Kitten en werk

Voor alle vragen wanneer je een kat of kitten (erbij) wil. Welke problemen kun je verwachten en waar moet je van tevoren allemaal rekening mee houden?
LET OP: Voor acceptatie problemen tussen een nieuweling en je andere kat(ten) kun je HIER terecht.
Gebruikersavatar
Ilovesiamesecats
Panter
Panter
Berichten: 553
Lid geworden op: 05 nov 2011 11:00

Re: Kitten en werk

Bericht door Ilovesiamesecats »

Je kunt ook een deel beschikbaar stellen: een kamer met een raam bijvoorbeeld. In ons vorige huis hadden ze de hal en een grote slaapkamer. Nu in het nieuwe huis hebben ze de slaapkamer en het hele trappenhuis als we weg gaan.
Op bed leg ik dan fleece dekens, mocht er 1 spugen is niet meteen het bed vies..... :esick:

Lucky 12-06-2011 Chocolat point Siamees
Pride 12-06-2011 Lilac Siamees
Saffie 27-03-2010 *24-05-2018 Red tabby OKH
Joepie aug. 1994-*29-07-2011
pippi2012
Huiskat
Huiskat
Berichten: 26
Lid geworden op: 14 jul 2012 11:12
Locatie: gouda

Re: Kitten en werk

Bericht door pippi2012 »

Wij krijgen over 3 weken ook ons eerste kitten! ook wij wonen op een flat... met 2 slaapkamers! een kat op aan flat kan opzich wel... 2 is leuker. (ik ben momenteel mijn man aan het overhalen om er ook 2 te nemen :P) ik laat als ik weg ga de kitten even in de keuken (daar staat de kattenbak) in de gang (daar haar eten) en onze slaapkamer... (slapen, spelen en weet ik veel wat nog meer) dat is opgeteld 32 vierkante meter voor de kitten!

wel zou ik nooit de kattenbak en voerbakjes bij elkaar zetten! (dat lees je overal dat katten dat niet fijn vinden) dus misschien de gang en keuken erbij betrekken als dat kan is een optie... misschien slaapkamer?
Gebruikersavatar
pinguin
Tijger
Tijger
Berichten: 2253
Lid geworden op: 03 jul 2011 19:54

Re: Kitten en werk

Bericht door pinguin »

@pippi2012
Ik zou het kitten gewoon je hele woning geven. Kattenbak en eten zeker uit elkaar zetten. Jij eet ook niet je maaltijd op de w.c ;-)
groetjes sproet* 11jr*, snabbel 8jr en Simba 2jr
pippi2012
Huiskat
Huiskat
Berichten: 26
Lid geworden op: 14 jul 2012 11:12
Locatie: gouda

Re: Kitten en werk

Bericht door pippi2012 »

@Pinguin: Natuurlijk krijgt ze uit eindelijk wel de hele woning... maar de eerste paar dagen als we eventueel even weg moeten dan laat ik haar in de gang, keuken en slaapkamer! (al heb ik net bedacht dat ik wel een sprei oid op ons bed ga doen...
Gebruikersavatar
pinguin
Tijger
Tijger
Berichten: 2253
Lid geworden op: 03 jul 2011 19:54

Re: Kitten en werk

Bericht door pinguin »

Dat is denk ik afhankelijk van het gedrag van de kat. De ene kat kan daar beter mee om gaan dan de andere kat.
groetjes sproet* 11jr*, snabbel 8jr en Simba 2jr
pippi2012
Huiskat
Huiskat
Berichten: 26
Lid geworden op: 14 jul 2012 11:12
Locatie: gouda

Re: Kitten en werk

Bericht door pippi2012 »

Ja absoluut... Maar als kitten denk ik wel dat je haar/hem even een kleinere ruimte kan geven... en daarna langzaam uitbreiden. of denken jullie dat dit niet slim/handig is?
Gebruikersavatar
Chiquita98
Tijger
Tijger
Berichten: 1877
Lid geworden op: 27 jul 2011 17:53
Locatie: prov. overijssel

Re: Kitten en werk

Bericht door Chiquita98 »

Kittens zijn vaak nieuwsgierig genoeg en dan kan je het kitten gewoon alle ruimtes aanbieden. Is het kitten schuchter dan zou ik het ruimte voor ruimte doen
groetjes Thea, personeel van Gizmo, Misty, Balou, Bruno, Kyran en Kody(in herinnering Chiquita, Bonita en Caya)

Bekijk ons album hier
Gebruikersavatar
Ilovesiamesecats
Panter
Panter
Berichten: 553
Lid geworden op: 05 nov 2011 11:00

Re: Kitten en werk

Bericht door Ilovesiamesecats »

Al was onze Lucky ondernemend, hij was ook overdonderd door de verandering van huis en verzorgers. Achteraf gezien heb ik spijt dat ik ze niet ruimte voor ruimte heb laten wennen... Het is goed gekomen hoor maar hij is lang een bange poeperd geweest.

Lucky 12-06-2011 Chocolat point Siamees
Pride 12-06-2011 Lilac Siamees
Saffie 27-03-2010 *24-05-2018 Red tabby OKH
Joepie aug. 1994-*29-07-2011
Gebruikersavatar
Chiquita98
Tijger
Tijger
Berichten: 1877
Lid geworden op: 27 jul 2011 17:53
Locatie: prov. overijssel

Re: Kitten en werk

Bericht door Chiquita98 »

Zal per kat verschillend zijn. Elke kat is uniek dus er is nooit 1 regel toe te passen. Gewoon zelf uitproberen vind ik
groetjes Thea, personeel van Gizmo, Misty, Balou, Bruno, Kyran en Kody(in herinnering Chiquita, Bonita en Caya)

Bekijk ons album hier
Plaats reactie