Meerdere kattenbakken??

Kattenbak, kattenren, grit, voer- en waterbakjes, mandjes, krabpaal, kattentuigjes.
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Meerdere kattenbakken??

Bericht door Adriana »

ammoniakgeur krijg je als je de plasplekken (wanden en vooral bodem) niet goed schoonhoudt.
normaal onderhoud, dus 1 à 2 keer per etmaal zeven/leegscheppen van een kattenbak/hobbykrat met een voldoende dikke laag klontvormend grit zorgt ervoor dat je niks ruikt.
de dikke laag zorgt ervoor dat ze met plassen de bodem niet bereiken, tenzij het grote gravers zijn.. en met het klontvormende grit haal je alles in één keer uit de bak.
(silicaat is lichter maar moet vaker worden verschoond en je blijft plas houden (in die korrels) in die bak, het is bovendien vrij scherp aan de pootjes en hier grondig afgekeurd.)

ik heb twee bakken in de badkamer en twee in het toilet. naast die bakken staat een kinderbezempje (plantencentrum) en stoffer en blik en tegelijk met het zeven van de bakken bezem ik het toilet en de badkamer en veeg de korrels gelijk op het blik. zo gebeurd.
en ik gebruik de douche niet als de badkamer niet goed is aangeveegd want natte kleikorrels zijn glibberig en moeilijk te verwijderen. je zou een grove katoenen badmat onder de bak kunnen leggen voor de uitloop.
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
poezcat
Huiskat
Huiskat
Berichten: 12
Lid geworden op: 30 apr 2012 23:52

Re: Meerdere kattenbakken??

Bericht door poezcat »

Ok ik heb wel een kattenbakmatje gezien en oooo ik zie zoveel leuke dingen voor de kittens :D
Een leven zonder katten is niks meer...
paasnini

Re: Meerdere kattenbakken??

Bericht door paasnini »

Ik gebruik ook Classy Cat kattenbakgrit, met een vaag babypoederluchtje (niet zo overheersend) klonterd goed waardoor de bodem schoon blijft, na het uitsoppen gebruik de refreshspray (zooplus) met byotrol. Die gebruik ik ook als er eens een ongelukje of zo is en gebruik ik ook om de vloer schoon te maken waar de eetbakken bijvoorbeeld staan. Ontsmet nog beter dan Dettol, niet schadelijk voor je katten en het ruikt heerlijk fris. (En heeft nog een ontsmettende nawerking van een paar dagen).
Gebruikersavatar
poezcat
Huiskat
Huiskat
Berichten: 12
Lid geworden op: 30 apr 2012 23:52

Re: Meerdere kattenbakken??

Bericht door poezcat »

Waar haal ik die Classy Cat
Een leven zonder katten is niks meer...
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Meerdere kattenbakken??

Bericht door Adriana »

bijvoorbeeld..
http://www.zooplus.nl/shop/katten/katte ... _cat/27441
maar missch heeft je dierenspeciaalzaak het ook wel..
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
poezcat
Huiskat
Huiskat
Berichten: 12
Lid geworden op: 30 apr 2012 23:52

Re: Meerdere kattenbakken??

Bericht door poezcat »

O wauw perfect, ik ben een zooplus liefhebber (ook vanwege die zooplus punten haha). Dan kan ik daar 1x per maand alles in huis halen, dat zorgt voor veeeeeeeeeeeel zoopluspunten hahaha :P

Groetjes Gaby
Een leven zonder katten is niks meer...
Plaats reactie