupgewricht verder weg te halen, maar er is nog een probleem.
In de buik zit waarschijnlijk een tumor, ik was er al bang voor, want na al het laxeren bleef er een bal in de buik zitten. Daar zijn nu 5 puncties van genomen waarvan we morgen de uitslag horen. Maar het ziet er gewoon niet goed uit. Als de tumor kwaadaardig is laten we Bowie morgenavond inslapen. Ze is zo angstig, bang en onzeker van haar leventje als fokpoes, ik ga haar niet meer aan meer ellende blootstellen.
Opeens is het verdriet van BillyJean ook weer aanwezig, weer een zieke poes, ik vind het heel verdrietig. Ik heb Bowie nu goede pijnstilling gegeven, zodat ze lekker kan slapen, maar het is een zielig hoopje poes wat er nu ligt. Ik hou jullie op de hoogte
Groetjes van Elly, Fayline (29-02-2008) en Taffy ( 29-10-2012)
* BillyJean * * Bowie *

Hier vind je ons fotoalbum
Gebruikersavatar
Robijn
Jaguar
Jaguar
Berichten: 729
Lid geworden op: 01 dec 2011 16:07
Locatie: Putte

Re: verstopping bij Bowie

Bericht door Robijn »

Jezus; wat een ellende.. De tranen schieten in m'n ogen... Wat verschrikkelijk zeg!!!!!
.... Ik weet niet wat ik moet zeggen...

Heeeeeel veel sterkte..

P.S. Ik heb 't ook wel eens gehad dat ik al mijn tekst kwijt was. Op een gegeven moment word je volgens mij automatisch uitgelogd, als je heel lang op de site zit. Het beste kun je de tekst voor de zekerheid eerst kopiëren naar Word; dan heb je altijd nog een back-up..

Nogmaals, heel veel sterkte Elly; ik zal aan jou en aan Bowie denken... Ik hoop dat de tumor niet kwaadaardig is, en dat Bowie nog te redden is; ten minste als dat de kwaliteit van haar leven niet in de weg gaat staan.
Liefs van Mariska
Kopstootje van Tarzan :cathappy:

Bekijk de foto's van Brit Robijntje en vorige vriendjes Gaudi^, Sjaak* en Sem* hier
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: verstopping bij Bowie

Bericht door pearlsofpassion »

Jeetje wat vreselijk!! :-(

Daarom dat ze altijd al zo uiterst rustig was... Oh, wat kan een poes toch voor ellende meemaken. En de baasjes dan ook...

Heel veel sterkte voor jullie en Bowie.
Het klinkt inderdaad niet goed.
Dikke knuffel hoor.

Ik heb gisteren ook een konijntje in laten slapen. Kwaadaardige tumor in de kaak. Het is zo'n vreselijke ziekte. Bowie is ook nog veel te jong... :cry:
Ik leef met jullie mee.
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9372
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: verstopping bij Bowie

Bericht door castratenkoor »

Elly ik leef mee. Wat een pech en wat sneu zowel voor jou als voor Bowie.
Sterkte!
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: verstopping bij Bowie

Bericht door Adriana »

arme Bowie en wie weet hoe lang ze daar al last van had..
ik denk dat je een overzichtelijke beslissing hebt genomen en ik wens jullie veel sterkte de komende dagen. je enige troost kan zijn dat haar laatste periode bij jullie voor lieve Bowie in ieder geval stukken prettiger was dan bij haar vorige baasje.
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
BillyJean
Jaguar
Jaguar
Berichten: 781
Lid geworden op: 22 feb 2011 10:57
Locatie: Bovenkarspel
Contacteer:

Re: verstopping bij Bowie

Bericht door BillyJean »

Vandaag gaan we ervoor...Bowie heeft pijnstilling gehad en zit me vrolijk aan te kijken. Als de tumor niet kwaadaardig is, laat ik die weghalen en wil ik het met pijnstilling gaan proberen. Daarna kunnen we dan besluiten wat we aan de heupen gaan doen. Gister was ik erg verdrietig en zag ik het even niet, maar nu ga ik voor het goede bericht! Het is zo'n schatje..die geven we niet zomaar op!
Groetjes van Elly, Fayline (29-02-2008) en Taffy ( 29-10-2012)
* BillyJean * * Bowie *

Hier vind je ons fotoalbum
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: verstopping bij Bowie

Bericht door Adriana »

wij duimen met dubbele kracht (en erg veel pootjes!)
en als/als je second opinion wilt of nog anders wilt raadplegen: dr How voor dat heupgewricht (even via zoekfunctie naar berichten en ervaringen op het forum zoeken) en http://www.kankerbijdieren.nl voor operatie tumor en (na)behandeling.. en http://www.dkzuiderkaag.nl/ is één van de bij hun aangesloten klinieken en bij jullie in de buurt..
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
BillyJean
Jaguar
Jaguar
Berichten: 781
Lid geworden op: 22 feb 2011 10:57
Locatie: Bovenkarspel
Contacteer:

Re: verstopping bij Bowie

Bericht door BillyJean »

dank je voor het meedenken, ik voel me vandaag een beetje dr Death, zit alleen maar lekkere vleesjes en visje te voeren....maar ze smikkelt zo ervan en ze is best veel afgevallen..
Groetjes van Elly, Fayline (29-02-2008) en Taffy ( 29-10-2012)
* BillyJean * * Bowie *

