Grand Foulard als bescherming tegen nageltjes en haren?

Kattenbak, kattenren, grit, voer- en waterbakjes, mandjes, krabpaal, kattentuigjes.
Carolien_h
Huiskat
Huiskat
Berichten: 47
Lid geworden op: 15 mei 2010 18:07
Locatie: Amsterdam

Re: Grand Foulard als bescherming tegen nageltjes en haren?

Bericht door Carolien_h »

Dag allen,

ik heb even gezocht en dit topic komt het dichtst in de buurt van wat ik wil vragen. Ik heb afgelopen vrijdag ook een grand foulard gekocht voor mijn bank, van stof. Tip: Hij is 250 cm bij 250 cm en kost slechts 19,95 bij de IKEA. In veel verschillende kleuren en ik vind hem erg mooi.

Echter, ik heb een leren bank, en die zag er inmiddels niet meer uit door alle nageltjes en halen die er in zitten. Nu is dat verder niet erg, het is de oude bank van mijn ouders die ik heb gekregen en ik heb ervoor gekozen om, toen ik de katten kreeg, te wachten met het kopen van een nieuwe bank. Nu was het bij de leren bank wel zo dat ik de haren er makkelijk van af kon vegen. Nu ligt de grand foulard een dag op en hij zit al helemaal onder de haren! Ik heb ook zo'n roller gekocht bij de IKEA, maar het zijn zoveel haren dat ik wel een half uur bezig zou zijn om dit er af te halen, en ik denk dat ik dan iedere dag wel een nieuwe roller kan gebruiken.....

Nu is dus mijn vraag hoe jullie dit doen? Is het een kwestie van stofzuigen? Het is wellicht ook nog wel de tijd van het jaar, ze zijn natuurlijk wel erg aan het verharen? Maar zijn er meer mensen die een grand foulard hebben of bijvoorbeeld een stoffen bank? Hoe kun je voorkomen dat als je zelf op de bank gaat zitten en weer opstaat, dat je compleet onder de haren zit?

Groetjes,
Carolien
Gebruikersavatar
Mirjam86
Cheetah
Cheetah
Berichten: 862
Lid geworden op: 15 apr 2011 11:08
Locatie: Assen

Re: Grand Foulard als bescherming tegen nageltjes en haren?

Bericht door Mirjam86 »

Ik doe inderdaad stofzuigen met een speciaal opzetstuk.
Vijf minuutjes werk ofzo. (Veel sneller dan zo'n roller dus!)
Groetjes Mirjam en krabbeltjes van Tsuki (april 2011) en Taiyo (april 2011)
Devi*
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5515
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Grand Foulard als bescherming tegen nageltjes en haren?

Bericht door nellebel »

wij doen het ook met de stofzuiger. is zo gepiept. die rollers zitten zo snel vol met haren. 1x rollen en weer schoonmaken. Zal na de rui wel minder worden.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
jumper

Re: Grand Foulard als bescherming tegen nageltjes en haren?

Bericht door jumper »

Combinatie van Strandlaken over het zite gedeelte, roller en speciaal opzetstukje voor stofzuiger. Nu heb ik op dit moment het geluk dat madam veel in haar hangmat ligt.
Gebruikersavatar
BillyJean
Jaguar
Jaguar
Berichten: 781
Lid geworden op: 22 feb 2011 10:57
Locatie: Bovenkarspel
Contacteer:

Re: Grand Foulard als bescherming tegen nageltjes en haren?

Bericht door BillyJean »

een trekkertje om de ramen te zemen (van siliconen gebruik ) ik hiervoor, werkt prima
Groetjes van Elly, Fayline (29-02-2008) en Taffy ( 29-10-2012)
* BillyJean * * Bowie *

Hier vind je ons fotoalbum
Plaats reactie