Mijn eerste nestje

Voor overige vragen over de kat die niet onder een andere categorie passen.
Gebruikersavatar
sandra1712
Huiskat
Huiskat
Berichten: 12
Lid geworden op: 17 mar 2012 12:59

Re: Mijn eerste nestje

Bericht door sandra1712 »

Hai Lidewij.

Bedankt voor je tips en inderdaad (monstertjes ) ze zijn nu 8 dagen maar kunnen al aardig knokken wie als eerste bij moeders melk mag drinken .

Groetjes ,

sandra
Gebruikersavatar
Kattenbella
Tijger
Tijger
Berichten: 3006
Lid geworden op: 13 jan 2003 18:32
Locatie: Groningen

Re: Mijn eerste nestje

Bericht door Kattenbella »

Zelf heb ik ze een maand of vier bij de moeder gelaten. De katjes hadden nies en moesten helemaal beter zijn voordat ze de deur uit mochten.
Lekker genieten, juist omdat je dit waarschijnlijk niet weer zal meemaken ;-)
"All they need are little black-bow ties and top hats. They might even tip you at feeding time, if you're lucky"
Gebruikersavatar
sandra1712
Huiskat
Huiskat
Berichten: 12
Lid geworden op: 17 mar 2012 12:59

Re: Mijn eerste nestje

Bericht door sandra1712 »

Hai Lidewij,

Ik zie net bij een van de kittens na een inspectie dat 1 van voorpootjes misvormd is pfffffff.
Een soort van klompvoetje zeg maar .
Ze is ook het kleinste van het stel
Ik bel morgen gelijk de dierenarts om een afspraak te maken .
Ja ik hou ze ook zo lang mogelijk bij me hoor !!!!!

Ik hou je op de hoogte .

Moet nu even weg
Groetjes Sandra
Gebruikersavatar
sandra1712
Huiskat
Huiskat
Berichten: 12
Lid geworden op: 17 mar 2012 12:59

Re: Mijn eerste nestje

Bericht door sandra1712 »

Hai kattenbella dit antwoord was ook voor jou hoor !!!!!

Groetjes
Sandra
Gebruikersavatar
Kattenbella
Tijger
Tijger
Berichten: 3006
Lid geworden op: 13 jan 2003 18:32
Locatie: Groningen

Re: Mijn eerste nestje

Bericht door Kattenbella »

Ben heel benieuwd wat de dierenarts hierover te zeggen heeft, wel spannend!
Morgen lees ik snel hoe het is gegaan.
"All they need are little black-bow ties and top hats. They might even tip you at feeding time, if you're lucky"
Gebruikersavatar
lidewij020
Panter
Panter
Berichten: 453
Lid geworden op: 22 jan 2012 14:03
Locatie: Amsterdam

Re: Mijn eerste nestje

Bericht door lidewij020 »

Goed dat je contact opneemt met de dierenarts. Vaak kunnen vergroeiingen of misvormingen bij kittens gemakkelijker behandeld worden dan bij volwassen katten. Ben je verzekerd?
Doe mee aan het onderzoek naar links en rechtspotigheid bij katten. Het kost slechts 5 minuutjes ...afhankelijk van je kat...
Gebruikersavatar
sandra1712
Huiskat
Huiskat
Berichten: 12
Lid geworden op: 17 mar 2012 12:59

Re: Mijn eerste nestje

Bericht door sandra1712 »

hallo Housecat,

Bedankt voor je berichtje , nee ik ben nog niet verzekerd . Bedankt voor de link die je hebt meegestuurd ik zal daar later even naar kijken.

Ik kan om 13.15 naar de dierenarts ik hou je op de hoogte .
Ik vind haar ook nog zo klein tegenover de rest van de kittens het lijkt wel of ze niet tegen die andere op kan ook wat betreft drinken bij de moeder .
Ik hou het goed in de gaten hoor en leg haar aan de tepel bij de moeder en blijf er dan bij voordat ze weer wordt weggeduwd door 1 van die andere bulldozers .

Groetjes San
Gebruikersavatar
Kattenbella
Tijger
Tijger
Berichten: 3006
Lid geworden op: 13 jan 2003 18:32
Locatie: Groningen

Re: Mijn eerste nestje

Bericht door Kattenbella »

Duimen blijven draaien hier. Misschien aanvullend bij voeden, maar dat zal je dierenarts je wel vertellen.
Morgen weer snel kijken hoe het gaat!
"All they need are little black-bow ties and top hats. They might even tip you at feeding time, if you're lucky"
Gebruikersavatar
sandra1712
Huiskat
Huiskat
Berichten: 12
Lid geworden op: 17 mar 2012 12:59

Re: Mijn eerste nestje

Bericht door sandra1712 »

Even het laatste nieuws ik ben bij de dierenarts geweest ( met mijn mannetje )Dat weet ik nu ook. Volgens de dierenarts heeft hij klem gezeten in de buik van de moeder en daardoor een flinke infectie aan zijn pootje overgehouden . Ze hoopt niet op een eventuele breuk maar dat kon ze nu nog niet vaststellen
Verder vond ze hem levendig genoeg. Ik heb nu antibiotica en moeten druppelen met betadine .
Vrijdag wil ze hem weer zien .

