Poes kauwt niet

Forum voor vragen over overgeven, maagzuur, verstopping, diarree en andere spijvertering- en ontlastingproblemen.
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9402
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Poes kauwt niet

Bericht door castratenkoor »

Mijn ervaring is dat door het geven van stukjes vlees, ze moeten zagen om er stukjes af te krijgen. Ook al aanwezig tandsteen is bij mijn ouwe Sjaak opmerkelijk verminderd. Hij heeft nooit meer last van zijn gebit. Een gebittenbeurt durfde ik herm vorig jaar niet te laten geven, vanwege de narcose. Zijn medische staat is niet best en ik ben bang dat narcose de genadeklap zou zijn.
Dus de oplossing met om de dag een stuk rauw vlees werkt super voor hem.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
manon3

Re: Poes kauwt niet

Bericht door manon3 »

Inderdaad Dinie, je hebt helemaal gelijk.Ze moeten echt zagen op vers vlees om het weggewerkt te krijgen.
Mijn poes krijgt redelijk veel natvoer dus heb ik angst voor tandplak en tandsteen.
De brokjes die ze eerst kreeg, RC Kitten 36, slikte ze zo door zonder te kauwen.Al waren ze ook wel erg klein, logisch met kittenbrokken.
Toen een zak Hill's Oral Care aangeschaft, grote brokken, maar soms is het nog 1x erin bijten en dan hap slik weg.
En ik las op diverse Amerikaanse sites dat brokken sowieso nauwelijks zouden helpen tegen tandsteen.
Na jullie adviezen geef ik haar ook regelmatig een stukje rauwe kip, heel soms een beetje rund.
Daar zit ze dan echt met haar tandjes in te zagen.

Nu maar hopen dat het echt helpt om tandsteen te voorkomen want ik las net ergens dat BARF-ers ook tandsteen kunnen krijgen.
Vaak een kwestie van aanleg.
Plaats reactie