Van welk ras is deze "dader"?

Voor alle vragen over raskatten en aanverwante zaken.
Plaats geen oproepjes voor dekkaters, nestjes of kittens
Gebruikersavatar
Zuri
Poema
Poema
Berichten: 337
Lid geworden op: 24 jun 2010 19:01
Locatie: Leiden

Re: van welk ras is deze "dader"

Bericht door Zuri »

Sodeknetter, wat een pipo :roll:
Als je al zo weinig verstand van katten hebt dat je denkt dat een kat van deze aftekening uniek is en dus een raskat moet zijn, dan snap ik inderdaad ook dat je denkt dat het heel leuk is om een keer een nestje te hebben. Wat kan jou het kattenoverschot in Nederland schelen. Niet jouw probleem toch?

Volgende keer als je echt een serieuze vraag wilt stellen; ga dan niet zo lopen pochen met foto's van een dekking en lachen om 'de dader'. Op dit forum zitten mensen die oprecht kattenliefhebbers zijn en niet kunnen lachen om dit soort flauwekul.

Toedeloe!
groetjes Sandra

Kopjes van Heilige Birmaan katers Zuri en Noah en 'buiten-gewone' lapjespoes Roos

Neem eens een kijkje in mijn fotoalbum :-)
Gebruikersavatar
Catfish
Tijger
Tijger
Berichten: 1194
Lid geworden op: 27 jan 2010 23:06
Locatie: Twente

Re: van welk ras is deze "dader"

Bericht door Catfish »

Sandra en de anderen hebben het mooi verwoord.
Weer een paar kittens die dankzij jou geen fijn thuis zullen vinden!
Maar ach, Knetter heeft toch geen belangstelling, zal hooguit terugkomen voor nog een belediging.
Groetjes van Stella
*Bonk*kopjes van Zorro, Snoopy, Mr Bean
Lebber van hond Marra
Cerna

Re: van welk ras is deze "dader"

Bericht door Cerna »

en hoe voel je je nu?.......opgelucht zeker? zware dag gehad op t werk?
pffff ongelofelijk zeg....

Nee hoor, lekker geschilderd en daarna met een mooi boek in de zon gezeten. Heerlijke dag was het
Misschien heb ik haar met opzet wel niet laten helpen omdat ik een nestje wil... maar daar had je zeker nog niet stil bij gestaan?
Jawel, maar ik vind het zeer onverstandig en dat heb ik je laten weten. En ik hoop dat je je ook goed hebt voorbereid op een nestje. er kunnen namelijk ook complicaties ontstaan met soms heel hoge dierenartskosten
En ja ik laat haar na haar zwangerschap helpen......
Dat is netjes, maar het had al een jaar eerder moeten gebeuren
Ik snap niet wie JIJ nu helemaal bent om mij te vertellen wat ik moet doen
Tjaa, wie ben IK? Gewoon een kattenliefhebber met bijna 35 jaar ervaring. Veel asielkatten opgevangen en vrijwilliger geweest bij de dierenbescherming en - asiel en veel ellende gezien. Diezelfde ellende waar jij nu je ogen voor sluit omdat je zo graag een nestje wilt. Hoe egoïstisch kan iemand zijn
ik vraag alleen maar wat voor ras dit is....blijkt toch nog steeds lastig om te lezen.....
Heb ik je dacht ik antwoord opgegeven, maar misschien kun jij niet lezen?
Gebruikersavatar
jennli
Tijger
Tijger
Berichten: 1101
Lid geworden op: 20 aug 2010 15:09

Re: van welk ras is deze "dader"

Bericht door jennli »

Dit moddergooien frustreert me en werkt naar mijn idee averechts. Als je iemand wilt overtuigen van je mening laat die agressieve toon dan achterwege. Het issue pretnest roept veel weerstand op, maar dat is nou niet bepaald ontopic. Laten we mensen die er een andere visie op nahouden vooral informeren en laten we hopen dat er daardoor minder kattenleed ontstaat. Er zijn ook een aantal vaste forumleden die in het verleden een oepsnestje hadden en die door schade en schande achter gekomen zijn dat een asielkat meer maatschappelijke voordelen heeft.
Like the great philosopher Jagger said: You can't always get what you want
But if you try sometimes you just might find you get what you need
Gebruikersavatar
Sannie_xx
Panter
Panter
Berichten: 420
Lid geworden op: 15 aug 2009 11:11
Locatie: Utrecht

Re: van welk ras is deze "dader"

Bericht door Sannie_xx »

Jennli, ik ben het normaal echt volledig met je eens. Maar als je kijkt naar de eerste paar posts voor dat ze zelf begon met haar ontzettend onaardige antwoord op Cerna --> die waren toch helemaal niet onaardig of aggressief? Zo kwam het op mij in elk geval niet over.

Maar de manier waarop er dan op gereageerd wordt...dat was echt niet gepast. Dan vind ik het moeilijk om nog lief en aardig te blijven.
Gebruikersavatar
Umimeis
Tijger
Tijger
Berichten: 1708
Lid geworden op: 26 okt 2008 12:42
Locatie: Veendam

Re: van welk ras is deze "dader"

Bericht door Umimeis »

Hou eens op met dat gefok!!!.......
Mensen die bewust met katten fokken, moeten nodig eens een taakstraf in het asiel!

Ontopic:
Dit is gewoon een htk en geen raskat. Jammer heh?
Flea 3 jaar 15-07-2008

Sam 2 jaar 07-04-2009

Ik kan soms echt een kat zijn......
Gebruikersavatar
MarjanR
Tijger
Tijger
Berichten: 2101
Lid geworden op: 03 aug 2010 10:57
Locatie: Zaandam

Re: Van welk ras is deze "dader"?