Hier vind je ons fotoalbum
Gebruikersavatar
Chiquita98
Tijger
Tijger
Berichten: 1877
Lid geworden op: 27 jul 2011 17:53
Locatie: prov. overijssel

Re: verstopping bij Bowie

Bericht door Chiquita98 »

Wat een nare berichten zeg! Maar ik ga nu heel hard duimen dat de tumor niet kwaadaardig is. Door haar heupen zal ze wel flinke pijn hebben, maar daar is dan gelukkig eventueel wat aan te doen. Tuurlijk lekker Bowie nu verwennen. Dat heeft ze dubbel en dwars verdiend! En voor je eigen gevoel helpt dat ook. Zeker als je haar lekker ziet smikkelen.
groetjes Thea, personeel van Gizmo, Misty, Balou, Bruno, Kyran en Kody(in herinnering Chiquita, Bonita en Caya)

Bekijk ons album hier
Gebruikersavatar
BillyJean
Jaguar
Jaguar
Berichten: 781
Lid geworden op: 22 feb 2011 10:57
Locatie: Bovenkarspel
Contacteer:

Re: verstopping bij Bowie

Bericht door BillyJean »

zojuist de DA gesproken, vooralsnog goed bericht: Er is geen tumorweefsel gevonden bij Bowie, maar een ontsteking. ( al gebiedt de eerlijkheid te zeggen dat er iets misging op het lab, waardoor het 24 uur langer duurde, en nu maar hopen dat er niets is verwisseld) Waarschijnlijk is de ontsteking ingekapseld, het is een grote bal, als een pingpongbal. Nu kunnen we aanmodderen met antibiotica, maar ik heb gekozen voor een kijkoperatie. Dan is er tegelijk duidelijkheid wat er nu aan de hand is. Dit was ook de voorkeur van de DA.
Maandagmiddag gaat ze onder het mes. Ondertussen verwen ik haar met heerlijke hapjes die ze smakelijk opeet. En dat mag ook wel, ze was best afgevallen.

Het probleem met de heupen is dan van later zorg, stap voor stap zorgen dat ze beter wordt. Op dit moment is ze zonder pijn en slaapt lekker de hele dag en als ze wakker is, staat er wat lekkers voor haar klaar. Het is voor nu een hele opluchting, we zijn er nog niet, maar er is nu weer heel veel hoop voor ons.
Groetjes van Elly, Fayline (29-02-2008) en Taffy ( 29-10-2012)
* BillyJean * * Bowie *

Hier vind je ons fotoalbum
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: verstopping bij Bowie

Bericht door Adriana »

gossie, wat een verrassing en je hebt weer hoop gekregen.
en Bowie lekker feesteten om haar zo goed mogelijk in conditie te krijgen!
pfft, wat een emoties alles bij elkaar.. knuffels en we duimen!
enne, geluk bij een ongeluk: het zit in de buik en niet in de darmen..
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9372
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: verstopping bij Bowie

Bericht door castratenkoor »

Wij duimen voorlopig voort met alle pootjes en handjes.
Hopenlijk komt ze er maandag goed doorheen.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
Chiquita98
Tijger
Tijger
Berichten: 1877
Lid geworden op: 27 jul 2011 17:53
Locatie: prov. overijssel

Re: verstopping bij Bowie

Bericht door Chiquita98 »

Och dat is zeker een opluchting. Gaan ze het meteen verhelpen als ze dat kunnen tijdens de kijkoperatie?
groetjes Thea, personeel van Gizmo, Misty, Balou, Bruno, Kyran en Kody(in herinnering Chiquita, Bonita en Caya)

Bekijk ons album hier
Gebruikersavatar
BillyJean
Jaguar
Jaguar
Berichten: 781
Lid geworden op: 22 feb 2011 10:57
Locatie: Bovenkarspel
Contacteer:

Re: verstopping bij Bowie

Bericht door BillyJean »

Ja, het is de bedoeling om te kijken wat er is, en als het inderdaad operatief verwijderd kan worden, dan wordt dat direct gedaan. Het is wel een hele belasting voor Bowie, natuurlijk eerst al narcose met de tanden trekken en eergister....Maar ja, dan weten we wáár het zit, óf het aan een orgaan zit of aan de darmen. Het is dus afwachten, maar gelukkig hoeven we geen weken te wachten....we gaan een stuk vrolijker het weekeind in.
Groetjes van Elly, Fayline (29-02-2008) en Taffy ( 29-10-2012)
* BillyJean * * Bowie *

Hier vind je ons fotoalbum
Gebruikersavatar
Robijn
Jaguar
Jaguar
Berichten: 729
Lid geworden op: 01 dec 2011 16:07
Locatie: Putte

Re: verstopping bij Bowie

Bericht door Robijn »

Ik hoop dat de kijkoperatie goed is verlopen?
Liefs van Mariska
Kopstootje van Tarzan :cathappy:

Bekijk de foto's van Brit Robijntje en vorige vriendjes Gaudi^, Sjaak* en Sem* hier
Plaats reactie