Ik zal het inderdaad over bij voeden hebben met haar , dat geldt eigenlijk alleen voor hem .
Met de rest gaat het goed 2 hebben de oogjes al open zo schattig..Ik hou je op de hoogte

Groetjes sandra.
;-)
Gebruikersavatar
Kattenbella
Tijger
Tijger
Berichten: 3006
Lid geworden op: 13 jan 2003 18:32
Locatie: Groningen

Re: Mijn eerste nestje

Bericht door Kattenbella »

Dikke duimen draaien voor je mannetje. Ik hoop dat hij het gaat redden. Voor jou mijn complimenten voor je inzet!
Misschien haar morgen even bellen over eventueel bijvoeden?
"All they need are little black-bow ties and top hats. They might even tip you at feeding time, if you're lucky"
Gebruikersavatar
lidewij020
Panter
Panter
Berichten: 453
Lid geworden op: 22 jan 2012 14:03
Locatie: Amsterdam

Re: Mijn eerste nestje

Bericht door lidewij020 »

Hoe gaat het nu met je mannetje? Echt goed dat je naar de Dierenarts bent gegaan. Er is nu best een grote kans dat het kitten er niets aan over houdt.
Doe mee aan het onderzoek naar links en rechtspotigheid bij katten. Het kost slechts 5 minuutjes ...afhankelijk van je kat...
Gebruikersavatar
sandra1712
Huiskat
Huiskat
Berichten: 12
Lid geworden op: 17 mar 2012 12:59

Re: Mijn eerste nestje

Bericht door sandra1712 »

Hai het gaat beter met hem de medicijnen slaan goed aan . Maar hij weegt pas 155 gram en de rest 230 gram . Maar volgens de dierenarts heeft hij al veel pijn gehad dus ook drinken met de rest was voor hem een hele opgave . Ik leg hem zelf vaak aan de tepel van de moeder als de rest in diepe slaap is . Vrijdag moet ik terug komen bij de dierenarts . Ben benieuwd hoe ze hem vind nu.....


Gebruikersavatar
Kattenbella
Tijger
Tijger
Berichten: 3006
Lid geworden op: 13 jan 2003 18:32
Locatie: Groningen

Re: Mijn eerste nestje

Bericht door Kattenbella »

Moedermelk is natuurlijk het beste voor het kleintje. Ik hoop dat het goed gaat komen, aan jou ligt het in ieder geval niet!
"All they need are little black-bow ties and top hats. They might even tip you at feeding time, if you're lucky"
Gebruikersavatar
Catfish
Tijger
Tijger
Berichten: 1194
Lid geworden op: 27 jan 2010 23:06
Locatie: Twente

Re: Mijn eerste nestje

Bericht door Catfish »

Goed dat je haar op hebt gevangen! En fijn dat je haar hierna laat castreren. ;-)
Heel veel sterkte en plezier met ze, en mijn complimenten voor de goede zorgen.
Sterkte met het kleine mannetje.
Groetjes van Stella
*Bonk*kopjes van Zorro, Snoopy, Mr Bean
Lebber van hond Marra
Gebruikersavatar
sandra1712
Huiskat
Huiskat
Berichten: 12
Lid geworden op: 17 mar 2012 12:59

Re: Mijn eerste nestje

Bericht door sandra1712 »

Hallo allemaal , zoals beloofd even het laatste nieuws over mijn kleine mannetje hij woog afgelopen vrijdag 200 gram en zoals de dierenarts zegt loopt hij zeker wat achter maar geen rede tot zorgen.
Wat zijn pootje betreft dat moet ik afwachten het zou nog kunnen herstellen maar de dierenarts kan hier nog niks mee. Dan moet hij echt wat groter zijn.
Bij voeden moest ik wel ( nou vergeet het maar ) wat ik ook probeer hij drinkt niet en kruipt dan weer snel bij zijn moeder .
Wat natuurlijk ook beter is !!!


Dinsdag moet ik weer werken en heb het er erg moeilijk mee om het hele spul alleen te laten .
Heb wel een hele kamer voor ze ingericht maar toch .

Hebben jullie voor mij nog een tip zal ik de deur van de kamer dichtdoen , of zal ik de opening
dicht maken met een hoge plank dat moeders er nog over heen kan springen en de kittens er niet door kunnen als ze beginnen met lopen ....


Groetjes
Sandra
Plaats reactie