Vragen van een beginner

Voor alle vragen wanneer je een kat of kitten (erbij) wil. Welke problemen kun je verwachten en waar moet je van tevoren allemaal rekening mee houden?
LET OP: Voor acceptatie problemen tussen een nieuweling en je andere kat(ten) kun je HIER terecht.
Gebruikersavatar
Catfish
Tijger
Tijger
Berichten: 1194
Lid geworden op: 27 jan 2010 23:06
Locatie: Twente

Re: Vragen van een beginner

Bericht door Catfish »

*bonk* (Valt van stoel, raapt zichzelf weer op.......... )
Inderdaad, hoe CUTE! Ooooooooooh, ernstig gevalletje smeteritis te pakken...

Ik hoop dat ze je voor je vast willen houden, maar reken er niet op. Het asiel zal waarschijnlijk geen kittens vasthouden, omdat ze zeker willen weten dat ze geplaatst worden. En er zijn helaas mensen die reserveren en ze vervolgens niet op komen halen, terwijl ze in de tussentijd al geplaatst hadden kunnen worden. En daar zijn mensen als jij de dupe van. Maar geen nood, en komen nog veeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel meer kittens. Helaas, maar als je twee kittens, waarvoor niets dan lof overigens, wilt heb je keuze zat........ En daar zitten genoeg cuties tussen!
Groetjes van Stella
*Bonk*kopjes van Zorro, Snoopy, Mr Bean
Lebber van hond Marra
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5491
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Vragen van een beginner

Bericht door nellebel »

wat een scheetjes zijn het. ik denk dat je er nog niet bij mocht omdat ze te klein en te vatbaar zijn voor ziektes. toen wij vorig jaar kittens zouden uitzoeken mochten we ook pas vanaf 6 weken erbij). dat ging toen niet door uiteindelijk, maar eden was toen de vatbaarheid en te weinig weerstand.
Moeten de kittens lang in het ene huis zijn? anders kun je bijv beginnen met ze een kleinere ruimte aan te bieden ipv meteen het hele huis om te wennen.
ideale situatie is 1x verhuizen, maar als het nodig is dan 2x. dat zal echt geen trauma's opleveren denk ik hoor. ze zijn nog zo klein, die passen zich makkelijker aan vooral omdat ze met zijn 2en zijn. daarvoor zou ik ze niet laten schieten hoor.
zijn het 2 poesjes?
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: Vragen van een beginner

Bericht door pearlsofpassion »

Misschien kan je een contractje maken en voorschot betalen?
Als dat allemaal op papier staat voelt dat voor beide partijen als zekerheid aan. Het is misschien wat belachelijk voor een paar kittens, maar als je hen echt wil, waarom dan niet? Gewoon op papier en beide onderteken zodat je weet dat er later geen discussie mogelijk is als 1 van beide zich niet aan de afspraak zou houden. Want als je voorschot betaald, moet je natuurlijk zekerheid hebben dat je hen ook werkelijk krijgt na die paar weken.
Ik zou dat eerst met het gastgezin bespreken en erna met het asiel. Als je de mensen van het gastgezin meekrijgt (die zijn ook emotioneel betrokken en willen het beste voor 'hun' kittens), heb je ook al grotere kans.
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Gebruikersavatar
Kimberly_Smile
Huiskat
Huiskat
Berichten: 12
Lid geworden op: 08 mei 2012 10:53
Locatie: Nu nog friesland, strakjes noord-braband

Re: Vragen van een beginner

Bericht door Kimberly_Smile »

Hey,

Helaas deed het asiel hier heel moeilijk, wat het gastgezin ook probeerde... Uiteindelijk ben ik wel blij hoe het nu gelopen is. De katjes zijn nu wel is waar bij een ander (toevallig in dezelfde combie als ik gekozen had). Waarom ik het dan toch goed vind? Omdat ik heb gezien wie ze 'kreeg'. Iemand die ik ken uit het ziekenhuis, gun haar dat erg en ik kan dan nog wel weer even wachten (denk ik nu)... Hoop dat jullie gelijk hebben en dat er nog genoeg nestje komen. Heb nu wel afgesproken met het gastgezin dat zij zeggen ze dan zelf te willen houden (dat mag nml) en dan krijg ik ze achteraf als alles in mijn huisje klaar is als het goed is.

Ik vind een contract inderdaad wel een goed idee, is iets wat ik eventueel nog voor kan stellen aan het asiel (Zodat de truck met het gast gezin niet hoeft). Ik had er nog niet aan gedacht dat inderdaad mensen wel eens af zouden haken (van zulke schatjes??). Het asiel wil natuurlijk ook zekerheid.

Ik vind het wel jammer dat ik nu nog geen zekerheid heb, maar die tijd komt vanzelf wel he? (zie mezelf er ook nog wel voor aan om voor kittens te gaan kijken en dan 2 volwassen poezen/katten mee naar huis te nemen... ).

Ik weet zo 123 niet meer wie het zei, maar ik neem er (natuurlijk?) 2. Lijkt me veel gezelliger voor ze als ik eens weg ben, en daarbij ik kan met ze knuffelen, eten geven en veel meer,maar ik heb geen lange nageltjes en loop ook niet op 4 poten. Kortom ik ben geen poes die in de gordijnen klimt... Doen ze dat veel eigenlijk? van mij mogen ze dat strakjes wel als ze het leuk vinden, maar zat me af te vragen wat dan een handige/fijne stof is?

Liefs en dank jullie wel voor alle info, mijn boekje staat vol met van alles en nog wat,vraag me af of mijn huisje strakjes niet meer kat als mensen proof is...
Live your life the way you dream it to be
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5491
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Vragen van een beginner

Bericht door nellebel »

mijn ereste katten 93 stuks) waren echte grondkruipers. die sprongen zelden hoog. op de bank of bed was het hoogste. echter de 2 die ik nu heb zijn echte hoogvliegers. die klimmen overal in en op en springen op de hoogste kast. dat is dus afweachten welke kat je neemt.
fijn dat je er zo in kunt staan naar de 2 kittens toe. ben maar niet bang, geen hand vol maar een land vol. ik ben altijd op mijn gevoel afgegaan en dus nooit thuis gekomen met de kat die ik eigenlijk wilde maar altijd met de kat die mij uitzocht.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Plaats reactie