Bericht door MarjanR »

Shit, had ik dit topic dan maar niet geopend...
Groetjes van Marjan, Prrrt van Sara (7-6-2010), mieuw van Tygo (01/11/2011)

In loving memory Moos, Teun, Puk, Roxy, Joop
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5567
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Van welk ras is deze "dader"?

Bericht door Anne »

Cerna you go girl :eclap:
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9367
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Van welk ras is deze "dader"?

Bericht door castratenkoor »

En dan hebben we hem nog eens eens gewezen op alle sexueel overdraaglijke enge levensbedreigende ziektes.........als FIP - FIV - FELV......

Het is maar net waar je je poes aan bloot wilt stellen nietwaar?!?
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
Dafpoetser
Jaguar
Jaguar
Berichten: 722
Lid geworden op: 13 apr 2010 17:26
Locatie: Leidschendam

Re: Van welk ras is deze "dader"?

Bericht door Dafpoetser »

Dit is dus de reden dat ik een poosje ben weggebleven van hier.
Dingen vragen en antwoorden krijgen die je niet bevallen, heet domweg incasseren en er je voordeel mee doen!

Ken weinig mensen met meer compassie voor katten dan de antwoordgevers die aangevallen worden.

(en het woord compassie is op te zoeken in de Dikke van Dale)
If you want the best seat in the house, you first have to remove the cat...
Gebruikersavatar
Kattenbella
Tijger
Tijger
Berichten: 3006
Lid geworden op: 13 jan 2003 18:32
Locatie: Groningen

Re: Van welk ras is deze "dader"?

Bericht door Kattenbella »

Ben het helemal met je eens Rob!
"All they need are little black-bow ties and top hats. They might even tip you at feeding time, if you're lucky"
Gebruikersavatar
Dafpoetser
Jaguar
Jaguar
Berichten: 722
Lid geworden op: 13 apr 2010 17:26
Locatie: Leidschendam

Re: Van welk ras is deze "dader"?

Bericht door Dafpoetser »

wanneer leren mensen nou eens dat een kattenleven een ZEER waardevol leven is, een leven vol liefde, pffft....schiet bijna vol...maar een kattenleven is het leven meer dan waard, en zorg er dan ook GVD voor omdat het je verantwoordelijkheid is als je een nest op de wereld zet!
If you want the best seat in the house, you first have to remove the cat...
Gebruikersavatar
Kattenbella
Tijger
Tijger
Berichten: 3006
Lid geworden op: 13 jan 2003 18:32
Locatie: Groningen

Re: Van welk ras is deze "dader"?

Bericht door Kattenbella »

Elke zomer zitten de asiels ook weer overvol. Veel mensen melden zich dan ook bij mij. Ik kon geen nee zeggen, maar moet voor de dieren en voor de financieeen.
Hier is het huis vol en het geld op. Ik erger mij er dan ook echt bont en blauw aan dat mensen maar verder gaan met nestjes kweken.

Er zijn hier twee superlieve mannen die ouder dan vijf zijn en eigenlijk ergens anders beter af zouder zijn, maar mensen willen echt ook alleen maar kittens. Dat stimuleert het maken van nesten ook weer. Katten worden groot en dan zijn ze ook mooi en eigenlijk nog mooier, want dan zijn ze echt kat!
"All they need are little black-bow ties and top hats. They might even tip you at feeding time, if you're lucky"
Gebruikersavatar
KoosjeCato
Lynx
Lynx
Berichten: 105
Lid geworden op: 30 mei 2011 14:21
Locatie: Amsterdam ZO
Contacteer:

Re: Van welk ras is deze "dader"?

Bericht door KoosjeCato »

@ Kattenbella: nu voel ik me toch een beetje aangesproken door je laatste stukje ;)
Ik ben een van die mensen die inderdaad heel erg bewust voor kittens heeft gekozen, omdat ik het ook wel eens leuk vind om dieren van jongs af aan mee te maken. Ik heb bewust voor kittens uit het asiel gekozen omdat ik niet wil meehelpen aan het vermeerderen van het kattenbestand en daarbij komt, dat ik gewoon eventjes geen zin heb in nog meer dieren erbij die een groot risico op gezondheidsproblemen hebben. Een oudere kat heeft dat nu eenmaal wel en ik heb een fretje van 5 hier rondlopen die wat dat betreft telt voor 10! (en ja, ik ben me er ook van bewust dat kittens ook dingen kunnen mankeren, het gaat mij even om de kans op) Wil ik goed voor mijn dieren zorgen en ze alle medische hulp kunnen bieden indien nodig, laat ik even de oudere katten aan mensen met meer centjes ;)

Kiezen voor een kitten is dus niet per definitie fout, hoor!

Verder reageer ik maar even niet inhoudelijk op het topic zelf. Alsof de kittens mooier en leuker worden als pappa van een ras is :roll:
Gebruikersavatar
Dafpoetser
Jaguar
Jaguar
Berichten: 722
Lid geworden op: 13 apr 2010 17:26
Locatie: Leidschendam

Re: Van welk ras is deze "dader"?

Bericht door Dafpoetser »

Lieve KoosjeCato,

Kattenbella wil mensen er alleen maar op attent maken dat "pretnestjes" vaak ontaarden in katten die niet geplaatst kunnen worden en waarvan het resultaat in asiels belandt.
Dat jouw lieve Koos en Katootje zo'n fijn huis hebben en je geniet van het kitten-zijn is je meer dan gegund!

Maar helaas is het zo dat er veel kittens gedumpt worden, en dat stuit tegen de borst. Snap je dat lieverd?
Denk het wel!

Geniet van je mooie duo.

Rob.
If you want the best seat in the house, you first have to remove the cat...
Plaats reactie